ΟΜΟΡΦΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ
Ολοκληρώθηκε το χριστουγεννιάτικο παζάρι που διοργάνωσαν, με μεγάλη επιτυχία, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄τάξης!
Μπράβο στους μαθητές και τις μαθήτριές μας για τις όμορφες δημιουργίες τους, για τη συνεργασία που είχαν μεταξύ τους
και την υπευθυνότητα με την οποία αγκάλιασαν αυτήν την ωραία δράση!
Ένα μεγάλο μπράβο όμως αξίζει και στους άξιους γονείς τους που βοήθησαν τόσο πολύ!
ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ BAZAAR
ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ψυχολόγος στο Σχολείο
Αγαπητοί γονείς, σας ενημερώνουμε πως κάθε ΤΕΤΑΡΤΗ για το υπόλοιπο της τρέχουσας σχολικής χρονιάς 2025-2026, θα βρίσκεται στο σχολείο μας Ψυχολόγος.
Έργο της σχολικής ψυχολόγου είναι η συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς των μαθητών για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την προώθηση του εκπαιδευτικού έργου.
Ο ρόλος του είναι συμβουλευτικός, υποστηρικτικός και θεραπευτικός προς τους μαθητές, τις οικογένειες τους και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου. Δημιουργεί τις προϋποθέσεις αντιμετώπισης καταστάσεων κρίσεων με απόλυτο σεβασμό στην προσωπικότητα των εμπλεκομένων. Ευαισθητοποιεί και ενημερώνει τους μαθητές, τους γονείς και το προσωπικό του σχολείου σε διάφορα θέματα που αφορούν την ειδικότητα του. Σχεδιάζει και εφαρμόζει προγράμματα πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας. Διευκολύνει τη συνεργασία, επικοινωνία και αλληλεπίδραση των μαθητών και των οικογενειών τους. Για το σκοπό αυτό, η ψυχολόγος θα ασκεί τα καθήκοντά της σε ιδιαίτερο χώρο ή μέσα στην τάξη παράλληλα με το διδακτικό έργο των εκπαιδευτικών, ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών και το είδος της παρέμβασης που υλοποιείται, με στόχο την παροχή υποστηρικτικής και συμβουλευτικής παρέμβασης, όπου αυτό απαιτείται.
Εργάζεται σε ομαδικό και ατομικό επίπεδο, με τα ίδια τα παιδιά, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, ανάλογα με τις εκάστοτε διαπιστωμένες ψυχολογικές ανάγκες και, όπου θεωρείται αναγκαίο. Για την περίπτωση οποιασδήποτε ατομικής παρέμβασης προς τους μαθητές εκ μέρους της σχολικής ψυχολόγου απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των γονέων/κηδεμόνων τους.
Για οποιαδήποτε απορία ή τον προγραμματισμό σχετικής συνάντησης με την ψυχολόγο του σχολείου, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τον Διευθυντή του σχολείου.
ΓΙΟΡΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
Η 17η Νοεμβρίου αποτελεί εκπαιδευτική αργία, πράγμα που σημαίνει ότι δεν πραγματοποιούνται μαθήματα, αλλά οι μαθητές προσέρχονται κανονικά στο σχολείο.
Η σχολική γιορτή θα πραγματοποιηθεί την ΔΕΥΤΕΡΑ 17-11-2025 στις 8:30 π.μ. στο Αμφιθέατρο του σχολείου μας.
Διάρκεια γιορτής: 1 ώρα και 20΄
Παρακαλούνται οι γονείς να μεριμνήσουν για την ασφαλή αποχώρηση των παιδιών μετά το τέλος της γιορτής.
Aπό τη Δ/νση
![]() |
![]() |
Τα παιδιά της Στ΄ τάξης “υιοθετούν” τα παιδιά της Α΄ τάξης
Οι μαθητές/τριες της Στ΄τάξης “υιοθέτησαν” τους/τις μαθητές/τριες της Α’ τάξης.
Στόχος αυτής της πρωτοβουλίας είναι οι μικροί μαθητές μας και οι μικρές μας μαθήτριες να έχουν ένα μεγαλύτερο παιδί σαν σημείο αναφοράς,
ώστε αν χρειαστούν κάτι να ζητήσουν βοήθεια, να ξέρουν πως υπάρχει κάποιο άλλο παιδί που τα νοιάζεται αλλά και οι μεγάλοι μας μαθητές
να ξέρουν πως έχουν υπό τη φροντίδα και την προστασία τους τα μικρότερα παιδάκια.
Ήταν μια συγκινητική στιγμή κατά την οποία η Στ΄τάξη πρόσφερε κεράσματα στα παιδιά της Α΄και στη συνέχεια τους διάβασαν ένα κείμενο που είχαν γράψει:
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄τάξης «υιοθετούν»
τα «Πρωτάκια» του Σχολείου μας
Το μακρύ ταξίδι για τη γνώση ξεκινάει με ένα μικρό βήμα… κι εσείς γλυκά μας «Πρωτάκια» αυτό το μικρό βήμα το κάνατε όταν περάσατε την πρώτη μέρα την πόρτα του σχολείου μας…
Δεν ξέρουμε πώς νιώσατε… Ίσως νιώσατε έναν μικρό φόβο για το καινούριο ταξίδι που ξεκινάει για εσάς αλλά ταυτόχρονα νιώσατε χαρά και ενθουσιασμό, γιατί τώρα σιγά σιγά θα μπορέσετε να ταξιδέψετε σε μια μεγαλύτερη θάλασσα γεμάτη γνώσεις, χαρά, παιχνίδι, φιλία, αγάπη… μια θάλασσα που μέσα απ΄αυτήν θα μάθετε τον σεβασμό, τη συνεργασία με τους άλλους συνταξιδιώτες σας, την αποδοχή των διαφορετικών από εσάς παιδιών, την αλληλεγγύη και τόσα άλλα και σπουδαία πράγματα!
Ανοίξτε λοιπόν τα πανιά της βάρκας σας, ανοίξτε τα φτερά σας και έχοντας εμπιστοσύνη στον εαυτό σας και αγάπη για το σχολείο, αφεθείτε σ’ αυτό το μακρύ μα συναρπαστικό ταξίδι, γεμάτοι και γεμάτες αισιοδοξία και χαμόγελα!
Εμείς οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄τάξης θα είμαστε κοντά σας για ό,τι χρειαστείτε, γιατί εμείς είμαστε στο τέλος αυτού του ταξιδιού, ενώ εσείς στην αρχή του.
Σας ευχόμαστε Καλή Σχολική χρονιά, Δημιουργική και Χαρούμενη!!
Στη συνέχεια έγινε κλήρωση και κάθε μαθητής/τρια της Α΄τάξης επέλεξε έναν/μια μαθητή/τρια της Στ’ .
Οι μαθητές και οι μαθήτριες αντάλλαξαν ζωγραφιές και κεράσματα. Στις ζωγραφιές της Στ΄τάξης οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν γράψει: “Θα είμα πάντα εδώ όταν με χρειαστείς”
Η χαρά όλων ήταν απερίγραπτη!
![]() |
![]() |
![]() |
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΓΛΩΣΣΩΝ
Κάθε χρόνο, από το 2001, η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών, που γιορτάζεται στις 26 Σεπτεμβρίου, είναι αφιερωμένη στον πλούτο των γλωσσών που συνυπάρχουν στην Ευρώπη και πέρα από αυτήν.
Υπολογίζεται ότι στην Ευρώπη ομιλούνται πάνω από 225 αυτόχθονες γλώσσες, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται καν οι γλώσσες που έφτασαν στην ήπειρο μέσω της μετανάστευσης.
Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών είναι μια γιορτή της δημοκρατίας, της ελευθερίας και της αλληλεγγύης. Κατανοώντας καλύτερα ο ένας τον άλλον, είμαστε πιο ικανοί να βρούμε κοινές λύσεις και να οικοδομήσουμε ένα κοινό μέλλον στο οποίο όλοι είναι σημαντικοί, γιατί όλοι αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της γενέτειράς μας, της Ευρώπης.
Ας αγαπήσουμε αυτό το δώρο της γλωσσικής και πολιτιστικής ποικιλομορφίας, όχι μόνο αγαπώντας τη μητρική μας γλώσσα, αλλά και μαθαίνοντας και άλλες γλώσσες!
Στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών (26-09-2025) το σχολείο μας πραγματοποίησε δράσεις στο μάθημα της αγγλικής γλώσσας, υπό την επιμέλεια της κας Προκαθουμένου, στις οποίες περιλαμβάνεται και η δημιουργία ενός βίντεο με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Στ΄τάξης.
Για να δείτε το βίντεο πατήστε εδώ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Περιστέρι, 23/09/2025
ΠΕΡΙΦ/ΚΗ Δ/ΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ Σχολικό έτος: 2025-2026
ΕΚΠ/ΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΔΝΣΗ Π.Ε. Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ
Τηλ.: 2105743966- 21331301448
Email: mail@33dim-perist.att.sch.gr .
Ιστοσελίδα: https://blogs.sch.gr/33dimperist/
ΠΡΕΣΠΑΣ & ΠΕΛΟΠΙΔΑ, ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΤΚ 12136
33ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου ΚΩΔ. ΣΧΟΛΕΙΟΥ: 9050916
Δ/ΝΤΗΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΡΑΤΣΙΑΤΟΣ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Η σχολική κοινότητα αποτελεί μια οργανωμένη ομάδα που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Το σχολείο προετοιμάζει τους νέους να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί σύμφωνα με τα πρότυπα και τις ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας. Για να επιτευχθεί το πολυδιάστατο έργο του σχολείου προϋπόθεση αποτελεί η ύπαρξη κανόνων και ευθύνη όλων των μελών της σχολικής κοινότητας είναι η τήρηση αυτών.
Με τον όρο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου νοείται το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Επιπλέον, ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας. Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του σχολείου είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο συμβάλλοντας στην απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, στη διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/τριών καλλιεργώντας δεξιότητες, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η περιβαλλοντική συνείδηση, και στην εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
Ταυτότητα του σχολείου μας
To 33o Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου ιδρύθηκε το έτος 1977. Το 1978 λειτούργησε στο σημερινό κτήριο μαζί με τα 13ο και 34ο Δημοτικά Σχολεία Περιστερίου. Κατά τη δεκαετία του 1980 στα τρία σχολεία φιλοξενούνταν πάνω από 800 μαθητές συνολικά σε δύο βάρδιες (πρωί και απόγευμα). Σήμερα λειτουργούν μόνο τα δύο πρώτα σχολεία, δηλαδή το 33ο και το 13ο Δημοτικά σχολεία Περιστερίου .
Σήμερα το σχολείο μας λειτουργεί ως 7/θέσιο, λειτουργεί Ολοήμερο Πρόγραμμα, λειτουργεί Τμήμα Ένταξης και συμμετέχει στο πρόγραμμα με τα Σχολικά Γεύματα.
Κατά το τρέχον σχολικό έτος 2024-25 έχει στο δυναμικό του 125 μαθητές και μαθήτριες.
Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου και με τη συμμετοχή των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου του Δήμου μας. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας, με την έγκριση της Συμβούλου Εκπαίδευσης, που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου μας, και του Διευθυντή Εκπαίδευσης της Γ΄ Δνσης Π.Ε. Αθήνας κοινοποιείται στον ιστότοπο του σχολείου. Μια συνοπτική μορφή του αναρτάται στις αίθουσες και συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/μαθήτριες του Σχολείου.
Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων. Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.
Το όραμα και οι στόχοι του σχολείου μας
Το 33ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου επιδιώκει να παρέχει ποιοτική εκπαίδευση σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές μας. Βασικός μας σκοπός είναι ένα δημοκρατικό, συμπεριληπτικό – διαπολιτισμικό σχολείο, που σέβεται τη διαφορετικότητα και προσπαθεί να εντάξει όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες ομαλά στην εκπαιδευτική πραγματικότητα, αξιοποιώντας τα δυνατά τους σημεία. Στόχος του σχολείου μας είναι η δημιουργία των προϋποθέσεων εκείνων που διασφαλίζουν σ’ όλους τους/τις μαθητές/τριες ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στην εκπαίδευση και τη σχολική επιτυχία. Η επικοινωνία και η συνεργασία με τους γονείς και κηδεμόνες είναι συνεχής και εποικοδομητική – στο πλαίσιο των διακριτών ρόλων – προς όφελος όλων των μαθητών/τριών. Η καλή συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας αποτελεί βασικό στοιχείο για την ολοκλήρωση των στόχων του σχολείου αφού η αρμονική συνεργασία επιλύει πιθανά προβλήματα και επιφέρει θετικά αποτελέσματα στον τομέα της αγωγής των μαθητών/τριών. Το σχολείο μας συνεργάζεται με όλη την τοπική κοινότητα για την επιτυχία των στόχων του.
Φοίτηση- Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό:
Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘΑ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους.
- Φοίτηση μαθητών/τριών
Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Δημοτικά Σχολεία είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, ο/η οποίος/α καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και τις καταχωρεί στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘΑ. Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους. Οι μαθητές/τριες τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος και συμμετέχουν στις εκδηλώσεις και τις δράσεις του σχολείου. Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνο όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια ή έκτακτα οικογενειακά γεγονότα). Για πολυήμερες απουσίες ενημερώνεται σχετικά το σχολείο.
Για τη συμμετοχή στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και στις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι απαραίτητη η συμπλήρωση και προσκόμιση του Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους μαθητές/τριες των Α΄ και Δ΄ τάξεων και θα πρέπει να προσκομίζεται έγκαιρα, εντός των χρονικών ορίων που ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων. Μαθητές που επανειλημμένα δεν ακολουθούν το πρόγραμμα του Ολοήμερου ενώ είναι εγγεγραμμένοι σ’ αυτό, διαγράφονται οριστικά από το δυναμολόγιο του Ολοήμερου μετά το πέρας 15 συνεχών αδικαιολόγητων απουσιών. Οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να επικαιροποιούν την εγγραφή των μαθητών στο Ολοήμερο κατά το 2ο 15νθήμερο του Νοεμβρίου και κατά το 1ο 15νθήμερο του Φεβρουαρίου.
- Προσέλευση μαθητών-μαθητριών
Η προσέλευση και η αποχώρηση των παιδιών γίνεται από την είσοδο του 33ου Δημοτικού Σχολείου επί της οδού Πρεσπών. Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί εφημερίας υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του σχολείου, οι γονείς- συνοδοί αποχωρούν και δεν εισέρχονται στον αύλειο χώρο του σχολείου. Σύμφωνα με το Π.Δ.79/2017, του Υπουργείου Παιδείας, κατά τη διάρκεια προσέλευσης των μαθητών/τριών δεν παρευρίσκεται κανείς χωρίς άδεια στο χώρο του σχολείου εκτός από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές και τις μαθήτριες. Την ώρα αυτή δεν μπορεί να γίνεται ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων για την επίδοση των μαθητών/τριών.
Οι μαθητές/τριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων, ενώ όσοι/ες προσέρχονται με καθυστέρηση παραμένουν σε καθορισμένο, εκ των προτέρων, χώρο του σχολείου και εισέρχονται στην τάξη τους, μετά την ολοκλήρωση της διδακτικής ώρας.
Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στον γονέα ή κηδεμόνα. Οι ενήλικοι που συνοδεύουν τους/τις μαθητές/τριες κατά την αποχώρησή τους, θα πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους, ενώ τους/τις περιμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου.
Σε περίπτωση ειδικών λόγων (π.χ. ιατρικές εξετάσεις) μπορεί ο μαθητής ή η μαθήτρια να προσέλθει στο σχολείο αμέσως όταν μπορέσει, μετά όμως από άδεια του Διευθυντή του σχολείου και αφού έχει προηγηθεί ενημέρωσή του από τους γονείς/κηδεμόνες. Σε περίπτωση που η αργοπορία γίνεται κατ’ εξακολούθηση, ειδοποιείται ο γονέας κηδεμόνας του μαθητή. Όσοι γονείς έχουν κάποιο λόγο να εισέλθουν στο σχολείο ενημερώνουν τον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό και παίρνουν την άδεια του Διευθυντή.
Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
α. Το ημερήσιο διδακτικό ωράριο, διαμορφώνεται ως εξής:
πρωινή ζώνη: 07:00 – 07:15 π.μ.
υποδοχή των μαθητών στο σχολείο: 08:00 – 08:15π.μ.
β. έναρξη διδακτικής περιόδου: 08:15π.μ.
γ. λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών: 13:15 μ.μ. για όλες τις τάξεις
(15:00 μ.μ. ή 16:00 μ.μ. για τα τμήματα του Ολοήμερου Προγράμματος).
Θέματα συμπεριφοράς μαθητών/τριών
Το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου έχουν ως στόχο την υιοθέτηση από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας μορφών συμπεριφοράς που βασίζονται στον διάλογο, την υπευθυνότητα, την ειλικρίνεια και τη δημοκρατία και στάσεις που σέβονται τους σχολικούς κανόνες, την προσωπικότητα και την ασφάλεια όλων των μαθητών και των μαθητριών σε όλη τη σχολική ζωή. Η τήρηση των κανόνων της σχολικής κοινότητας του 33ου Δημοτικού Σχολείου και των αρχών που τους διέπουν αποτελεί πρωταρχικό στόχο όλων μας, καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς αλλά και σε όλα τα σχολικά έτη φοίτησης ενός παιδιού στο σχολείο μας. Η διαμόρφωση ενός δημοκρατικού σχολείου, ενός συμπεριληπτικού σχολείου για όλα τα παιδιά, που να προάγει την ενεργό συμμετοχή όλων (μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών), να καλλιεργεί εμπράκτως με τη λειτουργία του τις αξίες της συνεργατικότητας, της αλληλεγγύης, του αλληλοσεβασμού, τις ανθρωπιστικές αξίες της κοινότητας και της ομαδικής εργασίας, είναι βασικός παράγοντας πρόληψης και αποτελεσματικής αντιμετώπισης της βίας και του εκφοβισμού.
- Οι μαθητές/τριες:
- Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
- Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/συμμαθητριών για μάθηση.
- Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή και πρόοδό τους.
- Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου. Ταυτόχρονα ενδιαφέρονται για το σχολικό κτίριο και την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου.
- Αποφεύγουν την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).
- Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:
- Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
- Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό.
- Απευθύνονται στον Διευθυντή
- Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.
- Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας και η ανακύκλωση υλικών.
- Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και ακολουθούν τους κανόνες.
- Δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο και σε εξωσχολικές δραστηριότητες (εκδρομές κ.τ.λ.) αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα (μπάλες, κινητά τηλέφωνα, σπίρτα, αιχμηρά αντικείμενα…).
- Επικοινωνούν, όταν υπάρχει ανάγκη, με τους γονείς τους, μέσω του τηλεφώνου του Σχολείου, μετά από συνεννόηση με τον εκπαιδευτικό της τάξης τους ή τον εφημερεύοντα ή τον Διευθυντή του σχολείου.
- Παιδαγωγικός έλεγχος
Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον εκπαιδευτικό/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και την Σύμβουλο Εκπαίδευσης, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται. Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του/της αλλά και τις κείμενες διατάξεις. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη επιθυμητή συμπεριφορά των παιδιών τους και των ενεργειών που θα αναληφθούν. Η στενή συνεργασία σχολείου γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.
- Πρόληψη φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού
Η συμπεριφορά των μαθητών/τριών στο σχολείο αποτελεί αντικείμενο που απασχολεί καθημερινά την εκπαιδευτική κοινότητα καθώς αποτελεί παράγοντα που μπορεί να επηρεάσει σημαντικά, θετικά ή αρνητικά, τόσο την ψυχολογική και συναισθηματική κατάσταση των μελών της σχολικής κοινότητας όσο και τα ίδια τα ακαδημαϊκά αποτελέσματα. Η απόκλιση από τον κανόνα της αναμενόμενης από τους μαθητές συμπεριφοράς και η καταστρατήγηση των κανονισμών του σχολείου και της σχολικής τάξης αποτελεί έκφραση απειθαρχίας και έχει ως αποτέλεσμα τη διατάραξη ή ακόμη και τη διακοπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Μια τέτοια συμπεριφορά χαρακτηρίζεται ως ανάρμοστη. Με άλλα λόγια η ανάρμοστη συμπεριφορά περιλαμβάνει κάθε μορφή συμπεριφοράς η οποία αναιρεί τις συνθήκες, τη διαδικασία το ήθος και τους στόχους της εκπαιδευτικής λειτουργίας. Σε κάθε περίπτωση πάντως δεν μπορούμε να αγνοήσουμε πως η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός – όπου και σε όποιο βαθμό εμφανίζονται – αποτελούν πρόβλημα για τη σχολική μονάδα, τους μαθητές, τους γονείς τους αλλά και για το εκπαιδευτικό σύστημα συνολικά και εν τέλει για την ίδια την κοινωνία.
Το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας εκδηλώνεται με επιθετική συμπεριφορά η οποία διακρίνεται από τα εξής βασικά χαρακτηριστικά:
- Είναι σκόπιμη, άδικη και απρόκλητη συμπεριφορά.
- Είναι επιθετική συμπεριφορά που, κατά κανόνα, επαναλαμβάνεται. Ασκείται από ισχυρότερο/η προς συγκριτικά πιο αδύναμο/η (αντιλαμβανόμενη ή πραγματική άνιση σχέση δύναμης-εξουσίας).
- Εκείνος/η που την ασκεί έχει σκοπό να προκαλέσει φόβο, ανησυχία, πόνο και φθορά σε εκείνον/η που στοχοποιεί.
- Εκείνος/η που ασκεί βία αντλεί κάποιο όφελος από την πράξη του/της (ευχαρίστηση, κύρος, απόκτημα).
- Ο/η μαθητής/τρια που υφίσταται την βία αδυνατεί, συνήθως, να υπερασπιστεί τον εαυτό του/της.
Ωστόσο κάθε συμβάν επιθετικότητας ή κατάσταση σχολικής βίας που εκδηλώνεται σε πλαίσιο ίσης σχέσης δύναμης π.χ. οι εκδηλώσεις αντιπάθειας ή σωματικής επιθετικότητας ενός επεισοδίου ή η επιθετικότητα που απευθύνεται σε πολλούς διαφορετικούς/ές μαθητές/τριες δεν αποτελούν ενδοσχολική βία και εκφοβισμό.
Για το λόγο χρειάζεται η συνεργασία όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας για την ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος που αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός και η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με φορείς, η συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια.
Οι γονείς και όσοι έχουν την επιμέλεια ανήλικων μαθητών /μαθητριών μπορούν να χρησιμοποιούν την Ειδική Ψηφιακή Πλατφόρμα για την υποβολή αναφορών ενδοσχολικής βίας και φαινομένων εκφοβισμού: https://stop-bullying.gov.gr.
Διάλειμμα
Μόλις ακουστεί το κουδούνι, οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν στο χώρο του προαυλίου, όπως έχει καθοριστεί και κοινοποιηθεί για κάθε τμήμα, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων. Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι προκαθορισμένοι χώροι παραμονής των μαθητών και μαθητριών είναι οι διάδρομοι του ισογείου και το Αμφιθέατρο. Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/α. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών και των μαθητριών στις αίθουσες ή στις τουαλέτες ή στους διαδρόμους των ορόφων του σχολείου.
Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης βιολογικών αναγκών (φαγητό, νερό, πλύσιμο χεριών). Οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο.
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου. Ο γονέας/ κηδεμόνας προκειμένου να δώσει οτιδήποτε άκρως απαραίτητο στο παιδί του ενημερώνει σχετικά το σχολείο.
Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα, οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στους προκαθορισμένους χώρους συγκέντρωσης για κάθε τάξη, όπου τους παραλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί με τους οποίους έχουν μάθημα και τους συνοδεύουν στην αίθουσα διδασκαλίας ή στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Ανεβαίνουν προσεκτικά στις αίθουσες χωρίς να τρέχουν ή να σπρώχνονται.
Σχολική εργασία
Οι μαθητές και μαθήτριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση. Για την απρόσκοπτη διεξαγωγή του μαθήματος φέρνουν μαζί τους καθημερινά τα απαραίτητα βιβλία και μόνο ό,τι είναι απαραίτητο για τη σχολική εργασία τους.
Όταν ανατίθεται στα παιδιά εργασία για το σπίτι (κατ’ οίκον εργασία) αυτή είναι σχεδιασμένη από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης σύμφωνα με τις ανάγκες και το επίπεδο του κάθε μαθητή και της κάθε μαθήτριας. Οι κατ’ οίκον εργασίες ενίοτε αποτελούν συμπλήρωμα της εργασίας που γίνεται στην τάξη. Τα παιδιά μαθαίνουν να εργάζονται μόνα τους, να δημιουργούν, να αυτενεργούν, να είναι υπεύθυνα.
Οι γονείς/κηδεμόνες συμμετέχουν στη μελέτη του παιδιού τους, επιβλέποντάς το, βοηθώντας το να αναστοχάζεται επί των πρακτικών μελέτης του. Στόχος είναι το παιδί να μάθει να μελετάει αυτόνομα, όσον το δυνατό σε μικρότερη ηλικία, ακολουθώντας την πορεία της φθίνουσας καθοδήγησης. Οι γονείς/κηδεμόνες δεν διεκπεραιώνουν τις εργασίες του παιδιού αντί αυτού και αποφεύγουν να του προκαλούν άγχος. Η εμπιστοσύνη μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα.
Γονείς και κηδεμόνες
Οι γονείς και κηδεμόνες:
- Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του.
- Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις έντυπες ανακοινώσεις που μεταφέρουν τα παιδιά μας και αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου, είτε μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.
- Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες.
- Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης, τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.
- Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών πριν και μετά το ωράριο λειτουργίας, ανάλογα την ώρα αποχώρησης του τμήματος, ανήκει αποκλειστικά στο γονέα ή κηδεμόνα.
- Ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων: οι γονείς-κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τον δάσκαλο της τάξης. Εκείνος ορίζει ημερομηνία κι ώρα τακτικής συνάντησης κι επικοινωνίας. Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές (ή αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων της κεντρικής εισόδου ή στο blogτου σχολείου) κι ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου. Οφείλουν ακόμη να γνωστοποιούν στον Δάσκαλο της τάξης και στον Διευθυντή κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή. Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο παιδί εκτός της οικογένειάς του στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώνουν τον Δάσκαλο της τάξης ή τον Διευθυντή οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα. Γενικότερα κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να έχει πάρει άδεια. Σε περίπτωση απουσίας μαθητή είναι καλό να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο. Το Σχολείο επικοινωνεί με την οικογένεια σε περίπτωση μακρόχρονης ή επαναλαμβανόμενης απουσίας. Το τηλέφωνο του σχολείου είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ενημέρωση. Παρακαλούμε βεβαιωθείτε ότι οι δάσκαλοι έχουν τα σωστά τηλέφωνά σας.
- Κηδεμονία Μαθητών
Στις περιπτώσεις που λόγω διάστασης ή διαζυγίου των γονέων μαθητή, η άσκηση της επιμέλειας του προσώπου του έχει ανατεθεί στον έναν γονέα (που διαμένει μαζί του), η περιστασιακή επικοινωνία του παιδιού με τον γονέα που δεν μένει μαζί του, αλλά διατηρεί τη γονική μέριμνα αυτού, δεν μπορεί να απαγορευθεί εντός του σχολικού χώρου, κατά μείζονα δε λόγο δεν μπορεί να απαγορευθεί η είσοδος του γονέα αυτού στο σχολείο. Η επικοινωνία αυτή θα γίνεται με τρόπο ώστε το σχολείο να μην μετατρέπεται σε χώρο άσκησης επικοινωνίας γονέα-μαθητή παρεμποδίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία (Φ7/517/127893/Γ1/13-10-2010 Υπ. Παιδείας ).
Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων: Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων. Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον Διευθυντή/Διευθύντρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, αλλά και με τον Πρόεδρο/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.
Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων: το Σχολείο βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με το Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων ο ρόλος είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.
Σχολικό Συμβούλιο: Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και ο εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στην διασφάλιση της υγιεινής στη σχολική μονάδα, της ασφάλειας και της πρόληψης ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης και συντήρησης της υλικοτεχνικής υποδομής.
Νέα Ψηφιακά Εργαλεία
Οι ενδιαφερόμενοι κηδεμόνες, μέσω μιας απλής και φιλικής διαδικασίας μπορούν να εκδώσουν ηλεκτρονικά τη βεβαίωση φοίτησης σε σχολείο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και να την παραλάβουν στην προσωπική τους θυρίδα πολίτη στο my.gov.gr, εύκολα και χωρίς περιττή γραφειοκρατία.
- Η υπηρεσία είναι προσβάσιμη είτε απευθείας στο gr, είτε στην ενότητα «Εκπαίδευση» και στην υποενότητα «Εγγραφή σε σχολείο».
- Για την έκδοση της βεβαίωσης μαθητή οι ενδιαφερόμενοι συνδέονται με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασής τους στο Taxis Net και εκδίδουν τη βεβαίωση, χωρίς να απαιτείται να συμπληρώσουν κανένα άλλο στοιχείο.
- Η βεβαίωση που εκδίδεται, φέρει τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας του gov.gr, δηλαδή μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR, καθώς και προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έχει ισχύ όταν διακινείται τόσο ως ηλεκτρονικό έγγραφο, όσο και ως έντυπο έγγραφο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η βεβαίωση αυτή χρησιμοποιείται σε πλήθος διαδικασιών της Δημόσιας Διοίκησης, όπως ενδεικτικά:
- Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα
- Επίδομα Στέγασης
- Επίδομα τέκνων
Δίνεται η δυνατότητα στους γονείς/κηδεμόνες να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για τις απουσίες, τη βαθμολογία των μαθητών/τριών μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «eParents»: https://eschools.minedu.gov.gr/
Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες: το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα.
Χρήση κινητών τηλεφώνων: Δεν επιτρέπεται η χρήση κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών μέσων στους χώρους του σχολείου καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής των μαθητών σε αυτό. Οποιαδήποτε ανάγκη των παιδιών για επικοινωνία καλύπτεται από το σχολείο. Επίσης, απαγορεύεται η φωτογράφηση ή βιντεοσκόπηση ή ηχογράφηση με οποιοδήποτε μέσο (π.χ. κάμερα, κινητό τηλέφωνο, συσκευή εγγραφής) σε όλους τους χώρους του σχολείου και καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί η ύπαρξη εκτός τσάντας τέτοιου είδους συσκευών, η συσκευή παραδίδεται στη διεύθυνση του σχολείου, επιστρέφεται μετά το πέρας των μαθημάτων και ενημερώνονται σχετικά οι γονείς/κηδεμόνες.
Σχολικός χώρος
Όπως είναι γνωστό, με τον ν. 3852/2010 (σχέδιο «Καλλικράτης») όλες σχεδόν οι αρμοδιότητες για τα σχολικά κτήρια έχουν περάσει στη δικαιοδοσία των Δήμων. Συγκεκριμένα, με το άρθρο 94, παρ. 4 του νόμου, έχουν ανατεθεί στους Δήμους, μεταξύ άλλων: « η κατασκευή, διαχείριση και βελτίωση των υλικοτεχνικών υποδομών του εθνικού συστήματος της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Παιδείας και ιδιαίτερα η συντήρηση, η καθαριότητα και η φύλαξη των σχολικών κτιρίων». Η μέριμνα για έργα συντήρησης, βελτίωσης, επισκευής των υφιστάμενων διδακτηρίων, εμπίπτει στον τομέα ευθύνης των Δήμων βάσει των άρθρων 75 παρ. Ι τομέας ΣΤ ́ του Ν.3463/2006, ΦΕΚ 114/Α’ και 94 παρ.4 του Ν. 3852/2010, ΦΕΚ 87/Α’. Ο αρμόδιος φορέας έχει την υποχρέωση λήψης άμεσων και επειγόντων μέτρων προστασίας του κοινού από κτήρια που κρίνονται επικίνδυνα, για την επίτευξη συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας των μαθητών και του διδακτικού προσωπικού, καθώς και την ευθύνη τήρησης της ισχύουσας πολεοδομικής νομοθεσίας (Κτηριοδομικός Κανονισμός, ΝΟΚ, Κανονισμός πυροπροστασίας, ΚΕΝΑΚ, ΚΑΝΕΠΕ, κ. ο. κ.).
Ένας από τους στόχους του σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους/στις μαθητές/ τριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαρά και συντηρημένα κτίρια – αίθουσες, εργαστήρια, παραρτήματα, ο αύλειος χώρος- διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του/τις μαθητή/τριας. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και οδηγούν στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της (Υ.Α. αριθμ. 109697/ΓΔ4/24-9-2024).
Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών: Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Για την προστασία από σεισμούς και συνωδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται ετησίως το Μνημόνιο Ενεργειών για τη διαχείριση ακραίων καιρικών φαινομένων και τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Ο Διευθυντής του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει στις ενέργειες που προβλέπονται από το Μνημόνιο Ενεργειών και μπορεί το σχολείο με τους πόρους που διαθέτει, να ανταποκριθεί στη διαχείριση ακραίων καιρικών φαινομένων καθώς και στη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης, ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.
Διευκρινίζεται ότι οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους, αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό. Σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες και ο Διευθυντής του σχολείου οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.
Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης: Ως χώρος συγκέντρωσης των μαθητών/τριών σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και με τη συνοδεία και την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών που διδάσκουν τους μαθητές/τριες των τμημάτων, ορίζεται για το σχολείο μας, ως πρώτος χώρος καταφυγής ο αύλειος χώρος κοντά στις μπασκέτες με έξοδο διαφυγής επί της οδού Πρεσπών και αν κριθεί αναγκαίο από την έξοδο επί της οδού Κυδωνίων.
Γενικά Θέματα:● Οι μαθητές/-τριες θα πρέπει να έχουν μαζί τους καθημερινά:
α. Μικρό γεύμα και ατομικά μπουκάλια με νερό, με δεδομένο ότι θα προαυλίζονται τηρώντας τα αναγκαία μέτρα.
β. Τα προσωπικά τους σχολικά είδη (μολύβια, γόμες, ξύστρες), όπως αυτά έχουν ζητηθεί από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, επειδή για λόγους ασφαλείας δεν επιτρέπεται ο δανεισμός.
γ. Οι μαθητές/-τριες προτείνεται να έχουν μαζί τους χαρτομάντηλα, υγρομάντηλα και αντισηπτικό διάλυμα για προσωπική χρήση πέρα από αυτά που παρέχονται στα τμήματα.
- Οι μαθητές/-τριες δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο πολύτιμα ή επικίνδυνα αντικείμενα.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου, λαμβάνοντας υπόψη του τον σημαντικό αριθμό μαθητών/τριών με τροφικές αλλεργίες και άλλα μεταβολικά νοσήματα (όπως κοιλιοκάκη, δυσανεξίες, γαστρεντερικά προβλήματα, αυτοάνοσα κλπ), σε μία προσπάθεια να προστατεύσει την υγεία τους αλλά και την υγεία όλων των μαθητών/τριών χωρίς όμως να τους στερήσει τη χαρά του κεράσματος, ενθαρρύνει τις συνήθειες ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής και ζητά τη συνδρομή σας (γονέων και κηδεμόνων) για την προσφορά μη αλλεργικών κερασμάτων. Τα κεράσματα συνιστάται να βρίσκονται σε ατομικές κλειστές συσκευασίες.
Επικοινωνία
Η επικοινωνία με το σχολείο θα πραγματοποιείται μέσω τηλεφώνου στο 210-5743966&2131301448
ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση:mail@33dim-perist.att.sch.gr
Κάθε επίσκεψη στη σχολική μονάδα είναι απαραίτητο να προγραμματίζεται αποκλειστικά κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας. Επίσης σας γνωστοποιούμε ότι με τον νόμο 5090/2024 στο άρθρο 168 του Ποινικού Κώδικα προστίθενται η παρ. 4 και 5 σύμφωνα με τις οποίες: « Με τις ποινές της παρ. 4 (με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός (1) έτους και χρηματική ποινή και αν η πράξη συνδέεται με πρόκληση βιαιοπραγίας, με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δύο (2) ετών και χρηματική ποινή ) τιμωρείται όποιος εισέρχεται σε χώρο πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και με οποιονδήποτε τρόπο, ιδίως με φωνασκίες, θόρυβο, ύβρεις ή απειλές κατά του εκπαιδευτικού προσωπικού, εργαζομένων, υπαλλήλων ή μαθητών διαταράσσει τη λειτουργία του».
Για την καλύτερη οργάνωση του σχολείου και την απρόσκοπτη επικοινωνία με την οικογένεια, παρακαλούμε να επικαιροποιήσετε τα στοιχεία επικοινωνίας (τηλέφωνο και email).
Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Ο Διευθυντής
Ελευθέριος Ρατσιάτος













