Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.
Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε και φέτος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού με τις εξής δραστηριότητες:
Coding is everything:
Τα παιδιά με την βοήθεια του beebot φτιάχνουν σύνθετες λέξεις με την λέξη νερό. Προγραμματίζουν το ρομποτάκι να κινηθεί πάνω στην πίστα όπου έχουμε τοποθετήσει διάφορες καρτέλες με εικόνες. Σε κάθε καρτέλα που σταματάει το bee bot ζητάμε απο τα παιδιά να βρούν και να συνθέσουν την αντίστοιχη λέξη. Το παιχνίδι τελειώνει όταν βρούμε όλες τις σύνθετες λέξεις.



Τρέχει τρέχει το νερό
Επεξεργαζόμαστε με τα παιδιά το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου “Το ποταμάκι”, το ακούμε μελοποιημένο στην εκδοχή του Γιάννη Ζουγανέλη, το παίζουμε σε ρόλους και τέλος ακολουθούμε την πορεία του νερού με την βοήθεια του Beebot, σε μια ειδικά διαμορφωμένη πίστα, στην οποία έχουμε τοποθετήσει τις αντίστοιχες κάρτες εικόνες.




Σπάμε τον κώδικα για την φιλοζωία
Στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού συμμετέχουμε με τις εξής δραστηριότητες με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων (4 Οκτωβρίου)
1.ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: διαβάζουμε παραμύθια με θέμα τη φιλοζωία, τα δικαιώματα των ζώων, τα αδέσποτα και δημιουργούμε το δικό μας παραμύθι με ήρωα τον Ουστ.
2.ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Τα νήπια-προνήπια θα ασχοληθούν με δραστηριότητες κωδικοποίησης/αποκρυπτογράφησης Τα παιδιά μαθαίνουν κωδικοποίηση διασκεδάζοντας και στοχεύουμε στην ανάπτυξη υπολογιστικής σκέψης, δεξιοτήτων και παρατηρητικότητας.
Η μορφή του Ουστ, που είναι το σκυλάκι ήρωας της ιστορίας μας, είναι δημιουργημένη με το λογισμικό zaply code σε ένα πλέγμα 15×13. Τα παιδιά ζωγραφίζουν χρησιμοποιώντας τον κώδικα. Προσέχουν τη θέση των χρωμάτων και ανακαλύπτουν την μορφή του
3. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Στη συγκεκριμένη δραστηριότητα τα παιδιά εισάγονται στην υπολογιστική σκέψη μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες. Τα παιδιά θα διδαχθούν βασικές αρχές προγραμματισμού.Θα δημιουργήσουμε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι κώδικα, με παίκτες τους μαθητές. Θα δημιουργηθεί ένα πλαίσιο με 20 τετράγωνα όπου ο παίκτης επιλέγει μια διαδρομή ώστε να φτάσει στον Ουστ και να του προσφέρει κάτι από όλα αυτά που θα τον κάνουν ευτυχισμένο(τροφή, νερό, καθαριότητα, κτηνίατρο, παιχνίδι, αγάπη). Οι υπόλοιποι μαθητές, κωδικοποιούν τη διαδρομή από το τετράγωνο της αρχής στο τετράγωνο του Ουστ και δημιουργούν τον κώδικα χρησιμοποιώντας τα βελάκια.
4. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: . Η μέλισσα Bee-bot πρέπει να προγραμματιστεί από το κάθε παιδί να ακολουθήσει την διαδρομή από την αφετηρία σε εικόνες θετικής συμπεριφοράς ανθρώπων προς τα ζώα.
5. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Αποκωδικοποίηση κρυφού μηνύματος- συνθήματος Βρίσκω τον “μυστικό κώδικα” αντιστοιχίζοντας εικόνα με γράμμα
Τα παραμύθια της γιαγιάς πάνε σχολείο
Διαβάσαμε διηγηθήκαμε στο κουκλοθέατρο και δραματοποίησαμε κλασικά παραμύθια.
Διηγηθήκαμε στο κουκλοθέατρο με τηβοήθεια του παππού και της γιαγιάς κλασσικά παραμύθια.
Τα παιδιά καλούνται να λύσουν γρίφους με αινίγματα παραμυθιών. Στη συνέχεια πρέπει να οδηγήσουν το παιδί ρομπότ ή τη μελισσούλα bee bot στη σωστή λύση του γρίφου.
Πίσω από κάθε καρτέλα παραμυθιού απάντηση του γρίφου κρύβεται ένα γράμμα. Όλα μαζί συνθέτουν τη λέξη παραμύθια
Αποκρυπτογράφηση: Χρησιμοποιώντας τον κώδικα της δραστηριότητας όπου κάθε εικόνα αντιστοιχεί σε ένα γράμμα αποκρυπτωγραφούν τη φράση ” Τα παραμύθια της γιαγιάς πάνε σχολείο”