Για να μπορέσουν τα παιδιά να περάσουν σταδιακά στην παραγωγή γραπτού λόγου θα πρέπει πρώτα να τους δοθεί η ευκαιρία να εμπλακούν σε ποικίλες δραστηριότητες προγραφής, ώστε να εξασκήσουν την λεπτή τους κινητικότητα αφενός και αφετέρου να αποκτήσουν τον έλεγχο συντονισμού χεριών και όρασης. Εξίσου σημαντικές, για να μάθουν να αναπαράγουν γραπτό λόγο είναι και οι δεξιότητες συγκέντρωσης και μνήμης που πρέπει να έχει κατακτήσει ένα παιδί της νηπιακής ηλικίας.
Από τη μεριά μας λοιπόν θέλαμε, μέσα από την οργάνωση αντίστοιχων δραστηριοτήτων να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να χρησιμοποιήσουν τα χεράκια, τα δαχτυλάκια τους, ώστε να αναπαράγουν συγκεκριμένες γραμμές, σχέδια, σχήματα σε καθορισμένο χώρο, αποσκοπώντας σε ένα επόμενο στάδιο να είναι σε θέση να καταλήξουν και στο σχηματισμό γραμμάτων, περνώντας ακόμη και στη συλλαβική γραφή.
Με τη βοήθεια του ‘Ντέιβιντ’, του ήρωα της ιστορίας που διαβάσαμε στην τάξη τα παιδιά είχαν την ευκαιρία, με έναν διασκεδαστικό, παιγνιώδη τρόπο, να σχεδιάσουν σε χαρτί ανάλογα με την οδηγία που τους έδειχνε το ζάρι κάθε φορά συγκεκριμένες γραμμές ( καμπύλες, ίσιες, ευθείες κάθετες ή οριζόντιες, διακεκομμένες, ζικ ζακ, σπιράλ κλπ).

Το ψαλίδι χρησιμοποιείτε ως βασικό εργαλείο στην εξάσκηση προγραφικών δεξιοτήτων και λεπτής κινητικότητας.







