Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού (6 Μαρτίου) προβλήθηκαν στους μαθητές/τριες του σχολείου μας (ανά δύο τάξεις) εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με το θέμα.
Μετά την προβολή των βίντεο ακολούθησε συζήτηση κατά την οποία ορίστηκε το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού και προσδιορίστηκαν οι συμπεριφορές εκείνες που συνιστούν συμπεριφορές εκφοβισμού και βίας (λεκτικής, σωματικής, ψυχολογικής).
Στην κατεύθυνση της καλλιέργειας της ενσυναίσθησης τονίστηκαν τα ποικίλα αρνητικά συναισθήματα τα οποία βιώνει ο μαθητής/τρια ο οποίος γίνεται αποδέκτης βίαιης συμπεριφοράς και εκφοβισμού και επιδιώχτηκε να γίνει κατανοητή στα παιδιά η εξαιρετικά δυσχερής συναισθηματικά θέση στην οποία αυτός περιέρχεται εξαιτίας του εκφοβισμού και της βίας που υφίσταται.
Επιπλέον δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην αναγκαιότητα και στους τρόπους άμεσης αντίδρασης έναντι περιστατικών βίας και εκφοβισμού, τόσο από την πλευρά του παιδιού που δέχεται βία-εκφοβισμό, όσο και από την πλευρά των μαθητών/τριών στην αντίληψη των οποίων υποπίπτουν τέτοια περιστατικά, ώστε αυτά να σταματούν εν τη γενέσει τους.
Συζητήθηκε, επίσης το ευαίσθητο θέμα των ατόμων με αναπηρία και η αναγκαιότητα συμπερίληψης των μαθητών/τριών με αναπηρία στο σύνολο της σχολικής ζωής αδιακρίτως, στη βάση του σεβασμού και της ισοτιμίας.
Τέλος, μετά το πέρας της συζήτησης, οι μαθητές/τριες εκφράστηκαν αισθητικά δίνοντας το δικό τους μήνυμα κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού, μέσα από αφίσες που δημιούργησαν οι ίδιοι τόσο ατομικά όσο και σε ομάδες.