Θεματικός Κύκλος: Φροντίζω το Περιβάλλον Επιμέρους Θεματική Ενότητα/Υποενότητα: Οικολογική Συνείδηση:«Το παράπονο των ζώων»
Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου είναι αρχικά η γνωριμία με τα κυριότερα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση στην Ελλάδα καθώς και οι κίνδυνοι, από τους οποίους απειλούνται. Μέσα από κατεξοχήν βιωματικές δράσεις, τα παιδιά μπήκαν στη θέση των ζώων που κινδυνεύουν και ενθαρρύνθηκαν να προτείνουν λύσεις, να επιλέγουν τις βέλτιστες λύσεις, να δημιουργούν «πρωτότυπα» αλλά και να αξιολογούν τα στάδια της λύσης που η ομάδα υιοθέτησε και εφάρμοσε. Απώτερος στόχος του συνόλου των εργαστηρίων είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών για τη ανάγκη προστασίας του πλανήτη, η καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης και η συνειδητοποίηση της έννοιας «περιβαλλοντικό αποτύπωμα». Άμεση θα είναι η διασύνδεση του θέματος τόσο με το γνωστικό αντικείμενο της Γλώσσας, της Μελέτης του [φυσικού] Περιβάλλοντος και την Πληροφορική.
Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική
Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση & ευθύνη – Ανθρώπινα Δικαιώματα- Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική: το πρόγραμμα προσεγγίζει θέματα οικογενειακής ποικιλομορφίας προς άρση των όποιων διακρίσεων (άρθρο 2, Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού), μέσα από δραστηριότητες που στοχεύουν στην καλλιέργεια και ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα στους μαθητές (4Cs – συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και επικοινωνία), αλλά και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία).
Φίλοι και όχι Eχθροi στο διαδίκτυο μαζί
Ζω Καλύτερα / Ευ Ζην- Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία & Πρόληψη των Εξαρτήσεων-Φίλοι κι όχι εχθροί, στο δι@δίκτυο μαζί: πρόγραμμα ευαισθητοποίησης απέναντι στους κινδύνους του διαδικτυακού εκφοβισμού. Εστιάζει στους ρόλους του θύματος και του θύτη στο διαδίκτυο, στην πρόληψη της δημιουργίας θυμάτων και θυτών στο διαδίκτυο, στον σεβασμό της προσωπικότητας, της ιδιωτικότητας, του απορρήτου και των προσωπικών δεδομένων των ατόμων στο διάδίκτυο, στα διαδικτυακά παιχνίδια και μέσα κοινωνικής δικτύωσης που τον συναντάμε, καθώς και στην αντιμετώπιση του διαδικτυακού εκφοβισμού.
STEM/STEAM «STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική
Δημιουργώ και Καινοτομώ – STEM/STEAM «STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική: το πρόγραμμα
έχει σκοπό να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/-ήτριες του Νηπιαγωγείου και της πρώτης τάξης του Δημοτικού Σχολείου με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία. Στόχοι του εν λόγω προγράμματος είναι τα παιδιά, να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική.