Κανονισμός Λειτουργίας

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΕΡΙΦ/ΚΗ Δ/ΝΣΗ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ. ΑΤΤΙΚΗΣ
3o ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΧΑΡΝΩΝ
Μετσόβου & Αρκαδίου Κρήτης
Τηλ-fax 210-2316400
Ε-mail: mail@3lyk-acharn.att.sch.gr
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2021 -2022

download 2

Ο παρακάτω Κανονισμός Λειτουργίας έχει αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης με το Σύλλογο Διδασκόντων και το 15μελές Μαθητικό Συμβούλιο του σχολείου μας. Επιπλέον, αποτέλεσε ένα από τα βασικά θέματα στην ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων που έγινε την 22α Σεπτεμβρίου στο χώρο του 3ου ΓΕΛ Αχαρνών.

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Ως μέλη της σχολικής μας κοινότητας έχουμε το δικαίωμα να ζούμε όλοι μαζί σε ένα φιλικό, ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον. Για το λόγο αυτό οφείλουμε να σεβόμαστε τη διαφορετικότητα, τις επιλογές, τα δικαιώματα και την αξία των άλλων, οφείλουμε να συμπεριφερόμαστε κατά τρόπο που να μην ενοχλεί τους άλλους, οφείλουμε να προλαμβάνουμε, να αποθαρρύνουμε και να αναφέρουμε οποιαδήποτε σκόπιμη και επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά που προκαλεί σε κάποιον φόβο, πόνο, ντροπή, ανασφάλεια και απομόνωση. Οποιαδήποτε τέτοια συμπεριφορά θεωρείται σχολικός εκφοβισμός (bullying) και είναι απορριπτέα από τη σχολική μας κοινότητα. Επιπροσθέτως για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και την ανάπτυξη καλού κλίματος επικοινωνίας και εμπιστοσύνης, οι μαθητές θα πρέπει να συμμορφώνονται με τα εξής:

1. Η πρώτη ώρα ξεκινά 08.15. Οι μαθητές οφείλουν να προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων, ενώ όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση, για να μην δημιουργείτα αναστάτωση, εισέρχονται στην τάξη τους μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας.

2. Οι μαθητές/τριες που προσέρχονται στην αίθουσα μετά την είσοδο του/της καθηγητή/τριας είτε την πρώτη ή οποιαδήποτε άλλη ώρα δεν θα γίνονται δεκτοί/ές και θα παίρνουν απουσία για την ώρα εκείνη. Για εξαιρετικά σημαντικούς λόγους μπορεί να γίνονται δεκτοί/ές μόνο μετά από άδεια του Διευθυντή/ντριας.

3. Κατά την διάρκεια των μαθημάτων κανένας μαθητής δενεπιτρέπεται να απουσιάζει από την αίθουσα διδασκαλίας.

4. Οι θέσεις των μαθητών/τριών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται σε συνεργασία με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Αλλαγή θέσης επιτρέπεται μόνο μετά από συνεννόηση με τον διδάσκοντα καθηγητή.

5. Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού, καφέ και αναψυκτικού μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας.

6. Διάλειμμα: κατά την διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/τριες οφείλουν να βγαίνουν στο προαύλιο, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στις αίθουσες διδασκαλίας και στους διαδρόμους και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων. Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/α αφού
κλειδώσει την αίθουσα.

7. Αποχώρηση από το σχολείο: οι μαθητές/τριες σε καμία περίπτωση δεν φεύγουν από το σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ ασθένεια) ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο σχολείο και να παραλάβει το παιδί του, εφόσον αυτό είναι ανήλικο. Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του
πριν τη λήξη των μαθημάτων χρειάζεται να ενημερώσει τη Διεύθυνση του σχολείου.

8. Δεν επιτρέπεται η έξοδος των μαθητών/τριών από το σχολικό χώρο για την αγορά τροφίμων ή άλλων καταναλωτικών αγαθών όπως και η προμήθειά τους -μέσω παραγγελίας- από εξωσχολικούς προμηθευτές, καθώς εντός του σχολικού χώρου λειτουργεί κυλικείο το οποίο υπόκειται στον έλεγχο της Διεύθυνσης του σχολείου.

9. Η εμφάνιση των μαθητών/τριών οφείλει να χαρακτηρίζεται από ευπρέπεια.

10.Οι μαθητές/τριες οφείλουν να υπακούουν στις υποδείξεις των καθηγητών/τριών για την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος.

11.Οι μαθητές/τριες οφείλουν να φέρνουν μαζί τους τα βιβλία τους και οτιδήποτε άλλο τους ζητηθεί για τις ανάγκες του μαθήματος.

12.Οι μαθητές/τριες δεν πρέπει να εκφράζονται απρεπώς, να βρίζουν και να χειροδικούν μεταξύ τους.

13.Το κάπνισμα, η λήψη αλκοόλ και η χρήση άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών είναι καταστροφικές συνήθειες για την πνευματική καισωματική υγεία των μαθητών. Για τον λόγο αυτό απαγορεύονται. Η παρέκκλιση από τους κανόνες αυτούς συνεπάγεται την άμεση αξιοποίηση αυστηρών παιδαγωγικών μέτρων.

14.Δεν επιτρέπεται οι μαθητές/τριες να προβαίνουν σε ενέργειες που έχουν ως αποτέλεσμα την καταστροφή/φθορά της περιουσίας του σχολείου. Επισημαίνεται ότι, μαθητής που προκαλεί φθορά στην περιουσία του σχολείου, ελέγχεται για την συμπεριφορά αυτή και η  δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του.

15. Δεν επιτρέπεται η κατοχή και χρήση κινητού τηλεφώνου εντός του σχολικού χώρου. Η χρήση κινητού τηλεφώνου για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση εντός των σχολικών χώρων – κτιρίων και υπαίθριων χώρων – απαγορεύεται. Στην εξαιρετική περίπτωση που ο/η μαθητής/τρια έχει στην κατοχή του
το κινητό τηλέφωνο υποχρεούται, καθ’ όλη την διάρκεια της παραμονής του εντός του σχολικού χώρου, να το έχει εκτός λειτουργίας και μέσα στην τσάντα του ή, αν το επιθυμεί, να το παραδώσει για φύλαξη στο γραφείο της Διεύθυνσης.

16.Δεν επιτρέπεται η κατοχή και χρήση οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής ή παιχνιδιού που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου.

17.Το σχολείο δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ή αντικειμένων αξίας που οι μαθητές τυχόν φέρουν μαζί τους.

18.Tα ομαδικά παιχνίδια με μπάλα (μπάσκετ, ποδόσφαιρο, βόλεϊ) δεν επιτρέπονται στο προαύλιο παρά μόνο στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής και με την επίβλεψη του αρμόδιου καθηγητή. Διαφορετικά υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος αλλά και πρόκλησης φθορών στο κτίριο.

19.Οι μαθητές μπορούν στον ελεύθερο χρόνο τους κατά την διάρκεια του διαλείμματος ή σε ένα ενδεχόμενο κενό να επισκέπτονται την σχολική βιβλιοθήκη πάντα σύμφωνα με τους όρους λειτουργίας της και σε συνεννόηση με τον υπεύθυνο καθηγητή. Δεν επιτρέπεται επομένως η απασχόλησή τους με «τυχερά» παιχνίδια (π.χ. χαρτοπαίγνια, μπιλιάρδο κλπ) εντός του σχολικού χώρου.

20.Κατά την επίσκεψή τους στις τουαλέτες του σχολικού κτιρίου, οι μαθητές οφείλουν να είναι προσεκτικοί στη χρήση των ειδών καθαριότητας και φυσικά οφείλουν να τηρούν τους στοιχειώδεις υγειονομικούς κανόνες για την καθαριότητα όχι μόνο του συγκεκριμένου χώρου αλλά συνολικά των εσωτερικών χώρων του σχολείου (χρήση καλαθιών αχρήστων). Φυσικά δεν επιτρέπεται η ρύπανση των εξωτερικών ή εσωτερικών τοίχων του κτιρίου με πάσης φύσεως αναγραφές. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να ακολουθούν τους κανόνες που διέπουντη σχολική ζωή, όπως αυτοί ορίζονται από την κείμενη νομοθεσία και τον Κανονισμό Λειτουργίας. Κάθε πράξη ή παράλειψη, που έρχεται σε αντίθεση με αυτούς, αποτελεί αντικείμε νο παιδαγωγικού ελέγχου και αντιμετωπίζεται με τα προβλεπόμενα παιδαγωγικά μέτρα.

Επιπρόσθετα και όσον αφορά στην πανδημία COVID-19 πρέπει να τηρούνται πιστά και απαρέγκλιτα όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα και τα μέτρα που ισχύουν για τις εκπαιδευτικές δομές όπως ορίζονται από τον ΕΟΔΥ (χρήση μάσκας σε όλους τους σχολικούς χώρους, self-testing,ενημέρωση του σχολείου και απομόνωση σε περίπτωση θετικού κρούσματος κ.ά)

Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων – Σχολείου

Ιδιαίτερα σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του αναγκαίου παιδαγωγικού περιβάλλοντος είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία της σχολικής μονάδας, με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού προς στο Σχολείο ενισχύεται από την αντίστοιχη προς αυτό και το ασκούμενο εκπαιδευτικό έργο θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων . Η στενή συνεργασία τους με το Σχολείο και η τακτική ενημέρωσή τους σε όλα τα θέματα που αφορούν στην επίδοση των παιδιών τους σε όλα τα επίπεδα, διευκολύνει σημαντικά το έργο των διδασκόντων. Θεωρείται αυτονόητη η στενή και μόνιμη συνεργασία και επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς και τον Διευθυντή του σχολείου για την επίλυση ζητημάτων που πάντοτε προκύπτουν μέσα σε μια ζωντανή κοινότητα και η συμμετοχή τους στις τακτικές και έκτακτες ενημερωτικές συναντήσεις που διοργανώνει η σχολική μονάδα με την ευθύνη του Διευθυντή ή του Συλλόγου τους.