Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας των Ατόμων με Αναπηρία στις 3 Δεκεμβρίου, την Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου2023, πραγματοποιήθηκαν δράσεις για την ευαισθητοποίηση των μαθητών του Α3, τις δύο πρώτες ώρες του Ωρολογίου προγράμματος με την καθοδήγηση της κ. Μάρκου και του καθηγητή παράλληλης στήριξης κ. Σαμπάγ.
Προβολή βίντεο: Ως αφόρμηση, προβλήθηκε η μικρού μήκους ταινία Pet shop του Μιχαήλ-Γαβριήλ Ζενέλη με θέμα την παιδική αναπηρία .
Ακολούθησε συζήτηση: Τι μπορούν και τι δεν μπορούν να καταφέρουν τα άτομα με αναπηρία; Τι δεν μπορούμε να κάνουμε εμείς που μπορούν να κάνουν τα άτομα με ειδικές ανάγκες; Όλοι είναι διαφορετικοί, όλοι έχουν τις ικανότητές τους και όλοι αξίζουν το σεβασμό. Πρέπει να συμπαραστεκόμαστε σε ανθρώπους με δύναμη ψυχής και να μην τους κάνουμε τη ζωή τους δύσκολη. Στην πραγματικότητα αξίζουν το θαυμασμό μας.
Ακολούθησαν δράσεις ενσυναίσθησης κατά ομάδες.
- Ζήσε στο σκοτάδι:
Α. Οι μαθητές έδεσαν τα μάτια τους και προσπάθησαν ψηλαφίζοντας να καταλάβουν τι αντικείμενα έπιαναν .
Β. Άλλοι μαθητές έδεσαν τα μάτια τους και με έναν συμμαθητή τους ως οδηγό προσπάθησαν, με αρκετή φυσικά δυσκολία, να μετακινηθούν σ’ έναν χώρο που θεωρητικά γνωρίζουν καλά ,στην τάξη τους, περνώντας διάφορα εμπόδια.
2.Ζήσε στη σιωπή:
Α. Οι μαθητές προσπάθησαν να επικοινωνήσουν με νοήματα και χειλεανάγνωση, όχι πάντα με απόλυτη επιτυχία.
Β. Όλοι μαζί μάθαμε στη νοηματική λέξεις και εκφράσεις της καθημερινότητας ,όπως καλημέρα ,καλώς ήρθες, τι κάνεις; ,αφού παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο.
3.Χωρίς άνω άκρα:
Οι μαθητές προσπάθησαν να λύσουν και να δέσουν τα κορδόνια τους με το ένα χέρι.
Ως επίλογος
Προβολή βίντεο: Προβλήθηκε το βίντεο « Ραγισμένο δοχείο» που μας υπενθυμίζει ότι κανείς δεν είναι τέλειος, όλοι έχουμε αδυναμίες αλλά και δυνατότητες, αρκεί να τις εκμεταλλευτούμε σωστά.
Ακολούθησε συζήτηση για την εμπειρία τους, τις σκέψεις και τα συναισθήματα που αυτή τους δημιούργησε.
ΤΕΛΟΣ
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΑΦΙΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΜΕ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΑΠΟΔΟΧΗΣ,ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΠΡΟΣ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΔΡΑΣΗ