Το γιλεκάκι που φορείς…α΄μέρος




Το καινοτόμο πολιτιστικό πρόγραμμα που προτιμήσαμε φέτος ,έχει να κάνει με την παράδοση ,ένα θέμα που λατρεύω να κάνω με τα παιδιά.Συγκεκριμένα την εξέλιξη της ανθρώπινης ενδυμασίας,του υφάσματος από τα παλιά χρόνια εως σήμερα.

Επιστρέφοντας από τις διακοπές των Χριστουγέννων,το κρύο άρχισε να γίνεται τσουχτερό.Όλοι καταλάβαμε την διαφορά και τα ρούχα μας έγιναν πιο πολλά και βαριά.Αποφασίσαμε να μιλήσουμε για τους ανθρώπους των πάγων ,τους Εσκιμώους,τους Ινουίτ που σήμερα είναι λίγοι πια.
Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με την ζωή των Ινουίτ.
Επίσης ,για την ζωή τους αναφέρεται και ο ιστότοπος παιδίον τόπος.
Πατήστε για να δείτε ΕΔΩ
Αφορμή μας ,λοιπόν ήταν μια μπότα των Ινουίτ φτιαγμένη από δέρμα ,την καμίκ.

Μπότα καμίκ σε γεωμετρικό μοτίβο

Έτσι αποφασίσαμε να μιλήσουμε για την ενδυμασία γενικά και να παρατηρήσουμε εικόνες από βιβλία ,παραμύθια ,φωτογραφίες,σκίτσα ,πίνακες ζωγραφικής.

Αρχαία Ελλάδα

Αίγυπτος

Ρωμαίοι

χαβανέζα

Βυζάντιο

Βλάχα

Τσολιάς

Ινδιάνος
Μεσσαιωνική εποχή

Αναγέννηση

Εργασία :Παιδί και μαθηματικά

(Αντιστοίχιση)

Η Χριστίνα μας έφερε ένα κουτί που μέσα είχε 2 cd-dvd με την ακρόπολη της Αθήνας .
Παρακολουθήσαμε στον υπολογιστή και κάναμε μια περιήγηση-ξενάγηση στους χώρους της και ιδιαίτερα μέσα στον Παρθενώνα.
Μάθαμε για την ιστορία του ονόματος της Αθήνας και από πού πήρε το όνομά της.
Μάθετε και εσείς  ΕΔΩ
Αρχαία Ελλάδα ο πρώτος μας σταθμός στο ταξίδι μας!
Φτιάξαμε τον Παρθενώνα και προσθέσαμε τους κίονες που έλειπαν (Ιδέα από την καλή μου φίλη και συνάδελφο Αριάδνη)
Πρώτα τον φτιάξαμε στην μοκέτα.

Διαβάσαμε τους θεούς του Ολύμπου και παρατηρήσαμε τις ενδυμασίες τους.
Απλά και λιτά ρούχα,και τι παππούτσιααα!!!!

 Μας έκανε εντύπωση ένα χρυσό ”κουμπί” που στερέωναν το ύφασμα στον ώμο τους.
Μα τί είναι αυτό;
ΠΟΡΠΗ


 Καρφίτσα που χρησιμοποιούσαν οι Αρχαίοι Έλληνες για να στερεώνουν τα ρούχα τους.Τέθηκε προβληματισμός.Μα δεν είχαν βελόνες,κλωστές να τα ράψουν!
Ας τους φτιάξαμε και εμείς μια φορεσιά.
Ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο και μια πόρπη!

Μια αρχαιοελληνική ενδυμασία με όλα τα έργα τέχνηςμας και πάνω δεξιά μια πόρπη (που επινόησε η Σωτηρία)

 Η πόρπη μας εντυπωσίασε και αποφασίσαμε να φτιάξουμε και δικές μας.Διαλέξαμε υλικά της τάξης μας και πιάσαμε δουλειά.

Και αφού βάλαμε μια παραμανίτσα πίσω ,τις φορέσαμε με θαυμασμό.

Να και οι θεές μας
Η Αθηνά ,η Αφροδίτη και η Ήρα με ρούχα από την γωνιά της  μεταμφίεσης!
Παίξαμε και στον υπολογιστή τον αγαπημένο μας Πέρη που μας μίλαγε για τους πολιτισμούς.

Και κάπου εδώ ,κόψαμε την παραδοσιακή βασιλόπιτα με συνταγή από την κυρία Λούλα,την γιαγιά της Μαρίλιας.

Για την συνταγή πατήστε Η βασιλόπιτα της κ.Λούλας
Η Β΄τάξη ,που βρίσκεται ακριβώς δίπλα μας αποφάσισε να φτιάξει γεωμετρικά μοτίβα αφού παρακολουθήσαμε ενδυμασίες από την βυζαντινή περίοδο και την περίοδο της αναγέννησης.

Οι ιερείς μας έχουν επηρεαστεί από τις ενδυμασίες της βυζαντινής περιόδου.

Παρατηρήσαμε τις επιβλητικές στολές της βυζαντινής εποχής και συμφωνήσαμε πως ήταν άβολες για τις γυναίκες αλλά τόοοσο ωραίες.

Η ενδυμασία της βασίλισσας διαφέρει από την ενδυμασία των υπηρετριών και των ανθρώπων των κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων.

  Αφεθήκαμε να παρακολουθούμε τις μαγευτικές εικόνες των κάστρων ,των παλατιών τους .Πόσο διαφορετικά υλικά και πόσο μεγάλες κατοικίες και επιβλητικές ,σαν τις φορεσιές τους!

ΚΑΣΤΡΑ

Φτιάξαμε με την φαντασία μας το δικό μας κάστρο!

Στη συνέχεια βγήκαμε για μια βόλτα με το αλογάκι μας τον ΠΗΓΑΣΟ(έτσι τον ονόμασαν τα παιδιά)

Ένας ιππότης και μια πραγματική βασίλισσα!!

Ώρα για ξεκούραση .Σε αγαπάμε Πήγασε ,να και ένα γλύκισμα για την βόλτα που μας έκανες!

Μιλήσαμε και για την πανοπλοία του πολεμιστή αλλά και για την βασιλική στολή!

Φύλλο εργασίας -μαθηματικά
Κατασκευάσαμε πανοπλοία με ψηφιδωτές φολίδες

Παίξαμε με τα μέρη -ονομασίες της βασιλικής στολής

Φτιάξαμε και ιππότη τα αγόρια και πριγκίπισσα τα κορίτσια.

Και ήρθε η ώρα του κάστρου .Πού θα βάλουμε τους ιππότες μας και τις πριγκίπισσες;
Μα φυσικά σε ένα ΚΑΣΤΡΟ-ΠΑΛΑΤΙ.

Απο ανακυκλώσιμα υλικά!Χαρτόκουτα ,ρολά χαρτιά υγείας και ότι άλλο είχαμε πρόχειρο.

Το κάστρο μας!Καμαρώνουμε!

Θυμηθήκαμε και τον αριθμό ένα.

Κλέισαμε αυτήν την όμορφη και ρομαντική εποχή με έναν αυτοκρατορικό χορό.
Η μουσική του ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ μας ταξίδεψε σε κάστρα ,ιππότες,ευγένεια!
Απολαύστε μας   στο
ΒΑΛΣ ΧΑΜΕΝΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ

Ευχαριστώ πριγκίπισσά μου!

Ζωγραφίσαμε και πριγκίπισσες-πρίγκιπες στον υπολογιστή.
Ζωγραφίστε και εσείς ΕΔΩ

Κάπου εδώ τελειώσαμε  με την εποχή του Βυζαντίου και σειρά έχουν οι ενδυμασίες από την νεότερη Ιστορία μας και ο τρόπος κατασκευής τους!

Υπεύθυνες προγράμματος:Άννη Λιβαθινού(νηπιαγωγείο)
,Γιώτα Τσεκούρα(νηπιαγωγείο),Αλεξάνδρα Στυλιδιώτη(Β΄τάξη)
                                           
                                             

        

10 σκέψεις για το “Το γιλεκάκι που φορείς…α΄μέρος

  1. Πολύ καλή δουλειά και πάλι! Γεμάτη από δραστηριότητες που βοήθησαν τα παιδιά σας να κατανοήσουν τις ενδυματοκογικές αλλαγές μέσα στο χρόνο! Μπράβο σας Άννη!

  2. Έχω μαγευτέι!!!! Με ταξιδέψατε σε πολύ όμορφες εποχές, συγχαρητήρια για την υπέροχη δουλειά!!!!! Δεν ξέρω τι μου άρεσε περισσότερο…το κάστρο, ο Πήγασος, οι ιππότες ή το βαλς;; Και το κυριότερο: αν και δεν το είχα σπουδαιολογήσει όταν επέλεγα προγράμματα, τελικά δείχνει ιδιαίτερα ενδιαφέρον ως θέμα. Μπράβο Άννη, σε θαυμάζω για μια ακόμη φορά!!!!!!!!!!!!! Είναι πολύ τυχερά τα παιδιά (θα το ξαναπώ γιατί πραγματικά το πιστεύω) όταν έχουν εμπνευσμένους δασκάλους στο πλευρό τους, μπράβο σου κορίτσι μου!!!

Γράψτε απάντηση στο Maro's kindergarten Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων