Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων του 2ου θεματικού κύκλου “ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ “– Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη-Συμπερίληψη, Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα, Τίτλος: “Έλα να μάθεις πώς μιλώ, κι ας μην ακούω το παραμικρό!” τα παιδιά προσέγγισαν την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα. Έμαθαν πληροφορίες για τους κωφούς και βαρήκοους και τη γλώσσα την οποία μιλούν, με τη βοήθεια της Κοινωνικής Λειτουργού και Διερμηνέα Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας κας Έλενας Ζωρογιαννίδη, την οποία καλέσαμε στο σχολείο μας.
Τα παιδιά είδαν με εικόνες και βιωματικά πώς να αναπαριστούν στη Νοηματική γλώσσα κάποιες λέξεις-φράσεις και χρώματα! Έμαθαν πώς ακούμε τους ήχους, τι βοηθάει τους βαρήκοους να ακούσουν, πώς μιλούν τα κωφά παιδιά στο σχολείο τους, πώς ειδοποιούνται για το διάλειμμα ή για την παρουσία κάποιου στο χώρο. Ακόμη, πειραματίστηκαν με τη φωνή τους και τις δονήσεις που αυτή δημιουργεί στο σώμα μας, και τις οποίες αισθάνονται και οι κωφοί, και έμαθαν να νοηματίζουν το “σ’αγαπώ”, όπως χρησιμοποιείται διεθνώς.
Για την προετοιμασία της δραστηριότητας αυτής ασχοληθήκαμε πολλές ημέρες παίζοντας και με τις 5 αισθήσεις μας: Δημιουργήσαμε παιχνίδια αφής με διάφορα υφάσματα και αντικείμενα. Παίξαμε με τις μυρωδιές και τις γεύσεις, δοκιμάζοντας το γλυκό, πικρό, αλμυρό και ξινό και ψηφίζοντας ποια γεύση προτιμάμε. Παίξαμε παντομίμα, τυφλόμυγα, ακούσαμε διάφορους ήχους και μαντέψαμε ποιο αντικείμενο είναι, ή τι λείπει από μια σειρά αντικειμένων. Διαβάσαμε βιβλία σχετικά με τις αισθήσεις μας και ζωγραφίσαμε σχετικά με αυτές. Παρακολουθήσαμε βίντεο με σκύλους- οδηγούς τυφλών και προβληματιστήκαμε για τον τρόπο με τον οποίο οι τυφλοί κυκλοφορούν στην πόλη μας. Βιωματικά, τα παιδιά έκλεισαν τα μάτια με μαντήλι και περπάτησαν στην τάξη, με οδηγό έναν βλέποντα συμμαθητή τους, ο οποίος τους κρατούσε από το χέρι και τους ενημέρωνε για τα εμπόδια. Μιλήσαμε στη συνέχεια για το πώς αισθάνθηκαν, είτε ως οδηγοί, είτε ως μη βλέποντες.
Κλείνοντας την ενότητα αυτή, σας επισυνάπτουμε εδώ δύο συνδέσμους τους οποίους παρακολουθήσαμε και σχολιάσαμε: Τον Εθνικό ύμνο στην ελληνική νοηματική γλώσσα και ένα βίντεο animation για ένα σκύλο- οδηγό τυφλών.


