Στο Νηπιαγωγείο επιλέγουμε πολλές φορές οι δραστηριότητες που οργανώνουμε και παρουσιάζουμε στα παιδιά να επιτυγχάνουν τη σύζευξη της ψυχαγωγίας και της μάθησης!
Ξεφεύγοντας για ακόμη μια φορά από την παραδοσιακή τυποποιημένη εκπαιδευτική πράξη…
Σε κάθε παιδί δώσαμε να έχει μπροστά του και μια κάρτα σε Α4 χαρτί, με τυχαίους αριθμούς. Εκείνο καλούνταν να αναγνωρίσει το αριθμητικό σύμβολο και να δημιουργήσει ένα μικρό οικοδόμημα, τοποθετώντας τόσα τουβλάκια όσα του υποδεικνύονταν. Ο πιο γρήγορος κερδίζε, αφού και η ταχύτητα για τον κάθε παίκτη ήταν και αυτό ζητούμενο.
Μια μέρα φθινοπωρινή, θελήσαμε να απασχολήσουμε τους μαθητές μας με ένα ‘αυτοσχέδιο παιχνίδι’ που είχαμε δημιουργήσει την περασμένη σχολική χρονιά. Η επαναφορά αυτή στην τάξη ενθουσίασε τους καινούργιους και έφερε μνήμες στους παλιούς…

Εδώ κλίθηκαν να κάνουν αντιστοίχιση των αριθμών, αφού προηγουμένως έγινε η αναγνώριση τους. Αναλυτικότερα, επιλέξαμε μια μικρή ομάδα για να συμμετέχει αρχικά. Ο πρώτος παίκτης από ένα σακουλάκι τραβούσε τυχαία μια κάρτα με αριθμό. Την τοποθετούσε εν συνεχεία στο φύλλο και σημείωνε δίπλα από το όνομα του τους αντίστοιχους πόντους που μάζευε. Στο τέλος, προσθέσαμε και βρήκαμε το σύνολο. Ο παίκτης ο οποίος συγκέντρωνε και τους περισσότερους βαθμούς κατακτούσε και την πρωτιά στο παιχνίδι μας.
Με την έλευση του χειμώνα ασχοληθήκαμε και με την ‘Ζωή στους Πάγους’.
Τα παιδιά μας είχαν την ευκαιρία να παίξουν με το συγκεκριμένο επιτραπέζιο παιχνίδι διαδρομής, όπου δημιουργήσαμε για εκείνα, ώστε να τα ψυχαγωγήσουμε!
4 παίκτες επέλεξαν το πιόνι τους σε διαφορετικό χρώμα, ώστε να τα ξεχωρίζουν, τοποθετώντας τα στην αφετηρία. Η σειρά των παικτών καθορίστηκε με τη χρήση ζαριού. Πρώτος έπεξε ο παίκτης όπου έφερε και το μεγαλύτερο αριθμό…
Στόχος να οδηγήσουν τον Ινουίτ στο Ιγκλου.
Στη διαδρομή όμως είτε θα συναντούσαν δυσκολίες και εμπόδια τα οποία θα έπρεπε να ξεπεράσουν, όπως το να πέσουν σε χιονοθύελλα και να χάσουν τη σειρά τους περιμένοντας τον επόμενο γύρο μέχρι να κατευνάσουν τα έντονα καιρικά φαινόμενα, είτε θα στεκόντουσαν τυχεροί και θα έκοβαν διαδρομή φτάνοντας πιο γρήγορα στον τελικό προορισμό.

Το συγκεκριμένο Παιχνίδι βοήθησε τα παιδιά να αποκτήσουν επιπλέον αίσθηση προσανατολισμού στο χώρο και τα εξοικείωσε και με τη χρήση προμαθηματικών εννοιών.
Ένα ακόμη εύκολο παιχνίδι διαδρομής κατασκευάστηκε με τα πιο απλά υλικά για τα παιδιά του ολοήμερου προγράμματος, ώστε να περάσουμε ποιοτικά το χρόνο μας στην τάξη…
Στην κυριολεξία υλικά από το τίποτα…
Ένα ζάρι, ένα χαρτί, μακαρόνια σε σχήμα διάσπαρτα τοποθετημένα στο χαρτί τους στάθηκαν αρκετά για να παίξουνε και να χαρούνε σε ατομικό επίπεδο.
Για να εξοικειώσουμε τα παιδιά με τα αριθμητικά σύμβολα και την αντιστοιχία ποσοτήτων σκεφτήκαμε να σχεδιάσουμε ένα ακόμη ομαδικό παιχνίδι.
Από Δύο παίκτες ζητήθηκε να καθίσουν αντικριστά.
Ο ένας κινούνταν στη γραμμή με τους αριθμούς και ο άλλος στη γραμμή με τις ποσότητες.
Η εκπαιδευτικός έδινε εντολές διαφορετικές και εκείνα ‘χόρευαν στο ρυθμό’ τοποθετώντας το σώμα τους στα ανάλογα σημεία.
Δεν παραλείψαμε σε επόμενο στάδιο να ανεβάσουμε το βαθμό δυσκολίας καθώς διαπιστώσαμε ότι ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στους κώδικες και κάπως έτσι διατηρήσαμε και ενεργό το ενδιαφέρον τους…
Τέλος, ασχοληθήκαμε και με ένα παιχνίδι Μοντεσσοριανής λογικής και φιλοσοφίας.
Εισαγωγή σε πράξεις πρόσθεσης & αφαίρεσης.










