‘Και η Γη γυρίζει” -STEAM.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει ως στόχο οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις στις ερωτήσεις τους για το διάστημα, μέσα από τις αρχές του εποικοδομητισμού και εφαρμόζοντας μεθόδους διερευνητικής μάθησης. Πρόκειται μέσα από κατάλληλα διαμορφωμένες δραστηριότητες να συγκεντρώσουν και να επεξεργαστούν πληροφορίες γύρω από το ηλιακό μας σύστημα και τους πλανήτες του, να αντιληφθούν ότι μεταξύ των πλανητών υπάρχει μία σχέση αλληλεξαρτώμενη και πως δεν είναι αποκομμένοι ο ένας πλανήτης από τον άλλον,  να κατανοήσουν με βιωματικό τρόπο την περιστροφή της Γης γύρω από τον εαυτό της, την περιφορά της Γης γύρω από τον ήλιο  και την περιστροφή του ήλιου γύρω από το κέντρο του Γαλαξία μας,  να μιλήσουν για την εναλλαγή της Μέρας και της Νύχτας, τις προοδευτικές φάσεις της Σελήνης καθώς ακόμη και για την εναλλαγή των 4 εποχών και που οφείλεται το συγκεκριμένο αυτό φαινόμενο…

Παραθέτουμε ενδεικτικό φωτογραφικό υλικό από τη δική μας προσέγγιση:

IMG 20240219 152917

Σε αρχικό στάδιο καταγράφουμε τις πρότερες γνώσεις των μαθητών μας …

DSCN4606 1

Ετοιμάζουμε πυραύλους για να εκτοξευθούνε ως επίδοξοι αστροναύτες στο διάστημα και να απολαύσουν το πολύ ενδιαφέρον ταξίδι που μόλις ξεκινάει… Άραγε τι θα συναντήσουνε εκεί;

collage 2024 02 19T145750.699

Πέρα από τη χαρτοκοπτική σχεδιάζουν και με πίξελ ένα πύραυλο…

collage 2024 03 05T140604.930

…με πλαστελίνη.

 

DSCN4483

Κατασκευάζουν έναν αστροναύτη με τη βοήθεια χρήσης του οικοδομικού υλικού…

collage 2024 02 19T145643.061

Αναρωτιούνται πώς μπορεί να είναι ένας διαστημικός σταθμός…

DSCN4484

Αναπαριστούν ένα δορυφόρο με οδηγό τη φαντασία τους και εξασκούν τη δημιουργική τους σκέψη…

DSCN4535

Απολαμβάνουν την προβολή μιας ηχοιστορίας και εξοικειώνονται με τα ονόματά τους τραγουδώντας τους στίχους…

DSCN4536

1708430557093

Διατυπώνουν τις υποθέσεις τους…Αναρωτιούνται αν η Γη μας είναι όντως “στρογγυλή”…

IMG 20240220 135916

Κάνουν τις παρατηρήσεις τους… Συνειδητοποιούν τη σφαιρικότητά της… Απαντούν στο ερώτημα: ‘Από τι αποτελείται ο πλανήτης μας’;

DSCN4480

Ταυτίζουν τα ονόματα των πλανητών με τα ονόματα των Θεών του Ολύμπου…

DSCN4652

Εξοικειώνονται με τη Ρομποτική & τον Προγραμματισμό, με αφορμή ένα πλανητικό ταξίδι.

DSCN4712

Κατασκευάζουν το δικό τους επιτραπέζιο παιχνίδι με τίτλο: “Eπιστροφή στον πλανήτη ΓΗ”.

collage 2024 03 05T140744.152

Κατανοούν την ακολουθία των αριθμών. Μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τα αριθμητικά σύμβολα. Μετρούν ποσότητες χρησιμοποιώντας το ζάρι.

Δημιουργία τρισδιάστατων πλανητών…

Χορεύοντας γύρω από τον Ήλιο…

collage 2024 02 21T141146.587 collage 2024 02 21T141330.047

DSCN4646

Αποτυπώνουν σε μια μακέτα τις νεοαποκτηθείσες γνώσεις τους σχετικά με το διάστημα, ενώ εκφράζονται με καλλιτεχνικό τρόπο…

DSCN4496

Τοποθετούν σε τροχιές τις εικόνες των 8 πλανητών και παρατηρούν την απόστασή τους σε σχέση με τον Ήλιο…

IMG 20240220 154805

Δημιουργούμε ψηφιακά παζλ μέσω της εφαρμογής jigsawplanet.com.

IMG 20240220 154025 1

DSCN4486

Με μια πάστα με νερό και αλάτι διαμορφώνουν τη Σελήνη…  Έτοιμοι για εξερεύνηση του φυσικού μας δορυφόρου…Αποτυπώνουν στο χαρτί τους ακόμη και κρατήρες…

IMG 20240207 115043

DSCN4440

Με τη βοήθεια των βιβλίων που έχουμε στη διάθεσή μας επεξεργάζονται το πλούσιο πληροφοριακό υλικό…Γίνονται το έναυσμα για να ξεκινήσουν όμορφες συζητήσεις, να εκφραστούν προβληματισμοί και να δημιουργηθούν αρκετά πρωτότυπες κατασκευές από μεριάς τους…

DSCN4445

Τα παιδιά μας μπαίνουν σε ρόλο ‘Φεγγαροσκεπαστή’, μέσα από τα δικά τους έργα τέχνης…

DSCN4498

Μιλώντας για τη Μέρα και τη Νύχτα…

DSCN4549

Δημιουργούνται λίστες με τις δραστηριότητες που κάνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας… Αναφέρονται στις νυχτερινές τους ασχολίες, ενώ στο μπλοκ ακουαρέλας εκφράζονται εικαστικά με νερομπογιές…

Απαντάνε στο ερώτημα:

Γιατί έχουμε Μέρα -Νύχτα;

Χρησιμοποιούν την υδρόγειο σφαίρα και το φακό…collage 2024 02 20T134509.681

Ήλιος… Πηγή Ζωής!

https://science.nasa.gov/sun/ Παρακολουθούν σχετικό Βίντεο Προσομοίωσης.

IMG 20240227 140616

Εναλλαγή 4 εποχών με βιωματικό τρόπο.

DSCN4658

Συνδέουμε τον Ήλιο με τη μυθολογία.

DSCN4701

Σειροθετούνε εικόνες από την ιστορία, την αναδιηγούνται, ενώ σε χαρτί αποτυπώνουν ό,τι τους εντυπωσίασε…

DSCN4709 DSCN4708 DSCN4707 DSCN4706 DSCN4704 DSCN4703 DSCN4702

και κάπως έτσι ολοκληρώνεται ένα ακόμη ταξίδι γνώσεων!