“Feeling the Art” (Νιώθοντας την Τέχνη) – Ένα eTwinning Πρόγραμμα για την Τέχνη και τα Συναισθήματα
Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο eTwinning πρόγραμμα “Νιώθοντας την Τέχνη”, σε συνεργασία με σχολεία από την Ελλάδα, την Ισπανία και τη Ρουμανία. Το έργο απευθύνεται σε μαθητές 3 έως 10 ετών και εστιάζει στη σχέση μεταξύ τέχνης και συναισθημάτων.
Μέσα από την ιστορία ενός ρομπότ που θέλει να μάθει για τα συναισθήματα, τα παιδιά θα το καθοδηγήσουν χρησιμοποιώντας έργα τέχνης και γνωστούς καλλιτέχνες από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Το κάθε σχολείο θα παρουσιάσει έναν σημαντικό καλλιτέχνη, τη ζωή, την τεχνική και τα έργα του.
Σκοπός του προγράμματος είναι η γνωριμία με σημαντικούς καλλιτέχνες, η ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων σε ξένες γλώσσες, η χρήση ψηφιακών εργαλείων και η καλλιέργεια της συνεργασίας και της πολιτιστικής ανταλλαγής.Παράλληλα, μέσα από την τέχνη, τα παιδιά θα εξερευνήσουν και θα εκφράσουν τα συναισθήματά τους, αναπτύσσοντας τη συναισθηματική τους νοημοσύνη και ενισχύοντας την ενσυναίσθηση. Οι δραστηριότητες βασίζονται στη βιωματική και ενεργή μάθηση, ενθαρρύνοντας τη δημιουργικότητα των παιδιών.
Motivation Activities
Στην έναρξη του eTwinning έργου μας, κάναμε το πρώτο μας βήμα με μια όμορφη ανταλλαγή αντικειμένων μεταξύ των συνεργαζόμενων σχολείων! Τα παιδιά, με ενθουσιασμό και ανυπομονησία, ετοίμασαν διακοσμητικά στοιχεία και τα έστειλαν στους φίλους μας στην Ισπανία. Λίγο αργότερα, με χαρά και έκπληξη, λάβαμε αντικείμενα από τη Ρουμανία, τα οποία χρησιμοποιήσαμε για να στολίσουμε το ρομπότ του έργου μας. Αυτή η ανταλλαγή γέμισε τα παιδιά με ενθουσιασμό, δημιουργικότητα και τη χαρά της συνεργασίας από την πρώτη κιόλας στιγμή!
Οι μικροί μας καλλιτέχνες ζωγράφισαν το Emotion Robot, εκφράζοντας συναισθήματα μέσα από χρώματα και φαντασία. Κάθε ρομπότ αντανακλά διαφορετικά συναισθήματα—χαρά, λύπη, έκπληξη και πολλά άλλα—ζωντανεύοντας συναισθήματα μέσω της τέχνης!
Οι “νεαροί μηχανικοί” μας χρησιμοποίησαν μια ποικιλία υλικών—πλαστελίνη, ξύλινα μπλοκ, μαγνήτες και πλαστικά τούβλα—για να δημιουργήσουν τα δικά τους μοναδικά ρομπότ Emotion. Ένας υπέροχος τρόπος για να εξερευνήσουν τα συναισθήματα μέσα από το παιχνίδι, τη δημιουργικότητα και την ομαδική εργασία!
Συνεργασία στην πράξη! Και οι τρεις τάξεις του 2ου Νηπιαγωγείου Πάτρας συνεργάστηκαν για να ζωντανέψουν το 3D Emotion Robot μας. Η πρώτη τάξη ζωγράφισε τα κουτιά του ρομπότ, η δεύτερη τα συναρμολόγησε και το Ολοήμερο τμήμα πρόσθεσε τα ειδικά διακοσμητικά που έστειλαν οι φίλοι μας στη Ρουμανία. Μια αληθινή ομαδική προσπάθεια γεμάτη δημιουργικότητα, συνεργασία και συναισθήματα!
Χτίζοντας γέφυρες μέσω του eTwinning! Οι μαθητές μας στην διαδικτυακή μας συνάντηση, παρουσίασαν το ρομποτ που κατασκεύασαν ενώ παράλληλα είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν και τις δημιουργίες των συνεργατών τους, μοιράζοντας ιδέες και εμπνέοντας ο ένας τον άλλον.
” The feeling of JOY” ( SPAIN)
Αρχικά, εξερευνήσαμε τα συναισθήματα μέσα από κάρτες με εικόνες και ένα διασκεδαστικό παιχνίδι μνήμης! Στη συνέχεια, σε ομάδες, τα παιδιά ζωγράφισαν διαφορετικά συναισθήματα, χρησιμοποιώντας χρώματα που αντιπροσωπεύουν κάθε συναίσθημα. Ένας παιχνιδιάρικος και καλλιτεχνικός τρόπος κατανόησης και έκφρασης συναισθημάτων!
Μετά την ακρόαση της ιστορίας «The Color Monster», οι μικροί μας καλλιτέχνες εξερεύνησαν τα συναισθήματα ζωγραφίζοντας πρόσωπα με διαφορετικές εκφράσεις. Ένας δημιουργικός τρόπος για να συνδέσουν την αφήγηση με τα συναισθήματα και την αυτοέκφραση!
Η εξερεύνηση του Πικάσο μέσω ψηφιακών παιχνιδιών ήταν μια συναρπαστική εμπειρία! Τα παιδιά ανακάλυψαν την τέχνη του με διαδραστικό τρόπο, παίζοντας, μαθαίνοντας και διασκεδάζοντας ταυτόχρονα.
Τα παιδιά πέρασαν υπέροχα δουλεύοντας στα φύλλα εργασίας του Πικάσο που μοιράστηκαν οι Ισπανοί συνεργάτες μας! Εξερευνούσαν το μοναδικό του στυλ μέσα από διασκεδαστικές δραστηριότητες, χρησιμοποιώντας χρώματα και σχήματα για να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους. Το να μαθαίνεις για την τέχνη δεν ήταν ποτέ τόσο συναρπαστικό!
Τα παιδιά διασκέδασαν τόσο πολύ δημιουργώντας πρόσωπα σε στυλ Πικάσο χρησιμοποιώντας κολάζ και ζωγραφική! Εξερευνούσαν σχήματα, χρώματα και εκφράσεις αφήνοντας τη φαντασία τους ελεύθερη. Ήταν ένας υπέροχος τρόπος να συνδυάσουντην τέχνη και τη δημιουργικότητα!
Με περιέργεια και ενθουσιασμό τα παιδιά εξερεύνησαν διάφορους πίνακες του Πικάσο, ανακαλύπτοντας τις καλλιτεχνικές του περιόδους. Παρατήρησαν χρώματα, σχήματα και συναισθήματα, συζητώντας αυτά που είδαν.
Εμπνευσμένα από τον Πικάσο, τα παιδιά δημιούργησαν τα δικά τους καλλιτεχνικά πρόσωπα χρησιμοποιώντας υλικά κολάζ που πρότειναν οι Ισπανοί συνεργάτες μας. Πειραματίστηκαν με χρώματα, σχήματα και συναισθήματα, μετατρέποντας τη φαντασία σε τέχνη. Ήταν μια διασκεδαστική και δημιουργική εμπειρία!
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης των μαθητών μας με τα συνεργαζόμενα σχολεία, τα παιδιά ζωγράφισαν τη «χαρά» σε μια μεγάλη αφίσα ενώ άκουγαν τη ” Ωδή στη χαρά”του Μπετόβεν. Η μουσική καθοδηγούσε τη δημιουργικότητά τους, γεμίζοντας την αίθουσα με ενθουσιασμό και ευτυχία. Μας άρεσε να εκφράζουμε συναισθήματα μέσω της τέχνης και της μουσικής! Στο τέλος, τα παιδιά παρουσίασαν τη δουλειά τους στους συνεργάτες μας, μοιράζοντας τη χαρά που ένιωσαν σε όλη τη διαδικασία
Τα παιδιά δούλεψαν ομαδικά και πήραν μέρος στο Gymkhana of Joy ταυτόχρονα, λύνοντας προκλήσεις και διασκεδάζοντας πολύ! Αυτή η δραστηριότητα τους βοήθησε να συνεργαστούν, να κινηθούν και να απολαύσουν τη χαρά του παιχνιδιού μαζί.
Στο πλαίσιο του Gymkhana of Joy, της τελευταίας δραστηριότητας για την χαρά του έργου μας Feeling the Art, τα παιδιά συμμετείχαν σε έξι δημιουργικά εργαστήρια εξερευνώντας τι τους κάνει χαρούμενους. Κάποια από αυτά τα εργαστήρια αφορούσαν το νησί των συναιθημάτων και τη δημιουργία των δικών τους ταυτοτήτων, έναν διασκεδαστικό και ουσιαστικό τρόπο έκφρασης.
Η μουσική γεμίζει την τάξη μας με χαρά! Τα παιδιά διασκέδασαν χορεύοντας τα αγαπημένα τους τραγούδια, νιώθοντας τον ρυθμό και μοιράζοντας όμορφες στιγμές.
” The feeling of CALM” ( GREECE)
Τα παιδιά ταξίδεψαν στην εποχή των Κυκλάδων, δημιουργώντας τα δικά τους ειδώλια από πηλό. Με προσοχή στις λεπτομέρειες, έδωσαν μορφή και έκφραση στα έργα τους, συνδέοντας το παρελθόν με το παρόν μέσα από την τέχνη!
Τα παιδιά αποτύπωσαν την ηρεμία μέσα από τα πρόσωπα των Κυκλαδικών ειδωλίων. Με απλές γραμμές και απαλά χρώματα, δημιούργησαν εικόνες που αποπνέουν γαλήνη και εσωτερική ισορροπία.
Τα παιδιά εξερεύνησαν τον κόσμο των Κυκλαδικών ειδωλίων μέσα από διασκεδαστικά φύλλα εργασίας. Παρατήρησαν τις μορφές, έμαθαν την ιστορία τους και ανακάλυψαν τη σημασία τους στην αρχαία τέχνη!
Φορώντας τις μάσκες τους, τα παιδιά έγιναν μέρος της αρχαίας ιστορίας! Σε έναν κόσμο γεμάτο ηρεμία και μυστήριο, ένιωσαν τη μαγεία της Κυκλαδικής τέχνης.
Με έμπνευση από τα Κυκλαδικά ειδώλια, τα παιδιά δημιούργησαν μοναδικές μάσκες, εξερευνώντας τις εκφράσεις και τα συναισθήματα που αποπνέουν. Η τέχνη τους φέρνει την ηρεμία στο παρόν!
Με βαθιές αναπνοές και χαλαρωτικές κινήσεις, τα παιδιά ένιωσαν την ηρεμία να γεμίζει το σώμα και το μυαλό τους. Μια στιγμή ησυχίας και αυτοσυγκέντρωσης μέσα στην ημέρα!
Τα παιδιά έγιναν ζωντανά Κυκλαδικά ειδώλια! Μέσα από στάσεις σώματος που αποπνέουν ηρεμία, βίωσαν την αρμονία και τη λιτότητα της αρχαίας τέχνης.
Οι μικροί μας καλλιτέχνες εμπνεύστηκαν από το έργο του Γιώργου Σταθόπουλου και ζωγράφισαν τις δικές τους εκδοχές του έργου του. Μέσα από τα χρώματα και τη δημιουργικότητα εξέφρασαν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους για την ηρεμία.
Όμορφα έργα τέχνης γεμάτα ηρεμία και φαντασία! Με έμπνευση τον Γιώργο Σταθόπουλο, τα παιδιά δημιούργησαν ζωγραφιές που αντανακλούν την ομορφιά της ηρεμίας.
Μέσα από διαδραστικά ψηφιακά παιχνίδια, τα παιδιά ανακάλυψαν τον κόσμο των Κυκλαδικών ειδωλίων! Έμαθαν, έπαιξαν και ταξίδεψαν στον χρόνο με την τεχνολογία.
Περάσαμε υπέροχα με τους φίλους μας από την Ελλάδα, τη Ρουμανία και την Ισπανία κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής μας συνάντησης! Μαζί, δημιουργήσαμε κυκλαδικά ειδώλια χρησιμοποιώντας πηλό και πλαστελίνη, εξερευνώντας την ιστορία και τη σημασία τους. Στη συνέχεια, με περηφάνια παρουσιάσαμε τις δημιουργίες μας στους συνεργάτες μας, μοιραζόμενοι τις ιδέες και τη δημιουργικότητά μας. Ήταν μια διασκεδαστική εμπειρία που μας έφερε πιο κοντά παρά την απόσταση!
Με απαλές κινήσεις, όπως τα κύματα της θάλασσας, τα παιδιά άφησαν τη μουσική να τα οδηγήσει. Χορεύοντας στους ήρεμους ρυθμούς του Σπανουδάκη, ένιωσαν τη γαλήνη και την ελευθερία που φέρνει η μελωδία.