Β΄ τάξη

Εργαστήριο Δεξιοτήτων – Ενδιαφέρομαι και Δρω

Το συγκεκριμένο Εργαστήριο Δεξιοτήτων διεξάγεται και στα πλαίσια δράσεων του Ενεργού Πολίτη για τη Β Δημοτικού.

Τίτλος: Φίλοι με μουστάκια και ουρά. Φιλοζωία.
Θεματική: Ενδιαφέρομαι & Ενεργώ .
Υποθεματική: Εθελοντισμός διαμεσολάβηση
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Κονιτοπούλου Βασιλική Ειρήνη, ΠΕ70

Σκοπός του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο «Φίλοι με μουστάκια και ουρά» ήταν να καλλιεργήσουν οι μαθητές στάσεις ενεργού πολιτειότητας, να αναλαμβάνουν δράσεις ευαισθητοποίησης και προστασίας για τα ζώα γενικότερα και για τα αδέσποτα ειδικότερα. Οι θεματικοί άξονες του σχεδίου δράσης αφορούσαν να γνωρίσουν οι μαθητές τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ζώων, να προχωρήσουν σε κάποιες βασικές ταξινομίες αλλά και να ενημερωθούν για τα δικαιώματα τους. Επιδιώξαμε να καλλιεργήσουμε φιλοζωική συνείδηση και να υιοθετήσουμε στάση προστασίας των αδέσποτων ζώων.
Το Εργαστήριο μας ξεκίνησε φτιάχνοντας έναν χάρτη εννοιών σχετικά με τις βασικές ταξινομίες των ζώων και παίζοντας παιχνίδια μνήμης με ζωάκια.

Eikona1

Χάρτης εννοιών με ταξινομίες

Eikona2
Παιχνίδια μνήμης με ζώα από το Φωτόδεντρο

Στην κατηγοριοποίηση των ζώων αλλά και στην ανάδειξη της διαφορετικότητάς τους μας βοήθησε και το παραμύθι «Η Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια» του Geoffroy de Pennart από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος. Στη συνέχεια κατασκευάσαμε ζωάκια δακτυλόκουκλες για να φτιάξουμε τη δική μας μπάντα.

 

 

Σοφία, αγελαδίτσα τραγουδίστριαEikona3

Eikona5
Κατασκευή δακτυλόκουκλων, εμπνευσμένων από το παραμύθι

Αφού συζητήσαμε για τα βασικά χαρατηριστικά των ζώων, ήρθε η ώρα να αφήσουμε τη φαντασία μας ελεύθερη και να ασχοληθούμε μια πιο δημιουργικές δραστηριότητες.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β Δημοτικού έφτιαξαν κάρτες ΥΠΕΡΑΤΟΥ εμπνευσμένες από το αγαπημένο παιχνίδι.

 

Eikona6
Φύλλο εργασίας Υπερατού

Eikona7
Κάρτα Υπερατού

Διαβάσαμε το παιδικό βιβλίο «Παράξενα Ζωάκια του Δάσους» από της εκδόσης Susaeta. Η ανάγνωση του βιβλίου όμως δεν ήταν η αναμενόμενη! Διαβάσαμε το βιβλίο με μη γραμμική μορφή και φτιάξαμε τους πιο παράξενους συνδυασμούς ζώων του δάσους. Στη συνέχεια οι μαθητές και οι μαθήτριες δημιούργησαν από τη φαντασία τους το δικό τους «Παράξενο Ζωάκι».

Eikona8
Βιβλίο Παράξενα Ζωάκια

Eikona9
Φύλλο εργασίας Παράξενα Ζωάκια

Στην επόμενη συνάντησή μας απολαύσαμε τη μουσική και την αφήγηση του παραμυθιού «Το καρναβάλι των Ζώων» του Camille Saint Saens από τις Εκδόσεις Levantes. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μεταμφιέσανε το ζώο που επέλεξαν για να παρελάσει και αυτό στη γιορτή του καρναβαλιού.

Eikona10
Παραμύθι το Καρναβάλι των Ζώων

Eikona11
Ζωγραφιά εμπνευσμένη από το Καρναβάλι των Ζώων

Μετά τη ζωγραφική και τη μουσική σειρά είχε το θέατρο. Έναυσμα αποτέλεσε το παραμύθι «Από την κορφή ως τα νύχια» του Eric Carle από τις εκδόσεις Καλειδοσκόπιο. Παίξαμε ένα θεατρικό παιχνίδι με κινήσεις των ζώων που παρουσιάζονται στο βιβλίο και συνεχίσαμε το θεατρικό παιχνίδι μίμησης με δικές μας εμπνεύσεις.

Eikona12
Παραμύθι Από την κορφή ως τα νύχια

Στο επόμενο παραμύθι μας αφήσαμε τα στεριανά ζώα και ασχοληθήκαμε με τους δοτικούς, τρυφερούς θαλάσσιους μπαμπάδες που αναλαμβάνουν με τόση αγάπη τη φροντίδα των μικρών τους. Το παραμύθι που αποτέλεσε αφορμή των επόμενων διδακτικών μας ωρών ήταν «Ο κύριος Ιππόκαμπος» του Eric Carle από τις εκδόσεις Καλειδοσκόπιο. Ζωγραφίσαμε τους πρωταγωνιστές μπαμπάδες ψάρια της ιστορίας και φτιάξαμε θαλασσινά κολάζ.

Eikona13
Φύλλο εργασίας Ο κύριος Ιππόκαμπος

Eikona14
Κολάζ με θέμα το παραμύθι

Eikona15
Κολάζ με θέμα το παραμύθι

Αφού μάθαμε πολλές πληροφορίες για τα ζώα, ήταν ώρα να ασχοληθούμε με τα συναισθήματά και με τα δικαιώματά τους, ώστε να τους συμπεριφερόμαστε κατάλληλα. Οι εργασίες των παιδιών για τα δικαιώματα ενώθηκαν και έφτιαξαν ένα βίντεο για να κοινοποιηθούν σε όλους μας τα νομικά δικαιώματα των ζώων (βλ. επισυναπτόμενο αρχείο).

Eikona16
Φύλλο εργασίας αναγνώρισης συναισθημάτων των ζώων

Eikona17

Φύλλο εργασίας για τα δικαιώματα των ζώων

Eikona18
Φύλλο εργασίας για τα δικαιώματα των ζώων

Τις ακόλουθες διδακτικές μας ώρες τις αφιερώσαμε στη σύγκριση κατοικίδιων ζώων με τα αδέσποτα. Παρακολουθήσαμε την ταινία της Disney “Οι Αριστόγατες” και συζητήσαμε τις διαφορές μεταξύ μιας κατοικίδιας γάτας και μια γάτας που ζει στο δρόμο. Ακολούθως, φτιάξαμε φιλοζωικά μηνύματα που προωθούν τη σωστή συμπεριφορά στα ζώα. Τα μηνύματά μας κοινοποιήθηκαν στη σχολική κοινότητα.

Eikona19
Φύλλο εργασίας φιλοζωικά μηνύματα

Eikona20
Κοινοποίηση Φιλοζωικών μηνυμάτων

Το εργαστήριο μας έκλεισε με την ενημέρωση από τη φιλοζωική οργάνωση ΖΩ.ΕΣ (δες εδώ: https://www.zwes.gr/ ). Η ιδρύτρια της οργάνωσης κ. Κατερίνα Παπαποστόλου μας γνώρισε δυο σκυλάκια, τον Πόθο και τον Άξελ, μας μίλησε για τη διάσωσή τους από τον δρόμο και μας μίλησε για φιλοζωία, ενσυναίσθηση και υπεύθυνη κηδεμονία.

Eikona21
Ενημέρωση από την οργάνωση ΖΩ.ΕΣ.

Φυσικά το εργαστήριο μας δε θα μπορούσε να κλείσει με διαφορετικό τρόπο πέραν της απόκτησης ενός κατοικίδιου ζώου για την τάξης μας! Ήρθε η ώρα να αναλάβουμε δράση και να αποκτήσουμε υπεύθυνη στάση!

Eikona22
Το κατοικίδιο της τάξη μας

 

Δείτε εδώ το βίντεο που δημιουργήθηκε:

https://drive.google.com/file/d/1_yqgxvM0N0qFlJW0XMAghhpVnDzAekCl/view

 

Τα μηνύματά μας για τα ζώα:

https://drive.google.com/file/d/1chlA3E02D7z1FL4LD9F8W50W-uyXsuUc/view

Υπερατού εργασίες:

Υπερατού εργασίες

Παράξενα Ζωάκια:

Παράξενα Ζωάκια εργασίες

Το καρναβάλι των Ζώων:

Το καρναβάλι των Ζώων εργασίες