Δημοσιεύθηκε στην ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΜΙΚΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥΣ

Αγαπητοί γονείς και μαθητές μας χρόνια πολλά!!

Είμαστε σταθερά στο σπίτι όπως και εσείς όλο αυτό το τελευταίο διάστημα και έχουμε στη διαθεσή μας όλον αυτόν τον ατελείωτο χρόνο.Χρόνος που μας έλειπε είναι η αλήθεια και χρόνο που αποζητούσαμε να έχουμε για να διαθέσουμε στους αγαπημένους μας.Γιαυτό λοιπόν είμαστε εδώ και πάλι να σας προτείνουμε  κάτι  εκπαιδευτικό που είναι ταυτόχρονα και δημιουργικό  και ψυχαγωγικό.Τι θα μπορούσε να’ναι;

Μα τι άλλο αν όχι παιχνίδια φυσικά.

Η επιλογή των δραστηριοτήτων έγινε με γνώμονα αφ’ενός την επαναχρησιμοποίηση του υλικού που θεωρείται “άχρηστο”αλλά στο νηπιαγωγείο  βρίσκει τρόπους να μεταμορφωθεί και γίνει πολύτιμο εργαλείο και αφ’ετέρου το μηδενικό κόστος αφού χρησιμοποιούμε υλικό που βρίσκουμε σε όλα τα νοικοκυριά.

Πάμε να παίξουμε λοιπόν με παιχνίδια που θα φτιάξουμε μόνοι μας και που σίγουρα θα έχουν άλλη αξία αφού είναι δικές μας δημιουργίες.

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΡΩΤΟ

Ρίψεις με κρίκους

Υλικά:

  • Κόλλα
  • Χαρτόνια από παλιά χαρτόκουτα ή και χρωματιστά χαρτιά τύπου κανσόν ,ότι τέλος πάντων διαθέτουμε.
  • Πιάτα χάρτινα
  • Χρώματα. Κατά προτίμηση τέμπερες δίνουν πιο εντυπωσιακό αποτέλεσμα αλλά και λαδοπαστέλ η μαρκαδόρους .Εξυπακούεται ότι αν τα χαρτόνια μας είναι χρωματιστά δεν θα τα χρειαστούμε.
  • Ρολό από χαρτί κουζίνας.
  • Ψαλίδι

    Και ξεκινάμε σχεδιάζοντας ένα πρόσωπο ελεφαντάκι (έναν κύκλο) και αυτιά όπως στην εικόνα μας.Κόβετε και κολλάτε μάτια ,στόμα και το στολίζετε όπως σας αρέσει.

    Αν χρησιμοποιήσουμε χαρτόνια από χαρτόκουτα θα χρειαστεί να τα βάψουμε αλλά αυτό  θα έχει το καλό ότι η κατασκευή μας θα γίνει πιο ανθεκτική!

    Αντί για προβοσκίδα θα κολλήσουμε το ρολό από χαρτί κουζίνας.

    Ετοιμάζουμε και τους κρίκους μας κόβοντας το εσωτερικό του πιάτου μας ,το βάφουμε και έτοιμοι είμαστε!!

    Ποιος θα πετύχει τον στόχο με  περισσότερους κρίκους??

    Μετράμε το σκορ και κάνουμε και επανάληψη στους αριθμούς.(Μαθηματικά)

    Το τερπνόν μετά του ωφελίμου!!

 

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΔΕΥΤΕΡΟ

Ποτηρομαχίες:

Πλαστικά η χάρτινα ποτήρια μιας χρήσης

Αυτό είναι ένα παιχνίδι επιδεξιότητας και ταχύτητας.Για το κάνουμε και λίγο πιο διασκεδαστικό σχεδιάζουμε πάνω στα ποτηράκια φατσούλες με μαρκαδόρο.Εδώ θα μπορούσαμε να θυμηθούμε και λίγο τα συναισθήματα ,μια ενότητα που την είχαν διδαχθεί τα παιδιά στο σχολείο. Κάνουμε μια συζήτηση με τα παιδιά ρωτώντας τα πότε νιώθουν χαρά ,λύπη ,θυμό κλπ και πως είναι μια χαρούμενη θυμωμένη ,λυπημένη έκφραση κλπ. Μπορούν και να την αναπαραστήσουν με το πρόσωπο τους;Ανάλογα τώρα σχεδιάζουν χαρούμενες , λυπημένες ,θυμωμένες και ούτω καθεξής φατσούλες πάνω στα ποτηράκια και το αποτέλεσμα μπορεί να είναι όπως το  βλέπουμε και στην εικόνα.(Ανθρωπογενές περιβάλλον)

Και το παιχνίδι ξεκινά με δυο ή τρείς ή και παραπάνω παίκτες (από 10 ποτηράκια ο καθένας ) με αυτόν που θα καταφέρει να στήσει την πυραμίδα του πρώτος να είναι ο νικητής!!

 

Κάντε το πιο δύσκολο με περισσότερα ποτήρια!!Για να δούμε!!

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ

Βάλτε πιάτα ενδιάμεσα!Τώρα έγινε πραγματική πρόκληση!Ποιός θα φτάσει ψηλότερα από όλους!!!

 

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΡΙΤΟ


Τα lego είναι ένα υλικό  ποιοτικό που το αγαπούν ιδιαίτερα τα παιδιά και το οποίο τα απασχολεί δημιουργικά .Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ένα σπίτι που έχει μικρά παιδιά και δεν διαθέτει αυτό το εξαιρετικό υλικό.Και τι δεν μπορούμε να φτιάξουμε με lego αλήθεια.Με αυτό το σκεπτικό σας προτείνουμε μια χρήση του, που ίσως να μην την είχατε φανταστεί.

 

 

 

Λαβύρινθος με  legο

Υλικά:

  • Lego
  • Μπίλιες

Κατασκευάστε ένα λαβύρινθο όπως περίπου τον βλέπετε και όσο δύσκολο εσείς τον προτιμάτε.Αφιερώστε χρόνο στην διαδικασία της δημιουργίας του,  καθώς τα παιδιά μπορούν κατά την διάρκεια να εξασκήσουν και έννοιες προσανατολισμού (αριστερά, δεξιά, ευθεία κλπ).Ορίστε την αφετηρία και την έξοδο.Αφήστε την μπίλια  τώρα να κάνει την διαδρομή κουνώντας  την κατασκευή σας .

Εύχομαι να μη χαθείτε!!!

 

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΕΤΑΡΤΟ

 

Βρες το σωστό γράμμα και ταύτισε

Υλικά:

  • Ένα χαρτόνι μεγαλούτσικο
  • Καπάκια
  • Μαρκαδόρος ανεξίτηλος

Εδώ σας προτείνουμε ένα παιχνίδι ταύτισης -αντιστοίχησης που μας βοηθάει να θυμηθούμε τα γράμματα της αλφαβήτου που έχουμε ήδη μάθει και γιατί όχι να μάθουμε και τα υπόλοιπα.Δεν παραλείπουμε να εκφέρουμε τις φωνούλες των γραμμάτων όχι αλφα,βήτα αλλά α ,βου και ούτω καθεξής.Η διαδικασία βοηθάει επίσης στο να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι τα φωνήματα της ομιλούμενης γώσσας αντιστοιχούν με γράμματα.(Εγγραμματισμός -Σύνδεση γραπτού και προφορικού λόγου)

Γράφουμε τα γράμματα της αλφαβήτου στο χαρτόνι σε κάποια απόσταση το ένα από το άλλο και αντίστοιχα και στα καπάκια.

Ξεκινάμε τοποθετώντας  το κάθε καπάκι στη σωστή θέση.Καλή επιτυχία!

Αν θέλετε να δυσκολέψετε μπορείτε!!Κάντε την αντιστοίχηση με κεφαλαία και πεζά.Τώρα να σας δώ!!!

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΕΜΠΤΟ

Ψυχοκινητικό παιχνίδι για όλη την οικογένεια που σίγουρα θα σας διασκεδάσει όλους!!

 

Υλικά:

  •  Καλσόν 
  • Μπαλάκια 
  • Μπουκαλάκια με νερό ή ποτηράκια ή κορίνες αν διαθέτετε.

 

Τα πράγματα είναι πολύ απλά!

Περνάμε το μπαλάκι στο καλσόν όπως και στην εικόνα και στη συνέχει το φοράμε σαν σκουφάκι στο κεφάλι.Ένα για τον κάθε παίχτη.

Στήνουμε τα μπουκαλάκια σε δυο σειρές και ξεκινάμε.Με το κούνημα του κεφαλιού μας και μόνο προσπαθούμε να αναποδογυρίσουμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε τα μπουκαλάκια.

Όποιος  ρίξει πρώτος τα δικά του είναι ο νικητής.

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ

Αν έχετε ποτηράκια αντί για μπουκάλια τοποθετείστε επάνω τους μήλα ή μπαλάκια και κάντε το πιο δύσκολο προσπαθώντας να ρίξετε μόνον τα μπαλάκια χωρίς να πέσουν τα ποτηράκια.

Προσοχή τα χέρια απαγορεύονται!

Καλή διασκέδαση!!!

Πηγή:ΠΙΝΤΕΡΕΣΤ