Επίσκεψη στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών

topk04 topk03 topk02 topk01
Την Πέμπτη 06 Μαρτίου οι μαθητές και οι μαθήτριες της Κατεύθυνσης Οικονομίας & Πληροφορικής και συγκεκριμένα των τμημάτων Γοπ1, Γοπ2 & Γοπ3 επισκέφτηκαν το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης στο Ρέθυμνο, όπου είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν από τον αναπληρωτή καθηγητή του Τμήματος κο Γρηγόρη Εμβαλωματή. Αρχικά, έγινε παρουσίαση του προγράμματος σπουδών, τονίστηκαν οι δυσκολίες και οι απαιτήσεις κάποιων μαθημάτων και στη συνέχεια η συζήτηση επικεντρώθηκε στην επαγγελματική εξέλιξη των πτυχιούχων. Σε όλη τη διάρκεια της ενημέρωσης λύθηκαν απορίες των παιδιών και απαντήθηκαν όλα τα ερωτήματά τους. Μετά την αποχώρηση από το Πανεπιστήμιο οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να κάνουν μία σύντομη βόλτα στο κέντρο του Ρεθύμνου. Ευχαριστούμε θερμά τον κο Εμβαλωματή για τη φιλοξενία, για το χρόνο που διέθεσε στους μαθητές μας, για τις τόσο σημαντικές συμβουλές για τη ζωή αλλά και την επαγγελματική σταδιοδρομία των νέων μας. Ευχαριστούμε, επίσης τη Γραμματεία του Τμήματος, το Σύλλογο Διδασκόντων και τον Διευθυντή του σχολείου μας κο Πανσεληνά που για άλλη μία φορά επέτρεψε την πραγματοποίηση αυτής της δράσης, την οποία συντόνισε ο κος Ηλιάκης (ΠΕ80) και συνόδευσαν η κα Δέλλα (ΠΕ78) και ο κος Κακούρης (ΠΕ03).

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις Σχολείου | Γράψτε σχόλιο

Πρόγραμμα 3o ΓΕΛ Ηρακλείου Β’ Λυκείου Κρακοβία

Picture1 Πρόγραμμα Ενημέρωση Γονέων

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις Σχολείου | Γράψτε σχόλιο

Ενημέρωση για την έκδοση προκήρυξης διαγωνισμού για την εισαγωγή υποψηφίων στις σχολές Αξιωματικών και Πυροσβεστών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας ακαδημαϊκού έτους 2025-2026

Noname
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ_2025_ΑΔΑ ΡΠΒ246ΝΠΙΘ-2ΜΡ
ΨΔΚ046ΝΚΠΔ-ΡΛΠ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις | Γράψτε σχόλιο

«Το άγχος στην εφηβεία» και «Τα όρια στους Εφήβους»

1000037438 1000037457
Την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο σχολείο μας εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, γονείς και κηδεμόνες των μαθητών /τριών μας για μια ενδιαφέρουσα διαδραστική συζήτηση που αφορούσε «Το άγχος στην εφηβεία» και «Τα όρια στους Εφήβους».
Τη βραδιά συντόνισε και καθοδήγησε ο Διευθυντής του 3ου Λυκείου, κος Πανσεληνάς Γεώργιος, PhD, Med ενώ ομιλητές ήταν ο κος Σαμιωτάκης Γεώργιος, Ψυχίατρος Παιδιών και Εφήβων και η κ. Γιασεμή Μηλαθιανάκη, Δρ. Φιλόλογος και Ειδική Παιδαγωγός, PhD, UPV/EHU, Med.
Ο κος Σαμιωτάκης Γεώργιος, Ψυχίατρος Παιδιών και Εφήβων, εστίασε στις αγχώδεις διαταραχές και στη δημιουργία αγχογόνων καταστάσεων στη ζωή ενός ατόμου κατά την εφηβική ηλικία. Έπειτα, έγινε ανάδειξη της αιτιακής σχέσης του άγχους με το αναπτυξιακό στάδιο της εφηβείας. Μεταξύ των άλλων συζητήθηκε πώς ο εγκέφαλος παράγει αυτά τα συναισθήματα και πότε σφάλλει, ποιες συνθήκες στο σχολείο και στην κοινωνία το ενισχύουν, αλλά και πότε αυτό το συναίσθημα γίνεται παθολογικό.
Έπειτα, η κ. Γιασεμή Μηλαθιανάκη, Δρ. Φιλόλογος και Ειδική Παιδαγωγός, PhD, UPV/EHU,Med, εστίασε στην ανάγκη οικοδόμησης στέρεων σχέσεων εμπιστοσύνης, επικοινωνίας, αλληλεπίδρασης, ενσυναίσθησης, κατανόησης και αμοιβαίου σεβασμού ανάμεσα στους εφήβους και τους γονείς. Επισημάνθηκε ότι κατά την εφηβεία, οι νέοι αναζητούν την ανεξαρτησία τους, δοκιμάζουν τα όριά τους και συχνά αμφισβητούν τους κανόνες. Ωστόσο, η ύπαρξη ορίων είναι απαραίτητη για την υγιή γνωστική, σωματική, ψυχοσυναισθηματική και ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξή.
Η σχέση μεταξύ εφήβων και γονέων συχνά δοκιμάζεται, καθώς η εφηβεία είναι μια περίοδος γεμάτη αλλαγές, αναζητήσεις και ανάγκη για ανεξαρτησία. Οι γονείς συχνά νιώθουν πως απομακρύνονται από το παιδί τους, ενώ οι έφηβοι αισθάνονται ότι δεν τους κατανοούν. Παρ’ όλα αυτά, με οδηγό τους την αγάπη, τη συνέπεια, τη σταθερότητα, την επιμονή και την ενσυναίσθηση οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να αυτονομηθούν, να αναπτύξουν υγιείς ψυχοκοινωνικές δεξιότητες και σχέσεις με τους σημαντικούς άλλους, υπεύθυνη συμπεριφορά μα πάνω απ’ όλα μπορούν να τα καθοδηγήσουν να μάθουν να λαμβάνουν πρωτοβουλίες και να αναζητούν λύσεις στα προβλήματά τους. Οι νέοι έχοντας στην φαρέτρα τους αξίες πανανθρώπινες και καθολικές όπως η αγάπη, ο σεβασμός, η ελευθερία, η δικαιοσύνη, η καλοσύνη κ.ά. μπορούν να θέσουν τα θεμέλια ενός κόσμου που ΕΚΕΙΝΟΙ ΟΡΙΖΟΥΝ και όχι οι άλλοι για αυτούς.
Ευχαριστούμε θερμά τον κο Σαμιωτάκη Γεώργιο και την κα Μηλαθιανάκη Γιασεμή για την ουσιαστική και εποικοδομητική τους συμβολή στην πραγματοποίησης αυτής της εκδήλωσης.
Ευχαριστούμε τη Διεύθυνση του σχολείου και τους εκπαιδευτικούς που υποστηρίζουν με ζήλο κάθε πρωτοβουλία που αφορά τη γνωστική, κοινωνική και ψυχοσυναισθηματική ανέλιξη των μαθητών/-τριών στο πλαίσιο μιας ολιστικής προσέγγισης του φαινομένου: ΣΧΟΛΕΙΟ-ΓΟΝΕΙΣ-ΠΑΙΔΙ-ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ/ΕΙΔΙΚΟΙ.
Ευχαριστούμε όλες / όλους γονείς, κηδεμόνες, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.ά. που παρευρέθηκαν καταθέτοντας τα δικά τους ερωτήματα, τις αγωνίες τους και, βέβαια, τη δική τους οπτική στα όσα συζητήθηκαν και μας απασχόλησαν.
Με εκτίμηση η Διεύθυνση του σχολείου και οι Διδάσκοντες/-ουσες

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις Σχολείου | Γράψτε σχόλιο

Ενημέρωση για την έκδοση προκήρυξης διαγωνισμού για την εισαγωγή ιδιωτών στις σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας με το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων του ΥΠΑΙΘΑ, έτους 2025

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΙΔΙΩΤΩΝ ΕΛΑΣ 2025_ΑΔΑ 9ΒΚΙ46ΜΤΛΒ-27Β

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις | Γράψτε σχόλιο

Επίσκεψη στην Ιατρική Σχολή του Π.Κ.

iatrikh
Μία μοναδική ευκαιρία είχαν 20 μαθητές από την Β΄Λυκείου του 3ου ΓΕΛ Ηρακλείου να επισκεφτούν και να γνωρίσουν την Ιατρική σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2025, με συνοδούς καθηγητές τη χημικό Μαρία Πανοπούλου και το βιολόγο Γεράσιμο Καββαδία, και εντάσσεται στη δράση: «Παίζοντας με τις …φυσικές επιστήμες».
Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν, να ρωτήσουν, να λύσουν απορίες τους και να συζητήσουν με καθηγητές κι ερευνητές της Ιατρικής σχολής. Αρχικά άκουσαν μια πολύ ενδιαφέρουσα διάλεξη από τον καθηγητή κ. Νότα με θέμα τις «Συνέπειες του τραύματος» Επίσης ξεναγήθηκαν σε κλινικά και ερευνητικά εργαστήρια της Ιατρικής Σχολής όπως στα εργαστήρια Νευροψυχολογίας και στο εργαστήριο ύπνου, όπου έμαθαν πόσο σημαντικός είναι ο καλός ύπνος και πως σχετίζεται με την καλή υγεία και με την καλή ποιότητα ζωής, και πώς ο κακός ύπνος συνδέεται ή και προκαλεί σοβαρές ασθένειες.
Στο τέλος όλοι οι μαθητές εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την επίσκεψη στην Ιατρική και μας δήλωσαν ότι ήταν μια σημαντική εμπειρία που τους βοηθά να δουν κάποιους τομείς που θα τους ενδιέφεραν για το επαγγελματικό τους μέλλον.
Ευχαριστούμε πολύ για την πρόσκληση, την κύρια Βενυχάκη Μαρία καθηγήτρια Κλινικής Χημείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστήμιου Κρήτης για τις πληροφορίες που έδωσε στους μαθητές μας σχετικά με το τμήμα, την Επιτροπή Διασύνδεσης με τη Β΄θμια Εκπαίδευση και την κυρία Τσαγκαράκη από το Μουσείο Ιατρικής.

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις | Γράψτε σχόλιο

Επίσκεψή στο Χημικό Τμήμα του Π.Κ.

xhmiko
Την Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2025, 10 μαθητές από την Γ Λυκείου και 20 μαθητές από την Β΄Λυκείου (θετικού προσανατολισμού) είχαν μία μοναδική ευκαιρία να επισκεφτούν και να γνωρίσουν το τμήμα Χημείας του ΠΚ από κοντά.
Το πρόγραμμα της επίσκεψης ήταν το εξής:
9:30 -10:20 Παρουσίαση του Τμήματος από τον καθηγητή κ. Νεοχωρίτη
10:30- 11:50 Ξεναγήσεις ομάδων μαθητών σε 4 εργαστήρια (2 εργ. οργανικής προπτυχιακό και ερευνητικό, στο προπτυχιακό της γενικής χημείας και της βιοχημείας)
12: 00-12:50 Επιδείξεις Πειραμάτων Χημείας από προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές)
Ειδικά κατά την επίσκεψη στα εργαστήρια, οι μαθητές μας είχαν τη δυνατότητα να δουν στην πράξη κάποιες εργαστηριακές τεχνικές που στην τάξη της μαθαίνουν μόνο θεωρητικά. Έμαθαν για φασματοφωτομετρία, απόσταξη για απομάκρυνση διαλυτών, χρωματογραφία στήλης και λεπτής στοιβάδας αλλά και για την ηλεκτροφόρηση που χρησιμοποιείται σε διαχωρισμό και ανάλυση νουκλεϊκών οξέων (DNA, RNA) και πρωτεϊνών, διαχωρισμό λιπιδίων. Στη συνέχεια απόλαυσαν και μερικά πειράματα βλέποντας τη μαγική και διασκεδαστική πλευρά της χημείας!!!
Μετά το τέλος της επίσκεψης οι μαθητές ήταν ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι γιατί η ενημέρωση που είχαν, τόσο για το συγκεκριμένο τμήμα όσο και για την ίδια την επιστήμη, τους έδωσε την ευκαιρία να αποκτήσουν νέες γνώσεις και εμπειρίες και ταυτόχρονα αποτέλεσε κι ένα είδος επαγγελματικής αναζήτησης.
Η επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο της γνωριμίας των τμημάτων του Πανεπιστημίου Κρήτης στους μαθητές της Β/Βάθμιας κι εντάσσεται στη δράση: «Παίζοντας με τις …φυσικές επιστήμες». με συνοδούς καθηγήτριες τις χημικούς Μαρία Πανοπούλου και Σεβαστή Δημητρίου.

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις | Γράψτε σχόλιο

Εκπαιδευτική δράση για τον Μινωικό Πολιτισμό

Noname 2
Μια μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία είχαν οι μαθητές του 3ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου, στο πλαίσιο των προγραμμάτων «El Greco: από την Κρήτη στο Τολέδο», «Πώς οι Έλληνες και οι ξένοι ζωγράφοι συναντούν την ελληνική Ιστορία, την Επιστήμη και τον Πολιτισμό» καθώς και της δράσης «Ταξιδεύω στα Μουσεία. Συνενώνω το Χθες με το Σήμερα».
Το σχολείο εξέφρασε τις θερμές του ευχαριστίες προς το Μινωικό Κέντρο Σπουδών «Μινωικός Πολιτισμός και Γραφές» και τον πρόεδρό του, Μηνά Τσικριτζή, ερευνητή Αιγαιακών Γραφών, για την πολύτιμη συμβολή του στην επιτυχή υλοποίηση του προγράμματος.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης και της παρουσίασής του, ο κ. Τσικριτζής παρείχε στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς τεκμηριωμένες πληροφορίες για την καθημερινή ζωή, την Τέχνη και τις επιστημονικές γνώσεις των Μινωιτών, εστιάζοντας στην αστρονομία, την ιατρική και τη Μινωική γραφή.
Ιδιαίτερα ενθουσιώδης ήταν η ανταπόκριση των μαθητών στη βιωματική προσέγγιση της Γραμμικής Β’, καθώς με καθοδήγηση χρησιμοποίησαν την κλείδα αποκρυπτογράφησης, καταγράφοντας τα ονόματά τους και φράσεις της νέας ελληνικής στο αρχαίο σύστημα γραφής. Η δράση αυτή έδωσε στους μαθητές την ευκαιρία να έρθουν πιο κοντά στον πολιτιστικό πλούτο της Κρήτης.
Η σχετική ανακοίνωση του διευθυντή και των καθηγητριών του 3ου ΓΕΛ: «Ο Διευθυντής και οι υπεύθυνες καθηγήτριες των προγραμμάτων «El Greco: από την Κρήτη στο Τολέδο», «Πως οι Έλληνες και οι ξένοι ζωγράφοι συναντούν την ελληνική Ιστορία, την Επιστήμη και τον Πολιτισμό» και του σχεδίου δράσης «Ταξιδεύω στα Μουσεία. Συνενώνω το Χθες με το Σήμερα» ευχαριστούμε θερμά το ΜΚΣ «Μινωικός πολιτισμός και Γραφές» και τον πρόεδρο Μηνά Τσικριτζή, ερευνητή Αιγαιακών Γραφών, για την πολύτιμη βοήθεια που προσέφερε κατά την υλοποίηση του σχεδίου δράσης μας.
Η επίσκεψή του στο σχολείο και η ακόλουθη ομιλία-παρουσίαση του τροφοδότησε τεκμηριωμένα τόσο τους μαθητές μας όσο και εμάς με σημαντικά στοιχεία για τις πτυχές της καθημερινής ζωής και Τέχνης των Μινωιτών, αλλά και για τις επιστημονικές γνώσεις τους στην αστρονομία, την ιατρική και τη γραφή του προηγμένου Μινωικού πολιτισμού.
Επιπροσθέτως, τα παιδιά ενθουσιάστηκαν, όταν με καθοδήγηση και κάνοντας χρήση της κλείδας κατέγραψαν το όνομά τους και φράσεις της νέας ελληνικής στη Γραμμική Β, απολαμβάνοντας με μια βιωματική προσέγγιση τη μαγεία της Μινωικής Γραφής». neakriti cretalive

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις Σχολείου | Γράψτε σχόλιο

Πρακτικό εκδρομής Ιωάννινα

Noname 1 Πρακτικό

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις Σχολείου | Γράψτε σχόλιο

Eπίσκεψη στο Αρχαιολογικό μουσείο Μεσαράς, λίμνη Γέργερης

20250212 214958 COLLAGE 20250212 215204 COLLAGE 20250213 130052 COLLAGE
Την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου του 2025 οι μαθητές των τμημάτων Β8 και Β9 πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσαράς και στη Λίμνη Γέργερη. Η επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας και του άξονα « Σχέσεις μαθητών/-τριών» με στόχο τη συνεργατική και βιωματική μάθηση και την ενίσχυση και εδραίωση ενός θετικού και συμπεριληπτικού πλαισίου δράσης.
Αρχικά, οι μαθητές/-τριες επισκέφτηκαν τη μόνιμη έκθεση του Αρχαιολογικού Μουσείου Μεσαράς, η οποία φέρει τον τίτλο «Εν μέσω Ορέων. Εκεί είχαν τη δυνατότητα να αντιληφθούν και να κατανοήσουν αφενός ότι η αειφορία του τόπου ευνόησε την ανθρώπινη παρουσία στο χώρο της Μεσαράς από τους προϊστορικούς ως τους χριστιανικούς χρόνους, κι αφετέρου ότι η ιδιαίτερη γεωμορφολογία και η υδρολογία του φυσικού περιβάλλοντος της περιοχής – που αποτυπώνεται και στην ίδια την ονομασία «Μεσαρά» (ανάμεσα στα βουνά) – είχε καθοριστική επίδραση στη διαμόρφωση του πολιτισμού, τόσο σε υλικό όσο και σε άυλο επίπεδο, μέσα στον χρόνο.
Ειδικότερα, στην πρώτη αίθουσα οι μαθητές/-τριες ήλθαν σε επαφή με την προϊστορική κατοίκηση στη Μεσαρά από τους Νεολιθικούς Χρόνους (7000-3000 π.Χ.). Έπειτα, στη δεύτερη αίθουσα παρατήρησαν εκθέματα από την Κρητών Πολιτεία στο τέλος της δεύτερης χιλιετίας π.Χ. (1210-1150 π.Χ.), αλλά και τα εκθέματα από τη Γόρτυνα, την Πρωτεύουσα Κρήτης και Κυρηναϊκής. Επίσης, στην τρίτη και τελευταία έκθεση ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσαν οι αρχαιότητες της Ελληνορωμαϊκής και Χριστιανικής Περιόδου, καθώς υπήρχε έκθεση με τίτλο Γόρτυνα: Από τη Ρώμη στο Βυζάντιο.
Στο σημείο αυτό τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να ακολουθήσουν τους εμπορικούς δρόμους κάθε εποχής και να αναζητήσουν τα σημαντικότερα λιμάνια της περιοχής. Από τα ευρήματα μάλιστα διαπιστώθηκε ότι η προνομιακή θέση της Κρήτης στο κέντρο της ανατολικής Μεσογείου την κατέστησε σημαντικό σταθμό του εμπορίου από και προς τη νέα πρωτεύουσα. Το Διάταγμα των Μεδιολάνων (313 μ.Χ.) και η μεταφορά της πρωτεύουσας στο Βυζάντιο από τον Μέγα Κωνσταντίνο (324 μ.Χ.) σηματοδότησαν την απαρχή του Βυζαντινού πολιτισμού. Η Γόρτυνα παρέμεινε η πρωτεύουσα της Κρήτης μετά τη μεταρρύθμιση του Διοκλητιανού και διατήρησε την κυρίαρχη θέση της μέχρι την αραβική κατάκτηση (823-828). Παράλληλα, η εκκλησιαστική της σημασία ενισχύθηκε από την παράδοση που τη συνδέει με το κήρυγμα του Αποστόλου Παύλου και του Αποστόλου Τίτου, καθιστώντας τη μητρόπολη της Εκκλησίας της Κρήτης.
Επιπλέον, η χρήση ψηφιακών μέσων και σύγχρονου οπτικοακουστικού υλικού, όπως η ηλεκτρονιακή διαδραστική παρουσίαση του δίσκου της Φαιστού, καθώς και η χρήση επεξηγηματικών πινακίδων στον κώδικα της γραφής Braille, εντυπωσίασαν τους μαθητές/-τριες και έδωσαν το μήνυμα της ευαισθητοποίησης και της ισότιμης πρόσβασης όλων των πολιτών.
Τέλος, οι μαθητές/-τριες αφού ολοκλήρωσαν την ξενάγηση τους στο Αρχαιολογικό Μουσείο, επισκέφτηκαν τη Γέργερη, την περιοχή που συναντώνται δύο λίμνες, εκεί όπου η φύση και η ανθρώπινη δημιουργικότητα συνυπάρχουν αρμονικά, στο τελείωμα του δάσους του Ρούβα και κάτω από τη σκιά του επιβλητικού Ψηλορείτη. Εκεί είχαν τη δυνατότητα να απολαύσουν την αυθεντική ομορφιά της κρητικής γης. Ένα τοπίο που συνδυάζει μοναδικά το βουνό, την πλούσια βλάστηση και το υδάτινο στοιχείο, προσφέροντας μια εμπειρία γεμάτη φυσική μαγεία και γαλήνη.
Τους μαθητές συνόδεψαν οι καθηγητές Ανδρουλάκη Ανδρομάχη, Καλογεράκη Μαρία και Μηλαθιανάκη Γιασεμή.
Ήταν για όλους μια υπέροχη εμπειρία!

Με εκτίμηση οι καθηγητές του προγράμματος «Σχέσεις μαθητων-τριών»
Ανδρουλάκη Ανδρομάχη
Δεληγιάννη Ευαγγελία
Καλογεράκη Μαρία
Κοντή Μαρία
Μηλαθιανάκη Γιασεμή

Η διεύθυνση του σχολείου και οι διδάσκοντες

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις | Γράψτε σχόλιο