28η Οκτωβρίου – Μέρα Μνήμης και Περηφάνειας

f2b94b10 c4a3 48dd 94aa 583d60e4dce7
Η 28η Οκτωβρίου είναι μια μέρα που μας θυμίζει πως η ελευθερία και η ειρήνη δεν είναι δεδομένες, αλλά κατακτώνται  με θάρρος, ενότητα και αγάπη για την πατρίδα. Μέσα από τις παιδικές ματιές, τα μικρά μας νιώθουν τη σημασία του «Όχι», όχι ως πολεμικό γεγονός, αλλά ως μια στάση ζωής – το θάρρος να υπερασπιζόμαστε το σωστό, το δίκαιο και το ανθρώπινο.

Με αφορμή την 28η Οκτωβρίου, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με κείμενα, κουκλοθέατρο, τραγούδια, ποιήματα και ιστορίες σχετικά με τον πόλεμο του ’40 και την αξία της ειρήνης. Οι έννοιες που επεξεργαστήκαμε ήταν Πόλεμος – Ελευθερία – Ειρήνη.

9066c557 db8a 4cff 8548 05d86c512314
Στο ολοήμερο τμήμα, προσεγγίσαμε την έννοια του “Όχι”, του “Πολέμου-Ειρήνης”. Ακούσαμε όλοι μαζί το έκτακτο ανακοινωθέν του πολέμου όπως ακούστηκε τότε από το ραδιόφωνο. Όλες οι δράσεις έγιναν μέσα από δραστηριότητες που ενισχύουν τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και τη συλλογική προσπάθεια. Μάθαμε πως η αγάπη, η φιλία και ο σεβασμός είναι τα «όπλα» του σήμερα.

2c840d89 0b09 40d3 bf37 367f5de8e3e7 5           233c9fef 45e0 4c46 83d1 2453db012f28 1

Ας κρατήσουμε ζωντανό το μήνυμα της ημέρας, μεταδίδοντας στα παιδιά μας την αξία της ελευθερίας και της ενότητας. Γιατί κάθε «Όχι» που ειπώθηκε τότε, μας διδάσκει να λέμε «Ναι» στην ειρήνη, στη δικαιοσύνη και στον άνθρωπο.6f0d8344 a754 490c bf8c 3ec031e4b865 1

Europian Code Week 2025

Το σχολείο μας συμμετείχε φέτος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα (EU Code Week), μια πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία που έχει στόχο να αναδείξει τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και τη συνεργασία μέσα από τον προγραμματισμό και τις ψηφιακές δεξιότητες.

Κατά τη διάρκεια των δράσεων, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν βασικές έννοιες προγραμματισμού μέσα από διασκεδαστικά παιχνίδια και την ρομποτική.

 

Οι δράσεις μας

“Ο Έλμερ και τα βατόμουρα”

O Elmer kai t batomoyra 1 1 O ELmer kai ta batomoyra 2 1 

 

“Φθινοπωρινές Ομπρέλες”

Fthinoporines ompreles 2

 

“Το όνομα μου το γλυκό”

To onoma moy to glyko 1 1To onoma moy to glyko 2 1

 

Η συμμετοχή μας καταχωρήθηκε στην επίσημη πλατφόρμα του Code Week, και λάβαμε πιστοποίηση συμμετοχής (Certificate of Participation) για τη δράση μας. Η εμπειρία αυτή ενίσχυσε το ενδιαφέρον των μαθητών για τις τεχνολογίες και ανέδειξε τη σημασία του προγραμματισμού στην εκπαίδευση και στην καθημερινή ζωή.

 

Pistopoihtiko 1

 

Ο Έλμερ, τα Χρώματα και ο Καντίνσκι!

Στο πλαίσιο της θεματικής μας ενότητας για τα σχήματα και τα χρώματα, ταξιδέψαμε και φανταστήκαμε μια χώρα γεμάτη χρώματα  μέσα από το υπέροχο παραμύθι «Ο Έλμερ και το Ουράνιο Τόξο».
Ο αγαπημένος μας, πολύχρωμος ελέφαντας, μας μίλησε για τη χαρά της διαφορετικότητας,
τη δύναμη της αποδοχής και την ομορφιά που κρύβεται όταν μοιραζόμαστε και μας ταξίδεψε σε έναν πολύχρωμο κόσμο.   Μέσα από ερωτήσεις όπως : πως θα ήταν ο κόσμος χωρίς χρώματα και σχήματα, τα νήπια προβληματίστηκαν και προσπάθησαν να το φανταστούν. Διαβάζοντας την ιστορία του Έλμερ, σταθήκαμε σε μια φράση του παραμυθιού που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση

“Υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορείς να τα δίνεις και να μην τελειώνουν ποτέ…

Να, όπως η αγάπη, η ευτυχία και τα χρώματα του ουράνιου τόξου!!!” (Ντέιβιντ Μακ Κι, Ο Έλμερ και οτ ουράνιο τόξο)

Μέσα από τη συζήτηση, τα παιδιά εξέφρασαν τα συναισθήματά τους, αναγνώρισαν χρώματα, παρατήρησαν σχήματα και ανακάλυψαν πως κάθε δημιουργία, όπως και κάθε παιδί, είναι μοναδική και ξεχωριστή.

 

 

 

         Τα σχήματα μέσα από τα μάτια του ζωγράφου Wassily Kandinsky

 

Στη συνέχεια, γνωρίσαμε τον σπουδαίο Ρώσο ζωγράφο, Wassily Kandinsky, έναν καλλιτέχνη που πίστευε πως τα χρώματα και τα σχήματα έχουν τη δική τους «φωνή» και μπορούν να εκφράσουν συναισθήματα. Στο διαδίκτυο βρήκαμε πολλούς πίνακες του Wassily Kandinsky, τους παρατηρήσαμε, διακρίναμε σχήματα και χρώματα που χρησιμοποιεί ο καλλιτέχνης και αναρωτηθήκαμε τι μπορεί να σκεφτόταν όταν ζωγράφιζε. Παρατηρήσαμε με λεπτομέρεια τους πίνακες του και αντιληφθήκαμε τι σημαίνει αφηρημένη τέχνη!!

 

 

Ιδιαίτερη εντύπωση  μας  προκάλεσε  το έργο του «Ομόκεντροι Κύκλοι». Μιλήσαμε για τα γεωμετρικά σχήματα και συγκεκριμένα για το σχήμα του κύκλου, τα χρώματα και τις συνθέσεις του και στην συνέχεια, προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε το δικό μας ομαδικό έργο τέχνης. Κάθε παιδί ζωγράφισε το δικό του κομμάτι με χρώματα που αγαπά συνθέτοντας έτσι τον δικό μας μοναδικό πίνακα ζωγραφικής.
Στο ολοήμερο τμήμα επεκταθήκαμε στο έργο του ζωγράφου βλέποντας επιπλέον έργα, αλλά εντύπωση προκάλεσε το έργο “Το δέντρο του Kandinsky”. Χρησιμοποιώντας  πινέλα, τέμπερες και φαντασία, τα παιδιά δημιουργήσαν ατομικά αυτή τη φορά τον δικό τοyς πίνακα με αποχρώσεις που μπλέκονταν αρμονικά  και ποικιλία χρωμάτων, όπως και τα χρώματα του ουράνιου τόξου του ήρωας της ιστορίας μας Έλμερ που στάθηκε η αφορμή να επεξεργαστούμε χρώματα και σχήματα. Το αποτέλεσμα ήταν μοναδικό όπως και το κάθε παιδί είναι μοναδικό!!!!

to dentro

Οι πίνακες των παιδιών ήταν πολύχρωμοι, χαρούμενοι και γεμάτη ζωή — ένα μικρό ταξίδι στην
τέχνη, στη φιλία και στη χαρά της δημιουργίας.

ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Αγαπητοί γονείς και μαθητές μας,

Τα σχολεία ανοίγουν. Μια καινούρια χρονιά αρχίζει κι ένα νέο,όμορφο ταξίδι ξεκινά στο 2ο Νηπιαγωγείο  Βέλου.Ένα ταξίδι στη γνώση και στη φαντασία. Συνοδοιπόροι στο ταξίδι μας τα αγαπημένα μας παιδιά και εσείς οι γονείς τους! όλοι μαζί, ως μια ομάδα, κρατώντας ο ένας το χέρι του άλλου.

Καλή Σχολική Χρονια

 

AGIASMOS 1 1