“Feeling the Art” (Νιώθοντας την Τέχνη) – Ένα eTwinning Πρόγραμμα για την Τέχνη και τα Συναισθήματα
Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο eTwinning πρόγραμμα “Νιώθοντας την Τέχνη”, σε συνεργασία με σχολεία από την Ελλάδα, την Ισπανία και τη Ρουμανία. Το έργο απευθύνεται σε μαθητές 3 έως 10 ετών και εστιάζει στη σχέση μεταξύ τέχνης και συναισθημάτων.
Μέσα από την ιστορία ενός ρομπότ που θέλει να μάθει για τα συναισθήματα, τα παιδιά θα το καθοδηγήσουν χρησιμοποιώντας έργα τέχνης και γνωστούς καλλιτέχνες από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Το κάθε σχολείο θα παρουσιάσει έναν σημαντικό καλλιτέχνη, τη ζωή, την τεχνική και τα έργα του.
Σκοπός του προγράμματος είναι η γνωριμία με σημαντικούς καλλιτέχνες, η ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων σε ξένες γλώσσες, η χρήση ψηφιακών εργαλείων και η καλλιέργεια της συνεργασίας και της πολιτιστικής ανταλλαγής.Παράλληλα, μέσα από την τέχνη, τα παιδιά θα εξερευνήσουν και θα εκφράσουν τα συναισθήματά τους, αναπτύσσοντας τη συναισθηματική τους νοημοσύνη και ενισχύοντας την ενσυναίσθηση. Οι δραστηριότητες βασίζονται στη βιωματική και ενεργή μάθηση, ενθαρρύνοντας τη δημιουργικότητα των παιδιών.
Motivation Activities
Στην έναρξη του eTwinning έργου μας, κάναμε το πρώτο μας βήμα με μια όμορφη ανταλλαγή αντικειμένων μεταξύ των συνεργαζόμενων σχολείων! Τα παιδιά, με ενθουσιασμό και ανυπομονησία, ετοίμασαν διακοσμητικά στοιχεία και τα έστειλαν στους φίλους μας στην Ισπανία. Λίγο αργότερα, με χαρά και έκπληξη, λάβαμε αντικείμενα από τη Ρουμανία, τα οποία χρησιμοποιήσαμε για να στολίσουμε το ρομπότ του έργου μας. Αυτή η ανταλλαγή γέμισε τα παιδιά με ενθουσιασμό, δημιουργικότητα και τη χαρά της συνεργασίας από την πρώτη κιόλας στιγμή!
Οι μικροί μας καλλιτέχνες ζωγράφισαν το Emotion Robot, εκφράζοντας συναισθήματα μέσα από χρώματα και φαντασία. Κάθε ρομπότ αντανακλά διαφορετικά συναισθήματα—χαρά, λύπη, έκπληξη και πολλά άλλα—ζωντανεύοντας συναισθήματα μέσω της τέχνης!
Οι “νεαροί μηχανικοί” μας χρησιμοποίησαν μια ποικιλία υλικών—πλαστελίνη, ξύλινα μπλοκ, μαγνήτες και πλαστικά τούβλα—για να δημιουργήσουν τα δικά τους μοναδικά ρομπότ Emotion. Ένας υπέροχος τρόπος για να εξερευνήσουν τα συναισθήματα μέσα από το παιχνίδι, τη δημιουργικότητα και την ομαδική εργασία!
Συνεργασία στην πράξη! Και οι τρεις τάξεις του 2ου Νηπιαγωγείου Πάτρας συνεργάστηκαν για να ζωντανέψουν το 3D Emotion Robot μας. Η πρώτη τάξη ζωγράφισε τα κουτιά του ρομπότ, η δεύτερη τα συναρμολόγησε και το Ολοήμερο τμήμα πρόσθεσε τα ειδικά διακοσμητικά που έστειλαν οι φίλοι μας στη Ρουμανία. Μια αληθινή ομαδική προσπάθεια γεμάτη δημιουργικότητα, συνεργασία και συναισθήματα!
Χτίζοντας γέφυρες μέσω του eTwinning! Οι μαθητές μας στην διαδικτυακή μας συνάντηση, παρουσίασαν το ρομποτ που κατασκεύασαν ενώ παράλληλα είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν και τις δημιουργίες των συνεργατών τους, μοιράζοντας ιδέες και εμπνέοντας ο ένας τον άλλον.
Advent Calendar
Το Advent Calendar μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε Χριστουγεννιάτικα έθιμα από άλλες χώρες και να μοιραστούμε με τους εταίρους μας τα δικά μας. Ανακαλύψαμε ομοιότητες και διαφορές και διασκεδάσαμε. Τα κάλαντα της Ρουμανίας έγιναν το αγαπημένο μας τραγούδι και της Ισπανίας ο αγαπημένος μας χορός! Ήταν ένα πολύ ενδιαφέρον και διασκεδαστικό ταξίδι!!!
Στο διεθνές ταξίδι μας στα Χριστουγεννιάτικα έθιμα και παραδόσεις δια μέσου του αντίστροφου ημερολογίου ημερολόγιο έλευσης ανακαλύψαμε το Ρουμάνικο έθιμο “Sorcova” που μας εντυπωσίασε. Έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε τις δικές μας “σορκοβες” και να δραματοποιήσουμε το έθιμο. Τι φανταστική περιπέτεια!!!
” The feeling of JOY” ( SPAIN)
Αρχικά, εξερευνήσαμε τα συναισθήματα μέσα από κάρτες με εικόνες και ένα διασκεδαστικό παιχνίδι μνήμης! Στη συνέχεια, σε ομάδες, τα παιδιά ζωγράφισαν διαφορετικά συναισθήματα, χρησιμοποιώντας χρώματα που αντιπροσωπεύουν κάθε συναίσθημα. Ένας παιχνιδιάρικος και καλλιτεχνικός τρόπος κατανόησης και έκφρασης συναισθημάτων!
Μετά την ακρόαση της ιστορίας «The Color Monster», οι μικροί μας καλλιτέχνες εξερεύνησαν τα συναισθήματα ζωγραφίζοντας πρόσωπα με διαφορετικές εκφράσεις. Ένας δημιουργικός τρόπος για να συνδέσουν την αφήγηση με τα συναισθήματα και την αυτοέκφραση!
Η εξερεύνηση του Πικάσο μέσω ψηφιακών παιχνιδιών ήταν μια συναρπαστική εμπειρία! Τα παιδιά ανακάλυψαν την τέχνη του με διαδραστικό τρόπο, παίζοντας, μαθαίνοντας και διασκεδάζοντας ταυτόχρονα.
Τα παιδιά πέρασαν υπέροχα δουλεύοντας στα φύλλα εργασίας του Πικάσο που μοιράστηκαν οι Ισπανοί συνεργάτες μας! Εξερευνούσαν το μοναδικό του στυλ μέσα από διασκεδαστικές δραστηριότητες, χρησιμοποιώντας χρώματα και σχήματα για να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους. Το να μαθαίνεις για την τέχνη δεν ήταν ποτέ τόσο συναρπαστικό!
Τα παιδιά διασκέδασαν τόσο πολύ δημιουργώντας πρόσωπα σε στυλ Πικάσο χρησιμοποιώντας κολάζ και ζωγραφική! Εξερευνούσαν σχήματα, χρώματα και εκφράσεις αφήνοντας τη φαντασία τους ελεύθερη. Ήταν ένας υπέροχος τρόπος να συνδυάσουντην τέχνη και τη δημιουργικότητα!
Με περιέργεια και ενθουσιασμό τα παιδιά εξερεύνησαν διάφορους πίνακες του Πικάσο, ανακαλύπτοντας τις καλλιτεχνικές του περιόδους. Παρατήρησαν χρώματα, σχήματα και συναισθήματα, συζητώντας αυτά που είδαν.
Εμπνευσμένα από τον Πικάσο, τα παιδιά δημιούργησαν τα δικά τους καλλιτεχνικά πρόσωπα χρησιμοποιώντας υλικά κολάζ που πρότειναν οι Ισπανοί συνεργάτες μας. Πειραματίστηκαν με χρώματα, σχήματα και συναισθήματα, μετατρέποντας τη φαντασία σε τέχνη. Ήταν μια διασκεδαστική και δημιουργική εμπειρία!
Οι μαθητές μας πειραματίστηκαν με πινέλα και χρώματα για να δημιουργήσουν τα δικά τους πορτρέτα χρησιμοποιώντας έμπνευση από τον Πικάσο, αναπτύσσοντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους. Ήταν μια απολαυστική εμπειρία που γέμισε τους μικρούς μαθητές με χαρά.
Ενισχύοντας δεξιότητες όπως η μνήμη, η συγκέντρωση και η παρατήρηση, οι μαθητές μας χρησιμοποίησαν στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων και συνεργάστηκαν για να λύσουν παζλ με θέματα από τα έργα του Πικάσο, αξιοποιώντας το υλικό που πρότειναν οι Ισπανοί συνεργάτες μας. Ήταν μια ευκαιρία να προσεγγίσουν τα έργα του Πικάσο πιο συστηματικά, να διασκεδάσουν και να χαλαρώσουν, αναπτύσσοντας παράλληλα την κριτική τους σκέψη και τις κοινωνικές τους δεξιότητες!
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης των μαθητών μας με τα συνεργαζόμενα σχολεία, τα παιδιά ζωγράφισαν τη «χαρά» σε μια μεγάλη αφίσα ενώ άκουγαν τη ” Ωδή στη χαρά”του Μπετόβεν. Η μουσική καθοδηγούσε τη δημιουργικότητά τους, γεμίζοντας την αίθουσα με ενθουσιασμό και ευτυχία. Μας άρεσε να εκφράζουμε συναισθήματα μέσω της τέχνης και της μουσικής! Στο τέλος, τα παιδιά παρουσίασαν τη δουλειά τους στους συνεργάτες μας, μοιράζοντας τη χαρά που ένιωσαν σε όλη τη διαδικασία
Τα παιδιά δούλεψαν ομαδικά και πήραν μέρος στο Gymkhana of Joy ταυτόχρονα, λύνοντας προκλήσεις και διασκεδάζοντας πολύ! Αυτή η δραστηριότητα τους βοήθησε να συνεργαστούν, να κινηθούν και να απολαύσουν τη χαρά του παιχνιδιού μαζί.
Στο πλαίσιο του Gymkhana of Joy, της τελευταίας δραστηριότητας για την χαρά του έργου μας Feeling the Art, τα παιδιά συμμετείχαν σε έξι δημιουργικά εργαστήρια εξερευνώντας τι τους κάνει χαρούμενους. Κάποια από αυτά τα εργαστήρια αφορούσαν το νησί των συναιθημάτων και τη δημιουργία των δικών τους ταυτοτήτων, έναν διασκεδαστικό και ουσιαστικό τρόπο έκφρασης.
Η μουσική γεμίζει την τάξη μας με χαρά! Τα παιδιά διασκέδασαν χορεύοντας τα αγαπημένα τους τραγούδια, νιώθοντας τον ρυθμό και μοιράζοντας όμορφες στιγμές.
” The feeling of CALM” ( GREECE)
Τα παιδιά ταξίδεψαν στην εποχή των Κυκλάδων, δημιουργώντας τα δικά τους ειδώλια από πηλό. Με προσοχή στις λεπτομέρειες, έδωσαν μορφή και έκφραση στα έργα τους, συνδέοντας το παρελθόν με το παρόν μέσα από την τέχνη!
Τα παιδιά αποτύπωσαν την ηρεμία μέσα από τα πρόσωπα των Κυκλαδικών ειδωλίων. Με απλές γραμμές και απαλά χρώματα, δημιούργησαν εικόνες που αποπνέουν γαλήνη και εσωτερική ισορροπία.
Τα παιδιά εξερεύνησαν τον κόσμο των Κυκλαδικών ειδωλίων μέσα από διασκεδαστικά φύλλα εργασίας. Παρατήρησαν τις μορφές, έμαθαν την ιστορία τους και ανακάλυψαν τη σημασία τους στην αρχαία τέχνη!
Φορώντας τις μάσκες τους, τα παιδιά έγιναν μέρος της αρχαίας ιστορίας! Σε έναν κόσμο γεμάτο ηρεμία και μυστήριο, ένιωσαν τη μαγεία της Κυκλαδικής τέχνης.
Με έμπνευση από τα Κυκλαδικά ειδώλια, τα παιδιά δημιούργησαν μοναδικές μάσκες, εξερευνώντας τις εκφράσεις και τα συναισθήματα που αποπνέουν. Η τέχνη τους φέρνει την ηρεμία στο παρόν!
Με βαθιές αναπνοές και χαλαρωτικές κινήσεις, τα παιδιά ένιωσαν την ηρεμία να γεμίζει το σώμα και το μυαλό τους. Μια στιγμή ησυχίας και αυτοσυγκέντρωσης μέσα στην ημέρα!
Τα παιδιά έγιναν ζωντανά Κυκλαδικά ειδώλια! Μέσα από στάσεις σώματος που αποπνέουν ηρεμία, βίωσαν την αρμονία και τη λιτότητα της αρχαίας τέχνης.
Καλώς ορίσατε σε ένα ελληνικό γλέντι! Μέσα από τις δραστηριότητες που προτείναμε στους συνεργάτες μας, αποφασίσαμε να δεχτούμε την πρόσκληση σε ένα ελληνικό γλέντι για να χορέψουμε μαζί και να ζωντανέψουμε το αγαπημένο μας κυκλαδικό ειδώλιο, το «Γλεντζέ». Οργανώσαμε ένα ελληνικό γλέντι, ακούσαμε και χορέψαμε στο ρυθμό του Συρτάκι. Μετά τον έντονο χορό, καθίσαμε και χαλαρώσαμε με μουσική αρπιστών. Περιγράψαμε τα συναισθήματά μας και συγκρίναμε πώς νιώθουμε τώρα που είμαστε χαλαροί. Ήμασταν τόσο χαρούμενοι και ήρεμοι!
Οι μικροί μας καλλιτέχνες εμπνεύστηκαν από το έργο του Γιώργου Σταθόπουλου και ζωγράφισαν τις δικές τους εκδοχές του έργου του. Μέσα από τα χρώματα και τη δημιουργικότητα εξέφρασαν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους για την ηρεμία.
Όμορφα έργα τέχνης γεμάτα ηρεμία και φαντασία! Με έμπνευση τον Γιώργο Σταθόπουλο, τα παιδιά δημιούργησαν ζωγραφιές που αντανακλούν την ομορφιά της ηρεμίας.
Μέσα από διαδραστικά ψηφιακά παιχνίδια, τα παιδιά ανακάλυψαν τον κόσμο των Κυκλαδικών ειδωλίων! Έμαθαν, έπαιξαν και ταξίδεψαν στον χρόνο με την τεχνολογία.
Περάσαμε υπέροχα με τους φίλους μας από την Ελλάδα, τη Ρουμανία και την Ισπανία κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής μας συνάντησης! Μαζί, δημιουργήσαμε κυκλαδικά ειδώλια χρησιμοποιώντας πηλό και πλαστελίνη, εξερευνώντας την ιστορία και τη σημασία τους. Στη συνέχεια, με περηφάνια παρουσιάσαμε τις δημιουργίες μας στους συνεργάτες μας, μοιραζόμενοι τις ιδέες και τη δημιουργικότητά μας. Ήταν μια διασκεδαστική εμπειρία που μας έφερε πιο κοντά παρά την απόσταση!
Με απαλές κινήσεις, όπως τα κύματα της θάλασσας, τα παιδιά άφησαν τη μουσική να τα οδηγήσει. Χορεύοντας στους ήρεμους ρυθμούς του Σπανουδάκη, ένιωσαν τη γαλήνη και την ελευθερία που φέρνει η μελωδία.
The Feeling of “LOVE” (ROMANIA)
Τα παιδιά χρησιμοποίησαν πλαστελίνη για να δημιουργήσουν φιγούρες των αγαπημένων τους προσώπων, εκφράζοντας συναισθήματα αγάπης και σύνδεσης μέσα από την τέχνη. Δούλεψαν με χαρά, φροντίδα και φαντασία, δίνοντας σχήμα στις δημιουργίες τους με ενθουσιασμό. Η δραστηριότητα αυτή τους έδωσε μια όμορφη ευκαιρία να μιλήσουν για τα πρόσωπα που αγαπούν και να μοιραστούν τι σημαίνει γι’ αυτά η αγάπη.
Στη δραστηριότητα «Μαγικές Καρδιές», τα παιδιά δημιούργησαν πολύχρωμες καρδιές με ζελατίνη, εξερευνώντας την υφή, το χρώμα και τη διαφάνεια. Ενθουσιάστηκαν με την αισθητηριακή εμπειρία και εντυπωσιάστηκαν βλέποντας τις καρδιές τους να λαμπυρίζουν στο φως. Η δραστηριότητα ενέπνευσε όμορφες συζητήσεις για τη φιλία και την καλοσύνη, και τα παιδιά την απόλαυσαν πραγματικά σε κάθε της στιγμή!
Τα παιδιά δημιούργησαν τη δική τους εκδοχή του έργου «Οι Στήλες του Απείρου» του Constantin Brancusi, χρησιμοποιώντας φυσικά υλικά όπως πέτρες, ξύλα και αποξηραμένα φυτά. Συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον στη δημιουργική διαδικασία, εξερευνώντας σχήματα, ισορροπία και καλλιτεχνική έκφραση. Η δραστηριότητα ενεργοποίησε τη φαντασία τους και απόλαυσαν πραγματικά το χτίσιμο και τον πειραματισμό μαζί.
Το σημερινό εργαστήριο eTwinning είχε ως στόχο την απελευθέρωση της φαντασίας μας και την προσθήκη λίγης δημιουργικής μαγείας! ✨
Οι μαθητές μας συνέλεξαν πέτρες και τις μετέτρεψαν σε μικροσκοπικά έργα τέχνης ζωγραφίζοντάς τες με γλυκές, μαγικές λέξεις—λέξεις γεμάτες αγάπη, καλοσύνη και θετική ενέργεια 💖💬Αυτές οι πολύχρωμες πέτρες αποτελούν πλέον μέρος της υπέροχης ιστορίας που συνδημιουργούμε στην περιπέτειά μας «Feeling the Art».
Βήμα βήμα, πινέλο με πινέλο, πλησιάζουμε στην αληθινή καρδιά του έργου μας.
💌 Πείτε μας λοιπόν… ποια είναι η μαγική σας λέξη για την αγάπη; 💫
Κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του ξύλινου γλυπτού, τα παιδιά συνεργάστηκαν με ενθουσιασμό, φαντασία και τρυφερότητα. Με προσοχή και χαμόγελα, έδωσαν μορφή στην ιδέα της αγάπης, φτιάχνοντας δύο φιγούρες που κρατιούνται από το χέρι. Η διαδικασία γέμισε την τάξη με χαρά, ζεστασιά και συγκίνηση, καθώς μιλούσαν για τη σημασία της φιλίας, της φροντίδας και του να είμαστε κοντά ο ένας στον άλλο.
Τα παιδιά ένιωσαν μεγάλη χαρά στη συνάντηση με τους εταίρους μας! Παρουσίασαν με περηφάνια το γλυπτό τους, που απεικόνιζε δύο μικρές φιγούρες να κρατιούνται χέρι-χέρι, μοιράστηκαν τι σημαίνει για αυτά η αγάπη — φιλία, καλοσύνη και το να είμαστε μαζί. Ήταν μια όμορφη στιγμή σύνδεσης και μάθησης.
The Feeling of “SADNESS”
Στην μαθητική συνάντηση με θέμα τη λύπη, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις δημιουργίες τους και να μιλήσουν για το συναίσθημα της λύπης μέσα σε ένα ασφαλές και δημιουργικό περιβάλλον.
Από τα πιο σημαντικά σημεία της δράσης ήταν η αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών από διαφορετικές χώρες. Μοιράστηκαν εμπειρίες, επικοινώνησαν στα αγγλικά και άκουσαν ο ένας τον άλλον με προσοχή και ενδιαφέρον.
Τα παιδιά έπαιξαν ένα διαδραστικό παιχνίδι: προσπαθούσαν να μιμηθούν το ίδιο συναίσθημα με αυτό που έδειχνε το ρομπότ τους. Η δράση αυτή βοήθησε τα παιδιά να αναγνωρίσουν, να εκφράσουν και να κατανοήσουν καλύτερα τα συναισθήματα, μέσα από το παιχνίδι και τη φαντασία.
Με αφορμή τη γαλάζια περίοδο του Πικάσο και το έργο του « Ο γέρος κιθαρίστας» τα παιδιά πειραματίστηκαν με τα χρώματα ενεργοποιώντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους για να δημιουργήσουν τις δικές τους γαλάζιες κιθάρες!
The Feeling of “FEAR”
Τα παιδιά δημιούργησαν φαντάσματα για να εκφράσουν το συναίσθημα του φόβου. Μέσα από την εικαστική δημιουργία, εξωτερικεύσαν τους φόβους τους, μίλησαν γι’ αυτούς και ένιωσαν ότι δεν είναι μόνα. Μια δράση που ενίσχυσε τη συναισθηματική κατανόηση με χρώμα και φαντασία.
Τα παιδιά χρησιμοποίησαν πλαστελίνη για να δημιουργήσουν εκφράσεις προσώπου που δείχνουν φόβο. Μέσα από το παιχνίδι με τα υλικά, κατάφεραν να αποδώσουν ένα δύσκολο συναίσθημα με τρόπο βιωματικό και δημιουργικό. Έμαθαν πως ακόμα και ο φόβος έχει… πρόσωπο!
Εμπνευσμένα από τον πίνακα «Η Κραυγή» του Edvard Munch, τα παιδιά προσπάθησαν να εκφράσουν το συναίσθημα του φόβου με το πρόσωπό τους. Παρατήρησαν τα χρώματα, τις γραμμές και την ένταση του έργου και στη συνέχεια αποτύπωσαν τη δική τους εκδοχή του φόβου μέσα από εκφράσεις και στάσεις σώματος. Μια βιωματική εμπειρία σύνδεσης της τέχνης με τη συναισθηματική αγωγή.
Στην τελική εκδήλωση του σχολείου μας, τα παιδιά παρουσίασαν με χαρά το eTwinning πρόγραμμα στους γονείς και στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, μέσα από δραστηριότητες, δημιουργίες και τραγούδια. Ήταν μια όμορφη ευκαιρία να μοιραστούμε τη δουλειά μας και να διαδώσουμε τις αξίες της συνεργασίας και της συναισθηματικής καλλιέργειας.




























































































