Πολιτιστικό πρόγραμμα 2024-25

20250123 101242Κατά το σχολικό έτος 2024-2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Γ΄, Δ΄ και Ε΄ τάξεων του 38ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας συμμετείχαν με ενθουσιασμό στο Πολιτιστικό Πρόγραμμα με τίτλο «Ας γνωρίσουμε καλύτερα την πόλη μας μέσα από τα μνημεία και τα αξιοθέατά της». Σκοπός του προγράμματος ήταν να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά της Λάρισας, να καλλιεργήσουν ιστορική συνείδηση και να αποκτήσουν τοπική ταυτότητα και περιβαλλοντική ευαισθησία. Με βιωματικές προσεγγίσεις και συνεργατικές δράσεις, οι μαθητές ανέπτυξαν δεξιότητες παρατήρησης, έρευνας, δημιουργικής σκέψης και συνεργασίας.Κατά τη διάρκεια του προγράμματος υλοποιήθηκαν σημαντικές και ευφάνταστες δράσεις, όπως:

  • 📸 Φωτογράφιση μνημείων της πόλης από τους ίδιους τους μαθητές, με στόχο την αισθητική προσέγγιση και τεκμηρίωση.

  • 📚 Δημιουργία ψηφιακού βιβλίου (μέσω της πλατφόρμας Story Jumper), με τις εργασίες, τα κείμενα και τις φωτογραφίες των παιδιών.

  • 🕹️ Κατασκευή ψηφιακού παιχνιδιού γνώσεων (με τη βοήθεια του Kahoot), που βασίστηκε σε όσα έμαθαν για την ιστορία και τα μνημεία της Λάρισας.

  • 📝 Παραγωγή αφηγηματικών και ποιητικών κειμένων, εμπνευσμένων από την τοπική ιστορία, τα οποία ενσωματώθηκαν στο ψηφιακό υλικό.

  • 🎨 Δημιουργία αφισών και εικαστικών έργων, με σκοπό την προβολή των μνημείων και την ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας.

Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικές επισκέψεις στο Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας και περιήγηση με ξεναγό στα σημαντικότερα μνημεία της πόλης, όπως το Αρχαίο Θέατρο, το Φρούριο και η Βασιλική του Αγίου Αχιλλείου, δίνοντας στους μαθητές την ευκαιρία να ζήσουν την ιστορία από κοντά. Το πρόγραμμα κορυφώθηκε με τη διάχυση των αποτελεσμάτων στη σχολική κοινότητα μέσω του παρόντος blog .Μέσα από αυτή τη διαδρομή, οι μαθητές έγιναν μικροί ερευνητές και πρεσβευτές του πολιτισμού, με σεβασμό στο παρελθόν και αίσθημα ευθύνης για το μέλλον!

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πολιτιστικό πρόγραμμα 2024-25

Σημαντική διάκριση μαθητών του 38ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας στον πανελλήνιο μαθηματικό διαγωνισμό «Πυθαγόρας»

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 38ου Δημοτικού σχολείου Λάρισας εκφράζουν τα θερμά τους συγχαρητήρια σε δύο μαθητές του σχολείου μας για την εξαιρετική τους επίδοση στον Πανελλήνιο Μαθηματικό Διαγωνισμό «Πυθαγόρας», που διοργανώνεται από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

Συγκεκριμένα, ο Αθανάσιος Φαγκρίδας, της Δ΄ τάξης, πέτυχε ποσοστό επιτυχίας 100%, ενώ η Λήδα Καραπετσάνη, μαθήτρια της Ε΄ τάξης, διακρίθηκε με ποσοστό επιτυχίας 95%, αποδεικνύοντας υψηλό επίπεδο μαθηματικής σκέψης, συστηματικής μελέτης και προσήλωσης.

Η επιτυχία αυτή αποτελεί επιστέγασμα της προσπάθειας των ίδιων των μαθητών, της αδιάλειπτης υποστήριξης των οικογενειών τους και της αφοσιωμένης δουλειάς των εκπαιδευτικών του σχολείου μας.

Τους ευχόμαστε ολόψυχα να συνεχίσουν την πορεία τους με τον ίδιο ζήλο και να αποτελούν πάντοτε παράδειγμα προς μίμηση για την εκπαιδευτική μας κοινότητα.

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σημαντική διάκριση μαθητών του 38ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας στον πανελλήνιο μαθηματικό διαγωνισμό «Πυθαγόρας»

2ο Πανελλήνιο Βραβείο για το 38ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2ο Πανελλήνιο Βραβείο για το 38ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας

Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης επισκέπτονται το 12ο Γυμνάσιο

Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης, συνοδευόμενοι από τη δ/ντρια του σχολείου, την ψυχολόγο  Τσιλιάκου Ευριδίκη και την δασκάλα των Αγγλικών Μπότσαρη Ευαγγελία  επισκέφθηκαν το  12ο Γυμνάσιο Λάρισας “Μ. Καραγάτσης”  στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την ομαλή μετάβασή τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η επίσκεψη αυτή αποτελεί μια σημαντική εμπειρία, καθώς τους δίνει την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το νέο σχολικό περιβάλλον που θα τους φιλοξενήσει την επόμενη σχολική χρονιά.

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν από τη ζεστή και εγκάρδια υποδοχή που τους επεφύλαξαν ο διευθυντής και η υποδιευθύντρια του γυμνασίου. Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης,  περιηγήθηκαν στις αίθουσες, τα εργαστήρια και τους κοινόχρηστους χώρους, ενώ ήρθαν σε επαφή με καθηγητές  του γυμνασίου. Έλυσαν απορίες, πήραν πληροφορίες για το ωρολόγιο πρόγραμμα, τα μαθήματα και τις νέες δραστηριότητες που προσφέρει το γυμνάσιο. Η εμπειρία αυτή βοήθησε σημαντικά στη μείωση του άγχους και των φόβων που συχνά συνοδεύο20250529 092429υν την αλλαγή βαθμίδας.20250529 092527 120250529 09242420250529 092003

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης επισκέπτονται το 12ο Γυμνάσιο

Εκπαιδευτική εκδρομή στο Ζωολογικό Πάρκο ΦΙΛΟΝΕΙΚΟΣ

Το σχολείο μας, την Τετάρτη 21/5/2025, επισκέφθηκε το ζωολογικό πάρκο ΦΙΛΟΝΕΙΚΟΣ, όπου περάσαμε μια υπέροχη ημέρα γεμάτη εμπειρίες και γνώσεις. Μόλις φτάσαμε, μας υποδέχτηκαν οι υπεύθυνοι του πάρκου και μας ξενάγησαν στους χώρους όπου φιλοξενούνται διάφορα ζώα από όλο τον κόσμο. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν, άλογα, καμήλες, λεμούριος, παγώνια, παπαγάλους με πολύχρωμα φτερά και πολλά άλλα είδη. Έμαθαν για τις συνήθειες και τον τρόπο ζωής τους, καθώς και για τη σημασία της προστασίας του φυσικού τους περιβάλλοντος. Στη συνέχεια, είχαν  ελεύθερο χρόνο  να παίξουν στο πάρκο και να φάνε το κολατσιό τους κάτω από τη σκιά των δέντρων. Ήταν μια συναρπαστική εκδρομή που θα μας μείνει αξέχαστη!

 

10000070261000007028

1000007030 1 10000070291000007035 1 1

 

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εκπαιδευτική εκδρομή στο Ζωολογικό Πάρκο ΦΙΛΟΝΕΙΚΟΣ

ENHMEΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΨΩΜΙΟΥ

bbbΜια ξεχωριστή και εποικοδομητική επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας, με καλεσμένη τη διαιτολόγο-διατροφολόγο κ. Λιούλια Γεωργία, η οποία μίλησε στους μαθητές για τη διατροφική αξία του αλευριού και ιδιαίτερα για το σημαντικότερο προϊόν του: το ψωμί.

Η επίσκεψη εντάχθηκε στο πλαίσιο της ενότητας της Γλώσσας της Γ΄ τάξης, που αναφέρεται στο ψωμί και τη διαδρομή του «από το χωράφι στο τραπέζι μας». Η κ. Λιούλια παρουσίασε στα παιδιά μια ενδιαφέρουσα εισαγωγική παρουσίαση για την αξία της υγιεινής διατροφής και συνέχισε εστιάζοντας στα διάφορα είδη ψωμιού, τη θρεπτική τους αξία και τη θέση τους σε μια ισορροπημένη διατροφή.

aaa

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά διάφορα είδη ψωμιού, να τα παρατηρήσουν και να τα συγκρίνουν, καλλιεργώντας έτσι τόσο τη διατροφική τους γνώση όσο και την κριτική τους σκέψη. Στη συνέχεια, συμπλήρωσαν διαδραστικά φύλλα εργασίας σχετικά με την υγιεινή διατροφή, συνδέοντας όσα έμαθαν με τις καθημερινές τους διατροφικές επιλογές.

ggg

Η εμπειρία ήταν ιδιαίτερα διαφωτιστική και ενίσχυσε την ευαισθητοποίηση των παιδιών γύρω από την αξία των σωστών διατροφικών συνηθειών.

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Λιούλια Γεωργία για τη συνεργασία και την πολύτιμη συμβολή της στην καλλιέργεια διατροφικής παιδείας στους μαθητές μας

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ENHMEΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΨΩΜΙΟΥ

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΑ ΙΕΚ ΔΗΜΗΤΡΑ

IMG addd6527b130d756bc54ab8bda1888db VΣτο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος της Γλώσσας και συγκεκριμένα της ενότητας που αναφέρεται στο ψωμί και τη διατροφή, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν μια ξεχωριστή εκπαιδευτική επίσκεψη στις εγκαταστάσεις των ΙΕΚ ΔΗΜΗΤΡΑ.

Η επίσκεψη είχε ως στόχο τη σύνδεση της σχολικής γνώσης με την καθημερινή ζωή και τα βιώματα των παιδιών, μέσα από μια πολυδιάστατη εμπειρία που συνδύασε τη θεωρία με την πράξη. Στο Ινστιτούτο, οι μαθητές έγιναν δεκτοί από τον Διευθυντή, κ. Μόσχη Ελευθέριο, ο οποίος τους ενημέρωσε για τη λειτουργία του χώρου και τις δράσεις που αφορούν στη διατροφή και στη γαστρονομία.

4444

Ακολούθως, παρακολούθησαν παρουσίαση από τη διαιτολόγο–διατροφολόγο του Ινστιτούτου την κ. Γεωργία Κατσογριδάκη, η οποία τους μίλησε για τις αρχές της υγιεινής διατροφής, τις ομάδες τροφών και τη διατροφική αξία των υλικών που καταναλώνουμε καθημερινά.

22

Η εμπειρία έγινε ακόμη πιο πλούσια όταν οι μαθητές, υπό την καθοδήγηση έμπειρου σεφ, ανέλαβαν ενεργό ρόλο στην κουζίνα, παρασκευάζοντας τη δική τους πίτσα. Εκεί, μέσα από τη μαγειρική διαδικασία, δόθηκε η ευκαιρία να αξιοποιηθούν δημιουργικά και γλωσσικές και μαθηματικές γνώσεις.

Οι μαθητές συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας Γλώσσας, όπου κατέγραψαν τη συνταγή για ζύμη χρησιμοποιώντας ρηματικούς τύπους σε προστακτική, ενώ μέσα από φύλλο εργασίας Μαθηματικών υπολόγισαν τις ποσότητες των υλικών που θα απαιτούνταν για να παρασκευαστούν πίτσες για όλους τους μαθητές του σχολείου. Έτσι, η θεωρητική γνώση των μαθημάτων απέκτησε πρακτική εφαρμογή με άμεσο και κατανοητό τρόπο.

11Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια μοναδική μαθησιακή εμπειρία, όπου η εκπαίδευση συνδέθηκε άμεσα με την καθημερινότητα, ενισχύοντας την κατανόηση και την ενεργή συμμετοχή των παιδιών.

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΑ ΙΕΚ ΔΗΜΗΤΡΑ

ΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΧΑΪΚΟΥ ΤΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Το βιβλίο δημιουργήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας που αναφέρονταν στα ποιήματα Χαϊκού.

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΧΑΪΚΟΥ ΤΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ

2ο Βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Αιμοδοσίας «Σχολεία – Γέφυρες Ζωής»!

Είμαστε περήφανοι να ανακοινώσουμε ότι το σχολείο μας κατέκτησε το 2ο Βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Αιμοδοσίας “Σχολεία – Γέφυρες Ζωής”, που διοργανώθηκε από τον εκπαιδευτικό οργανισμό Horizontes!

Η διάκριση αυτή είναι αποτέλεσμα της ενεργής συμμετοχής, της ευαισθητοποίησης και της συνεργασίας ολόκληρης της σχολικής μας κοινότητας σε μια δράση ζωής και προσφοράς στον συνάνθρωπο.

Η επιτυχία αυτή δεν είναι μόνο βραβείο, αλλά και έμπρακτη απόδειξη ανθρωπιάς και κοινωνικής ευθύνης των μαθητών/τριών

Συνεχίζουμε να χτίζουμε «γέφυρες ζωής» με αλληλεγγύη, ελπίδα και αγάπη!


Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2ο Βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Αιμοδοσίας «Σχολεία – Γέφυρες Ζωής»!

Ευαισθητοποίηση για την Ασφάλεια: Ενημέρωση για την Αποφυγή Πνιγμού

Το σχολείο μας δείχνει έμπρακτα την ευαισθησία του σε θέματα ασφάλειας, καθώς σήμερα, 26/3/2025, πραγματοποιήθηκε ενημέρωση σε όλες τις τάξεις από τη σχολική νοσηλεύτρια σχετικά με τους τρόπους αποφυγής πνιγμού τόσο στον χώρο του σχολείου όσο και στο σπίτι.

Η ενημέρωση είχε στόχο να εκπαιδεύσει τους μαθητές για πιθανούς κινδύνους κατά την κατανάλωση τροφίμων, την ώρα του παιχνιδιού ή σε άλλες καθημερινές δραστηριότητες. Μέσα από πρακτικές συμβουλές και απλά βήματα πρόληψης, οι μαθητές έμαθαν πώς να προστατεύουν τον εαυτό τους αλλά και τους συμμαθητές τους σε περίπτωση ανάγκης.

Ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε η ευχή που δόθηκε στον μαθητή σχολείου της Λάρισας, ο οποίος πρόσφατα αντιμετώπισε ένα περιστατικό πνιγμού από τροφή. Όλοι του ευχηθήκαμε ταχεία ανάρρωση, υπενθυμίζοντας πόσο σημαντικό είναι να προσέχουμε και να στηρίζουμε ο ένας τον άλλον.

Το σχολείο μας θα συνεχίσει να δίνει προτεραιότητα στην ενημέρωση και την πρόληψη, ενισχύοντας την υπευθυνότητα και την ασφάλεια των μαθητών. Ευχαριστούμε τη σχολική νοσηλεύτρια για την πολύτιμη συμβολή της και δεσμευόμαστε να διατηρήσουμε το αίσθημα ευθύνης και προσοχής στην καθημερινότητά μας.

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ευαισθητοποίηση για την Ασφάλεια: Ενημέρωση για την Αποφυγή Πνιγμού