Απομυθοποιώντας τον «πόνο»

thumbnail 123                            thumbnail 1234

Σήμερα οι μαθητές του Δ΄2 συμμετείχαν σε ένα σεμινάριο για τον «Πόνο» που διαμορφώθηκε από τη Σχολική μας Νοσηλεύτρια.  Σκοπός του σεμιναρίου ήταν η γνωριμία των παιδιών με τη λειτουργία του Νευρικού Συστήματος και το Σύστημα Πόνου του ανθρώπινου σώματος, καθώς και με τον τρόπο αντιμετώπισης επίπονων καταστάσεων. Μέσω του μαθήματος τα παιδιά κλήθηκαν να εφαρμόσουν τις πληροφορίες που άκουσαν για το Νευρικό Σύστημα, σε ένα επιτραπέζιο ταμπλό που ζωγράφισαν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης. Τα μέρη του ΝΣ παραλληλίστηκαν με Ηλεκτρικά Καλώδια (Περιφερικά Νεύρα), Ασανσέρ (Νωτιαίος Μυελός) και Δωμάτιο Υπολογιστών (Εγκέφαλος). Τα παιδιά κλήθηκαν να αναπαραστήσουν την πορεία του νευρικού σήματος στο χαρτονένιο ταμπλό, περιγράφοντας δικές τους εμπειρίες. Το σήμα πυροδοτείται από το επίπονο ερέθισμα στις νευρικές απολήξεις των ΠΝ και ταξιδεύει μέσω των ηλεκτρικών καλωδίων στο ασανσέρ. Το ασανσέρ το ανεβάζει στο δωμάτιο υπολογιστών του εγκεφάλου, όπου επεξεργάζεται και αποφασίζεται αν είναι απειλητικό ή ακίνδυνο. Παρουσιάστηκαν μηχανισμοί με τους οποίος μπορεί να ξεγελαστεί το σύστημα και να νιώθουμε πόνο χωρίς να υπάρχει ιστική βλάβη και μηχανισμοί που μεσολαβούν στην ελαχιστοποίηση του πόνου. Μάθαμε τι μπορούμε να κάνουμε οι ίδιοι όταν πονάμε για να βοηθήσουμε τον εαυτό μας, με στόχο την ενδυνάμωση και την ενίσχυση των μαθητών. Φυσικά, τονίσαμε πως πρώτα πρέπει να αναφέρουμε σε κάποιον ενήλικα, αλλά από τη στιγμή που μας πει ότι δεν υπάρχει κάποιος κίνδυνος, έχουμε τη δύναμη και τους τρόπους να το αντιμετωπίσουμε μόνοι μας, πηγαίνοντας στο αγαπημένο μας μέρος και κάνοντας ότι αγαπάμε.

Κατηγορίες: Ενδιαφέροντα Άρθρα, Υγεία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *