ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΟ

«ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΡΑΝΤΓΙΑΡΝΤ ΚΙΠΛΙΝΓΚ – ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΠΙΘΑΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΟ

Οι μαθητές της Στ΄ Δημοτικού, του 38ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας, γνώρισαν τον Ράντγιαρντ Κίπλινγκ στην ιστορία του «Η φάλαινα και ο οισοφάγος της», στο ανθολόγιο της Ε΄- Στ΄ Δημοτικού. Στη συνέχεια, κινούμενοι στο πνεύμα του νομπελίστα συγγραφέα, έγραψαν τις δικές τους «Απίθανες Ιστορίες», εξηγώντας πως ορισμένα ζώα απέκτησαν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους (π.χ. η ζέβρα τις ραβδώσεις της). Φυσικά, τα παιδιά έγραψαν και τη βιογραφία του συγγραφέα, αποκτώντας μια εικόνα για τη ζωή και το έργο του. Η δράση έγινε στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας και στην παραγωγή των κειμένων χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος του «καταιγισμού ιδεών» (brainstorming). Κατά την υλοποίησή της δράσης δόθηκε έμφαση στην αυτενέργεια των μαθητών, ώστε να ικανοποιήσουν την ανάγκη τους για δράση και δημιουργία.

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές τη ζωή και το έργο του νομπελίστα συγγραφέα Ράντγιαρντ Κίπλινγκ.
  • Να διαβάσουν ένα έργο του συγγραφέα (από το Ανθολόγιο).
  • Να διαπιστώσουν πως είναι ο ίδιος συγγραφέας που έχει γράψει το «Βιβλίο της ζούγκλας» (γνωστό από το σύνολο των μαθητών της τάξης).
  • Να γράψουν ένα δικό τους έργο, στο πνεύμα του έργου του συγγραφέα (από το Ανθολόγιο).
  • Να προσφέρουν τις δικές τους ιδέες, ώστε να βελτιωθούν και να εμπλουτίσουν τα αντίστοιχα έργα των συμμαθητών τους, κατά τη διαδικασία του καταιγισμού ιδεών (brainstorming).
  • Να αντιγράψουν τα αναθεωρημένα κείμενά τους σε ψηφιακό περιβάλλον, τηρώντας όλες τις συμβάσεις του γραπτού λόγου και της δομής του κειμένου (π.χ. ορθογραφία, παραγραφοποίηση, τίτλο) σύμφωνα με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο.
  • Να αξιοποιήσουν οι μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης τις νέες, λόγω της ηλικίας τους, πολυδιάστατες ψυχονοητικές και γλωσσικές δυνατότητές τους και να εξασκηθούν στη διαμόρφωση προσωπικού – ατομικού ύφους έκφρασης .
  • Να διαβάσουν αντίστοιχα έργα, που προήλθαν από το έργο του Κίπλινγκ στο Ανθολόγιο, από μαθητές όσο το δυνατόν περισσότερων σχολείων και να παρατηρήσουν τις διαφορετικές οπτικές και προσεγγίσεις που μπορεί να έχει το θέμα που διαπραγματεύτηκαν.
  • Να εργαστούν ομαδικά, συνεισφέροντας ο καθένας τις δικές του παρατηρήσεις, σεβόμενος πάντα την εργασία και τη γνώμη των συμμαθητών του.
  • Να συνεργαστούν όχι μόνο σε επίπεδο τάξης, αλλά και σε, όσο το δυνατόν, διευρυμένο πλαίσιο, (τάξεις από διάφορες πόλεις της χώρας και, αν είναι δυνατόν, διάφοροι τύποι σχολείων – ολιγοθέσια, μειονοτικά).
  • Να συνδυάσουν τη συγγραφή εργασιών με τη χαρά της δημιουργίας και τη διασκέδαση.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Ο συνιδρυτής μας ήταν το 14ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας. Επικοινωνούσαμε σε μηνιαία βάση. Η διάρκεια της δράσης ήταν μέχρι 31 Μαΐου. Η δράση αυτή περιλαμβάνει δραστηριότητες που καλύπτουν το γνωστικό αντικείμενο της Νεοελληνικής Γλώσσας. Πέρα από αυτό, επιλέχθηκαν και δραστηριότητες από τις Τεχνολογίες της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας και τη Γεωγραφία. Κατά τη δράση, τηρήθηκαν όλα τα μέτρα για την προστασία από τον κορωνοϊό, COVID – 19. Επίσης, αξιοποιήθηκε η πλατφόρμα e – class.

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Ελπίζουμε  να ενθαρρύναμε, όσο το δυνατόν περισσότερο τους μαθητές να γράψουν τις δικές τους ιστορίες και να διασκεδάσουν κατά τη δημιουργία τους. Η ανταλλαγή ιδεών και η συνεργασία, σε πολλαπλά επίπεδα, επιτεύχθηκε ικανοποιητικά. Η διάχυση των έργων των εταίρων γινόταν σε όλη τη διάρκεια της δράσης. Επιτύχαμε, έστω στο στάδιο της προσφοράς ιδεών, τη συμμετοχή όλων των μαθητών, ιδίως αυτών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο γνωστικό αντικείμενο της Γλώσσας, ώστε να ενεργοποιηθούν τα εσωτερικά τους κίνητρα για μάθηση, αλλά και να ενισχυθεί η αυτοεκτίμησή τους .

page 0001 2