
Ο συγκεκριμένος Πίνακας Αναφοράς λειτούργησε ως βάση, για τις δραστηριότητες, που σκεφτήκαμε στην πορεία να υλοποιήσουμε με τους μαθητές μας.

“Ώρα για μπίνγκο”! Ο παίκτης ο οποίος θα συμπλήρωνε την καρτέλα του πρώτος, με όλες τις αντίστοιχες μάρκες κατακτούσε και τον τίτλο του νικητή του παιχνιδιού. Στόχος, να καλύψει τους αριθμούς που απεικονίζονται μπροστά του, με τους χρωματιστούς κύκλους που είχε στη διάθεση του. Τα σκορ των παικτών καταγράφονται από τους ίδιους τους συμμετέχοντες, εξοικειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά, με τα αριθμητικά σύμβολα.
Το συγκεκριμένο παιχνίδι, ωστόσο, στάθηκε και η αφορμή να συζητήσουμε περαιτέρω, καθώς υπήρχαν παιδιά, όπου έδειξαν να δυσκολεύονται στο να διαχειριστούν την ήττα τους κάτι που μας απασχόλησε και μας προβλημάτισε ως ομάδα.
Συμπεράναμε λοιπόν, πως ο νικητής μπορεί να είναι άλλοτε λόγω τυχαίου γεγονότος και άλλοτε λόγω κάποιας δεξιότητας ή στρατηγικής που έχει αναπτύξει…
Σημασία έχει να είμαστε κάθε φορά σωστοί αντίπαλοι, να παίζουμε δίκαια, με σεβασμό απέναντί στους άλλους, να χαιρόμαστε με τη Χαρά του συμπαίκτη μας – φίλου μας και να διασκεδάζουμε με τη συμμετοχή μας σε ένα οποιαδήποτε παιχνίδι.
Μότο μας άλλωστε στην τάξη είναι:
” Οποίος προσπαθεί όλα τα μπορεί…”!
“Σήμερα Εσύ…αύριο Εγώ”!

Ο ίδιος πίνακας αξιοποιήθηκε και με ένα διαφορετικό τρόπο…Ζητήθηκε από τα παιδιά να συμπληρώσουν το αυτοσχέδιο φύλλο εργασίας κάνοντας την ίδια αντιστοιχία αριθμών & χρωμάτων,δουλεύοντας σε ατομικό επίπεδο.

Ντόμινο με χρωματιστές μπάλες. Τα παιδιά εδώ τις απαριθμούν και κάνουν τη σύνδεση των καρτελών, εντοπίζοντας τα ίδια σημεία.

Ακόμη και μέσα από ένα Κινητικό Ομαδικό Παιχνίδι μπορούν τα παιδιά να δουλέψουν με τα Μαθηματικά. Στη συγκεκριμένη δραστηριότητα κλίθηκαν σε πρώτο στάδιο να προσανατολιστούν στο χώρο, όπως και να ελέγξουν την αδρή τους κινητικότητα. Να εκτελέσουν την αντίστοιχη οδηγία με τα παπούτσια, αρχικά, κάνοντας κουτσό. Πιο συγκεκριμένα, κοιτάζοντας ευθεία, πάτημα στα δύο πόδια με αριστερή κατεύθυνση, πάτημα με δεξιά κατεύθυνση και πάτημα διπλό κοιτάζοντας μπροστά. Σε δεύτερο στάδιο, να αναγνωρίσουν τους εικονιζόμενους αριθμούς και να χτυπήσουν τόσες φορές τη μπάλα τους στο πάτωμα. Από τη διαδικασία πέρασαν όλα τα παιδιά απολαμβάνοντας τη διαδρομή.

Εδώ θέλαμε να εξασκήσουν και την λεπτή τους κινητικότητα. Το συγκεκριμένο παιχνίδι ήταν διαδυκό. Το κάθε ζευγαράκι, είχε στόχο, χρησιμοποιώντας το ζάρι, να συγκεντρώσει όσα περισσότερα πολύχρωμα υλικά από το δίσκο, τσιμπώντας τα στην κυριολεξία, με το ξυλάκι που κρατούσαν στα χέρια τους και τοποθετώντας τα στο μπολάκι που είχαν στη διάθεση τους. Κατόπιν, μετρούσαν ό,τι ‘ψάρευαν’ και ανάλογα με το σύνολο που συγκέντρωναν καταλήγαμε και στο ποιος ήταν και ο εκαστοτε νικητής. Παράλληλα, εμπλέξαμε και άλλες προμαθημστικές έννοιες, όπως είναι το λιγότερα από – περισσότερα από.

Στη συγκεκριμένη φωτογραφία βλέπουμε 2 παίκτες σε αντικριστές θέσεις. Στη μέση ένα ζάρι με το οποίο έπαιζαν εναλλάξ. Ο αριθμός που έφερναν αντιστοιχούσε σε τόσα καπάκια τα οποία τοποθετούσαν πάνω στη βάση και στις προκαθορισμένες κενές θέσεις που είχαμε σχηματίσει. Όποιος συμπλήρωνε πρώτος τα πλακάκια του κερδίζε. Να σημειωθεί πως η κάθε βάση περιελάμβανε 20 κενές θέσεις. Εδώ τα παιδιά εξοικειώνονταν με την λογική ακολουθία των αριθμών, μάθαιναν να μετρούν μέχρι το 20, ενώ αναγνώριζαν τα αριθμητικά σύμβολα πάνω στο ζάρι κάνοντας και την αντιστοίχιση ποσότητας κάθε φορά.
Έπεται και συνέχεια, καθώς το παιχνίδι σε μια τάξη νηπιαγωγείου είναι ανεξάντλητο, όπως και οι ιδέες…