Το Σχ. Έτος 2022-23 τα τμήματα Α1 (Μυλωνά Παρασκευή) και Α2 (Καλαϊτζάκη Άντα) κάλυψαν τις εξής 4 ενότητες:
- Ευ Ζην -1ος κύκλος (10 Οκτωβρίου-30 Νοεμβρίου): Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης
- Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – 3ος κύκλος (1 Δεκεμβρίου- 7 Φεβρουαρίου): Το ταξίδι της μικρής Αμάλ
- Δημιουργώ και Καινοτομώ- 4ος κύκλος (10 Φεβρουαρίου -31 Μαρτίου): Εγχειρίδια ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου
- Φροντίζω το περιβάλλον -2ος κύκλος (1 Απριλίου- 31 Μαϊου): Η ζωή χωρίς σκουπίδια
1.Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης
Στόχος του προγράμματος είναι να εκπαιδεύσει τα παιδιά της χώρας να υιοθετήσουν διατροφικές συνήθειες που κάνουν καλό στην υγεία τους και στο περιβάλλον. Με αφετηρία
το σχολείο και με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, τα παιδιά κατανοούν το οικολογικό
αποτύπωμα της διατροφής, μαθαίνουν να τρέφονται πιο υγιεινά και να μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων. Στόχος είναι να υιοθετήσουν ένα διατροφικό πρότυπο που θα τα βοηθήσει
να αναπτυχθούν σωστά και ταυτόχρονα να γίνουν συνειδητοποιημένοι αυριανοί πολίτες.
Το πρόγραμμα δομείται ως «Ταξίδι στη Χώρα των Γευμάτων», ένα σύνολο έντεκα δραστηριοτήτων για μαθητές 5-11 ετών. Μαγικά ταξίδια στη χώρα του πρωϊνού, μεσημεριανού, της μεσογειακής διατροφής, της σημασίας που έχει η σπατάλη των τροφίμων για τον πλανήτη… Οι μικροί μαθητές, με εφόδιο ένα εισιτήριο έκαναν πολλά πολλά ταξίδια, έκαναν πολλές πολλές κατασκευές και έμαθαν πολλά πολλά για το πώς τρώμε πραγματικά και πώς θα έπρεπε να τρώμε!
2. Το ταξίδι της μικρής Αμάλ
Το Ταξίδι ακολουθεί τη Μικρή Αμάλ, μία νεαρή προσφυγοπούλα, η οποία αντιπροσωπεύει τα 32 εκατομμύρια παιδιά που έχουν αναγκαστεί να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους, αφήνοντας συχνά τις οικογένειές τους και τους φίλους τους. Η Μικρή Αμάλ είναι μία (όχι και τόσο μικρή) κούκλα ύψους 3,5 μέτρων που θα περπατήσει από τα σύνορα Συρίας-Τουρκίας, διασχίζοντας όλη την Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο για να βρει τη μητέρα της. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής θα σταματήσει σε μικρές και μεγάλες πόλεις, όπου θα την υποδεχτούν οι κοινότητες με εορταστικές εκδηλώσεις, από μικρά δρώμενα μέχρι φεστιβάλ και παρελάσεις σε όλη την πόλη.
Σε κάθε ενότητα του προγράμματος, οι μαθητές καλούνται να γνωρίσουν και να διαπραγματευτούν κεντρικές στο ταξίδι έννοιες, όπως: Σπίτι, Μετανάστευση, Φόβος Κλίμα, Περιπέτεια, Καλωσόρισμα. Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες και πολλή συζήτηση, οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν στις δυσκολίες των συνανθρώπων μας μπαίνοντας νοερά στη θέση τους και προσανατολίστηκαν στην αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων.
3. Εγχειρίδια ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου
Η συνεχώς αυξανόμενη χρήση του ψηφιακού κόσμου από ολοένα και μικρότερης ηλικίας χρήστες, επιβάλλει πλέον την αναγκαιότητα επιμόρφωσης και διαμόρφωσης αξιών που θα βοηθήσουν τους μαθητές να αντιμετωπίσουν τους αναδυόμενους κινδύνους από τη χρήση της τεχνολογίας. Μέσα από τις δραστηριότητες που περιέχονται στα εγχειρίδια παρέχονται στους εκπαιδευτικούς τα εργαλεία και οι μέθοδοι που χρειάζονται για να διδάξουν τις βασικές αρχές ψηφιακής ασφάλειας και ψηφιακής ιθαγένειας στο περιβάλλον της σχολικής τάξης και να βοηθήσουν τα παιδιά να μάθουν να εξερευνούν τον διαδικτυακό κόσμο με σιγουριά και ασφάλεια.
Μέσα από το όμορφα εικονογραφημένο και διαδραστικό υλικό που παρέχεται στην πλατφόρμα saferinternet4kids.gr (φύλλα εργασίας, ψηφιακά βιβλία, παιχνίδια κ.ά) αλλά και ένα εξαιρετικό παιχνίδι δράσης και γνώσης από την Google (Γίνε ήρωας του διαδικτύου- beinternetawesome.withgoogle.com), μάθαμε τι είναι τα προσωπικά δεδομένα και πώς να τα προστατεύουμε, πώς μοιάζει ένας ασφαλής κωδικός, πώς είμαστε ευγενικοί απέναντι στους άλλους και πώς προστατευόμαστε στο διαδίκτυο!
4. Η ζωή χωρίς σκουπίδια
Η Ζωή χωρίς σκουπίδια έχει ως στόχο να προάγει την αξία της ανακύκλωσης, της υπεύθυνης κατανάλωσης και παραγωγής ως θετικές παραμέτρους στην προάσπιση της ποιότητας της ζωής μας.
To συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει έναν πολύ σημαντικό στόχο: την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και δραστηριοποίηση τόσο της εκπαιδευτικής κοινότητας όσο και της οικογένειας σε θέματα διαχείρισης απορριμμάτων και ανακύκλωσης για την προστασία του περιβάλλοντος γύρω μας, έτσι ώστε η απαραίτητη -για την προστασία του περιβάλλοντος- ιεράρχηση των μεθόδων διαχείρισης αποβλήτων στη βιομηχανία να υιοθετηθεί από τα παιδιά, την οικογένειά τους και τη σχολική κοινότητα.
Η Α΄ τάξη αξιοποίησε προσαρμοσμένο το υλικό-κατεύθυνση του upcycling- της επανάχρησης. Αφού μάθαμε για τα είδη και την προέλευση των απορριμμάτων και των ανακυκλώσιμων υλικών και το κόστος τους για την οικονομία, μάθαμε για την κυκλική οικονομία και την αναβάθμιση-επανάχρηση των υλικών μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και κατασκευές.