Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2025-2026

ddddddddddddddddddΤα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο,δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων, με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης.

Βασική αρχή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να συνδυάζουν το γνωστικό πεδίο των Προγραμμάτων Σπουδών με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητριών και των μαθητών με σκοπό τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.

Σκοπός των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και στους μαθητές.

Στους επιμέρους στόχους των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης.

Θεματικές Ενότητες των Εργαστηρίων

Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις (4) Θεματικές Ενότητες. Οι Θεματικές Ενότητες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα).

Ο Σύλλογος διδασκόντων του σχολείου μας αποφάσισε και τα δυο τμήματα να ακολουθήσουν κοινή δομή του Προγράμματος Καλλιέργειας Δεξιοτήτων και επέλεξε τα παρακάτω προγράμματα ανά θεματικό κύκλο.

1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ:  ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ  ΕΥ ΖΗΝ(Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία)

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: «  Ο Πυξιδούλης κι η Πυξιδούλα στο Νηπιαγωγείο»

Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος

Βασικοί στόχοι:

  • Να γνωρίσουν τα παιδιά καλύτερα τον εαυτό τους (αυτογνωσία) και τους άλλους.
  • Να μάθουν να αξιολογούν και να κρίνουν αυτό που είναι καλό από αυτό που είναι κακό.
  • Να μάθουν τα παιδιά να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα των άλλων και να εκφράζουν τα δικά τους προσωπικά συναισθήματα.
  • Εκμάθηση υγιών συνηθειών.
  • Ενίσχυση της κριτικής τους σκέψης.

 

2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ:  ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ  ΚΑΙ  ΕΝΕΡΓΩ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ(Εθελοντισμός, Διαμεσολάβηση )

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:  «  Το Παιδί Σκέφτεται για το Παιδί. Γίνε ο Εθελοντής ήρωας του Make a Wish»

Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος -Ιανουάριος

Βασικοί στόχοι:

  • Να κατανοήσουν και να αναπτύξουν τις έννοιες της αλληλεγγύης, αλληλοβοήθειας, ενσυναίσθησης .
  • Να κατανοήσουν την σημαντικότητα της φιλανθρωπίας αλλά και της κοινωνικής ευαισθησίας προς ευάλωτες ομάδες.
  • Να κατανοήσουν τη σημαντικότητα της προσφοράς και του εθελοντισμού
  • Η δημιουργία ενός κλίματος συνεργασίας μεταξύ των μαθητών.

 

3ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: Φροντίζω το Περιβάλλον (Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά)

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:  «  Οι Νερο….εξερευνητές»

Περίοδος υλοποίησης:: Φεβρουάριος -Μάρτιος

Βασικοί στόχοι:

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες τη σημασία του νερού στη διατήρηση της βιοποικιλότητας,
  • Να γνωρίσουν τους βασικούς κανόνες για σωστή διαχείριση του νερού
  • Να γνωρίσουν τα παιδιά τις σπουδαίες ιδιότητες του νερού,
  • Να ανακαλύψουν τον κύκλο του
  • Να πειραματιστούν και να βρουν τρόπους για την εξοικονόμησή του

4ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία  (STEM – Ρομποτική)

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ««STEAM και η ΓΗ γυρίζει….»

Περίοδος υλοποίησης: «Απρίλιος-Μάιος»

Βασικοί στόχοι:

  • Να μάθουν τους πλανήτες του Ηλιακού συστήματος..
  • Να γνωρίσουν την κίνηση της Γης και να κατανοήσουν την πορεία του Ήλιου.
  • Να γνωρίσουν πώς δημιουργούνται οι εποχές του Χρόνου και να οπτικοποιήσουν τις γνώσεις τους αναφορικά με τις εποχές.
  • Να κατανοήσουν μέσα από πειραματισμό, την εναλλαγή ημέρας και νύχτας.
  • Να εξοικειωθούν με ψηφιακά εργαλεία

rubric