Στα πλαίσια του 2ου εργαστηρίου με θέμα: ” Μόλυνση των θαλασσών” και τίτλο : «Ο γλάρος της Helmepa εκπέμπει SOS» τα παιδιά έμαθαν να κατανοούν την αλληλεξάρτηση ανθρώπου- φύσης, τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η ανθρώπινη δραστηριότητα( υπεραλίευση, μόλυνση, ρύπανση), τα απειλούμενα θαλάσσια είδη, αξίες , στάσεις και συμπεριφορές φιλικές προς το περιβάλλον κ.α. έπαιξαν και διασκέδασαν.
Στην αρχή εμφανίζεται στην τάξη ένα πλαστικό μπουκάλι που μέσα έχει ένα χαρτί, που λέμε ότι το βρήκαμε στη θάλασσα, όταν πήγαμε μία βόλτα. Συζητάμε με τα παιδιά για το τι μπορεί να γράφει αυτό το χαρτί και ποιος μας το στέλνει. Στη συνέχεια, το ανοίγουμε και το διαβάζουμε στην τάξη. Με βάση αυτό που γράφει, αποφασίζουμε να γίνουμε περιβαλλοντολόγοι και να προστατεύσουμε τις θάλασσες. Κάθε φορά θα πρέπει να εκπληρώσουμε μία αποστολή με βάση το γράμμα που θα μας έρχεται. Συζητάμε με τα παιδιά και φτιάχνουμε ένα ιστόγραμμα για το τι γνωρίζουν για τη μόλυνση των θαλασσών και τι θέλουν μα μάθουν.
Έτσι ακολουθούν δραστηριότητες 7 ενοτήτων. Ένα καινούριο γράμμα με αποστολή έρχεται στην τάξη μας. Το διαβάζουμε, τα νήπια γίνονται μυστικοί πράκτορες και καλούνται κάθε φορά να ακολουθήσουν την αποστολή που τους ζητείται . Παιχνίδια, βίντεο, πειράματα, παραμύθια, τραγούδια, ατομικές και ομαδικές εργασίες είναι κάποιες από τις παρακάτω δραστηριότητες με τις οποίες ασχολήθηκαν τα παιδιά μέσα από τις αποστολές.
Παιχνίδι ”Η θάλασσα”
Ζωγραφική:” Ο βυθός”
Ανασύνθεση παζλ: μόλυνση θαλασσών
Θάλασσα με σκουπίδια
Ομαδική εργασία : καθαρή και βρώμικη θάλασσα
Κατασκευή χελώνας Καρέτα-καρέτα
Ζωγραφική: αίτια μόλυνσης θαλασσών
Πείραμα: διαλυτότητα σκουπιδιών στο νερό
Παιχνίδι :Ψάξε, βρες τα γράμματα και φτιάξε την λέξη” σκουπίδια”
Ζωγραφική : Ζώα της θάλασσας που απειλούνται με εξαφάνιση
Εργασία :Κόβω και κολλάω τα σκουπίδια στο σωστό κάδο ανακύκλωσης
Αφίσα με συνθήματα για καθαρή θάλασσα
Δημιουργία μάσκας : τα ψαράκια
Κατασκευή και απονομή σημάτων μυστικών πρακτόρων
Οδηγίες για κατασκευή πάνινης τσάντας στο σπίτι
Τέλος φύλλο αξιολόγησης