Οι Χριστουγεννιάτικες δράσεις στο νηπιαγωγείο μας ξεκίνησε με την προβολή εκπαιδευτικού βίντεο για τη γέννηση του Χτιστού. Συνεχίσαμε φτιάχνοντας χριστουγεννιάτικες κάρτες με ευχές και με κυνήγι του χαμένου θησαυρού. Φτιάξαμε τα δικά μας στολίδια από πηλό και ημερολόγια με φωτογραφία μας σε γιορτινή πόζα. Δε θα μπορούσε να λείπει από την παρέα μας ο Ρούντολφ το ελαφάκι τον οποίο ζωγραφίσαμε με σφουγγάρι. Έπειτα μπήκαμε σε ρόλο ζαχαροπλάστη και φτιάξαμε τα δικά μας μπισκότα τα οποία μοσχοβόλησαν όλη την τάξη. Παίξαμε, ‘Ταϊζω τον Άγιο Βασίλη’, παιχνίδια μνήμης, κάρτες και επιτραπέζια σε χριστουγεννιάτικη εκδοχή. Γράψαμε γράμμα στον Άη Βασίλη και ζωγραφίσαμε χριστουγεννιάτικα δέντρα μέσα από τα μάτια διάσημων ζωγράφων. Τέλος, σε συνεργασία με τις Μελωδικές εξερευνήσεις πραγματοποιήσαμε τη γιορτή του σχολείου μας για τα Χριστούγεννα στο Πολιτιστικό κέντρο Αταλάντης με τίτλο “Το Καραβάκι των Χριστουγέννων”. Μικροί και μεγάλοι ταξίδεψαν με ένα καράβι σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, γνώρισαν ήθη – έθιμά τους και τραγούδησαν τα παραδοσιακά κάλαντα του κάθε τόπου και φώναξαν δυνατά “ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ , ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ”.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων (1ος Κύκλος): ” Είμαι εγώ! Είμαι μοναδικός! “
Ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με τίτλο “Είμαι εγώ. Είμαι μοναδικός” και θέμα την διαφορετικότητα.
Αφού αφηγηθήκαμε το παραμύθι “Ένας για όλους και όλοι για έναν” τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια, άρχισαν να παρατηρούν ο ένας τον άλλον και να αναφέρουν τις ομοιότητες και τις διαφορές τους προκειμένου να κατανοήσουμε ότι όλοι διαφέρουμε αλλά όλοι είμαστε ίσοι. Δείξαμε στα παιδιά την αστυνομική μας ταυτότητα και αναφερθήκαμε στα στοιχεία που αναγράφονται πάνω σε αυτή ώστε να προσδιορίσουμε πως ο καθένας μας έχει την δική του ταυτότητα, για αυτό και αργότερα τα παιδιά έφτιαξαν τη δική τους ταυτότητα. Έπειτα, το κάθε παιδί περιέγραψε με απλές λέξεις τον εαυτό του για την εμφάνιση και τον χαρακτήρα του όπου στη συνέχεια αποτύπωσε μέσω της ζωγραφικής. Παρακολουθήσαμε βίντεο με πληροφορίες για τη γραφή Braille και τραγούδι μάθαμε τραγούδι στη νοηματική γλώσσα. Με αυτόν τον τρόπο κάναμε αναφορά στα είδη αναπηρίας ,στα άτομα με αναπηρίες, στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθώς και στον δικό τους τρόπο ζωής ο οποίος διαφέρει από τα άτομα χωρίς αναπηρίες. Μέσω της βιωματικής μάθησης παίξαμε παιχνίδια ενσυναίσθησης. Κάναμε αναπαράσταση πως είναι η ζωή ενός τυφλού ανθρώπου έχοντας έναν φίλο για οδηγό, ζωγραφίσαμε με κλειστά μάτια και δεμένα χέρια και παίξαμε παιχνίδι αναγνώρισης αντικειμένων μέσω της αφής. Τέλος, μιλήσαμε για τα δικαιώματα του παιιδιού και φτιάξαμε αφίσα με τη ‘Σκάλα των Δικαιωμάτων’.
Στόχοι:
- Πρόκληση της ενσυναίσθησης
- Ανάλυση της κριτικής σκέψης
- Καλλιέργεια σεβασμού
- Κατανόηση και αποδοχή της διαφορετικότητας
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων αρμονικής συνύπαρξης
- Αναγνώριση της αξίας της διαφορετικής άποψης
3/12 Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Τα παιδιά στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας ατόμων με αναπηρία, έμαθαν για τη συμπερίληψη και μέσα από την προσομοίωση προσπάθησαν να κατανοήσουν τις δυσκολίες αυτών των ατόμων. Παρακολουθήσαμε βίντεο με τους Παραολυμπιακούς αγώνες , τραγουδήσαμε στη νοηματική γλώσσα, μάθαμε για τη γραφή Braille, ζωγραφίσαμε με το στόμα έχοντας κλειστά μάτια και δεμένα χέρια και φτιάξαμε ένα εικαστικό δίνοντας το μήνυμα ”Όλοι διαφορετικοί, Όλοι ίσοι”.
Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 27/11
Σκοπός της ημέρας του θεάτρου στην εκπαίδευση είναι να αναδείξει την αξία και τη σημασία του θεάτρου ως παιδαγωγικού εργαλείου και μορφής τέχνης στην εκπαίδευση. Με αφορμή αυτή τη μέρα συζητήσαμε για την αξία του θεάτρου, τα επαγγέλματα από τα οποία απαρτίζεται και ορισμένα είδη του θεάτρου. Επίσης είδαμε εικόνες από παλαιά και σύγχρονα θέατρα και αναφερθήκαμε στις ομοιότητες και τις διαφορές τους. Τέλος, παίξαμε κουκλοθέατρο δημιουργώντας δικό μας σενάριο, ακούσαμε το τραγούδι του Καραγκιόζη και φτιάξαμε τη δική μας φιγούρα.
Σχολική εκδρομή στις Θερμοπύλες!!!
Την Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2025 το σχολείο μας πραγματοποίησε επίσκεψη στις Θερμοπύλες. Αρχικά επισκεφθήκαμε στο πολιτιστικό κέντρο των Θερμοπυλών όπου παρακολουθήσαμε βίντεο για την ιστορία της μάχης των Σπαρτιατών στις Θερμοπύλες. Στη συνέχεια, είδαμε τη στολή των Σπαρτιατών πολεμιστών και την έκθεση φωτογραφίας όπου οι μικροί μας μαθητές μετέπειτα αποτύπωσαν τις εικόνες αυτές μέσω της ζωγραφικής όπως μπορούσαν. Φεύγοντας από το πολιτιστικό κέντρο σταματήσαμε να δούμε το άγαλμα του Βασιλιά Λεωνίδα στο οποίο και φωτογραφηθήκαν οι μαθητές. Τέλος, πριν πάρουμε τον δρόμο της επιστροφής κάναμε μια στάση στα ιαματικά λουτρά των Θερμοπυλών.
20/11 Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού
Το σχολείο μας με αφορμή την Παγκόσμια μέρα δικαιωμάτων του παιδιού και στα πλαίσια δράσεων ‘Όλα τα δικαιώματα για όλα τα παιδιά’ συμμετείχε στον διαγωνισμό δημιουργίας αφίσας με τίτλο “Τα παιδιά ζωγραφίζουν τα δικαιώματά τους” που διοργανώθηκε από την Παιδαγωγική ομάδα ΄Το Σκασιαρχείο΄. Μέσω της συζήτησης τα παιδιά αναφέρθηκαν στα δικαιώματά τους κι έπειτα δημιουργήσαμε τη δική μας αφίσα με τη Σκάλα των Δικαιωμάτων.
ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ:
Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να δείτε την ψηφιακή έκθεση με τις συμμετοχές και τα έργα που δημιούργησαν οι μαθητές και μαθήτριες από όλη τη χώρα.
“ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, ΖΗΤΩ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ” Εορτασμός της Εξέγερσης του Πολυτεχνείου
Στις 17 Νοέμβρη τιμήσαμε τη μέρα του Πολυτεχνείου λέγοντας ποιήματα και συνθήματα για την Ελευθερία και τη Δημοκρατία ενώ επίσης καταθέσαμε στεφάνι για τους ήρωες της εξέγερσης στο μνημείο της πλατείας μαζί με τα υπόλοιπα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Αταλάντης. Στο σημείο παρευρισκόταν ο Δήμαρχος, οι τοπικοί φορείς, γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί.
Επίσης, παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, μάθαμε σχετικά τραγούδια, φτιάξαμε εικαστικά που συμβολίζουν την Ειρήνη. Τέλος, προσεγγίσαμε το θέμα μέσα από την τέχνη και συγκεκριμένα από τους πίνακες ζωγραφικής του γνωστού ζωγράφου Γ. Γαΐτη. Φτιάξαμε με πινέλα τον πίνακα του με τίτλο “Η Ελευθερία και οι στρατιώτες” καθώς και τα ‘απρόσωπα ανθρωπάκια’.
Παγκόσμια Ημέρα Καλοσύνης 13/11
Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Καλοσύνης διαβάσαμε το παραμύθι ¨Οι ζωγραφιές της καλοσύνης¨. Σε μια εποχή που οι εκδηλώσεις θυμού και εκφοβισμού διαρκώς πληθαίνουν, η έμπρακτη εφαρμογή της αγάπης ίσως είναι το αντίδοτο. Γονείς και εκπαιδευτικοί επιβάλλεται να θέσουμε ως προτεραιότητα την ανάπτυξη μιας νοημοσύνης με καρδιά διδάσκοντας στα παιδιά να νοιάζονται τους άλλους και να ευγνωμονούν όσους τα φροντίζουν και τα αγαπούν, αναδεικνύοντας την αξία της καλοσύνης. Έπειτα φτιάξαμε το σπιτάκι της καλοσύνης όπου κάθε φορά που κάνουμε μια καλή πράξη βάζουμε και ένα κομματάκι από το παζλ της καρδούλας.
Λιομάζωμα – Ελιά, ένα πολύτιμο αγαθό.
Υποδεχτήκαμε τον Νοέμβριο με μια θεματική που μας ενθουσίασε πολύ. Μιας και είναι περίοδος της συγκομιδής της ελιάς παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο με το λιομάζωμα, αναφερθήκαμε στα παράγωγά της και δημιουργήσαμε ομαδική κατασκευή, η οποία απεικονίζει τη διαδικασία συγκομιδής της ελιάς. Στη συνέχεια γνωρίσαμε τις θρεπτικές ουσίες που προσφέρει στη διατροφή μας, τις θεραπευτικές ιδιότητες που είχε και την αξία της στον αθλητισμό κατά την αρχαία Ελλάδα. Παρακολουθήσαμε τον μύθο της Θεάς Αθηνάς και του Ποσειδώνα για την ελιά τον οποίο στη συνέχεια αποτυπώσαμε στο χαρτί. Τέλος, σε συνδυασμό με τη δράση μας για τις Θερμοπύλες δημιουργήσαμε ατομική χειροτεχνία με τίτλο “Η Ελιά των Αξιών”, η οποία συμβολίζει τις αξίες που προσπαθούσαν οι Σπαρτιάτες να φυλάξουν και είναι σημαντικό να διατηρούν οι νέες γενιές.
Αποταμιεύω για το μέλλον! 31/10 Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης
Ο Οκτώβρης κλείνει με μια συνδυαστική δράση όπου αφορά την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης (31/10) και τη συμμετοχή μας στο Πρόγραμμα ¨ Οι μαθητές της Φθιώτιδας φυλάσσουν Θερμοπύλες ¨.
Αρχικά συζητήσαμε με τα παιδιά για την έννοια και την αξία της αποταμίευσης στη ζωή μας και τα οφέλη που μας προσφέρει ενώ στο τέλος δημιουργήσαμε τους δικούς μας κουμπαράδες.
Η αποταμίευση όμως δεν αφορά μόνο τα χρήματα αλλά και τον χρόνο, τις αξίες, τις παραδόσεις μας, την ενέργεια ,το περιβάλλον κ.α. Με αφορμή τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα ‘Οι μαθητές της Φθιώτιδας φυλάσσουν Θερμοπύλες’ υλοποιήσαμε δράση η οποία μας υποδεικνύει το γεγονός ότι όπως οι Θερμοπύλες φυλάχτηκαν για να διαφυλαχθούν οι αξίες, έτσι και εμείς φυλάμε τις ‘Θερμοπύλες’ του μέλλοντος μας – αποταμιεύοντας, προστατεύοντας και αξιοποιώντας υπεύθυνα τους πόρους μας.
Αφού παρακολουθήσαμε ένα βίντεο και συζητήσαμε για την μάχη και τα ιστορικά γεγονότα των Θερμοπυλών ,φτιάξαμε την “Τράπεζα των Θερμοπυλών” και δημιουργήσαμε αντίστοιχη αφίσα, όπου οι μαθητές κατέθεσαν αξίες (π.χ σεβασμό, αλληλεγγύη, ελευθερία κ.α) καθώς και μικρές πράξεις ‘φύλαξης’ του περιβάλλοντος ή του σχολείου.
Στόχος της δράσης είναι οι μαθητές να κατανοήσουν με απλό τρόπο τι σημαίνει ο όρος ‘αποταμιεύω’ και να συνδέσουν την αποταμίευση με τη φύλαξη και τη φροντίδα όσων είναι πολύτιμα για εμάς και το περιβάλλον μας, καθώς είναι σημαντικό όλοι μας να “Φυλάμε τις Θερμοπύλες του μέλλοντος”.






































































