2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΟΛΟΥ

Μικρά παιδιά … μεγάλα όνειρα

Etwinning «A Green Path to Well-Being»

Το έργο  «A Green Path to Well-Being» αποτελεί  μια διακρατική δράση του  eTwinning που στοχεύει να  δημιουργήσει μια σύνδεση μεταξύ της ευημερίας και του πράσινου περιβάλλοντος δημιουργώντας μίνι κήπους σε σχολεία/νηπιαγωγεία. Μέσα από ποικίλες, συναρπαστικές και χαλαρωτικές δραστηριότητες προωθεί την οικολογική συνείδηση ​​και τονίζει τη σημασία της σύνδεσης με τη φύση ,την κατανόησή της και τον αντίκτυπό της στην ψυχική υγεία.

Τα τμήματα του σχολείου μας που συμμετέχουν είναι: Πρωινό 1,Ολοήμερο 1 και Ολοήμερο 2.Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν είναι: Σίσσυ Καλαμπούκα, Φιλίτσα Γεωργούλα, Βάσω Κανάκη, Ελένη Παπαδημητρίου και Μαρία Κούτσικου.

Τα σχολεία που συνεργάζονται στο έργο είναι από τις εξής χώρες: Σλοβενία, Σερβία, Ελλάδα, Σλοβακία Τουρκία.

eTwinning έργο για τη Φύση 1

 

 

Φεβρουάριος

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου – Safer Internet Day (SID)

SaferInternet4kids , Aσφάλεια στο διαδίκτυο είναι έννοιες  αλληλένδετες. H συνδεσή τους με  έργα όπως ένα Ευρωπαϊκό έργο Etwinning είναι απαραίτητη!

 

 

logo

Με αφορμή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου – Safer Internet Day (SID) στις 6 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκαν δράσεις στα ολοήμερα τμήματα με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα που αφορούν την ασφάλεια στο διαδίκτυο και την υιοθέτηση θετικής διαδικτυακής συμπεριφοράς.

ΑΣΦΑΛΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

1η Διαδικτυακή συνάντηση των εκπαιδευτικών – μελών του Etwinning έργου

Στις αρχές Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη διαδικτυακή συνάντηση των εκπαιδευτικών μελών του etwinning έργου «A Green Path to Well-Being»μέσα σε κλίμα χαράς κι ενθουσιασμού για την επικείμενη συνεργασία! Στόχος της συνάντησης ήταν η επικοινωνία μεταξύ των εταίρων του έργου, η ανταλλαγή απόψεων και ιδεών για το σχεδιασμό και την οργάνωση της συνεργατικής προσπάθειας.

Παραθέτουμε στιγμιότυπα από την διαδικτυακή μας επικοινωνία. 

a green path to well being425375811 7072041606164494 8264429050324783751 n

 

1η Διαδικτυακή συνάντηση “Ας γνωριστούμε”

Την Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη Διαδικτυακή συνάντηση με όλα  τα σχολεία που συμμετέχουν στο έργο. Σκοπός της συνάντησης η γνωριμία ,η επικοινωνία και η αλληλεπίδραση μεταξύ των συνεργαζόμενων σχολείων.

Οι μαθητές μας χαιρέτησαν τους διαδικτυακούς τους φίλους με την παρουσίαση μιας αφίσας .Η αφίσα ήταν αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς  και είχε ως θέμα ένα πολύχρωμο λουλούδι που στα πέταλά του κρύβονται όλα όσα μας ενώνουν και  μας ενθαρρύνουν να συνεργαζόμαστε όλοι μαζί. Με την παρότρυνση των εκπαιδευτικών οι μαθητές επικοινώνησαν στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα όσα μας ενώνουν : φιλία, αγάπη, χαρά, ειρήνη, συνεργασία.

20240305 223638 1

 

Μάρτιος

Διαδικτυακή συνάντηση των εκπαιδευτικών – μελών του Etwinning μας έργου

Την Πέμπτη 14 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε η δεύτερη συνάντηση με τους εταίρους του έργου «A Green Path to Well-Being», προκειμένου να συζητήσουμε την πορεία του έργου και να σχεδιάσουμε τα επόμενα βήματα.

Συνεχίζουμε με ενθουσιασμό και προγραμματίζουμε πολύ ενδιαφέρουσες συνεργατικές δραστηριότητες που θα κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών μας ,οι οποίοι θα έχουν την ευκαιρία να βιώσουν μια ξεχωριστή εμπειρία βαδίζοντας  στο πράσινο μονοπάτι για την ευεξία.

Παραθέτουμε υλικό από τη διαδικτυακή μας συνάντηση.

430129511 730832385805754 5709689171253786447 n    426581687 1109245203562332 8595400993437926251 n

432904422 7251810491520937 5647675428915061275 n  430852639 7251797434855576 5283328290831323013 n

 

 

Δράσεις

  • Τα φυτά της τάξη μας

φωτο 1Φιλοξενούμε φυτά στην τάξη μας! Το ένα είναι υδρόφιλο και το άλλο έχει δυο μωρά τα οποία περιμένουμε να μεγαλώσουν λίγο για να τα μεταφυτεύσουμε σε νέες γλάστρες. Τα φροντίζουμε καθημερινά με προσοχή και γλυκό χάδι.

Παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο ότι τα φυτά αντιδρούν στο άγγιγμα και προτιμούν συγκεκριμένο είδος μουσικής. Ακούσαμε επίσης τους μικρούς τους ήχους “κράξιμο” μέσω της χρήσης ηλεκτροδίων στα φύλλα των φυτών σύμφωνα                                                                  με την έρευνα ενός ερευνητή.

 

  • Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον κήπο

Μέσα από ένα μικρό διαλογισμό τα παιδιά κλήθηκαν να ταξιδέψουν με τη χρήση αναπνοών ,αφηγηματικού κειμένου και διαλογιστικής μουσικής σε ένα κήπο. Κατόπιν αναζητήσαμε και καταγράψαμε τα συναισθήματα που νιώθουμε μέσα σ ’αυτόν τον όμορφο κήπο. Στη συνέχεια αναζητήσαμε τις γνώσεις των παιδιών πάνω στην έννοια «κήπος» ώστε να δούμε τι γνωρίζουν. Συμφωνήσαμε ,λοιπόν ,με μεγάλο ενθουσιασμό να φτιάξουμε το δικό μας κήπο στην αυλή μας! Αυτό στάθηκε η αφορμή να καταγράψουμε τις απορίες μας για το πώς θα σχεδιάσουμε τη δράση και το τι φυτά θα μπορούσαμε να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας, πως θα τα περιποιούμαστε κ.λ.π. Προβληματιστήκαμε για το πώς θα βοηθηθούμε κι από πού θα αντλήσουμε πληροφορίες. Ανάμεσα σ’ αυτά που αναφέρθηκαν  ήταν κι αυτό της επίσκεψης ενός γεωπόνου, του «γιατρού» των φυτών που ασχολείται με τα φυτά και τους ανθρώπους που τα καλλιεργούν

 

 

  • “Ο γιατρός των φυτών” στο σχολείο μας

Την Τρίτη 19 Μαρτίου επισκέφτηκε το σχολείο μας, μετά από πρόσκλησή μας ,ο καθηγητής της Γεωπονικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κος Γιάννης Βαγγέλας με τη συνοδεία μιας διδακτορικής του φοιτήτριας .Συστήθηκε στα παιδιά ως «γιατρός των φυτών» και μας εξήγησε απλά κι άμεσα όλες τις απορίες μας για το θαυμαστό κόσμο των φυτών .

Πιο συγκεκριμένα οι καλεσμένοι μας έφεραν μαζί τους διάφορα  φυτά .Τα παρατηρήσαμε ,τα αγγίξαμε, είδαμε τα μέρη τους, , νιώσαμε την αναπνοή τους, διακρίναμε τις ρίζες τους,  τα λουλούδια τους και τους καρπούς τους. Μάθαμε όλα όσα χρειάζονται τα φυτά (νερό, χώμα ,φως ) για  να μεγαλώσουν και να είναι υγιή .Παρακολουθήσαμε τη διαδικασία από το σπόρο στο φυτό και στο τέλος φυτέψαμε σποράκια σε ένα πιατάκι.

Η βιωματική αυτή δράση κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των μικρών μας μαθητών κι ενθάρρυνε την ενεργή συμμετοχή τους, αποδεικνύοντας ότι τα οικολογικά θέματα και η βιοφιλία ενεργοποιούν τα παιδιά και τους δίνουν εσωτερικό κίνητρο για ενασχόληση με δραστηριότητες που αφορούν το περιβάλλον και την ίδια τη ζωή.

  • “Υιοθετώ ένα φυτό”

Γνωρίσαμε διάφορα αρωματικά του τόπου μας που μας ,τα οποία  μας πρόσφερε γονέας ενός μαθητής μας. Μυρίσαμε το άρωμά τους , συζητήσαμε  για το που τα χρησιμοποιούμε.

Στη συνέχεια κάθε παιδί διάλεξε το φυτό της αρεσκείας του ,έγραψε σε καρτελάκι το όνομα του ,κι ανέλαβε να το πάρει στο σπίτι του για να το φροντίσει. Ταυτόχρονα κάθε παιδί δεσμεύτηκε μετά από λίγο καιρό να  ξαναφέρει πίσω  το φυτό υγιές  για να το μεταφυτεύσουμε στον κήπο του σχολείου μας.

 

 

434053595 942652690921787 7610731623894912109 n

  • Η ομάδα μας

IMG 20240326 121145

Η ομάδα μας εξέφρασε τόσα πολλά συναισθήματα και ιδέες σχετικά με το θέμα των φυτών, της σποράς, του κήπου και γενικά της φύσης. Τα χέρια μας “άνθισαν” με λέξεις όπως ευτυχία, χαρά, ομορφιά, ηρεμία, ευεξία, καλή υγεία, ευχαρίστηση, όνειρα ,η φρεσκάδα του κήπου, παιχνίδι περιγράφοντας όλα όσα αισθανόμαστε καθώς ερχόμαστε σε επαφή με τη φύση.

 

 

 

 

  • Φύτεμα σπόρων

 Φυτέψαμε σπόρους  και οι  σπόροι μας  άρχισαν να μεγαλώνουν σε μωρά φυτά κλέβοντας τις καρδιές μας! Τα παιδιά αισθάνονται τόσο προστατευτικά και στοργικά με αυτά τα μωρά φυτά. Ήταν τόσο γεμάτοι αγάπη και τρυφερότητα όταν είδαν ότι οι σπόροι πραγματικά μεταμορφώθηκαν σε ζωντανό φυτό μωρού!!

Σπορά 2

 

  • Διάχυση  του προγράμματος μέσα από την τέχνη

Με έμπνευση από το Βασίλι Καντίνσκι διακοσμήσαμε το σχολείο μας με έναν κήπο από πολύχρωμα λουλούδια από σχήματα που φιλοτέχνησαν οι μαθητές με χαρά κι ενθουσιασμό.

 

20240406 001233

 

  • Σπόροι μυστήριο (Botanical Mystery game)

Οι φάκελοι με τους σπόρους με τις αναλυτικές οδηγίες φύτευσης ξεκίνησαν από το Νηπιαγωγείο μας   το μαγικό τους ταξίδι στις χώρες των εταίρων μας !

20240403 213918 1

  • Παραλαβή σπόρων 

Με μεγάλη χαρά παραλάβαμε τους πρώτους φακέλους με τους σπόρους  και τις μπάλες σπόρων από τους φίλους μας ! Ο ενθουσιασμός των μικρών μαθητών μας ήταν μεγάλος! Επόμενο βήμα είναι να τους φυτεύσουμε και να δούμε τα νέα φυτά.

20240405 233746

  • Botanical Mystery game 
  • Το ταξίδι των σπόρων ολοκληρώθηκε. Στείλαμε τους δικούς μας σπόρους στους εταίρους και παραλάβαμε τους δικούς τους. Τους φυτέψαμε, τους φροντίσαμε  και τους παρακολουθήσαμε να μεγαλώνουν και να μεταμορφώνονται σε όμορφα και υγιή φυτά τα οποία μεταφυτεύσαμε στον κήπο του σχολείου μας! Τι μαγικό ταξίδι  και δημιουργικό ήταν αυτό που βιώσαμε όλοι μαζί!

  • Δραστηριότητα κωδικοποίησης”A green path”

Δημιουργήσαμε εικονικές πράσινες διαδρομές με τη βοήθεια του προγραμματισμού και στη συνέχεια τις μοιραστήκαμε μεταξύ των συνεργατών στην πλατφόρμα etwinning.

437485274 956113042909085 4444400525949783491 n

2ο Νηπιαγωγείο Βόλου

Δημιουργία σχολικού κήπου

Την Τετάρτη 15 Μάϊου 2024 πραγματοποιήθηκε η δράση για τη δημιουργία του σχολικού μας κήπου με στόχο να ομορφύνουμε την  αυλή μας και να βελτιώσουμε τη ζωή μας. Η βοήθεια  του  Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ήταν πολύ σημαντική για την  προετοιμασία και τη διαμόρφωση του χώρου. Πλαστικές ρόδες έφτασαν στο σχολείο, βάφτηκαν κίτρινες και κόκκινες , γεμίστηκαν με χώμα και τοποθετήθηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε  να μεταμορφωθούν σε κάμπιες και πασχαλίτσες .

Και σαν έφτασε η μεγάλη μέρα οι μαθητές μας ανέλαβαν δράση σε ρόλο μικρών κηπουρών , φυτεύοντας και ποτίζοντας τα φυτά με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών και των  γονέων τους και βιώνοντας μια ξεχωριστή εμπειρία.

442468886 974944731025916 1385356693956105508 n

Διαδικτυακή συνάντηση των εκπαιδευτικών – μελών του Etwinning μας έργου

Την Πέμπτη 16 Μαΐου πραγματοποιήθηκε η τρίτη διαδικτυακή συνάντηση με τους εταίρους του έργου «A Green Path to Well-Being», προκειμένου να συζητήσουμε την πορεία του έργου και και να σχεδιάσουμε τα επόμενα βήματα για την ολοκλήρωσή του.

Παραθέτουμε υλικό από τη διαδικτυακή μας συνάντηση.

428362341 7512012612167389 5110976414990004252 n436203347 7512012845500699 8193038209238817745 n

Διεθνής Ημέρα τσαγιού

Την Τρίτη 21 Μαΐου  γιορτάσαμε τη Διεθνής Ημέρα Τσαγιού παρέα με τους εταίρους μας στο πρόγραμμα σε  μια διαδικτυακή συνάντηση. Ήπιαμε τσάι όλοι μαζί, και μέσα σε κλίμα χαράς και ενθουσιασμού ανταλλάξαμε χαιρετισμούς , χαμόγελα και ευχές. Σηκώνοντας τα ποτήρια μας ψηλά ευχηθήκαμε «Γεια μας», μια ευχή που συνηθίζουμε να λέμε στην Ελλάδα, κάθε φορά που συναντιόμαστε για να γιορτάσουμε μια ξεχωριστή στιγμή. Παροτρύναμε τους φίλους μας να ευχηθούν «Γεια μας» εξηγώντας τους ότι σημαίνει Καλή Υγεία.

Στη συνέχεια μοιραστήκαμε μια ξεχωριστή εμπειρία, βιώνοντας ένα ταξίδι διαλογισμού σε φανταστικό κήπο, προκειμένου να νιώσουμε ηρεμία, χαλάρωση και γαλήνη. Με την καθοδήγηση της κυρίας Σίσσυς  το ταξίδι ξεκίνησε και ήταν πραγματικά μαγικό!

Οutdoor Classroom Activities!

Τo 2ο Νηπιαγωγείο Βόλου, συμμετείχε στις 23  Μαΐου 2024 στον εορτασμό της “Outdoor Classroom Day”! Έναυσμα για τη συμμετοχή αυτή υπήρξε η συμμετοχή μας στο: “A Green Path to Wellbeing”

Πρόκειται για την “Ημέρα της Υπαίθριας Τάξης”,  ένα παγκόσμιο κίνημα, που παρακινεί τους εκπαιδευτικούς να αφιερώσουν χρόνο σε δραστηριότητες εκτός τάξης, με στόχο αυτός ο χρόνος  να αποτελέσει  κομμάτι της ημέρας κάθε παιδιού. Στις δύο ημέρες της συγκεκριμένης δράσης κάθε χρόνο (23 Μαίου και 7 Νοεμβρίου 2024), οι δάσκαλοι βγάζουν τα παιδιά έξω, για να παίξουν και να μάθουν. Όλο το χρόνο, η Outdoor Classroom Day κάνει εκστρατείες για να αφιερώνεται στην εκπαιδευτική διαδικασία περισσότερος χρόνος εκτός τάξης καθημερινά.

 

 

OCDay certificate global LtL

 

outdoor activities

 

outdoor activities

Τα πιστοποιητικά μας για τη συμμετοχή μας στις Οutdoor Classroom Activities!

447878290 988064489713940 6651468582552807571 n

  • Κήπος Ζεν (Zen garden)

Δημιουργήσαμε ένα κήπο Ζεν στο σχολείο μας. Ο κήπος Ζεν (Zen garden) είναι ένα στυλ κήπου που αντιπροσωπεύει τη φύση από μινιμαλιστική σκοπιά και πρωτοεμφανίστηκε στην Ιαπωνία το δέκατο τρίτο αιώνα με στόχο την αναζήτηση του ελέγχου και της χαλάρωσης. . Βασικά στοιχεία του κήπου είναι η άμμος που αντιπροσωπεύει το νερό του ωκεανού ή το ανάγλυφο της ξηράς, οι πέτρες που αναπαριστούν το ανάγλυφο των βουνών καθώς και η τσουγκράνα της άμμου για να σχεδιάζονται ομόκεντροι κύκλοι ή καμπύλες στην άμμο που αντιπροσωπεύουν την κίνηση του νερού.
Αξιοποιήσαμε ένα χάρτινο κουτί συσκευασίας από την ανακύκλωση για να οριοθετήσαμε το χώρο του Ζεν κήπου μας .Τα παιδιά έβαψαν και ζωγράφισαν τις εξωτερικές του πλευρές. Προσθέσαμε άμμο στη βάση του κουτιού. Στη συνέχεια τα παιδιά τοποθέτησαν πέτρες σε διάφορα μεγέθη και υλικά από τη φύση όπως βότσαλα ,μικρά κλαδιά, ξερά φύλλα, κουκουνάρια. Τέλος ενθαρρύναμε τα παιδιά να δοκιμάσουν μια πρακτική χαλάρωσης και ισορροπίας  σχεδιάζοντας  στην άμμο καμπύλες και δακτυλίους με μια μικρή ξύλινη τσουγκράνα της άμμου .

448341089 993190832534639 7666720313790544075 n

  • Ηλεκτρονικό βιβλίο

Το τελικό προϊόν του προγράμματός μας είναι ένα συνεργατικό ηλεκτρονικό βιβλίο με δράσεις από τα αρνητικά συναισθήματα στα θετικά!


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Πιστοποιητικά συμμετοχής στο eTwinning πρόγραμμα «A Green Path to Well-Being»  

Οι μαθητές μας ολοκλήρωσαν τη διαδρομή στο πράσινο μονοπάτι για την ευημερία βιώνοντας μια ιδιαίτερα δημιουργική εμπειρία βασισμένη σε ομαδοσυνεργατικές δράσεις και παρέλαβαν τα πιστοποιητικά τους.

1000004013

Πρόσφατα σχόλια

    Kατηγορίες



    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων