Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο,δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων, με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης.
Βασική αρχή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να συνδυάζουν το γνωστικό πεδίο των Προγραμμάτων Σπουδών με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητριών και των μαθητών με σκοπό τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.
Σκοπός των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και στους μαθητές.
Στους επιμέρους στόχους των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης.
Θεματικές Ενότητες των Εργαστηρίων
Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις (4) Θεματικές Ενότητες. Οι Θεματικές Ενότητες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα).
Ο Σύλλογος διδασκόντων του σχολείου μας αποφάσισε και τα δυο τμήματα να ακολουθήσουν κοινή δομή του Προγράμματος Καλλιέργειας Δεξιοτήτων και επέλεξε τα παρακάτω προγράμματα ανά θεματικό κύκλο
1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΥ ΖΗΝ
1ο και 2ο τμήμα: Θέμα «Οι ντεντέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό»
Υποθεματική: ΥΓΕΙΑ: Διατροφή και Άσκηση
Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος
Βασικοί στόχοι:
- Εισαγωγή των μαθητών/τριών στις σωστές διατροφικές συνήθειες
- Η εκπαίδευση των μαθητών,-τριών του Νηπιαγωγείου στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.
- Εισαγωγή των μαθητών ,-τριών στη σημασία της άσκησης για την υγεία τους.
- Να σκέφτονται κριτικά ως προς την ποιότητα και ποσότητα των τροφών
- Να καλλιεργούν την κριτική τους σκέψη.
2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ
1ο και 2ο τμήμα: Θέμα: «Αν όλα τα παιδιά της γης…..»
Υποθεματική: « Συμπερίληψη ,αλληλοσεβασμός,διαφορετικότητα »
Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος -Ιανουάριος
Βασικοί στόχοι:
- Να ευαισθητοποιηθούν στις έννοιες και τις αξίες της αποδοχής του διαφορετικού-άλλου.
- Να εξοικειωθούν και να αποδεχθούν τη διαφορετικότητα μέσω αξιών όπως η φιλία, η συνεργασία και η επικοινωνία.
- Να κατανοήσουν και να αναπτύξουν τις έννοιες της αλληλεγγύης, αλληλοβοήθειας, ενσυναίσθησης και αποδοχής της διαφορετικότητας του άλλου.
- Η δημιουργία ενός κλίματος συνεργασίας μεταξύ των μαθητών.
3ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ -ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
1ο και 2ο τμήμα: Θέμα : «Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης»
Υποθεματική: « Ρομποτική,STEM/SΤEAM ,Nέες Τεχνολογίες
Περίοδος υλοποίησης:: Φεβρουάριος -Μάρτιος
Βασικοί στόχοι:
- Η καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Να γνωρίσουν το ρομπότ Beebot και τη λειτουργία του
- Προγραμματισμός του ρομπότ Beebot
- Οι μαθητές να εντοπίζουν το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην περιοχή διαμονής.
4ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ:ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
1ο και 2ο τμήμα: Θέμα: «Η θάλασσα είναι ζωή» ( Παιδική HELMEPA – Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος)
Υποθεματική: “Οικολογική συνείδηση, αειφόρος Ανάπτυξη, κλιματική Αλλαγή ”
Περίοδος υλοποίησης: «Απρίλιος-Μάιος»
Βασικοί στόχοι:
- Nα γνωρίσουν οι μαθητές/τριες τις πηγές ρύπανσης των θαλασσών.
- Nα συνειδητοποιήσουν ότι οι θάλασσες και οι ωκεανοί κινδυνεύουν από την ανθρώπινη αδιαφορία.
- Nα αναδείξει την αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και θάλασσας
- Nα κατανοήσουν ότι η θαλάσσια ρύπανση δεν γνωρίζει σύνορα.
- Να υιοθετήσουν πιο φιλικές προς τις θάλασσες συμπεριφορές και στάσεις στην καθημερινότητά τους
Η νηπιαγωγός:Μαρία Τότσικα