Το σχολείο μας φόρεσε τα γιορτινά του!
Οι μαθητές της Στ΄ τάξης, με τη βοήθεια και την καθοδήγηση της δασκάλας τους, κ. Αγγελικής Μιχαηλίδου, ανέλαβαν να στολίσουν το χριστουγεννιάτικο δέντρο του σχολείου μας. Οι μαθητές μας απόλαυσαν τη διαδικασία και ανυπομονούν για τα Χριστούγεννα, μια από τις πιο όμορφες γιορτές του χρόνου, που φέρνει μαζί της τη χαρά, την αγάπη και την προσμονή για νέες όμορφες στιγμές!
Ο στολισμός συμπληρώθηκε από τις καλλιτεχνικές πινελιές της κα. Στέλλας Λενακάκη, η οποία διακόσμησε τον χώρο με χριστουγεννιάτικες λεπτομέρειες. Το αποτέλεσμα ήταν μαγευτικό! Και του χρόνου!
Επίσκεψη στον κινηματογράφο “Τεχνόπολις”
Σήμερα το σχολείο μας επισκέφθηκε τον κινηματογράφο “Τεχνόπολις” , όπου παρακολουθήσαμε την υπέροχη ταινία “Το Ατίθασο Ρομπότ”. Μια ταινία που βασίζεται στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Πίτερ Μπράουν.
Η ταινία ακολουθεί το ταξίδι ενός ρομπότ σειρά ROZZUM μονάδα 7134, εν συντομία Ρόζι που ναυαγεί σε ένα ακατοίκητο νησί και πρέπει να προσαρμοστεί στο αφιλόξενο περιβάλλον, ενώ σταδιακά χτίζει σχέσεις με τα ζώα στο νησί και γίνεται ο θετός γονιός ενός ορφανού χηνόπουλου. Η ταινία είναι μία δυνατή ιστορία αυτογνωσίας, μία συναρπαστική μελέτη της σχέσης ανάμεσα στην τεχνολογία και τη φύση και μία συγκινητική εξερεύνηση του τι σημαίνει να είσαι ζωντανός και συνδεδεμένος με όλα τα έμβια όντα. (πηγή : Ιστοσελίδα Τεχνόπολις)
Η ιστορία μας καθήλωσε με τις έντονες σκηνές δράσης, τις συγκινητικές στιγμές και με το καλογραμμένο χιούμορ της. Δεν ήταν απλώς διασκεδαστική! Μετέφερε εξίσου πολύτιμα μηνύματα για την ενσυναίσθηση, τη διαφορετικότητα και τη συνύπαρξη. Μέσα από τις περιπέτειες του «ατίθασου» ρομπότ, μάθαμε πώς η αποδοχή και η συνεργασία μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο. Ήταν μια εμπειρία που άγγιξε μικρούς και μεγάλους και μας άφησε ενθουσιασμένους!
Ενδοσχολική Επιμόρφωση
Σήμερα, Τετάρτη 4/12/24, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η 2η ενδοσχολική επιμόρφωση, με θέμα: “Παρουσίαση και αξιοποίηση του ψηφιακού εργαλείου Padlet”, από τους εκπαιδευτικούς κ. Δανδουλάκη Αλέξανδρο και κα. Βλαδένη Άννα.
Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης, ενημερωθήκαμε για:
- Τις βασικές λειτουργίες του “Padlet”.
- Τα οφέλη που προσφέρει στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.
- Τις ρυθμίσεις και τις δυνατότητες προσαρμογής του.
- Τρόπους πρακτικής εφαρμογής του στην μαθησιακή διαδικασία.
Η εκπαίδευση αυτή εμπλούτισε τις γνώσεις μας για τη χρήση του ψηφιακού αυτού εργαλείου, ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας.
Ευχαριστούμε θερμά τους εισηγητές μας για τη δημιουργική και εποικοδομητική παρουσίασή τους!
Ευχαριστήριο σημείωμα
Ευχαριστήριο σημείωμα
3η Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1992, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, δίνοντάς μας την ευκαιρία κατανόησης σε θέματα αναπηρίας και ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία. Είναι μια μέρα που μας υπενθυμίζει την υποχρέωση διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, βασιζόμενοι στις αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης.
Η έννοια της ενταξιακής εκπαίδευσης αναφέρεται στη φιλοσοφία της αποδοχής και στην παροχή ενός πλαισίου, μέσα στο οποίο όλα τα παιδιά χωρίς εξαιρέσεις και αστερίσκους, μπορούν να εκτιμηθούν ισότιμα και να αντιμετωπίζονται με σεβασμό.
Στο σχολείο μας διάφορα τμήματα συμμετείχαν σε δράσεις, ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν μέσα από το βίωμα την έννοια της αναπηρίας και την αναγκαιότητα του αλληλοσεβασμού.
Στη Γυμναστική οι μαθητές γνώρισαν το ποδόσφαιρο 5-a-side, ευρύτερα γνωστό ως ποδόσφαιρο τυφλών. Είναι μία παραλλαγή του ποδοσφαίρου που έχει σχεδιαστεί για παίκτες με απώλεια όρασης ή τυφλούς. Σήμερα οι μαθητές της Γ + Δ τάξης συμμετείχαν σε ένα παιχνίδι μεταξύ τους, με την μπάλα που κουδουνίζει και τα μάτια που ακούνε.
Στη Δ τάξη έγινε ενημέρωση και βιωματικές δράσεις-παιχνίδια σχετικές με τα διαφορετικά είδη αναπηρίας: αισθητηριακή, νοητική και κινητική αναπηρία.
Στην Ε τάξη οι μαθητές, μέσα από αγαπημένα τραγούδια, ασκήθηκαν στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.
Αθλητική Εκδρομή στο Παγκρήτιο Στάδιο Ηρακλείου
Οι μαθητές της Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξης του σχολείου μας σήμερα είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια ξεχωριστή αθλητική εκδρομή στο Παγκρήτιο Στάδιο στο Ηράκλειο. Η ημέρα ήταν γεμάτη δράση, γνώση και χαρά, καθώς τα παιδιά μας πήραν μέρος σε βιωματικά προγράμματα φυσικής δραστηριότητας με την καθοδήγηση έμπειρων καθηγητών φυσικής αγωγής.
Η επίσκεψή μας ξεκίνησε με ξενάγηση στους χώρους του σταδίου. Οι μαθητές θαύμασαν την έκθεση φωτογραφίας και ιματισμού των Ολυμπιακών Αγώνων, φωτογραφήθηκαν με τις ολυμπιακές δάδες και γνώρισαν από κοντά χώρους όπως το κολυμβητήριο, την αίθουσα κωπηλατηρίου, την κλειστή αίθουσα στίβου, το κεντρικό στάδιο, καθώς και τις αίθουσες ενόργανης γυμναστικής και πυγμαχίας.
Στη συνέχεια, τα παιδιά συμμετείχαν βιωματικά σε διάφορα αθλήματα, όπως η κωπηλασία,
ο στίβος,
η ενόργανη και ρυθμική γυμναστική,
αλλά και η τοξοβολία.
Η ενεργή συμμετοχή τους σε αυτές τις δραστηριότητες έδωσε τη δυνατότητα να βιώσουν τη χαρά του αθλητισμού, να ανακαλύψουν νέες δεξιότητες και να νιώσουν τη δύναμη της ομαδικότητας και της προσωπικής προσπάθειας.
Η ημέρα ολοκληρώθηκε με την απονομή τιμητικών διπλωμάτων σε όλους τους μαθητές για τη συμμετοχή τους στα αθλήματα, ένα αναμνηστικό που επισφράγισε τη σημαντική αυτή εμπειρία. Ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν έκδηλος καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδρομής, ενώ τα χαμόγελά τους παρέμειναν φωτεινά μέχρι την επιστροφή μας.
Αυτή η εκδρομή ήταν μια υπενθύμιση της αξίας του αθλητισμού στην καλλιέργεια της ψυχικής και σωματικής υγείας, καθώς και στη διαμόρφωση ισχυρών δεσμών ανάμεσα στους μαθητές μας!
Η εκπαιδευτική σημασία της Ενσωμάτωσης Κατοικίδιων Ζώων στο Γ1
Η ένταξη κατοικίδιων ζώων στις σχολικές τάξεις έχει αναγνωριστεί ως μια καινοτόμος παιδαγωγική στρατηγική που προάγει τη συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Στο τμήμα Γ1, η προσθήκη ενός κατοικίδιου ζώου στην τάξη, με την παρότρυνση του εκπαιδευτικού της τάξης και την υποστήριξη των γονέων, ενίσχυσε τη μαθησιακή εμπειρία των παιδιών, παρέχοντας τους μια ευκαιρία για ενσυναίσθηση και υπευθυνότητα.
Σύμφωνα με έρευνες (Randler, Hummel & Prokop, 2012), η θετική στάση προς τα ζώα συμβάλλει στην κατανόηση του ρόλου τους στα οικοσυστήματα και στην προστασία του περιβάλλοντος, ενισχύοντας τη περιβαλλοντική συνείδηση των μαθητών. Επιπλέον, η αλληλεπίδραση με τα ζώα ενδυναμώνει την ενσυναίσθηση και την κοινωνική συναισθηματική νοημοσύνη, όπως υπογραμμίζουν οι μελέτες των Baley (1987) και Daly & Suggs (2010). Η παρουσία του ζώου στην τάξη ενισχύει τις διαπροσωπικές σχέσεις και προάγει την ανάπτυξη υπευθυνότητας.
Η υποδοχή του παπαγάλου από τους μαθητές του Γ1 ήταν γεμάτη ενθουσιασμό! Αναλαμβάνοντας με προθυμία τη φροντίδα του, τα παιδιά του έδωσαν το όνομα
«Ακροβατομπλούι», εκφράζοντας τον θαυμασμό τους για το νέο μέλος της τάξης.
Η εμπειρία αυτή υπερβαίνει την απλή φροντίδα ενός ζώου και λειτουργεί ως εργαλείο ενίσχυσης των συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών. Όπως επισημαίνει ο Zasloff (2002), τα κατοικίδια ζώα ενισχύουν τις διαπροσωπικές σχέσεις, καθώς οι μαθητές μαθαίνουν να συνεργάζονται και να μοιράζονται ευθύνες.
Συμπερασματικά, η ενσωμάτωση κατοικίδιων ζώων στην τάξη προσφέρει πολυδιάστατα εκπαιδευτικά οφέλη, ενισχύοντας τη συναισθηματική ανάπτυξη, την υπευθυνότητα και την περιβαλλοντική συνείδηση των μαθητών, δημιουργώντας ένα πιο ολοκληρωμένο και υπεύθυνο μαθησιακό περιβάλλον.
Baley, C. (1987). Exposure of preschool children to companion animals : impact on role-taking skills.
Daly B., Suggs S. Teachers’ experiences with humane education and animals in the elementary classroom: implications for empathy development. Journal of Moral Education. 2010.
Randler, C., Hummel, E. & Prokop, P. (2012). Practical work at school reduces disgust and fear of unpopular animals. Soc. Anim. 20, pp. 61–74.
Zasloff, R. L. (2002). Children’s Social and Emotional Development: The Importance of Pets in the Classroom . Anthrozoös , 15(2), 107 116.
Ο νεοδιαμορφωμένος χώρος της σχολικής μας βιβλιοθήκης!
Με ιδιαίτερη χαρά και ενθουσιασμό, τα παιδιά του σχολείου μας επισκέφθηκαν τη νέα μας δανειστική βιβλιοθήκη και απόλαυσαν μια ξεχωριστή εμπειρία. Οι μαθητές, υπό την καθοδήγηση της υπεύθυνης βιβλιοθήκης, κας Αγγελικής Μιχαηλίδου, και των δασκάλων τους, περιηγήθηκαν στον χώρο και ανακάλυψαν τα διάφορα είδη βιβλίων που φιλοξενούνται στη βιβλιοθήκη μας.
Κάθε παιδί είχε την ευκαιρία να διαλέξει ένα βιβλίο της επιλογής του, να καθίσει στον όμορφο και ζεστό χώρο της βιβλιοθήκης και να απολαύσει τις πρώτες σελίδες του. Οι μαθητές είχαν δύο επιλογές: είτε να καθίσουν στα νέα τραπεζοκαθίσματα – μια γενναιόδωρη δωρεά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας – είτε να χαλαρώσουν στη γωνιά ανάπαυσης, που έχει διαμορφωθεί, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα άνεσης και ζεστασιάς.
Στο τέλος της επίσκεψης, τα παιδιά παρέλαβαν ως αναμνηστικό, έναν όμορφο σελιδοδείκτη για την πρώτη τους αυτή επίσκεψη στη βιβλιοθήκη. Έπειτα, δανείστηκαν τα βιβλία που είχαν επιλέξει, για να συνεχίσουν τη μελέτη και την απόλαυση της ανάγνωσης και στο σπίτι.
Η νέα μας βιβλιοθήκη αποτελεί έναν χώρο γνώσης, φαντασίας και έμπνευσης, και ανυπομονούμε να τη δούμε να γεμίζει καθημερινά με χαμόγελα και μικρούς βιβλιοφάγους!