Ραψωδία ε
“…Εκείνος άρχισε να κόβει τους κορμούς […]
270 και τους πελέκησε με τον χαλκό τους κλώνους,
τους έξυσε μετά και τους εστάθμισε, για να ’ναι ίσοι.[…]
280 Τότε και το κατάρτι το έμπηξε στη μέση μ’ αντένα ταιριασμένη,
και το τιμόνι το μαστόρεψε, να ‘ναι ο κυβερνήτης του.
Ύστερα τη σχεδία περίφραξε, στο κύμα για ν’ αντέχει,
με κλωνάρια ιτιάς, ρίχνοντας από πάνω φύλλα.
Και ξαναφτάνει η Καλυψώ θεόμορφη με το λινό για τα πανιά·
285 καλά κι αυτά τα μαστορεύει.
Τα ξάρτια και τα κάτω καραβόσχοινα της έδεσε
και με φαλάγγια τη σχεδία τη σέρνει και τη ρίχνει
στο θείο κύμα της θαλάσσης.[…]
… έβαλε μέσα κι ένα ασκί, μαύρο κρασί γιομάτο·
και δεύτερο, ακόμη πιο μεγάλο, με νερό· κι ένα δισάκι
295 με τα τρόφιμα και τα προσφάγια…”
Μαθητές της Α΄ τάξης εμπνεύστηκαν από το μάθημα της Οδύσσειας και … “ζωντάνεψαν” τη σχεδία του Οδυσσέα.
Οι καθηγήτριες
Μ. Μάρκου
Δ. Παπαδοπούλου