eTwinning project: Little footprints for a better future
Οι μαθητές του 3ου Νηπιαγωγείου Ασπροπύργου συμμετείχαν στο eTwinning έργο “Little footprints for a better future” από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2025. Στο έργο συμμετείχαν μαθητές ηλικίας 4-11 ετών από την Τουρκία, την Ελλάδα, τη Ρουμανία, την Ιταλία, τη Λιθουανία, τη Βουλγαρία, την Πολωνία και τη Γεωργία.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
Οι μαθητές γνώρισαν τους μαθητές των άλλων χωρών. Απάντησαν στο ερώτημα “Τι σου έρχεται στο μυαλό, όταν ακούς τη λέξη φύση;” και κατέγραψαν τις απαντήσεις τους στη διαδικτυακή εφαρμογή AnswerGarden. Δημιούργησαν τη δική τους πρόταση για το λογότυπο και την αφίσα του έργου και συμμετείχαν στην ψηφοφορία για την επιλογή τους. Άκουσαν τη νηπιαγωγό να τους αφηγείται το βιβλίο “Λαμπίκο” της Έμιλι Γκράβετ και συζήτησαν στην ολομέλεια της τάξης τη ζημιά που κάνουν οι άνθρωποι στη φύση και τον αντίκτυπο που έχει η συμπεριφορά τους σε αυτή. Συνειδητοποίησαν ότι πρέπει να σεβόμαστε και να προστατεύουμε τα δάση, επειδή παρέχουν καταφύγιο και τροφή σε πολλά ζώα, μας προσφέρουν οξυγόνο και προστασία από τις πλημμύρες. Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι «Αν η Γη αρρωστήσει, τότε θα αρρωστήσουμε κι εμείς». Στη συνέχεια, ζωγράφισαν μια σκηνή που τους άρεσε από την ιστορία. Επιπλέον, χωρίστηκαν σε 4 ομάδες εργασίας και δημιούργησαν αφίσες για την προστασία του περιβάλλοντος.
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Οι μαθητές δημιούργησαν χειροτεχνίες και παιχνίδια από ανακυκλώσιμα υλικά. Συγκέντρωσαν συσκευασίες από μέταλλο, πλαστικό, χαρτί και γυαλί και έφτιαξαν μια γωνιά ανακύκλωσης στο νηπιαγωγείο, για να ανακυκλώνουν τα ανακυκλώσιμα απορρίμματά τους. Μελέτησαν το υλικό που διατίθεται στην ιστοσελίδα SaferInternet4Kids.gr του «Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου» και παρακολούθησαν ένα βίντεο σχετικά με την ασφαλή χρήση του διαδικτύου. Επίσης, δημιούργησαν μια παρουσίαση ταξινόμησης απορριμμάτων ανά υλικό.
ΜΑΡΤΙΟΣ
Οι μαθητές συμμετείχαν σε δράσεις καθαρισμού των σχολικών αυλών. Ενημερώθηκαν για τους κινδύνους των πλαστικών μιας χρήσης για το περιβάλλον μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκαν στην τάξη. Επίσης, κατανόησαν την αναγκαιότητα μείωσης της χρήσης τους και αντικατάστασής τους με άλλα, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά. Οι μαθητές διακόσμησαν υφασμάτινες τσάντες χρησιμοποιώντας ειδικούς μαρκαδόρους υφάσματος. Οι υφασμάτινες τσάντες χρησιμοποιήθηκαν για τη δανειστική βιβλιοθήκη. Μετά το τέλος της σχολικής χρονιάς, οι μαθητές θα μπορούν να τις χρησιμοποιούν για τα ψώνια τους αντί για πλαστικές σακούλες. Ακόμα, παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό βίντεο για τις οικολογικές συνήθειες και συζήτησαν στην ολομέλεια της τάξης. Κάθε μαθητής ζωγράφισε μια οικολογική συνήθεια και έτσι δημιουργήσαμε ένα βίντεο με τίτλο «Τρόποι για να σώσουμε τον πλανήτη» για να ενημερώσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε άλλους πολίτες. Το βίντεό μας ανέβηκε στο YouTube.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
Οι μαθητές παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό βίντεο με θέμα τα φυτά και συζήτησαν στην ολομέλεια της τάξης σχετικά με τη χρησιμότητά τους. Ανέφεραν διάφορους λόγους για τους οποίους τα φυτά είναι χρήσιμα, τους οποίους και κατέγραψαν σε μια αφίσα. Επίσης, φύτεψαν λουλούδια, αρωματικά φυτά και λαχανικά σε παρτέρια στην αυλή του σχολείου. Άκουσαν τη νηπιαγωγό να τους αφηγείται την ιστορία «Ο Τζακ και η φασολιά» και φύτεψαν φασόλια σε πήλινα μπολ γιαουρτιού. Με τη φροντίδα των μαθητών, οι φασολιές μεγάλωσαν γρήγορα. Επιπλέον, οι μαθητές έφτιαξαν σπορομπαλίτσες (seedballs), τις οποίες πέταξαν στην αυλή του νηπιαγωγείου και στη γειτονιά, προκειμένου να πρασινίσει ο τόπος.
ΜΑΙΟΣ
Οι μαθητές γιόρτασαν την 9η Μαΐου, ημέρα eTwinning, παρατηρώντας τις σημαίες των χωρών που συμμετέχουν στο έργο, το λογότυπο του eTwinning καθώς και τη σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συνειδητοποίησαν ότι το eTwinning ενώνει χώρες και την εκπαιδευτική κοινότητα εδώ και 20 χρόνια (2005-2025) και έφτιαξαν μια αφίσα για την 20η επέτειο του eTwinning. Επίσης, κάθε σχολείο σχεδίασε ένα από τα γράμματα του ονόματος του έργου και έτσι δημιουργήθηκε ένα συνεργαστικό αποτέλεσμα με τη συμμετοχή όλων των σχολείων. Ακόμη, οι μαθητές χωρίστηκαν σε διακρατικές ομάδες με σκοπό τη δημιουργία συνεργατικών ψηφιακών βιβλίων.
Επιπλέον, οι μαθητές τραγούδησαν και χόρεψαν το τραγούδι του έργου.
Συμμετείχαν σε διαδικτυακή συνάντηση με τους μαθητές των άλλων χωρών, κατά την οποία τραγουδήσαν και χόρεψαν όλοι μαζί ταυτόχρονα το τραγούδι του έργου.
Έπαιξαν ψηφιακά περιβαλλοντικά παιχνίδια στον υπολογιστή της τάξης κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων.
Συμμετείχαν στην έκθεση φωτογραφίας του έργου με τίτλο “Η φύση μέσα από τα μάτια μου”. Τράβηξαν φωτογραφίες της φύσης σε συνεργασία με τους γονείς τους. Στη συνέχεια, στην τάξη, ψήφισαν τη φωτογραφία που τους άρεσε περισσότερο. Οι φωτογραφίες της Νεφέλης και του Γιάννη έλαβαν τον ίδιο αριθμό ψήφων και έτσι επαναλάβαμε την ψηφοφορία. Τελικά, η φωτογραφία του Γιάννη αναδείχθηκε πρώτη σε ψήφους και εκπροσώπησε το νηπιαγωγείο μας στον διαγωνισμό κερδίζοντας τη δεύτερη θέση!
Τέλος, θέλοντας να ευαισθητοποιήσουν τους υπόλοιπους πολίτες δημιούργησαν ένα περιβαλλοντικό σποτ με το μήνυμα “Προστάτεψε το περιβάλλον! Σκέψου το μέλλον σου!”.