
Η αφήγηση του παραμυθιού <Ένας για όλους κι όλοι για έναν> έδωσε την αφορμή να τεθεί στην τάξη μας η έννοια της συνεργασίας
Αρχικά, τα παιδιά εξέφρασαν τις ιδέες τους και τις εμπειρίες τους και, έπειτα, για να γίνει κατανοητή με βιωματικό τρόπο η έννοια της συνεργασίας, ξεκινήσαμε τους προβληματισμούς::
ζητήθηκε από ένα παιδί να σηκώσει ένα θρανίο της τάξης μας, σαφώς δεν μπορούσε μόνος του, κι ‘έτσι ζήτησε βοήθεια , οπότε, σταδιακά προστέθηκαν κι άλλα παιδιά, ώσπου κατάφεραν να σηκώσουν το θρανίο. Σε άλλη στιγμή τους ζητήθηκε σε ζευγάρια, στερεωμένα ανάμεσα στις κοιλιές τους, να μεταφέρουν μπαλόνια από ένα σημείο σε ένα άλλο, ή ακόμη να προσπαθήσουν με τα δάχτυλά τους να σηκώσουν ψηλά ένα στεφάνι.
Μόνο αν δοκίμαζαν να συνεργαστούν θα τα κατάφερναν…
Στα πλαίσια του εργαστηρίου, φτιάξαμε την αλυσίδα της τάξης μας, όπου τα δάχτυλά μας έγιναν κρίκοι της αλυσίδας και συμφωνήσαμε πως οι κρίκοι θα μείνουν ενωμένοι μέσω της ευγένειας, της συνεργασίας, της αγάπης και της βοήθειας, ενώ οι κρίκοι θα σπάσουν, καταστρέφοντας την αλυσίδα μας, όταν υπάρχει γκρίνια, άσχημη συμπεριφορά και τσακωμοί.
Ακολούθως, το κάθε παιδί ζωγράφισε έναν χάρτινο κρίκο, οι κρίκοι ενώθηκαν και η αλυσίδα διακόσμησε την τάξη μας, υπενθυμίζοντάς μας παράλληλα τη συμφωνία που είχαμε κάνει!
Τα παιδιά, μετά από συζήτηση, κατέληξαν στο σύνθημα “Εγώ κι εσύ μαζί, η τάξη μας είναι μία ομάδα ενωμένη, δυνατή!!”, το γράψαμε σε μία αφίσα και γύρω-γύρω κολλήσαμε τις ζωγραφιές των παιδιών στις οποίες είχαν σχεδιάσει τον εαυτό τους.
(Ακρόαση του τραγουδιού :
Μια δραστηριότητα που τα παιδιά απόλαυσαν είναι η “Ένα φύλλο με ένα φίλο”, όπου τα παιδιά σε ζευγάρια ζωγράφισαν από ένα φύλλο, μία μικρή ομάδα τον κορμό, μια άλλη τον ουρανό, άλλα παιδιά έγραψαν λέξεις σχετικές με τη συνεργασία κι όλοι μαζί δημιούργησαν την παρακάτω κατασκευή:
Καρδιές κομμένες στη μέση χρησιμοποιήθηκαν για να παίξουμε ένα ψυχοκινητικό παιχνίδι. Τα παιδιά χόρευαν και κάθε φορά που η μουσική σταματούσε έψαχναν να βρουν το άλλο μισό της καρδιάς που είχαν στο χέρι τους. Κι όταν το παιχνίδι τελείωσε ένωσαν και κόλλησαν τις καρδιές στο αερόστατο της συνεργασίας.
Έναν ακόμη τρόπο που επιλέξαμε για να αντιληφθούν τα παιδιά την έννοια της συνεργασίας είναι η παρακολούθηση μιας σχετικής ταινίας στον κινηματογράφο. Η ταινία πραγματευόταν την συνεργασία μιας ομάδας ζώων, προκειμένου να επιτευχθεί ένας σκοπός. Μπορούσε κανείς να διακρίνει την αξία της συνεργασίας και της αλληλοβοήθειας, επισημαίνοντας πως είναι δυνατό να γίνει ακόμη και το πιο απίθανο, αν συνεργαστούμε μεταξύ μας.
Η ταινία αποτέλεσε αφορμή για συζήτηση και, φυσικά, τα παιδιά ζωγράφισαν σχετικά με όσα παρακολούθησαν και συζητήσαμε.
Ο τρόπος που ζουν τα μυρμήγκια αποτελεί ένα παράδειγμα συνεργασίας. Έτσι, λοιπόν, συζητήσαμε και παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο :
Καθ’ όλη τη διάρκεια, που ασχολούμασταν με τη θεματική αυτή, διαβάζαμε βιβλία με σχετικό περιεχόμενο, όπως “Η σκάλα της αγάπης” και ακούγαμε τραγούδια, όπως αυτό από τη χορωδία του Σπύρου Λάμπρου
αλλά και
Kι επειδή η έννοια της συνεργασίας είναι αλληλένδετη με την φιλοσοφία του νηπαιγωγείου, σαφώς συνεχίζεται να τονίζεται και να υπενθυμίζεται σε κάθε ευκαιρία και σε ομαδική!!!!!



























