‘Τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ αλλιώς…’- ΜΕΡΟΣ -Β’.

Στο Νηπιαγωγείο επιλέγουμε πολλές φορές οι δραστηριότητες που οργανώνουμε και παρουσιάζουμε στα παιδιά να επιτυγχάνουν τη σύζευξη της ψυχαγωγίας και της μάθησης!

Ξεφεύγοντας για ακόμη μια φορά από την παραδοσιακή τυποποιημένη εκπαιδευτική πράξη…

DSC08640

Δημιουργήσαμε ένα Παιχνίδι Κατασκευαστικό κάνοντας χρήση του οικοδομικού υλικού.

Σε κάθε παιδί δώσαμε να έχει μπροστά του και μια κάρτα σε Α4 χαρτί, με τυχαίους αριθμούς. Εκείνο καλούνταν να αναγνωρίσει το αριθμητικό σύμβολο και να δημιουργήσει ένα μικρό οικοδόμημα, τοποθετώντας τόσα τουβλάκια όσα του υποδεικνύονταν. Ο πιο γρήγορος κερδίζε, αφού και η ταχύτητα για τον κάθε παίκτη ήταν και αυτό ζητούμενο.

DSC08637

Μια μέρα φθινοπωρινή, θελήσαμε να απασχολήσουμε τους μαθητές μας με ένα ‘αυτοσχέδιο παιχνίδι’ που είχαμε δημιουργήσει την περασμένη σχολική χρονιά. Η επαναφορά αυτή στην τάξη ενθουσίασε τους καινούργιους και έφερε μνήμες στους παλιούς…

IMG 20221130 224020

Εδώ κλίθηκαν να κάνουν αντιστοίχιση των αριθμών, αφού προηγουμένως έγινε η αναγνώριση τους. Αναλυτικότερα, επιλέξαμε μια μικρή ομάδα για να συμμετέχει αρχικά. Ο πρώτος παίκτης από ένα σακουλάκι τραβούσε τυχαία μια κάρτα με αριθμό. Την τοποθετούσε εν συνεχεία στο φύλλο και σημείωνε δίπλα από το όνομα του τους αντίστοιχους πόντους που μάζευε. Στο τέλος, προσθέσαμε και βρήκαμε το σύνολο. Ο παίκτης ο οποίος συγκέντρωνε και τους περισσότερους βαθμούς κατακτούσε και την πρωτιά στο παιχνίδι μας.

Με την έλευση του χειμώνα ασχοληθήκαμε και με την ‘Ζωή στους Πάγους’.

Τα παιδιά μας είχαν την ευκαιρία να παίξουν με το συγκεκριμένο επιτραπέζιο παιχνίδι διαδρομής, όπου δημιουργήσαμε για εκείνα, ώστε να τα ψυχαγωγήσουμε!

4 παίκτες επέλεξαν το πιόνι τους σε διαφορετικό χρώμα, ώστε να τα ξεχωρίζουν, τοποθετώντας τα στην αφετηρία. Η σειρά των παικτών καθορίστηκε με τη χρήση ζαριού. Πρώτος έπεξε ο παίκτης όπου έφερε και το μεγαλύτερο αριθμό…

Στόχος να οδηγήσουν τον Ινουίτ στο Ιγκλου.

Στη διαδρομή όμως είτε θα συναντούσαν δυσκολίες και εμπόδια τα οποία θα έπρεπε να ξεπεράσουν, όπως το να πέσουν σε χιονοθύελλα και να χάσουν τη σειρά τους περιμένοντας τον επόμενο γύρο μέχρι να κατευνάσουν τα έντονα καιρικά φαινόμενα, είτε θα στεκόντουσαν τυχεροί και θα έκοβαν διαδρομή φτάνοντας πιο γρήγορα στον τελικό προορισμό.

20230119 155317

Το συγκεκριμένο Παιχνίδι βοήθησε τα παιδιά να αποκτήσουν επιπλέον αίσθηση προσανατολισμού στο χώρο και τα εξοικείωσε και με τη χρήση προμαθηματικών εννοιών.

Ένα ακόμη εύκολο παιχνίδι διαδρομής κατασκευάστηκε με τα πιο απλά υλικά για τα παιδιά του ολοήμερου προγράμματος,  ώστε να περάσουμε ποιοτικά το χρόνο μας στην τάξη…


IMG 20221130 223725

Στην κυριολεξία υλικά από το τίποτα…

Ένα ζάρι, ένα χαρτί, μακαρόνια σε σχήμα διάσπαρτα τοποθετημένα στο χαρτί τους στάθηκαν αρκετά για να παίξουνε και να χαρούνε σε ατομικό επίπεδο.

DSC08701

Αντιστοιχία με ποσότητες…

DSC08699DSC08697

Για να εξοικειώσουμε τα παιδιά με τα αριθμητικά σύμβολα και την αντιστοιχία ποσοτήτων σκεφτήκαμε να σχεδιάσουμε ένα ακόμη ομαδικό παιχνίδι.

Από Δύο παίκτες ζητήθηκε να καθίσουν αντικριστά.

Ο ένας κινούνταν στη γραμμή με τους αριθμούς και ο άλλος στη γραμμή με τις ποσότητες.

Η εκπαιδευτικός έδινε εντολές διαφορετικές και εκείνα ‘χόρευαν στο ρυθμό’ τοποθετώντας το σώμα τους στα ανάλογα σημεία.

DSC08861

Δεν παραλείψαμε σε επόμενο στάδιο να ανεβάσουμε το βαθμό δυσκολίας καθώς διαπιστώσαμε ότι ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στους κώδικες και κάπως έτσι διατηρήσαμε και ενεργό το ενδιαφέρον τους…

collage

Τέλος, ασχοληθήκαμε και με ένα παιχνίδι Μοντεσσοριανής λογικής και φιλοσοφίας.

Εισαγωγή σε πράξεις πρόσθεσης & αφαίρεσης.

DSC08870

Ο τροχός γυρίζει και ο κάθε παίκτης αναζητούσε τον αριθμό που προηγείται και εκείνον που έπεται..

DSC08868

Γράφοντας το όπως μπορούσε στα λευκά εικονιζόμενα πλαίσια.

DSC08867