ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ 2015-2016

 

Στη Στυλίδα σήμερα, ημέρα Τρίτη 27  Οκτωβρίου 2015 και ώρα  10.30 στο γραφείο του 2ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Στυλίδας  ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφάσισε τον ετήσιο  προγραμματισμό εκπαιδευτικού έργου για το σχολικό έτος 2015 – 2016 ως εξής :

Αφού έλαβε υπόψη το ισχύον  Αναλυτικό Πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, το χρόνο ημερολογιακά ( παγκόσμιες ημέρες, εθνικές επετείους, θρησκευτικές εορτές, την υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μονάδας, τα χαρακτηριστικά των νηπίων της τάξης ( μαθησιακές ανάγκες, ενδιαφέροντα των παιδιών ), το  φυσικό   και  κοινωνικό    περιβάλλον, τη  συνεργασία  με  φορείς και θεσμούς   (Σχολική  Σύμβουλο,  με  τον  υπεύθυνο  εκπαιδευτικό  σχολικών  δραστηριοτήτων  , την ευρύτερη τοπική κοινωνία και τη συνεργασία με γονείς, τοπικές Υπηρεσίες), προγραμματίζει και επιλέγει για κάθε μήνα τα Θέματα που θα αποτελέσουν τη βάση για την ενασχόληση των παιδιών του Νηπιαγωγείου, με δραστηριότητες από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα.

Κατά τον Εβδομαδιαίο και Ημερήσιο προγραμματισμό οι δραστηριότητες που θα προκύψουν κατά τη Θεματική προσέγγιση θα (συνδι)οργανώνονται  με την Νηπιαγωγό και τα παιδιά και οι εργασίες, δημιουργίες, κατασκευές θα πραγματοποιούνται είτε από το σύνολο των μαθητών είτε από μικρές ομάδες εργασίας είτε θα είναι εξατομικευμένες ( φύλλα εργασίας, εικαστικές δημιουργίες ).

Οι τεχνικές που προτίθενται να χρησιμοποιηθούν για τη διερεύνηση των θεμάτων, θα είναι στηριγμένες στην  ενεργητική βιωματική συμμετοχή των μαθητών μέσω της διαθεματικής προσέγγισης, στην  ενθάρρυνση  της    μαθητικής  πρωτοβουλίας,  στη   καλλιέργεια   της  κριτικής   σκέψης  και  στο  καταιγισμό  ιδεών, ώστε  να  ικανοποιούνται  οι   στόχοι  του  Αναλυτικού  Προγράμματος.

Τα θέματα με τα οποία θα ενασχοληθούμε είναι τα εξής:

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

14/9/15 έως 17/9/15:Tο πρώτο μου σχολείο είναι το νηπιαγωγείο,εβδομάδα προσαρμογής,κανόνες συμπεριφοράς και ασφάλειας. Εξοικείωση  με τους χώρους της τάξης και του σχολείου(γωνιές, τουαλέτα ,αυλή, παιδική χαρά)και τον τρόπο λειτουργίας.

21/9/15 έως 25/9/15:Γνωρίζω υλικά (μαρκαδόροι,κόλλες,πλαστελίνη,κλπ), γνωρίζω  παιχνίδια,τον τρόπο χρήσης ,την τακτοποίηση των υλικών και των παιχνιδιών. Επαφή με τους πίνακες αναφοράς και εισαγωγή στις «ρουτίνες» της τάξης (προσευχή, ημερολόγιο, παρουσιολόγιο, καιρός ,πλύσιμο χεριών. Ψυχοκινητικές δραστηριότητες για το γνωστικό σχήμα του σώματος. Διαλέγουμε τα  συρταράκια  μας, βάζουμε το όνομά μας σε ετικέτες, φτιάχνουμε ομάδες εργασίας. Πρώτη επαφή με το όνομά μας.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

28/9/15 έως 2/10/15:Φθινοπωρινές εικόνες(καιρός , εργασίες) Παίζουμε με τα χρώματα του φθινοπώρου, αναμίξεις.

  • Τρύγος – σταφύλι
  • 5/10/15 έως 9/10/15: Μαθαίνω το όνομά μου(γραφή-κατασκευές – αναγνώριση), Μήνας Οκτώβρης(παροιμίες, γιορτές, ημερολόγιο).Ημέρα αθλητισμού.

12/10/15 έως 16/10/15: Φθινοπωρινά φρούτα και γεύσεις,. Φρούτα και χρώματα. Καρποί (κάστανα).

  • 13 Οκτωβρίου Ημέρα αντισεισμικής προστασίας

19/10/15 έως 23/10/15: Εθνική γιορτή

26/10/15 έως 30/10/15:  -Μιλάμε για την ΕΙΡΗΝΗ

31/10/15:Αποταμίευση

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

2/11/15 έως 6/11/15:- Νέος μήνας- Ημερολόγιο-παροιμίες

  • Ο ευατός μου
  • 9/11/15 έως 13/11/15: –Το σώμα μου (συνέχεια)-οικογένεια
  • 17 Νοέμβρη –Πολυτεχνείο-εκλογές- έννοια της Δημοκρατίας.
  • 16/11/15 έως 20/11/15: Ελευθερία-ευγένεια /αγένεια
  • 5 Αισθήσεις-όργανα αισθήσεων.

23/11/15 έως 27/11/15 και 30/11/15: Ήχοι- Μουσική – Μουσικά όργανα(κλασικό τμήμα)

 

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

16/12/15 έως 4/12/15:–μουσική (συνέχεια)        Καιρικά φαινόμενα-μετεωρολόγος

(ολοήμερο τμήμα)

  • 4 Δεκεμβρίου-Ημέρα Δικαιωμάτων του παιδιού.

7/12/15 έως 11/12/15: Με αφορμή μια κάρτα. Εικόνες –Σύμβολα   Χριστουγέννων

14/12/15 έως 18/12/15:Το δώρο του Χριστού, η ΑΓΑΠΗ. Ετοιμασία για τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή.

21/12/15 έως 23/12/15: Σκηνικά και πρόβες για τη γιορτή-Προσκλήσεις-Κατασκευές.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

8/1/16 :Εντυπώσεις από τις γιορτές, νέος χρόνος μήνες χειμώνα.

11/1/16 έως 15/1/16:Χρόνος είναι και κυλάει

  • 18/1/16 έως 22/1/16: Χειμώνας –μήνες-ενδυμασία- μέσα θέρμανσης ζώα των πάγων-κρύες χώρες

 

25/1/16 έως 29/1/16 :χιόνι –χιονάνθρωπος –κύκλος νερού. «Νούλης ο Νεροσταγονούλης» Κουκλοθέατρο από την Τασούλα Ξηρομερίτου.

  • Τρεις Ιεράρχες.

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

1/2/16 έως 5/2/16: Φρούτα και καρποί του χειμώνα (αμυγδαλιά)

8/2/16 έως 19/2/16: Ζώα και μύθοι του Αισώπου-Παραμύθια με ζώα.

22/2/16 έως 26/2/16: Ζώα υπό εξαφάνιση-Δεινόσαυροι. Συνεργασία με τον Εθνικό Δρυμό Οίτης.

ΜΑΡΤΙΟΣ

1/3/16 έως 4/3/16:Άνοιξη-παιδιά της άνοιξης-αποδημητικά πουλιά.

7/3/16 έως 11/3/16:Το τραγούδι του Καρναβαλιού –Καθαρή Δευτέρα

15/3/16 έως 18/3/16:Η Ελλάδα του Μάρτη(γεωγραφία-βουνά-ποτάμια-λίμνες-νησιά –θάλασσες)

22 Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα Νερού:Δραστηριότητες

21/3/16 έως 24/3/16:25η Μαρτίου Ευαγγελισμός της Θεοτόκου-

28/3/16 έως 31/3/16(Αν έχουμε τελειώσει το θέμα με την Ελλάδα του Μάρτη θα ξεκινήσουμε να αναπτύσσουμε το σχέδιο Μεταφορικά μέσα)

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

1/4/16:Πρωταπριλιάτικα ψέματα.

4/4/16 έως 8/4/16:Μεταφορικά μέσα(Επίσκεψη στο Πάρκο κυκλοφοριακής Αγωγής )

11/4/16 έως 15/4/16:Πάσχα. Η ζωή του Χριστού. – Επίσκεψη στην εκκλησία.

ΜΑΙΟΣ

9/5/16: Η γιορτή της μητέραςΜια μέρα γιορτής αφιερωμένη στη μαμά. Συνεργασία με την Τασούλα Ξηρομερίτου και  κουκλογιορτή. Φιλοξενία μαμάδων στην τάξη, δραστηριότητες και κατασκευές.

10/5/16 έως 13/5/16:Αγριολούλουδα -λουλούδια–έντομα(πεταλούδα…..)

16/5/16 έως 20/5/16:Στο βυθό της θάλασσας –ζώα-κοχύλια-δελφίνια-Το αλάτι και η χρησιμότητά του.

23/5/16 έως 27/5/16 -30 και 31/5/16:Προστατεύω τον κόσμο μου. Μαλιακός Κόλπος.Συνεργασία με το κέντρο Περιβαλλοντικής Στυλίδας.

ΙΟΥΝΙΟΣ

  • Έρχεται το καλοκαίρι
  • Του χρόνου πάω στο δημοτικό.

 

Εκπαιδευτικές, παιδαγωγικές, κοινωνικές, πολιτιστικές δράσεις

του ετήσιου προγραμματισμού σχ.έτους 2015-16

  • Εφαρμογή προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων:»Το νερό στη ζωή μας»
  • Συνεργασία με το ΚΠΕ Στυλίδας
  • Συνεργασία με τον Φορέα Διαχείρισης Οίτης
  • Συνεργασία και επισκέψεις από επιστήμονες, καλλιτέχνες,επαγγελματίες
  • Συγκεντρώνουμε καπάκια για αγορά αναπηρικού αμαξιδίου
  • Συνεργασία με γονείς
  • Σχολικές γιορτές(28η Οκτωβρίου,Χριστούγεννα,25η Μαρτίου, Καλοκαίρι)
  • Παρακολούθηση κουκλοθεάτρου
  • Δανειστική βιβλιοθήκη κάθε Παρασκευή
  • Διδακτικές επισκέψεις
  • Καθαρίζουμε ακτές
  • Διδακτική επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής)
  • Τακτικός εκκλησιασμός –επίσκεψη στην εκκλησία και παρατήρηση τοιχογραφιών
  • Συνεργασία με παιδοψυχολόγο του Δήμου
  • Συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά του Δημοτικού

Ο ετήσιος διδακτικός προγραμματισμός είναι αναγκαίος ωστόσο δεν είναι εφικτή η πιστή εφαρμογή του γιατί στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς θα κλιθούμε να αξιοποιήσουμε ιδέες των παιδιών και να υλοποιήσουμε αντίστοιχα σχέδια εργασίας σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα των παιδιών.

Η οργάνωση δραστηριοτήτων συνδέεται με όλα τα γνωστικά αντικείμενα –μαθησιακές περιοχές ώστε να υπάρχει κοινωνική, συναισθηματική , γνωστική ανάπτυξη των νηπίων. Οι μέθοδοι υλοποίησης του παραπάνω προγραμματισμού είναι σύμφωνοι

με τις αρχές και τους στόχους του Δ.Ε.Π.Π.Σ  και του Π.Σ για το Νηπιαγωγείο.

 

 

Κατηγορίες: ΠΡΟΓΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.