ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο, δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων, με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού και του Γυμνασίου, αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης.
Βασική αρχή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να συνδυάζουν το γνωστικό πεδίο των Προγραμμάτων Σπουδών με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητριών και των μαθητών με σκοπό τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.
Σκοπός των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και στους μαθητές. Στους επιμέρους στόχους των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας,
η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης.


1.2. Οι Κύκλοι Δεξιοτήτων στα Εργαστήρια
Η τυπική εκπαίδευση και κατάρτιση πρέπει να εφοδιάζει τους πολίτες με ένα ευρύ φάσμα δεξιοτήτων που ανοίγουν τον δρόμο για την προσωπική ολοκλήρωση και ανάπτυξη, την κοινωνική ένταξη, την ιδιότητα του ενεργού πολίτη και την απασχόληση. Σε αυτές περιλαμβάνονται εκτός από τις στοιχειώδεις γνώσεις γραφής και ανάγνωσης, θετικών επιστημών και ξένων γλωσσών, και εγκάρσιες δεξιότητες και βασικές ικανότητες, όπως
οι ψηφιακές ικανότητες, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για μάθηση.
Οι δεξιότητες αυτές πρέπει να ενισχύονται δια βίου και να δίνουν τη δυνατότητα στους πολίτες να εξελίσσονται σε μεταβαλλόμενους χώρους εργασίας και στην κοινωνία, καθώς και να ανταπεξέρχονται στην πολυπλοκότητα και την αβεβαιότητα του σύγχρονου κόσμου.

Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, οι στοχοθετημένες δεξιότητες ομαδοποιούνται και καλλιεργούνται σε τέσσερις κύκλους στοχοθεσίας ως εξής:

 

(πηγη: ΕΦΗΜΕΡΙ∆Α ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ∆ΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
4 Αυγούστου 2021 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Αρ. Φύλλου 3567                                     ΕΦΗΜΕΡΙ∆Α TΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ Τεύχος B’ 3567/04.08.2021)

 

Τα εργαστήρια Δεξιοτήτων που έχουν επιλεχθεί για τη σχολική χρονιά 2024 -2025 είναι :

 

1. ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ           Ζω καλύτερα – Ευ Ζην                      Θεματικός Άξονας: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ                     Υγεία: Διατροφή – Αυτομέριμνα – Ασφάλεια                             Υποθέμα: ” Ο Ρούλης, ο Τροφούλης και η περιπέτεια του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής”

1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Ασφάλεια 

2. ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ -ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ             Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη                  Θεματικός Άξονας: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ           Συμπερίληψη, Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα                  Υποθέμα: “Εγώ και εσύ μαζί, χέρι χέρι στη ζωή”

    Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα       

3. ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ – ΜΑΡΤΙΟΣ       Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία                            Θεματικός Άξονας: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ           Stem/Ψηφιακές Δεξιότητες “Steam και η Γη                           Υποθέμα : “Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά. Υπάρχει ζωή εκεί έξω?”

STEM - Ρομποτική

4. ΑΠΡΙΛΙΟΣ – ΜΑΙΟΣ                 Φροντίζω το Περιβάλλον                            Θεματικός Άξονας: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ              Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά            Υποθέμα: “Θάλα-SOS-α χωρίς πλαστικά”

1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά