1o εργαστήριο δεξιοτήτων – Συνεργασία

412071203 202795732897811 6031691730462453245 n

Η αφήγηση του παραμυθιού <Ένας για όλους κι όλοι για έναν> έδωσε την αφορμή να τεθεί στην τάξη μας η έννοια της συνεργασίας

!370254924 310839665220442 4330863994130775178 n

Αρχικά, τα παιδιά εξέφρασαν τις ιδέες τους και τις εμπειρίες τους και, έπειτα, για να γίνει κατανοητή με βιωματικό τρόπο η έννοια της συνεργασίας, ξεκινήσαμε τους προβληματισμούς::

ζητήθηκε από ένα παιδί να σηκώσει ένα θρανίο της τάξης μας, σαφώς δεν μπορούσε μόνος του, κι ‘έτσι ζήτησε βοήθεια , οπότε,  σταδιακά προστέθηκαν κι άλλα παιδιά, ώσπου κατάφεραν να σηκώσουν το θρανίο. Σε άλλη στιγμή τους ζητήθηκε σε ζευγάρια, στερεωμένα ανάμεσα στις κοιλιές τους, να μεταφέρουν μπαλόνια από ένα σημείο σε ένα άλλο, ή ακόμη να προσπαθήσουν με τα δάχτυλά τους να σηκώσουν ψηλά ένα στεφάνι.

Μόνο αν δοκίμαζαν να συνεργαστούν θα τα κατάφερναν…

396688870 322824790492196 1788758844777850363 n372166353 1027340708547491 9011425890721300158 n 371372450 702866608435491 9066195405365901148 n 371467004 1358884434721527 8657613995158685662 n  368559401 206006289113196 6777625150136484381 n 368555346 1719240831905402 2438540317286112145 n

Στα πλαίσια του εργαστηρίου, φτιάξαμε την αλυσίδα της τάξης μας, όπου τα δάχτυλά μας έγιναν κρίκοι της αλυσίδας και συμφωνήσαμε πως οι κρίκοι θα μείνουν ενωμένοι μέσω της ευγένειας, της συνεργασίας, της αγάπης και της βοήθειας, ενώ οι κρίκοι θα σπάσουν, καταστρέφοντας την αλυσίδα μας, όταν υπάρχει γκρίνια, άσχημη συμπεριφορά και τσακωμοί.

Ακολούθως, το κάθε παιδί ζωγράφισε έναν χάρτινο κρίκο, οι κρίκοι ενώθηκαν και η αλυσίδα διακόσμησε την τάξη μας, υπενθυμίζοντάς μας παράλληλα τη συμφωνία που είχαμε κάνει!

370241661 1088889465811169 1446506314880006924 n 370151108 278414231334475 6017896780183540055 n 368610641 301961586009771 6365549037164104583 n 412346964 257505630450822 5288784796884703239 n363524472 285928883824618 13077710152238269 n 368064085 631861322271551 8400271529548505281 n 369421591 1058813685532786 5186197970969999455 n

Τα παιδιά, μετά από συζήτηση, κατέληξαν στο σύνθημα “Εγώ κι εσύ μαζί, η τάξη μας είναι μία ομάδα ενωμένη, δυνατή!!”, το γράψαμε σε μία αφίσα και γύρω-γύρω κολλήσαμε τις ζωγραφιές των παιδιών στις οποίες είχαν σχεδιάσει τον εαυτό τους.

(Ακρόαση του τραγουδιού :

 

370267492 1405975623391074 4757914584485380556 n 369409411 866589091844888 284032672796184428 n

Μια δραστηριότητα που τα παιδιά απόλαυσαν είναι η “Ένα φύλλο με ένα φίλο”, όπου τα παιδιά σε ζευγάρια ζωγράφισαν από ένα φύλλο, μία μικρή ομάδα τον κορμό, μια άλλη τον ουρανό, άλλα παιδιά έγραψαν λέξεις σχετικές με τη συνεργασία κι όλοι μαζί δημιούργησαν την παρακάτω κατασκευή:

370258775 662572255866605 4540642373892530831 n

370262350 1335681460641250 7466886364593760661 n 386875446 266484632646633 3861581619766155871 n 371299929 381508057550530 5866921067899995779 n 370229501 2500372883469017 3410547785257243953 n 370212400 3645520399063604 4680769293256078546 n

Καρδιές κομμένες στη μέση χρησιμοποιήθηκαν για να παίξουμε ένα ψυχοκινητικό παιχνίδι. Τα παιδιά χόρευαν και κάθε φορά που η μουσική σταματούσε έψαχναν να βρουν το άλλο μισό της καρδιάς που είχαν στο χέρι τους. Κι όταν το παιχνίδι τελείωσε ένωσαν και κόλλησαν τις καρδιές στο αερόστατο της συνεργασίας.

412071203 202795732897811 6031691730462453245 n

Έναν ακόμη τρόπο που επιλέξαμε για να αντιληφθούν τα παιδιά την έννοια της συνεργασίας είναι η παρακολούθηση μιας σχετικής ταινίας στον κινηματογράφο. Η ταινία πραγματευόταν την συνεργασία μιας ομάδας ζώων, προκειμένου να επιτευχθεί ένας σκοπός. Μπορούσε κανείς να διακρίνει την αξία της συνεργασίας και της αλληλοβοήθειας, επισημαίνοντας πως είναι δυνατό να γίνει ακόμη και το πιο απίθανο, αν συνεργαστούμε μεταξύ μας.

Η ταινία αποτέλεσε αφορμή για συζήτηση και, φυσικά, τα παιδιά ζωγράφισαν σχετικά με όσα παρακολούθησαν και συζητήσαμε.

396654867 683357353763622 5864702078993283801 n 371509028 674757071424751 2009195280204280464 n 371508967 1119956516052808 7110017787296721488 n 369340286 1155218102124615 574454239398374954 n 368689459 664319032348213 865165273805817023 n

Ο τρόπος που ζουν τα μυρμήγκια αποτελεί ένα παράδειγμα συνεργασίας. Έτσι, λοιπόν, συζητήσαμε και παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο :

Καθ’ όλη τη διάρκεια, που ασχολούμασταν με τη θεματική αυτή, διαβάζαμε βιβλία με σχετικό περιεχόμενο, όπως “Η σκάλα της αγάπης” και ακούγαμε τραγούδια, όπως αυτό από τη χορωδία του Σπύρου Λάμπρου

 

αλλά και

 

Kι επειδή η έννοια της συνεργασίας  είναι αλληλένδετη με την φιλοσοφία του νηπαιγωγείου, σαφώς συνεχίζεται να τονίζεται και να υπενθυμίζεται σε κάθε ευκαιρία και σε ομαδική!!!!!