ΚΑΝΟΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ

ΚΑΝΟΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

33ο Δ.Σ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες,

η χρησιμότητα του θεσμού του Ολοήμερου Προγράμματος είναι, σήμερα, πλατιά αποδεχτή αφού βοηθάει στην ολόπλευρη καλλιέργεια και ανάπτυξη του παιδιού, δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να τύχουν καθοδήγησης από τους εκπαιδευτικούς για περισσότερο χρόνο και παίζει σημαντικό ρόλο στην ολοκληρωμένη κοινωνικοποίηση των παιδιών μέσα στον σχολικό χώρο. Επιπλέον, παρέχεται χρόνος στα παιδιά για την προετοιμασία των μαθημάτων τους και χρόνος για την αντιμετώπιση τυχόν μαθησιακών ή άλλων δυσκολιών. Ωστόσο, για την εύρυθμη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος του σχολείου μας, θεωρείται σημαντική η τήρηση των παρακάτω κανόνων:

  • Το ωράριο του Ολοήμερου Προγράμματος ξεκινάει στις 13:20 και τελειώνει στις 16:00.
  • Οι εξώπορτες του σχολείου, για λόγους ασφαλείας, παραμένουν κλειστές.
  • Για τη σωστή λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος, πρέπει οι γονείς να τηρούν το ωράριο που έχουν δηλώσει για την αποχώρηση των παιδιών τους και να τα παραλαμβάνουν έγκαιρα.
  • Η ώρα της σίτισης είναι πάντα 13.20 με 14.00. Το φαγητό πρέπει να είναι πάντα μέσα σε ένα πλαστικό σκεύος και, εάν είναι δυνατόν, με το όνομα του μαθητή πάνω σε αυτό.
  • Σε περίπτωση που το φαγητό κάποιου παιδιού χρειάζεται ζέσταμα, πρέπει αυτό να έχει τοποθετηθεί σε ειδικό σκεύος, κατάλληλο για χρήση του σε φούρνο μικροκυμάτων. Ο φούρνος μικροκυμάτων χρησιμοποιείται αποκλειστικά και μόνο από τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι μεριμνούν να εξασφαλίζονται οι όροι υγιεινής και ασφάλειας , για τη διευκόλυνση των παιδιών.
  • Ο μαθητής / μαθήτρια τοποθετεί κατά την άφιξή του στο σχολείο το πρωί , το σκεύος του φαγητού στο ψυγείο και την τσάντα μεταφοράς των τροφίμων στο ράφι.
  • Οι εκπαιδευτικοί στο ολοήμερο πρόγραμμα την ώρα της σίτισης βοηθούν και καθοδηγούν τους μαθητές/τριες  με στόχο την απόκτηση δεξιοτήτων που αφορούν στη διαδικασία του γεύματος καθώς και γενικότερα δεξιοτήτων αυτοεξυπηρέτησης.
  • Κάθε παιδί για λόγους υγιεινής πρέπει να έχει μαζί του πετσέτα για το φαγητό του, ένα μπουκάλι νερό, χαρτομάντιλα, μωρομάντιλα και κουταλοπίρουνα .
  • Σε περίπτωση μη λειτουργίας του ολοήμερου θα υπάρχει πάντα έγκαιρη και έγγραφη ενημέρωση προς εσάς.
  • Παρακαλούνται οι γονείς να δώσουν τα τηλέφωνα των μαθητών (σταθερά και κινητά) στον υπεύθυνο του ολοήμερου.
  • Η τήρηση των παραπάνω κανόνων λειτουργίας απ’όλους, δε συμβάλλει απλά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, αποδεικνύει εμπράκτως και στα παιδιά, τον σεβασμό στο σχολείο συνολικά.

 

Η συνεργασία και η τήρηση των κανόνων εγγυάται και την επιτυχία του ολοήμερου!

Καλή σχολική χρονιά σε όλους !

Καταγραφή

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2023-2024

         ΕΛΛΗΝΙΚΗ   ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                                                          

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

      ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ                                                                                                            Περιστέρι,  20/09/2023

ΠΕΡΙΦ/ΚΗ  Δ/ΝΣΗ  Α/ΘΜΙΑΣ &  Β/ΘΜΙΑΣΣχ. έτος: 2022-2023

 ΕΚΠ/ΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΔΝΣΗ Π.Ε.   Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ       

Τηλ.: 2105743966- 21331301448

Email: mail@33dim-perist.att.sch.gr .

Ιστοσελίδαhttps://blogs.sch.gr/33dimperist/                  

ΠΡΕΣΠΑΣ & ΠΕΛΟΠΙΔΑ, ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΤΚ 12136                                               

33ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου                                                            ΚΩΔ. ΣΧΟΛΕΙΟΥ: 9050916

Δ/ΝΤΗΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ:  ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΡΑΤΣΙΑΤΟΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου αποτελεί το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου. Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, τη διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/μαθητριών.  Επιπλέον, αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στο δημοκρατικό διάλογο και  στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Η  σχολική κοινότητα αποτελεί  μια οργανωμένη ομάδα που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Το σχολείο προετοιμάζει τους νέους να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί σύμφωνα με τα πρότυπα και τις ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας. Για να επιτευχθεί το πολυδιάστατο έργο του σχολείου προϋπόθεση αποτελεί η ύπαρξη κανόνων και ευθύνη όλων των μελών της σχολικής κοινότητας είναι η τήρηση αυτών.

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου και  με τη συμμετοχή των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου του Δήμου μας. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας, αφού ολοκληρωθεί και φέρει την έγκριση της Συμβούλου Εκπαίδευσης, που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου μας, και του Διευθυντή Εκπαίδευσης με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται στον ιστότοπο του σχολείου. Μια συνοπτική μορφή του αναρτάται στις αίθουσες και συζητείται  διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/μαθήτριες του Σχολείου. Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων. Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά  καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

 

Ταυτότητα του σχολείου μας

To 33o Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου ιδρύθηκε το έτος 1977. Το 1978 λειτούργησε στο σημερινό κτίριο μαζί με τα 13ο και 34ο Δημοτικά Σχολεία Περιστερίου. Κατά τη δεκαετία του 1980 στα τρία σχολεία φιλοξενούνταν πάνω από 800 μαθητές συνολικά σε δύο βάρδιες (πρωί και απόγευμα). Σήμερα λειτουργούν μόνο τα δύο πρώτα σχολεία, δηλαδή το 33ο και το 13ο Δημοτικά σχολεία Περιστερίου .

Σήμερα το σχολείο μας λειτουργεί ως 7/θέσιο.  Λειτουργεί Ολοήμερο Δημοτικό Πρόγραμμα κι έχει Τμήμα Ένταξης. Το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα με τα Σχολικά Γεύματα.

Η καλλιέργεια αξιών, όπως ο σεβασμός, η εμπιστοσύνη, η ειλικρίνεια, η ακεραιότητα, η αγάπη, η αλληλεγγύη, η ατομική ευθύνη και το ήθος, θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία και την ευτυχία των μαθητών.  Κατά το τρέχον σχολικό έτος 2023-2024 έχει στο δυναμικό του 125 μαθητές και μαθήτριες.

Το όραμα και οι στόχοι του σχολείου μας

Το 33ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου επιδιώκει να παρέχει ποιοτική εκπαίδευση σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Βασικός μας στόχος είναι ένα δημοκρατικό, συμπεριληπτικό – διαπολιτισμικό σχολείο, που σέβεται τη διαφορετικότητα και προσπαθεί να εντάξει όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες ομαλά στην εκπαιδευτική πραγματικότητα, αξιοποιώντας τα δυνατά τους σημεία. Στόχος, επίσης, του σχολείου μας είναι η δημιουργία των προϋποθέσεων εκείνων που διασφαλίζουν σ’ όλους τους/τις μαθητές/τριες ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στην εκπαίδευση και τη σχολική επιτυχία. Στο σχολείο αυτό η επικοινωνία και η συνεργασία με τους γονείς και κηδεμόνες είναι συνεχής και εποικοδομητική – στο πλαίσιο των διακριτών ρόλων – προς όφελος όλων των μαθητών/τριών.  Η καλή συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας αποτελεί  βασικό στοιχείο για την ολοκλήρωση των στόχων του σχολείου αφού η αρμονική συνεργασία επιλύει πιθανά προβλήματα και επιφέρει θετικά αποτελέσματα στον τομέα της αγωγής των μαθητών/τριών. Το σχολείο μας συνεργάζεται με όλη την τοπική κοινότητα για την επιτυχία των στόχων του.

Φοίτηση- Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση  από αυτό:

Η φοίτηση των μαθητών  και των μαθητριών, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, είναι υποχρεωτική.

α. Το ημερήσιο διδακτικό ωράριο, διαμορφώνεται ως εξής:

υποδοχή των μαθητών στο σχολείο:   08:00 – 08:15π.μ.

έναρξη 1ης διδακτικής περιόδου:   08:15π.μ.

λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών:

13:15μ.μ.  για όλες τις  τάξεις  (15:00 μ.μ. ή 16:00 μ.μ. για τα τμήματα του Ολοήμερου Προγράμματος).

Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στον γονέα ή κηδεμόνα. Οι ενήλικοι που συνοδεύουν τους μαθητές/μαθήτριες κατά την αποχώρησή τους, θα πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους, ενώ τους περιμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου. Οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων.

Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η συμπλήρωση του Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους μαθητές και τις μαθήτριες  των Α’ και Δ΄ Τάξεων. Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ.ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για ναπαραλάβει το παιδί του/της.

Η αναχώρηση των μαθητών από το σχολείο γίνεται ως εξής  για την αποφυγή  συγχρωτισμού και ατυχημάτων

Στο τέλος του εξαώρου 13:15 μ.μ.  για όλες τις τάξεις από την κεντρική  είσοδο επί της οδού Πρέσπας.

(Τα τμήματα του Ολοήμερου Προγράμματος από την κεντρική είσοδο επί της οδού Πρέσπας).

Προσέλευση – Παραμονή στο σχολείο

Η ώρα προσέλευσης των μαθητών και μαθητριών είναι 08:00 έως 08:15. Η ώρα προσέλευσης για την Πρωινή Ζώνη είναι 07:00 έως 07:15. Η προσέλευση των παιδιών γίνεται από την είσοδο  του 33ου Δημοτικού Σχολείου επί της οδού Πρέσπας. Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί εφημερίας υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του σχολείου επί της οδού Πρέσπας και οι γονείς- συνοδοί αποχωρούν και δεν εισέρχονται στον αύλειο χώρο του σχολείου. Σύμφωνα με το Π.Δ.79/2017 του Υπουργείου Παιδείας, κατά τη διάρκεια προσέλευσης των μαθητών/τριών δεν παρευρίσκεται κανείς χωρίς άδεια στο χώρο του σχολείου εκτός από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές και τις μαθήτριες. Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Σε περίπτωση ειδικών λόγων (π.χ. ιατρικές εξετάσεις) μπορεί ο μαθητής ή η μαθήτρια να προσέλθει στο σχολείο αμέσως όταν μπορέσει, μετά όμως από άδεια του Διευθυντή  του σχολείου και αφού έχει προηγηθεί ενημέρωσή του από τους γονείς/κηδεμόνες. Σε περίπτωση που η αργοπορία γίνεται κατ’ εξακολούθηση, ειδοποιείται ο γονέας κηδεμόνας του μαθητή. Όσοι γονείς έχουν κάποιο λόγο να εισέλθουν στο σχολείο ενημερώνουν τον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό  και  παίρνουν την άδεια του Διευθυντή.

 Αποχώρηση από το Σχολείο

Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών και παραμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου,  χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δε φεύγουν από το σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το σχετικό έντυπο. Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους περιμένουν τον γονέα/κηδεμόνα τους και δε φεύγουν ποτέ από το Σχολείο χωρίς τη συνοδεία τους. Όσοι από τους μαθητές και τις μαθήτριες, είτε του πρωινού είτε του ολοήμερου προγράμματος, αποχωρούν χωρίς συνοδεία γονέων/κηδεμόνων, από την πρώτη ημέρα του σχολείου οφείλουν να φέρουν συμπληρωμένη την σχετική Υπεύθυνη Δήλωση των γονέων τους, που παραλαμβάνουν από το σχολείο. Για τους μαθητές/τριες που θα αποχωρούν συνοδευόμενοι, οι γονείς /κηδεμόνες ενημερώνουν το σχολείο με δήλωσή τους  στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, για τα πρόσωπα που θα συνοδεύουν τα παιδιά. Κατά τη διάρκεια της αποχώρησης των μαθητών/τριών με το πέρας των μαθημάτων, κανένας γονέας δεν εισέρχεται στο χώρο του σχολείου. Την ώρα αυτή δεν μπορεί να γίνεται ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων για την επίδοση των μαθητών/τριών.

Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘΑ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Φοίτηση μαθητών/τριών

Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Δημοτικά Σχολεία είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, ο/η οποίος/α  καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και τις καταχωρεί στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘΑ. Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους. Οι μαθητές/τριες τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος και συμμετέχουν στις εκδηλώσεις και τις δράσεις του σχολείου.Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνο όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια ή έκτακτα οικογενειακά γεγονότα). Για πολυήμερες απουσίες ενημερώνεται σχετικά το σχολείο.

Σε περίπτωση που κάποιος γονέας χρειαστεί να πάρει το παιδί του, για κάποιο λόγο, πριν τη λήξη των μαθημάτων, ενημερώνει τον αρμόδιο εκπαιδευτικό και τον Διευθυντή του σχολείου. Επίσης συμπληρώνει Υπεύθυνη Δήλωση, στην οποία αναγράφεται η ώρα αποχώρησης του/της  μαθητή/τριας  και ο λόγος. Αυτό ισχύει για το πρωινό πρόγραμμα και για το Ολοήμερο πρόγραμμα.

Για τη συμμετοχή στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και στις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι απαραίτητη η συμπλήρωση και προσκόμιση του Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους μαθητές/τριες των Α΄ και Δ΄ τάξεων και θα πρέπει να προσκομίζεται έγκαιρα, εντός των χρονικών ορίων που ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων. Μαθητές που επανειλημμένα δεν ακολουθούν το πρόγραμμα του Ολοήμερου ενώ είναι εγγεγραμμένοι σ’αυτό, διαγράφονται οριστικά από το δυναμολόγιο του Ολοήμερου μετά το πέρας 15 συνεχών αδικαιολόγητων απουσιών. Οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να επικαιροποιούν την εγγραφή των μαθητών στο Ολοήμερο κατά το 2ο 15νθήμερο του Νοεμβρίου και κατά το 1ο 15νθήμερο του Φεβρουαρίου.

Θέματα συμπεριφοράς μαθητών/τριών

Το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου έχουν ως στόχο την υιοθέτηση από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας μορφών συμπεριφοράς που βασίζονται στον διάλογο, την υπευθυνότητα, την ειλικρίνεια και τη δημοκρατία και στάσεις που σέβονται τους σχολικούς κανόνες, την προσωπικότητα και την ασφάλεια όλων των μαθητών και των μαθητριών σε όλη τη σχολική ζωή. Η τήρηση των κανόνων της σχολικής κοινότητας του 33ου Δημοτικού Σχολείου και των αρχών που τους διέπουν αποτελεί πρωταρχικό στόχο όλων μας, καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς αλλά και σε όλα τα σχολικά έτη φοίτησης ενός παιδιού στο σχολείο μας. Η διαμόρφωση ενός δημοκρατικού σχολείου, ενός συμπεριληπτικού σχολείου για όλα τα παιδιά, που να προάγει την ενεργό συμμετοχή όλων (μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών), να καλλιεργεί εμπράκτως με τη λειτουργία του τις αξίες της συνεργατικότητας, της αλληλεγγύης, του αλληλοσεβασμού, τις ανθρωπιστικές αξίες της κοινότητας και της ομαδικής εργασίας, είναι βασικός παράγοντας πρόληψης και αποτελεσματικής αντιμετώπισης της βίας και του εκφοβισμού.

Παιδαγωγικός έλεγχος

Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον εκπαιδευτικό/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, το Σύλλογο Διδασκόντων και την Σύμβουλο Εκπαίδευσης, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος.

Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται. Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του/της αλλά και τις κείμενες διατάξεις.Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη επιθυμητή συμπεριφορά των παιδιών τους και των ενεργειών που θα αναληφθούν. Η στενή συνεργασία σχολείου γονέων/κηδεμόνων  είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

 Σχολικοί χώροι

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Φροντίδα όλων να διατηρούνται οι χώροι καθαροί.

 Διάλειμμα

Μόλις ακουστεί το κουδούνι, οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν στο χώρο του προαυλίου, όπως έχει καθοριστεί και κοινοποιηθεί για κάθε τμήμα, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων. Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι προκαθορισμένοι χώροι παραμονής των μαθητών και μαθητριών είναι οι διάδρομοι του ισογείου  και το Αμφιθέατρο. Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/α. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών και των μαθητριών στις αίθουσες ή στις τουαλέτες ή στους διαδρόμους των ορόφων του σχολείου.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης βιολογικών αναγκών (φαγητό, νερό, πλύσιμο χεριών). Οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου. Ο γονέας/ κηδεμόνας προκειμένου να δώσει οτιδήποτε άκρως απαραίτητο στο παιδί του ενημερώνει σχετικά το σχολείο.

Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα, οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στους προκαθορισμένους χώρους συγκέντρωσης για κάθε τάξη, όπου τους παραλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί με τους οποίους έχουν μάθημα και τους συνοδεύουν στην αίθουσα διδασκαλίας ή στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Ανεβαίνουν προσεκτικά στις αίθουσες χωρίς να τρέχουν ή να σπρώχνονται.

Σχολική εργασία

Οι μαθητές και μαθήτριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση. Για την απρόσκοπτη διεξαγωγή του μαθήματος φέρνουν μαζί τους καθημερινά τα απαραίτητα βιβλία και μόνο ό,τι είναι απαραίτητο για τη σχολική εργασία τους.

Όταν ανατίθεται στα παιδιά εργασία για το σπίτι (κατ’ οίκον εργασία) αυτή είναι σχεδιασμένη από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης σύμφωνα με τις ανάγκες και το επίπεδο του κάθε μαθητή και της κάθε μαθήτριας. Οι κατ’ οίκον εργασίες ενίοτε αποτελούν συμπλήρωμα της εργασίας που γίνεται στην τάξη. Τα παιδιά μαθαίνουν να εργάζονται μόνα τους, να δημιουργούν, να αυτενεργούν, να είναι υπεύθυνα.

Οι γονείς/κηδεμόνες συμμετέχουν στη μελέτη του παιδιού τους, επιβλέποντάς το, βοηθώντας το να αναστοχάζεται επί των πρακτικών μελέτης του. Στόχος είναι το παιδί να μάθει να μελετάει αυτόνομα, όσον το δυνατό σε μικρότερη ηλικία, ακολουθώντας την πορεία της φθίνουσας καθοδήγησης. Οι γονείς/κηδεμόνες δεν διεκπεραιώνουν τις εργασίες του παιδιού αντί αυτού και αποφεύγουν να του προκαλούν άγχος. Η εμπιστοσύνη μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

 Συμπεριφορά μαθητών/τριών

  • Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
  • Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/συμμαθητριών για μάθηση.
  • Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή και πρόοδό τους.
  • Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου. Ταυτόχρονα ενδιαφέρονται για το σχολικό κτίριο και την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου.
  • Αποφεύγουν την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).
  • Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:
  1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
  2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό.
  3. Απευθύνονται στον Διευθυντή
  • Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.
  • Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας και η ανακύκλωση υλικών.
  • Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και ακολουθούν τους κανόνες.
  • Δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο και σε εξωσχολικές δραστηριότητες (εκδρομές κ.τ.λ.) αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα (μπάλες, κινητά τηλέφωνα, σπίρτα, αιχμηρά αντικείμενα…).
  • Επικοινωνούν, όταν υπάρχει ανάγκη, με τους γονείς τους, μέσω του τηλεφώνου του Σχολείου, μετά από συνεννόηση με τον εκπαιδευτικό της τάξης τους ή τον εφημερεύοντα ή τον Διευθυντή του σχολείου.

 

Γονείς και κηδεμόνες

  • Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του.
  • Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις έντυπες ανακοινώσεις που μεταφέρουν τα παιδιά μας και αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου, είτε μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.
  • Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες.
  • Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης, τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου
  • Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών πριν (8.00πμ) και μετά το ωράριο λειτουργίας, ανάλογα την ώρα αποχώρησης του τμήματος, ανήκει αποκλειστικά στο γονέα ή κηδεμόνα.

Πρόληψη φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού

Η ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός και η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με φορείς, η συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.

Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες: το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα.

Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων: το Σχολείο βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με το Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων ο ρόλος  είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένομαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος  πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.

Ποιότητα του σχολικού χώρου: στόχος του Σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο  καλλιεργείται η ψυχή του παιδιού. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/την μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και ενημερώνεται ο γονέας /κηδεμόνας.

Χρήση κινητών τηλεφώνων: Δεν επιτρέπεται η χρήση κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών μέσων στους χώρους του σχολείου καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής των μαθητών σε αυτό. Οποιαδήποτε ανάγκη των παιδιών για επικοινωνία καλύπτεται από το σχολείο. Επίσης, απαγορεύεται η φωτογράφιση ή βιντεοσκόπηση ή ηχογράφηση με οποιοδήποτε μέσο (π.χ. κάμερα, κινητό τηλέφωνο, συσκευή εγγραφής) χωρίς την άδεια της Διεύθυνσης σε όλους τους χώρους του σχολείου και καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος.

Ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων: οι γονείς-κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τον δάσκαλο της τάξης. Εκείνος ορίζει ημερομηνία κι ώρα τακτικής συνάντησης κι επικοινωνίας. Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές (ή αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων της κεντρικής εισόδου ή στο blog του σχολείου) κι ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου. Οφείλουν ακόμη να γνωστοποιούν στον/στην Δάσκαλο/λα της τάξης και στον Διευθυντή κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή. Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο παιδί εκτός της οικογένειάς του στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώνουν τον/την  Δάσκαλο/λα της τάξης ή τον Διευθυντή οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα. Γενικότερα κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να έχει πάρει άδεια. Σε περίπτωση απουσίας μαθητή είναι καλό να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο. Το Σχολείο επικοινωνεί με την οικογένεια σε περίπτωση μακρόχρονης ή επαναλαμβανόμενης απουσίας. Το τηλέφωνο του σχολείου είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ενημέρωση. Παρακαλούμε βεβαιωθείτε ότι οι δάσκαλοι έχουν τα  σωστά τηλέφωνά σας. Σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς του/της μαθητή/τριας δεν έχει την κηδεμονία του πρέπει να ενημερωθεί άμεσα το σχολείο.

Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων: Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων. Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον Διευθυντή/Διευθύντρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, αλλά και με τον Πρόεδρο/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.

Σχολικό Συμβούλιο:  Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων, μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και ο εκπρόσωπος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στην διασφάλιση της υγιεινής στη σχολική μονάδα, της ασφάλειας και της πρόληψης ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης και συντήρησης της υλικοτεχνικής υποδομής.

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών: Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται ετησίωςτο Μνημόνιο Ενεργειών για τη διαχείριση ακραίων καιρικών φαινομένων και τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Ο Διευθυντής του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται από το Μνημόνιο Ενεργειών για τη διαχείριση ακραίων καιρικών φαινομένων και τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης, ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Διευκρινίζεται ότι οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους, αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό. Σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες και ο Διευθυντής του σχολείου οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘΑ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

 Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκηςΩς χώρος συγκέντρωσης των μαθητών/τριών σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και με τη συνοδεία και την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών που διδάσκουν  τους μαθητές/τριες των τμημάτων, ορίζεται για το σχολείο μας, ως πρώτος χώρος καταφυγής ο αύλειος χώρος κοντά στις μπασκέτες με έξοδο διαφυγής επί της οδού Πρέσπας και αν κριθεί αναγκαίο από την έξοδο επί της οδού Κυδωνίων.

Γενικά Θέματα:● Οι μαθητές/-τριες θα πρέπει να έχουν μαζί τους καθημερινά:

α. Μικρό γεύμα και ατομικά μπουκάλια με νερό, με δεδομένο ότι θα προαυλίζονται τηρώντας τα αναγκαία μέτρα.

β. Τα προσωπικά τους σχολικά είδη (μολύβια, γόμες, ξύστρες), όπως αυτά έχουν ζητηθεί από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, επειδή για λόγους ασφαλείας δεν επιτρέπεται ο δανεισμός.

γ. Οι μαθητές/-τριες προτείνεται να έχουν μαζί τους χαρτομάντηλα, υγρομάντηλα και αντισηπτικό διάλυμα για προσωπική χρήση πέρα από αυτά που παρέχονται στα τμήματα.

  • Οι μαθητές/-τριες δεν επιτρέπεται  να φέρνουν  στο σχολείο πολύτιμα ή επικίνδυνα  αντικείμενα.
  • Κάθε σχολικό έτος για την προστασία από φυσικά φαινόμενα και καταστροφές επικαιροποιούνται Σχέδια Μνημονίων Ενεργειών για τη διαχείρισή τους και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Η επικοινωνία με το σχολείο θα πραγματοποιείται μέσω τηλεφώνου στο 210-5743966&2131301448 ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση: mail@33dim-perist.att.sch.gr .

Κάθε επίσκεψη στη σχολική μονάδα είναι απαραίτητο να προγραμματίζεται αποκλειστικά κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας. Για την καλύτερη οργάνωση του σχολείου και την απρόσκοπτη επικοινωνία με την οικογένεια, παρακαλούμε να επικαιροποιήσετε τα στοιχεία επικοινωνίας (τηλέφωνα και email).

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ο Διευθυντής

Ελευθέριος Ρατσιάτος

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σας ενημερώνουμε ότι την Τετάρτη 11-09-2024 καλωσορίζουμε τους/τις μαθητές/-τριές μας.

Ο Αγιασμός θα πραγματοποιηθεί στις 8.30 π.μ. 

Οι μαθητές/τριες προσέρχονται με τις τσάντες τους. Μετά το τέλος του Αγιασμού θα μπουν στις τάξεις και θα παραλάβουν τα βιβλία τους.

 

ΚΑΛΗ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 

ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ “ΟΙ ΚΥΚΛΟΙ ΜΑΣ ΕΝΩΝΟΥΝ”

Την Πέμπτη 13-6-2024 στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας πραγματοποιήθηκαν το απόγευμα Αθλητικές δραστηριότητες από όλους τους μαθητές

του σχολείου μας ανά τμήμα, με θέμα τους Ολυμπιακούς Αγώνες – παλιά και σύγχρονα αγωνίσματα και τίτλο ” Οι Κύκλοι μας Ενώνουν”. Την επιμέλεια και διδασκαλία αυτής της πραγματικά υπέροχης και εντυπωσιακής εκδήλωσης είχε η εκπαιδευτικός της Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας κυρία Βασιλική Αναστασοπούλου, την οποία ευχαριστούμε θερμά και συγχαίρουμε!

Παρακάτω είναι μερικά από τα λόγια που είπε στην εκδήλωση:

“Στην αρχαία Ελλάδα γεννήθηκαν οι αθλητικοί αγώνες που ονομάστηκαν “Ολυμπιακοί” και στην Ελλάδα έγιναν οι πρώτοι Ολυμπιακοί Αγώνες της σύγχρονης εποχής το 1896.

Οι αθλητικές ιδέες με τη μορφή της φλόγας έρχονται από το παρελθόν μέχρι σήμερα για να μας θυμίσουν αυτά που δεν πρέπει να ξεχνάμε, το “ευ αγωνίζεσθαι”. Ας γίνουν οι ολυμπιακοί κύκλοι ένα σύμβολο που μας ενώνει, βοηθά στη συμπερίληψη και μας εμπνέει για να γινόμαστε καλύτεροι!”

 

ΚΥΚΛΟΣ 1ΚΥΚΛΟΣ 2

 

 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ

Οι μαθητές και οι μαθήτριες μας συμμετέχουν τραγουδώντας στο αφιέρωμα για τον Μίμη Πλέσσα, υπό την επιμέλεια και διδασκαλία της κυρίας Μαρίας Παπαδοπούλου,

εκπαιδευτικό μουσικής του σχολείου μας!


ΑΦΙΣΑ 724x1024 1

ΟΜΟΡΦΕΣ ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ

Ολοκληρώθηκε το πασχαλινό παζάρι που διοργάνωσαν, με μεγάλη επιτυχία, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄τάξης!

Μπράβο στους μαθητές και τις μαθήτριές μας για τις όμορφες δημιουργίες τους, για τη συνεργασία που είχαν μεταξύ τους και την υπευθυνότητα

με την οποία αγκάλιασαν αυτήν την ωραία δράση!

Ένα μεγάλο μπράβο όμως αξίζει και στους γονείς τους που βοήθησαν τόσο πολύ!

κοθκλακια σταυροι καλαθακια ΠΑΠΙΕΣ
κουτάλες βαζακια ΓΛΥΚΑ

ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΔΑΔΕΣ 1936-2022

Την Τετάρτη 24-4-2024 η Ε΄και Στ΄τάξη του σχολείου μας επισκέφθηκαν την την πρωτότυπη και πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση «Ολυμπιακές Δάδες 1936-2022»   στην αίθουσα τελετών του Δημαρχιακού Μεγάρου Περιστερίου, στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων και δράσεων «90 ΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ».

Η έκθεση θα ταξίδεψε μέσα στον Ολυμπιακό χρόνο, μας έφερε σε επαφή με το θεσμό της λαμπαδηδρομίας, τη μαγική ενέργεια και μυσταγωγία της μετάβασης της Ολυμπιακής Φλόγας, προς τον εκάστοτε τόπο διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων και το πνεύμα του Ολυμπιακού Ιδεώδους, το οποίο προωθεί τις αξίες της συνεργασίας, του «ευ αγωνίζεσθαι» και της ισότητας.

Τα εκθέματα της έκθεσης ανήκουν στη συλλογή του Περιστεριώτη Στράτου Κλήμου, ενός ανθρώπου που με το πάθος του για τους Ολυμπιακούς Αγώνες μας προσφέρει ένα συγκλονιστικό ταξίδι στη σύγχρονη ιστορία τους.

ΔΑΔΕΣ 1 ΦΟΡΕΜΑ 1 ΦΟΡΕΜΑ 2 ΔΑΔΕΣ 2
ΔΑΔΕΣ 3 ΔΑΔΕΣ 4 ΔΑΔΕΣ 5 ΔΑΔΕΣ