Η σπουδαιότητα των ασκήσεων προγραφής…

Για να μπορέσουν τα παιδιά να περάσουν σταδιακά στην παραγωγή γραπτού λόγου θα πρέπει πρώτα να τους δοθεί η ευκαιρία να εμπλακούν σε ποικίλες δραστηριότητες προγραφής, ώστε να εξασκήσουν την λεπτή τους κινητικότητα αφενός και αφετέρου να αποκτήσουν τον έλεγχο συντονισμού χεριών και όρασης. Εξίσου σημαντικές, για να μάθουν να αναπαράγουν γραπτό λόγο είναι και οι δεξιότητες συγκέντρωσης και μνήμης που πρέπει να έχει κατακτήσει ένα παιδί της νηπιακής ηλικίας.

Από τη μεριά μας λοιπόν θέλαμε, μέσα από την οργάνωση αντίστοιχων δραστηριοτήτων να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να χρησιμοποιήσουν τα χεράκια, τα δαχτυλάκια τους, ώστε να αναπαράγουν συγκεκριμένες γραμμές, σχέδια, σχήματα σε καθορισμένο χώρο, αποσκοπώντας σε ένα επόμενο στάδιο να είναι σε θέση να καταλήξουν και στο σχηματισμό γραμμάτων, περνώντας ακόμη και στη συλλαβική γραφή.

Με τη βοήθεια του ‘Ντέιβιντ’, του ήρωα της ιστορίας που διαβάσαμε στην τάξη τα παιδιά είχαν την ευκαιρία, με έναν διασκεδαστικό, παιγνιώδη τρόπο, να σχεδιάσουν σε χαρτί  ανάλογα με την οδηγία που τους έδειχνε το ζάρι κάθε φορά συγκεκριμένες γραμμές ( καμπύλες, ίσιες, ευθείες κάθετες ή οριζόντιες, διακεκομμένες, ζικ ζακ, σπιράλ κλπ).

20221005 160656

Δουλεύοντας και ομαδικά…

20221007 153719

…αλλά και ατομικά

20221007 153803

20221006 130416

Κολλώντας διακοσμητικά στοιχεία σε συγκεκριμένα σημεία προκαθορισμένων γραμμών.

20220928 152840

Το ψαλίδι χρησιμοποιείτε ως βασικό εργαλείο στην εξάσκηση προγραφικών δεξιοτήτων και λεπτής κινητικότητας.

20220928 153039

DSC08298 Αντιγραφή

Τα οχήματά μας διανύουν συγκεκριμένες διαδρομές.

 

20220930 153310

Με οδηγό τα πινέλα δημιουργούμε επαναλαμβανόμενα μοτίβα γραμμών στο μπλοκ ακουαρέλες.

20221010 161908

Οι προγραφικές ασκήσεις γίνονται πίνακας ζωγραφικής.