Ετήσιος προγραμματισμός Εκπ/κού έργου

«Ετήσιος προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου 2ου  Ολοήμερου Νηπιαγωγείου  Στυλίδας σχολικού έτους 2014-2015»

Στο 2ο Νηπιαγωγείο Στυλίδας, σήμερα ημέρα Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2014,συνήλθε σε συνεδρίαση ο Σύλλογος Διδασκόντων του 2ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Στυλίδας, για να αποφασίσει για το παραπάνω θέμα, σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα .

Αφού έλαβε υπόψη του το ισχύον Αναλυτικό Πρόγραμμα του Υπουργείο Παιδείας, που αφορά την Προσχολική Αγωγή ,τα ενδιαφέροντα των παιδιών,το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον και την υλικοτεχνική υποδομή , προγραμματίζει και επιλέγει για κάθε μήνα τα θέματα με τα οποία θα ενασχοληθούν τα νήπια με δραστηριότητες από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα όπως φαίνεται παρακάτω.

Τμήμα 1(κλασσικό )

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

  • Το πρώτο μου σχολείο είναι το Νηπιαγωγείο. Παιχνίδια γνωριμίας, προσαρμογής, εξοικείωση με τους χώρους της τάξης και του σχολείου. Γνωριμία με τα υλικά και τον τρόπο χρήσης εργαλείων.
  • Κανόνες συμπεριφοράς, ρουτίνες της τάξης(ημερολόγιο,

καιρός,παρουσιολόγιο,προσευχή .

  • Μαθαίνω το όνομά μου.
  • Η οικογένειά μου-το σπίτι μου-η πόλη μου.
  • «Τσίπ ο Πατατράκ»,ατυχήματα στο σπίτι και στο σχολείο, μέτρα και προφυλάξεις.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

  • 1 Οκτωβρίου Ημέρα Ηλικιωμένων,ημέρα αφιερωμένη από τα νήπια στον παππού και τη γιαγιά.Μικρά δωράκια γι’αυτούς με αγάπη από μικρά χεράκια.
  • Χρώματα φθινοπώρου,ψηφίζω το αγαπημένο χρώμα.
  • Σταφύλι-τρύγος.Κύκλος.

 

  • 13 Οκτωβρίου-Άσκηση ετοιμότητας για το σεισμό.Ο μύθος του Εγκέλαδου.
  • 16 Οκτωβρίου Ημέρα υγιεινής Διατροφής.Γνωρίζω τα φρούτα και τα λαχανικά.Αινίγματα φρούτων.Δοκιμάζουμε φρούτα του Φθινοπώρου.

 

  • 28η Οκτωβρίου 1940 και σημαίες. Ιστορικά γεγονότα, εικόνες ποιήματα, τραγούδια,παραμύθια. Σημαίες χωρών-σχήματα-χρώματα.Πόλεμος-Ειρήνη(συνέπειες πολέμου/αγαθά ειρήνης)Σχολική γιορτή.
  • 31 Οκτωβρίου :Αποταμίευση.Τα οφέλη της αποταμίευσης.Γνωριμία με τα χρήματα.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

  • Νέος μήνας –παροιμίες
  • Όργωμα –σπορά(τα μέρη των φυτών,διαδικασία σποράς,στάδια ανάπτυξης,φυτεύουμε σπόρους-μυθολογία)
  • Πολυτεχνείο(Ελευθερία –Δημοκρατία-Ειρήνη)
  • Ελιά-λάδι:γνωριμία με την ελιά ,το λάδι και την προσφορά τους.Επίσκεψη στο ΚΠΕ Στυλίδας.Η ελιά και το λάδι στην Αρχαία Ελλάδα και την Εκκλησία. Ο μυθικός ήρωας Ηρακλής.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

  • Χειμώνας :μήνες,αλλαγή του καιρού,ενδυμασία,θέρμανση,θερμότητα –θερμοκρασία,Ημέρα του παιδιού
  • Χριστούγεννα-Πρωτοχρονιά :ήθη-έθιμα,τέχνη,ιστορία της Γέννησης,Αι-Βασίλης,παράδοση,Άγγελοι
  • Προετοιμασία για τη γιορτή των Χριστουγέννων(ρόλοι,κοστούμια,σκηνικά

Ευχετήριες κάρτες,προσκλήσεις)

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

  • Η έννοια του χρόνου:όργανα μέτρησης χρόνου(ώρα,ρολόι),μήνες,εποχές,

Ημέρα-νύχτα .Διάστημα-πλανήτες, 12 θεοί του Ολύμπου

  • Πολύτιμο βροχή:κύκλος νερού,τήξη-πήξη,διαλυτότητα,χρησιμότητα,και-

ρικά φαινόμενα,ποτάμια,λίμνες

  • Τρεις Ιεράρχες

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

  • Το δάσος:γνωρίζω και προστατεύω το δάσος,τα ζώα και τα πουλιά. Έρευνα πεδίου:Επίσκεψη σε κοντινό δασάκι που βρίσκεται πάνω από τη πόλη μας.Καταγραφή .Ζώα υπό εξαφάνιση.Συνεργασία με τον φορέα διαχείρισης Οίτης. Οίτη το βουνό του Ηρακλή.
  • Απόκριες:Ήθη –έθιμα,χειροτεχνίες. Καθαρή Δευτέρα και χαρταετοί,νηστίσιμες-αρτύσιμες τροφές-Κυρά Σαρακοστή.
    ΜΑΡΤΙΟΣ
  • Άνοιξη,μήνες της Άνοιξης,αλλαγή της φύσης,χελιδόνια
  • Ήχοι,μουσική και μουσικά όργανα
  • 25η Μαρτίου:Ιστορικά γεγονότα,παράδοση,παραδοσιακά μουσικά όργανα,παραδοσιακή ενδυμασία.Ευαγγελισμός της Θεοτόκου.Σχολική γιορτή.
  • Πάσχα:Η ζωή του Χριστού(θαύματα-πάθη-Ανάσταση)Πασχαλινά ήθη και έθιμα.Πασχαλινές κατασκευές

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

  • Επίσκεψη στην Εκκλησία της γειτονιάς μας.Παρατήρηση τοιχογραφιών.
  • Πρωταπριλιά
  • 2 Απριλίου Ημέρα Βιβλίου
  • Ηλιος-γη-φεγγάρι,φως-σκιά,διαφανή-ημιδιαφανή.Φωτιά-

Ο μύθος του Φαέθωνα-Δαίδαλος και Ίκαρος

ΜΑΪΟΣ

  • Πρωτομαγιά-λουλούδια
  • Η γιορτή της μητέρας
  • Αθλήματα και αγγεία
  • Θάλασσα :κοχύλια και ζώα της θάλασσας-προστασία του περιβάλλοντος.

ΙΟΥΝΙΟΣ

  • Καλοκαίρι
  • Προετοιμασία γιορτής καλοκαιριού
  • Σχολική γιορτή

Τμήμα 2 (μικτό-κλασσικό-ολήμερο)

                                                            ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

  • Το πρώτο μου σχολείο είναι το Νηπιαγωγείο. Παιχνίδια γνωριμίας, προσαρμογής, εξοικείωση με τους χώρους της τάξης και του σχολείου. Γνωριμία με τα υλικά και τον τρόπο χρήσης εργαλείων.
  • Κανόνες συμπεριφοράς, ρουτίνες της τάξης(ημερολόγιο,

καιρός,παρουσιολόγιο,προσευχή .

  • Μαθαίνω το όνομά μου.
  • Η οικογένειά μου-ο εαυτός μου
  • Τρύγος-μυθολογία:θεός Διόνυσος

                                                ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

  • 1η Οκτωβρίου-Ημέρα ηλικιωμένων(συζήτηση-σχετική εργασία)
  • Χρώματα-σχήματα
  • Φθινόπωρο(αγροτικές εργασίες,εποχές φρούτα και καρποί Φθινοπώρου,καιρός,δοκιμή φρούτων,αινίγματα)
  • 13 Οκτωβρίου-Άσκηση ετοιμότητας για το σεισμό,ο μύθος του Εγκέλαδου-παραμύθι «ο Πάκι φοβάται το σεισμό»
  • 28η Οκτωβρίου(Ιστορικά γεγονότα,πόλεμος-Ειρήνη)εικόνες ,ποιήματα,τραγούδια,παραμύθια
  • Αποταμίευση :οφέλη και γνωριμία με τα χρήματα

                                     ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

  • Νέος μήνας –παροιμίες
  • Όργωμα –σπορά(τα μέρη των φυτών,διαδικασία σποράς,στάδια ανάπτυξης,φυτεύουμε σπόρους,μυθολογία)
  • Πολυτεχνείο(Ελευθερία –Δημοκρατία-Ειρήνη)

Ελιά-λάδι:γνωριμία με την ελιά ,το λάδι και την προσφορά τους.Η ελιά και το λάδι στην Αρχαία Ελλάδα και την εκκλησία. Επίσκεψη στο ΚΠΕ Στυλίδας.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

  • Ημέρα παιδιού
  • Χειμώνας-Χριστούγεννα(παιχνίδια,δώρα,έθιμα)
  • Θαετρική αγωγή(προετοιμασία χριστουγεννιάτικης γιορτής,προσκλήσεις κάρτες, κατασκευές)

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

  • Χειμώνας(συνέχεια,ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη,μέσα θέρμανσης,ρουχισμός,καιρικές συνθήκες
  • Τρεις Ιεράρχες

 

                                           ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

  • Το δάσος:γνωρίζω και προστατεύω το δάσος,τα ζώα και τα πουλιά. Έρευνα πεδίου:Επίσκεψη σε κοντινό δασάκι που βρίσκεται πάνω από τη πόλη μας.Καταγραφή .Ζώα υπό εξαφάνιση.Συνεργασία με τον φορέα διαχείρισης Οίτης. Οίτη το βουνό του Ηρακλή.
  • Απόκριες:Ήθη –έθιμα,χειροτεχνίες. Καθαρή Δευτέρα και χαρταετοί,νηστίσιμες-αρτύσιμες τροφές-Κυρά Σαρακοστή.

ΜΑΡΤΙΟΣ

  • Άνοιξη,αλλαγές της φύσης,μήνες,επιστροφή αποδημητικών πουλιών.
  • Πρόγραμμα αγωγής υγείας: «Διατροφή,τρόφιμα,δόντια,συνήθειες»
  • 25η Μαρτίου:Ιστορικά γεγονότα,παράδοση,παραδοσιακά μουσικά όργανα,παραδοσιακή ενδυμασία.Ευαγγελισμός της Θεοτόκου.Σχολική γιορτή.
  • Πάσχα:Η ζωή του Χριστού(θαύματα-πάθη-Ανάσταση)Πασχαλινά ήθη και έθιμα.Πασχαλινές κατασκευές.Λαογραφία

                                      ΑΠΡΙΛΙΟΣ

  • Πρωταπριλιά.
  • Ημέρα βιβλίου
  • Επίσκεψη στην Εκκλησία της γειτονιάς μας.Παρατήρηση τοιχογραφιών.
  • Συνέχεια του προγράμματος αγωγής υγείας

ΜΑΪΟΣ

  • Πρωτομαγιά-Γιορτή μητέρας
  • Λουλούδια-έντομα
  • Συνέχεια του προγράμματος αγωγής υγείας:Άθληση και υγιεινή διατροφή
  • Περιβάλλον-Ανακύκλωση «Δε πετώ τίποτα»
  • Θάλασσα

ΙΟΥΝΙΟΣ

  • Καλοκαίρι-φρούτα -καιρός
  • Προετοιμασία γιορτής καλοκαιριού
  • Σχολική γιορτή

               Εκπαιδευτικές, παιδαγωγικές, κοινωνικές, πολιτιστικές δράσεις

                   του ετήσιου προγραμματισμού σχ.έτους 2014-15

  • Εφαρμογή προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων:1.Υγεινή διατροφή και στοματική φροντίδα

2.Τα μαγικά μονοπάτια της ελληνικής μυθολογίας.

  • Συνεργασία με το ΚΠΕ Στυλίδας
  • Συνεργασία με τον Φορέα Διαχείρισης Οίτης
  • Συνεργασία και επισκέψεις από επιστήμονες(αρχαιολόγο,οδοντίατρο,διατροφολόγο)
  • Συγκεντρώνουμε καπάκια για αγορά αναπηρικού αμαξιδίου
  • Συνεργασία με γονείς
  • Σχολικές γιορτές(28η Οκτωβρίου,Χριστούγεννα,25η Μαρτίου, Καλοκαίρι)
  • Παρακολούθηση κουκλοθεάτρου
  • Δανειστική βιβλιοθήκη κάθε Παρασκευή
  • Διδακτικές επισκέψεις :στα Πευκάκια(δάσος πάνω από την πόλη μας)
  • Καθαρίζουμε ακτές
  • Διδακτική επίσκεψη στο Μουσείο Λαμίας
  • Τακτικός εκκλησιασμός –επίσκεψη στην εκκλησία και παρατήρηση τοιχογραφιών
  • Συνεργασία με παιδοψυχολόγο του Δήμου

Ο ετήσιος διδακτικός προγραμματισμός είναι αναγκαίος ωστόσο δεν είναι εφικτή η πιστή εφαρμογή του γιατί στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς θα κλιθούμε να αξιοποιήσουμε ιδέες των παιδιών και να υλοποιήσουμε αντίστοιχα σχέδια εργασίας σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα των παιδιών.

    Η οργάνωση δραστηριοτήτων συνδέεται με όλα τα γνωστικά αντικείμενα –μαθησιακές περιοχές ώστε να υπάρχει κοινωνική, συναισθηματική , γνωστική ανάπτυξη των νηπίων. Οι μέθοδοι υλοποίησης του παραπάνω προγραμματισμού είναι σύμφωνοι

με τις αρχές και τους στόχους του Δ.Ε.Π.Π.Σ  και του Π.Σ για το Νηπιαγωγείο.

 

 

 

 

Κατηγορίες: ΠΡΟΓΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.