Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Γ’ τάξη

Το Σχ. Έτος 2022-23 η Γ’ τάξη (Κηλαϊδάκη Μαριεύα) κάλυψε την ενότητα:

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη: Σταματώ τις διακρίσεις – Αποδέχομαι τον «Άλλο»

 

Η Γ ́ Τάξη στα πλαίσια της θεματικής ενότητας: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη πραγματοποίησε σχετικό Εργαστήριο Δεξιοτήτων. Συγκεκριμένα το θέμα που πραγματεύτηκε είχε τίτλο: Σταματώ τις διακρίσεις – Αποδέχομαι τον <<Άλλο>>, αξιοποιώντας λογοτεχνικές αναπαραστάσεις. Έννοιες και αξίες όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα, η αξιοπρέπεια, η ανεκτικότητα και ο σεβασμός προς τους άλλους, μαθαίνονται μέσω εμπειριών και πρακτικής, μέσω βιώματος και συμμετοχικών διαδικασιών και όχι με τυποποιημένες διαδικασίες και αυστηρούς ρυθμιστικούς κανόνες. Με βάση την παραδοχή αυτή ο στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι οι μαθητές/τριες, μέσω εργαστηρίων και δραστηριοτήτων που καλλιεργούν τις Δεξιότητες Μάθησης του 21ου αιώνα (4Cs- Δημιουργικότητα, Κριτική Σκέψη, συνεργασία, Επικοινωνία), να ευαισθητοποιηθούν, να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και να υιοθετήσουν στάσεις και συμπεριφορές οι οποίες αναγνωρίζουν, αποδέχονται, σέβονται και επωφελούνται από τη διαφορετικότητα, αντί να την αγνοούν η να την αποκλείουν.

Το πρόγραμμα στηρίζεται στην αξιοποίηση των λογοτεχνικών βιβλίων και μάλιστα των εικονογραφημένων, καθώς αποτελούν πολυτροπικά δημιουργήματα στα οποία εικόνα και κείμενο μέσω της εύγλωττης διαδοχής τους βρίσκονται σε γόνιμη συλλειτουργία. Επιπλέον, τα βιβλία αυτά έχουν κατά κύριο λόγο περιορισμένο κείμενο και επομένως μπορούν να διαβαστούν ολόκληρα κατά τη διάρκεια μιας
διδακτικής ώρας. Η λογοτεχνική εμπειρία προσφέρεται για επεξεργασία πλήθους συμβόλων τα οποία αποτελούν τρόπους έκφρασης ιδεών και συναισθημάτων που ενδεχομένως δύσκολα εκφράζονται διαφορετικά.

Untitled