ΟΜΟΡΦΕΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ

 

Ολοκληρώθηκε το χριστουγεννιάτικο παζάρι που διοργάνωσαν, με μεγάλη επιτυχία, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄τάξης!

Μπράβο στους μαθητές και τις μαθήτριές μας για τις όμορφες δημιουργίες τους, για τη συνεργασία που είχαν μεταξύ τους και την υπευθυνότητα

με την οποία αγκάλιασαν αυτήν την ωραία δράση!

Ένα μεγάλο μπράβο όμως αξίζει και στους γονείς τους που βοήθησαν τόσο πολύ!

εικονα 1 eikona 2 eikona 3

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Σήμερα, 8-12-2023, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ και  Στ΄ τάξης παρακολούθησαν και συμμετείχαν σε πειράματα Φυσικής και

Χημείας στο Αμφιθέατρο του σχολείου μας που είχαν ως θέμα “Τα αέρια, η σύστασή τους και το φαινόμενο της καύσης”, από τον χημικό κ. Δημήτρη Κονιδιτσιώτη,

μέλος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών.

ΧΗΜΕΙΑ 1 ΧΗΜΕΙΑ 2

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΣΤ΄ΤΑΞΗΣ “ΥΙΟΘΕΤΟΥΝ” ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ

Οι μαθητές/τριες της Στ΄τάξης “υιοθέτησαν” τους/τις μαθητές/τριες της Α’ τάξης. Στόχος αυτής της πρωτοβουλίας είναι

οι μικροί μαθητές μας και οι μικρές μας μαθήτριες να έχουν ένα μεγαλύτερο παιδί σαν σημείο αναφοράς, ώστε αν χρειαστούν κάτι να ζητήσουν βοήθεια,

να ξέρουν πως υπάρχει κάποιο άλλο παιδί που τα νοιάζεται αλλά και οι μεγάλοι μας μαθητές να ξέρουν πως έχουν υπό τη φροντίδα και την προστασία τους

τα μικρότερα παιδάκια.

Ήταν μια συγκινητική στιγμή κατά την οποία η Στ΄τάξη πρόσφερε κεράσματα στα παιδιά της Α΄και στη συνέχεια τους διάβασαν ένα κείμενο που είχαν γράψει:

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄τάξης  «υιοθετούν»

                      τα «Πρωτάκια» του Σχολείου μας

 

Το  μακρύ ταξίδι για τη γνώση ξεκινάει με ένα μικρό βήμα… κι εσείς γλυκά μας «Πρωτάκια» αυτό το μικρό βήμα το κάνατε όταν περάσατε την πρώτη μέρα την πόρτα του σχολείου μας…

 Δεν ξέρουμε πώς νιώσατε… Ίσως νιώσατε έναν μικρό φόβο για το καινούριο ταξίδι που ξεκινάει για εσάς αλλά ταυτόχρονα νιώσατε χαρά και ενθουσιασμό, γιατί τώρα σιγά σιγά θα μπορέσετε να ταξιδέψετε σε μια μεγαλύτερη θάλασσα γεμάτη γνώσεις, χαρά, παιχνίδι, φιλία, αγάπη… μια θάλασσα που μέσα απ΄αυτήν θα μάθετε τον σεβασμό, τη συνεργασία με τους άλλους συνταξιδιώτες σας, την αποδοχή των διαφορετικών από εσάς παιδιών, την αλληλεγγύη και τόσα άλλα και σπουδαία πράγματα!

 Ανοίξτε λοιπόν τα πανιά της βάρκας σας, ανοίξτε τα φτερά σας και έχοντας εμπιστοσύνη στον εαυτό σας και αγάπη για το σχολείο, αφεθείτε σ’ αυτό το μακρύ μα συναρπαστικό ταξίδι, γεμάτοι και γεμάτες αισιοδοξία και χαμόγελα!

 Εμείς οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄τάξης θα είμαστε κοντά σας για ό,τι χρειαστείτε, γιατί εμείς είμαστε στο τέλος αυτού του ταξιδιού, ενώ εσείς στην αρχή του.

Σας ευχόμαστε Καλή Σχολική χρονιά, Δημιουργική και Χαρούμενη!!

Στη συνέχεια έγινε κλήρωση και κάθε μαθητής/τρια της Α΄τάξης επέλεξε έναν/μια μαθητή/τρια της Στ’ . Τα παιδάκια της Α΄είχαν κάνει από μία ζωγραφιά την οποία χάρισαν

στο παιδί που επέλεξαν. Η χαρά όλων των παιδιών ήταν απερίγραπτη!

b A 1 g

 

 

 

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2023-2024

         ΕΛΛΗΝΙΚΗ   ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                                                          

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

      ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ                                                                                                            Περιστέρι,  20/09/2023

ΠΕΡΙΦ/ΚΗ  Δ/ΝΣΗ  Α/ΘΜΙΑΣ &  Β/ΘΜΙΑΣΣχ. έτος: 2022-2023

 ΕΚΠ/ΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΔΝΣΗ Π.Ε.   Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ       

Τηλ.: 2105743966- 21331301448

Email: mail@33dim-perist.att.sch.gr .

Ιστοσελίδα: https://blogs.sch.gr/33dimperist/                  

ΠΡΕΣΠΑΣ & ΠΕΛΟΠΙΔΑ, ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΤΚ 12136                                               

33ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου                                                            ΚΩΔ. ΣΧΟΛΕΙΟΥ: 9050916

Δ/ΝΤΗΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ:  ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΡΑΤΣΙΑΤΟΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου αποτελεί το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου. Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, τη διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/μαθητριών.  Επιπλέον, αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στο δημοκρατικό διάλογο και  στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Η  σχολική κοινότητα αποτελεί  μια οργανωμένη ομάδα που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Το σχολείο προετοιμάζει τους νέους να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί σύμφωνα με τα πρότυπα και τις ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας. Για να επιτευχθεί το πολυδιάστατο έργο του σχολείου προϋπόθεση αποτελεί η ύπαρξη κανόνων και ευθύνη όλων των μελών της σχολικής κοινότητας είναι η τήρηση αυτών.

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου και  με τη συμμετοχή των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου του Δήμου μας. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας, αφού ολοκληρωθεί και φέρει την έγκριση της Συμβούλου Εκπαίδευσης, που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου μας, και του Διευθυντή Εκπαίδευσης με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται στον ιστότοπο του σχολείου. Μια συνοπτική μορφή του αναρτάται στις αίθουσες και συζητείται  διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/μαθήτριες του Σχολείου. Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων. Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά  καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

 

Ταυτότητα του σχολείου μας

To 33o Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου ιδρύθηκε το έτος 1977. Το 1978 λειτούργησε στο σημερινό κτίριο μαζί με τα 13ο και 34ο Δημοτικά Σχολεία Περιστερίου. Κατά τη δεκαετία του 1980 στα τρία σχολεία φιλοξενούνταν πάνω από 800 μαθητές συνολικά σε δύο βάρδιες (πρωί και απόγευμα). Σήμερα λειτουργούν μόνο τα δύο πρώτα σχολεία, δηλαδή το 33ο και το 13ο Δημοτικά σχολεία Περιστερίου .

Σήμερα το σχολείο μας λειτουργεί ως 7/θέσιο.  Λειτουργεί Ολοήμερο Δημοτικό Πρόγραμμα κι έχει Τμήμα Ένταξης. Το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα με τα Σχολικά Γεύματα.

Η καλλιέργεια αξιών, όπως ο σεβασμός, η εμπιστοσύνη, η ειλικρίνεια, η ακεραιότητα, η αγάπη, η αλληλεγγύη, η ατομική ευθύνη και το ήθος, θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία και την ευτυχία των μαθητών.  Κατά το τρέχον σχολικό έτος 2023-2024 έχει στο δυναμικό του 125 μαθητές και μαθήτριες.

Το όραμα και οι στόχοι του σχολείου μας

Το 33ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου επιδιώκει να παρέχει ποιοτική εκπαίδευση σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Βασικός μας στόχος είναι ένα δημοκρατικό, συμπεριληπτικό – διαπολιτισμικό σχολείο, που σέβεται τη διαφορετικότητα και προσπαθεί να εντάξει όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες ομαλά στην εκπαιδευτική πραγματικότητα, αξιοποιώντας τα δυνατά τους σημεία. Στόχος, επίσης, του σχολείου μας είναι η δημιουργία των προϋποθέσεων εκείνων που διασφαλίζουν σ’ όλους τους/τις μαθητές/τριες ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στην εκπαίδευση και τη σχολική επιτυχία. Στο σχολείο αυτό η επικοινωνία και η συνεργασία με τους γονείς και κηδεμόνες είναι συνεχής και εποικοδομητική – στο πλαίσιο των διακριτών ρόλων – προς όφελος όλων των μαθητών/τριών.  Η καλή συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας αποτελεί  βασικό στοιχείο για την ολοκλήρωση των στόχων του σχολείου αφού η αρμονική συνεργασία επιλύει πιθανά προβλήματα και επιφέρει θετικά αποτελέσματα στον τομέα της αγωγής των μαθητών/τριών. Το σχολείο μας συνεργάζεται με όλη την τοπική κοινότητα για την επιτυχία των στόχων του.

Φοίτηση- Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση  από αυτό:

Η φοίτηση των μαθητών  και των μαθητριών, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, είναι υποχρεωτική.

α. Το ημερήσιο διδακτικό ωράριο, διαμορφώνεται ως εξής:

υποδοχή των μαθητών στο σχολείο:   08:00 – 08:15π.μ.

έναρξη 1ης διδακτικής περιόδου:   08:15π.μ.

λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών:

13:15μ.μ.  για όλες τις  τάξεις  (15:00 μ.μ. ή 16:00 μ.μ. για τα τμήματα του Ολοήμερου Προγράμματος).

Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στον γονέα ή κηδεμόνα. Οι ενήλικοι που συνοδεύουν τους μαθητές/μαθήτριες κατά την αποχώρησή τους, θα πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους, ενώ τους περιμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου. Οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων.

Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η συμπλήρωση του Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους μαθητές και τις μαθήτριες  των Α’ και Δ΄ Τάξεων. Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ.ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για ναπαραλάβει το παιδί του/της.

 

Η αναχώρηση των μαθητών από το σχολείο γίνεται ως εξής  για την αποφυγή  συγχρωτισμού και ατυχημάτων

Στο τέλος του εξαώρου 13:15 μ.μ.  για όλες τις τάξεις από την κεντρική  είσοδο επί της οδού Πρέσπας.

(Τα τμήματα του Ολοήμερου Προγράμματος από την κεντρική είσοδο επί της οδού Πρέσπας).

Προσέλευση – Παραμονή στο σχολείο

Η ώρα προσέλευσης των μαθητών και μαθητριών είναι 08:00 έως 08:15. Η ώρα προσέλευσης για την Πρωινή Ζώνη είναι 07:00 έως 07:15. Η προσέλευση των παιδιών γίνεται από την είσοδο  του 33ου Δημοτικού Σχολείου επί της οδού Πρέσπας. Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί εφημερίας υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του σχολείου επί της οδού Πρέσπας και οι γονείς- συνοδοί αποχωρούν και δεν εισέρχονται στον αύλειο χώρο του σχολείου. Σύμφωνα με το Π.Δ.79/2017 του Υπουργείου Παιδείας, κατά τη διάρκεια προσέλευσης των μαθητών/τριών δεν παρευρίσκεται κανείς χωρίς άδεια στο χώρο του σχολείου εκτός από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές και τις μαθήτριες. Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Σε περίπτωση ειδικών λόγων (π.χ. ιατρικές εξετάσεις) μπορεί ο μαθητής ή η μαθήτρια να προσέλθει στο σχολείο αμέσως όταν μπορέσει, μετά όμως από άδεια του Διευθυντή  του σχολείου και αφού έχει προηγηθεί ενημέρωσή του από τους γονείς/κηδεμόνες. Σε περίπτωση που η αργοπορία γίνεται κατ’ εξακολούθηση, ειδοποιείται ο γονέας κηδεμόνας του μαθητή. Όσοι γονείς έχουν κάποιο λόγο να εισέλθουν στο σχολείο ενημερώνουν τον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό  και  παίρνουν την άδεια του Διευθυντή.

 Αποχώρηση από το Σχολείο

Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών και παραμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου,  χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δε φεύγουν από το σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το σχετικό έντυπο. Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους περιμένουν τον γονέα/κηδεμόνα τους και δε φεύγουν ποτέ από το Σχολείο χωρίς τη συνοδεία τους. Όσοι από τους μαθητές και τις μαθήτριες, είτε του πρωινού είτε του ολοήμερου προγράμματος, αποχωρούν χωρίς συνοδεία γονέων/κηδεμόνων, από την πρώτη ημέρα του σχολείου οφείλουν να φέρουν συμπληρωμένη την σχετική Υπεύθυνη Δήλωση των γονέων τους, που παραλαμβάνουν από το σχολείο. Για τους μαθητές/τριες που θα αποχωρούν συνοδευόμενοι, οι γονείς /κηδεμόνες ενημερώνουν το σχολείο με δήλωσή τους  στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, για τα πρόσωπα που θα συνοδεύουν τα παιδιά. Κατά τη διάρκεια της αποχώρησης των μαθητών/τριών με το πέρας των μαθημάτων, κανένας γονέας δεν εισέρχεται στο χώρο του σχολείου. Την ώρα αυτή δεν μπορεί να γίνεται ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων για την επίδοση των μαθητών/τριών.

Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘΑ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Φοίτηση μαθητών/τριών

Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Δημοτικά Σχολεία είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, ο/η οποίος/α  καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και τις καταχωρεί στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘΑ. Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους. Οι μαθητές/τριες τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος και συμμετέχουν στις εκδηλώσεις και τις δράσεις του σχολείου.Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνο όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια ή έκτακτα οικογενειακά γεγονότα). Για πολυήμερες απουσίες ενημερώνεται σχετικά το σχολείο.

Σε περίπτωση που κάποιος γονέας χρειαστεί να πάρει το παιδί του, για κάποιο λόγο, πριν τη λήξη των μαθημάτων, ενημερώνει τον αρμόδιο εκπαιδευτικό και τον Διευθυντή του σχολείου. Επίσης συμπληρώνει Υπεύθυνη Δήλωση, στην οποία αναγράφεται η ώρα αποχώρησης του/της  μαθητή/τριας  και ο λόγος. Αυτό ισχύει για το πρωινό πρόγραμμα και για το Ολοήμερο πρόγραμμα.

Για τη συμμετοχή στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και στις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι απαραίτητη η συμπλήρωση και προσκόμιση του Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους μαθητές/τριες των Α΄ και Δ΄ τάξεων και θα πρέπει να προσκομίζεται έγκαιρα, εντός των χρονικών ορίων που ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων. Μαθητές που επανειλημμένα δεν ακολουθούν το πρόγραμμα του Ολοήμερου ενώ είναι εγγεγραμμένοι σ’αυτό, διαγράφονται οριστικά από το δυναμολόγιο του Ολοήμερου μετά το πέρας 15 συνεχών αδικαιολόγητων απουσιών. Οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να επικαιροποιούν την εγγραφή των μαθητών στο Ολοήμερο κατά το 2ο 15νθήμερο του Νοεμβρίου και κατά το 1ο 15νθήμερο του Φεβρουαρίου.

Θέματα συμπεριφοράς μαθητών/τριών

Το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου έχουν ως στόχο την υιοθέτηση από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας μορφών συμπεριφοράς που βασίζονται στον διάλογο, την υπευθυνότητα, την ειλικρίνεια και τη δημοκρατία και στάσεις που σέβονται τους σχολικούς κανόνες, την προσωπικότητα και την ασφάλεια όλων των μαθητών και των μαθητριών σε όλη τη σχολική ζωή. Η τήρηση των κανόνων της σχολικής κοινότητας του 33ου Δημοτικού Σχολείου και των αρχών που τους διέπουν αποτελεί πρωταρχικό στόχο όλων μας, καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς αλλά και σε όλα τα σχολικά έτη φοίτησης ενός παιδιού στο σχολείο μας. Η διαμόρφωση ενός δημοκρατικού σχολείου, ενός συμπεριληπτικού σχολείου για όλα τα παιδιά, που να προάγει την ενεργό συμμετοχή όλων (μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών), να καλλιεργεί εμπράκτως με τη λειτουργία του τις αξίες της συνεργατικότητας, της αλληλεγγύης, του αλληλοσεβασμού, τις ανθρωπιστικές αξίες της κοινότητας και της ομαδικής εργασίας, είναι βασικός παράγοντας πρόληψης και αποτελεσματικής αντιμετώπισης της βίας και του εκφοβισμού.

Παιδαγωγικός έλεγχος

Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον εκπαιδευτικό/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, το Σύλλογο Διδασκόντων και την Σύμβουλο Εκπαίδευσης, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος.

Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται. Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του/της αλλά και τις κείμενες διατάξεις.Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη επιθυμητή συμπεριφορά των παιδιών τους και των ενεργειών που θα αναληφθούν. Η στενή συνεργασία σχολείου γονέων/κηδεμόνων  είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

 Σχολικοί χώροι

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Φροντίδα όλων να διατηρούνται οι χώροι καθαροί.

 Διάλειμμα

Μόλις ακουστεί το κουδούνι, οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν στο χώρο του προαυλίου, όπως έχει καθοριστεί και κοινοποιηθεί για κάθε τμήμα, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων. Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι προκαθορισμένοι χώροι παραμονής των μαθητών και μαθητριών είναι οι διάδρομοι του ισογείου  και το Αμφιθέατρο. Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/α. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών και των μαθητριών στις αίθουσες ή στις τουαλέτες ή στους διαδρόμους των ορόφων του σχολείου.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης βιολογικών αναγκών (φαγητό, νερό, πλύσιμο χεριών). Οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου. Ο γονέας/ κηδεμόνας προκειμένου να δώσει οτιδήποτε άκρως απαραίτητο στο παιδί του ενημερώνει σχετικά το σχολείο.

Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα, οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στους προκαθορισμένους χώρους συγκέντρωσης για κάθε τάξη, όπου τους παραλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί με τους οποίους έχουν μάθημα και τους συνοδεύουν στην αίθουσα διδασκαλίας ή στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Ανεβαίνουν προσεκτικά στις αίθουσες χωρίς να τρέχουν ή να σπρώχνονται.

Σχολική εργασία

Οι μαθητές και μαθήτριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση. Για την απρόσκοπτη διεξαγωγή του μαθήματος φέρνουν μαζί τους καθημερινά τα απαραίτητα βιβλία και μόνο ό,τι είναι απαραίτητο για τη σχολική εργασία τους.

Όταν ανατίθεται στα παιδιά εργασία για το σπίτι (κατ’ οίκον εργασία) αυτή είναι σχεδιασμένη από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης σύμφωνα με τις ανάγκες και το επίπεδο του κάθε μαθητή και της κάθε μαθήτριας. Οι κατ’ οίκον εργασίες ενίοτε αποτελούν συμπλήρωμα της εργασίας που γίνεται στην τάξη. Τα παιδιά μαθαίνουν να εργάζονται μόνα τους, να δημιουργούν, να αυτενεργούν, να είναι υπεύθυνα.

Οι γονείς/κηδεμόνες συμμετέχουν στη μελέτη του παιδιού τους, επιβλέποντάς το, βοηθώντας το να αναστοχάζεται επί των πρακτικών μελέτης του. Στόχος είναι το παιδί να μάθει να μελετάει αυτόνομα, όσον το δυνατό σε μικρότερη ηλικία, ακολουθώντας την πορεία της φθίνουσας καθοδήγησης. Οι γονείς/κηδεμόνες δεν διεκπεραιώνουν τις εργασίες του παιδιού αντί αυτού και αποφεύγουν να του προκαλούν άγχος. Η εμπιστοσύνη μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

 Συμπεριφορά μαθητών/τριών

  • Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
  • Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/συμμαθητριών για μάθηση.
  • Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή και πρόοδό τους.
  • Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου. Ταυτόχρονα ενδιαφέρονται για το σχολικό κτίριο και την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου.
  • Αποφεύγουν την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).
  • Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:
  1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
  2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό.
  3. Απευθύνονται στον Διευθυντή
  • Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.
  • Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας και η ανακύκλωση υλικών.
  • Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και ακολουθούν τους κανόνες.
  • Δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο και σε εξωσχολικές δραστηριότητες (εκδρομές κ.τ.λ.) αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα (μπάλες, κινητά τηλέφωνα, σπίρτα, αιχμηρά αντικείμενα…).
  • Επικοινωνούν, όταν υπάρχει ανάγκη, με τους γονείς τους, μέσω του τηλεφώνου του Σχολείου, μετά από συνεννόηση με τον εκπαιδευτικό της τάξης τους ή τον εφημερεύοντα ή τον Διευθυντή του σχολείου.

 

Γονείς και κηδεμόνες

  • Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του.
  • Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις έντυπες ανακοινώσεις που μεταφέρουν τα παιδιά μας και αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου, είτε μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.
  • Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες.
  • Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης, τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου
  • Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών πριν (8.00πμ) και μετά το ωράριο λειτουργίας, ανάλογα την ώρα αποχώρησης του τμήματος, ανήκει αποκλειστικά στο γονέα ή κηδεμόνα.

Πρόληψη φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού

Η ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός και η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με φορείς, η συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.

Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες: το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα.

Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων: το Σχολείο βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με το Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων ο ρόλος  είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένομαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος  πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.

Ποιότητα του σχολικού χώρου: στόχος του Σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο  καλλιεργείται η ψυχή του παιδιού. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/την μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και ενημερώνεται ο γονέας /κηδεμόνας.

Χρήση κινητών τηλεφώνων: Δεν επιτρέπεται η χρήση κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών μέσων στους χώρους του σχολείου καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής των μαθητών σε αυτό. Οποιαδήποτε ανάγκη των παιδιών για επικοινωνία καλύπτεται από το σχολείο. Επίσης, απαγορεύεται η φωτογράφιση ή βιντεοσκόπηση ή ηχογράφηση με οποιοδήποτε μέσο (π.χ. κάμερα, κινητό τηλέφωνο, συσκευή εγγραφής) χωρίς την άδεια της Διευθύνσης σε όλους τους χώρους του σχολείου και καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος.

Ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων: οι γονείς-κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τον δάσκαλο της τάξης. Εκείνος ορίζει ημερομηνία κι ώρα τακτικής συνάντησης κι επικοινωνίας. Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές (ή αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων της κεντρικής εισόδου ή στο blog του σχολείου) κι ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου. Οφείλουν ακόμη να γνωστοποιούν στον/στην Δάσκαλο/λα της τάξης και στον Διευθυντή κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή. Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο παιδί εκτός της οικογένειάς του στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώνουν τον/την  Δάσκαλο/λα της τάξης ή τον Διευθυντή οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα. Γενικότερα κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να έχει πάρει άδεια. Σε περίπτωση απουσίας μαθητή είναι καλό να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο. Το Σχολείο επικοινωνεί με την οικογένεια σε περίπτωση μακρόχρονης ή επαναλαμβανόμενης απουσίας. Το τηλέφωνο του σχολείου είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ενημέρωση. Παρακαλούμε βεβαιωθείτε ότι οι δάσκαλοι έχουν τα  σωστά τηλέφωνά σας. Σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς του/της μαθητή/τριας δεν έχει την κηδεμονία του πρέπει να ενημερωθεί άμεσα το σχολείο.

Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων: Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων. Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον Διευθυντή/Διευθύντρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, αλλά και με τον Πρόεδρο/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.

Σχολικό ΣυμβούλιοΣε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων, μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και ο εκπρόσωπος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στην διασφάλιση της υγιεινής στη σχολική μονάδα, της ασφάλειας και της πρόληψης ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης και συντήρησης της υλικοτεχνικής υποδομής.

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών: Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται ετησίωςτο Μνημόνιο Ενεργειών για τη διαχείριση ακραίων καιρικών φαινομένων και τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Ο Διευθυντής του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται από το Μνημόνιο Ενεργειών για τη διαχείριση ακραίων καιρικών φαινομένων και τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης, ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Διευκρινίζεται ότι οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους, αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό. Σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες και ο Διευθυντής του σχολείου οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘΑ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

 Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης: Ως χώρος συγκέντρωσης των μαθητών/τριών σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και με τη συνοδεία και την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών που διδάσκουν  τους μαθητές/τριες των τμημάτων, ορίζεται για το σχολείο μας, ως πρώτος χώρος καταφυγής ο αύλειος χώρος κοντά στις μπασκέτες με έξοδο διαφυγής επί της οδού Πρέσπας και αν κριθεί αναγκαίο από την έξοδο επί της οδού Κυδωνίων.

Γενικά Θέματα:● Οι μαθητές/-τριες θα πρέπει να έχουν μαζί τους καθημερινά:

α. Μικρό γεύμα και ατομικά μπουκάλια με νερό, με δεδομένο ότι θα προαυλίζονται τηρώντας τα αναγκαία μέτρα.

β. Τα προσωπικά τους σχολικά είδη (μολύβια, γόμες, ξύστρες), όπως αυτά έχουν ζητηθεί από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, επειδή για λόγους ασφαλείας δεν επιτρέπεται ο δανεισμός.

γ. Οι μαθητές/-τριες προτείνεται να έχουν μαζί τους χαρτομάντηλα, υγρομάντηλα και αντισηπτικό διάλυμα για προσωπική χρήση πέρα από αυτά που παρέχονται στα τμήματα.

  • Οι μαθητές/-τριες δεν επιτρέπεται  να φέρνουν  στο σχολείο πολύτιμα ή επικίνδυνα  αντικείμενα.
  • Κάθε σχολικό έτος για την προστασία από φυσικά φαινόμενα και καταστροφές επικαιροποιούνται Σχέδια Μνημονίων Ενεργειών για τη διαχείρισή τους και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Η επικοινωνία με το σχολείο θα πραγματοποιείται μέσω τηλεφώνου στο 210-5743966&2131301448 ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση: mail@33dim-perist.att.sch.gr .

Κάθε επίσκεψη στη σχολική μονάδα είναι απαραίτητο να προγραμματίζεται αποκλειστικά κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας. Για την καλύτερη οργάνωση του σχολείου και την απρόσκοπτη επικοινωνία με την οικογένεια, παρακαλούμε να επικαιροποιήσετε τα στοιχεία επικοινωνίας (τηλέφωνα και email).

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

 

 

Ο Διευθυντής

 

Ελευθέριος Ρατσιάτος

 

 

ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Την Πέμπτη 30-11-2023 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας από το 2ο  ΤΟΜΥ Αγ. Ιεροθέου εκπαιδευτικό πρόγραμμα

τους/τις μαθητές/τριες της Στ΄τάξης με θέμα: “Μεγαλώνω και Αλλάζω”. 

Το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται με τη συνεργασία του Υπ. Υγείας και του Υπ. Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, στο πλαίσιο Αγωγής Υγείας

σε σχολικές μονάδες σε εθνικό επίπεδο, με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του μαθητικού πληθυσμού σε θέματα δημόσιας υγείας.

ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΕΙ… ΣΧΟΛΕΙΟ

Το Σάββατο 25-11-2023 παρουσιάστηκε στο Αμφιθέατρο του σχολείου μας η θεατρική παράσταση “Σολομώντεια Λύση” από τον θίασο MATICAPI.

Την πρωτοβουλία αυτή ανέλαβαν τα ΔΣ των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του 13ου και 33ου Δημοτικών Σχολείων και τους ευχαριστούμε πολύ γι’ αυτό.

IMG 6491 IMG 6490 IMG 6486

Επιμορφωτική ημερίδα

Την Πέμπτη 23-11-2023 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας Επιμορφωτική Ημερίδα από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης κα. Σοφία Χάσκου για όλους τους εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων.

Στην επιμόρφωση συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί των  13ου, 22ου, 27ου, 33ου  σχολείων.

IMG 6467 IMG 6465

ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

 

Ψυχολόγος στο Σχολείο

Καταγραφή

Αγαπητοί γονείς, σας ενημερώνουμε πως κάθε Παρασκευή για το υπόλοιπο της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, θα βρίσκεται στο σχολείο μας Ψυχολόγος. Έργο της σχολικής  ψυχολόγου είναι η συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς των μαθητών για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την προώθηση του εκπαιδευτικού έργου.

Ο ρόλος του είναι συμβουλευτικός, υποστηρικτικός και θεραπευτικός προς τους μαθητές, τις οικογένειες τους και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου. Δημιουργεί τις προϋποθέσεις αντιμετώπισης καταστάσεων κρίσεων με απόλυτο σεβασμό στην προσωπικότητα των εμπλεκομένων. Ευαισθητοποιεί και ενημερώνει τους μαθητές, τους γονείς και το προσωπικό του σχολείου σε διάφορα θέματα που αφορούν την ειδικότητα του. Σχεδιάζει και εφαρμόζει προγράμματα πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας. Διευκολύνει τη συνεργασία, επικοινωνία και αλληλεπίδραση των μαθητών και των οικογενειών τους. Για το σκοπό αυτό, η ψυχολόγος θα ασκεί τα καθήκοντά της σε ιδιαίτερο χώρο ή μέσα στην τάξη παράλληλα με το διδακτικό έργο των εκπαιδευτικών, ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών και το είδος της παρέμβασης που υλοποιείται, με στόχο την παροχή υποστηρικτικής και συμβουλευτικής παρέμβασης, όπου αυτό απαιτείται.

Εργάζεται σε ομαδικό και ατομικό επίπεδο, με τα ίδια τα παιδιά, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, ανάλογα με τις εκάστοτε διαπιστωμένες ψυχολογικές ανάγκες και, όπου θεωρείται αναγκαίο. Για την περίπτωση οποιασδήποτε ατομικής παρέμβασης προς τους μαθητές εκ μέρους της σχολικής ψυχολόγου απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των γονέων/κηδεμόνων τους.

Για οποιαδήποτε απορία ή τον προγραμματισμό σχετικής συνάντησης με την ψυχολόγο του σχολείου, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τον Διευθυντή του σχολείου.