Κανονισμός Λειτουργίας

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΝΗΣ
Σχολικό έτος 2021-22
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να
εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο
καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως
σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες).
Επιπλέον, ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό
μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό
διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.
Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών,
δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να
διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την
απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ/ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Ο σκοπός του Νηπιαγωγείου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία είναι να βοηθήσει τα παιδιά να
αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά μέσα στο πλαίσιο των
ευρύτερων στόχων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Βοηθά τα νήπια να καλλιεργούν τις αισθήσεις τους, να οργανώνουν τις πράξεις τους, κινητικές και
νοητικές, να εμπλουτίζουν και να οργανώνουν τις εμπειρίες τους, από το φυσικό και το κοινωνικό
περιβάλλον, να αναπτύσσουν πρωτοβουλίες, ελεύθερα και αβίαστα, να αναπτύσσουν την
ικανότητα κατανόησης και έκφρασης, με σύμβολα γενικά και ιδιαίτερα, στους τομείς της
Γλώσσας, των Μαθηματικών και της Αισθητικής».
Επιπλέον το σύγχρονο νηπιαγωγείο επιδιώκει το σεβασμό της προσωπικότητας του νηπίου, την
ικανοποίηση των φυσικών και ψυχικών του αναγκών και το σεβασμό στις ατομικές του διαφορές ,
μέσα σε μια ατμόσφαιρα χαράς, παιχνιδιού, δημιουργίας και πειθαρχημένης ελευθερίας.
Το σχολικό έτος 2021-22 στο Νηπιαγωγείο Γεωργιανής λειτουργεί ένα πρωινό υποχρεωτικό τμήμα με 10
μαθητές και ένα προαιρετικό απογευματινό τμήμα με 8 μαθητές. Υπηρετούν σ’ αυτό
δύο εκπαιδευτικοί νηπιαγωγοί .Ακόμη το Νηπιαγωγείο διαθέτει καθαρίστρια με σύμβαση έργου
καθ’ όλη την διάρκεια του σχολικού έτους .
Συστεγάζεται με το Δημοτικό Σχολείο Γεωργιανής και έχει στη διάθεση του δύο αίθουσες (αίθουσα
διδασκαλίας και αίθουσα χαλάρωσης ). Οι χώροι υγιεινής (τουαλέτες , νιπτήρες) είναι ξεχωριστοί για
τα νήπια και τους μαθητές του Δημοτικού.
Λειτουργία Σχολείου
Διδακτικό ωράριο
Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του βασικού υποχρεωτικού προγράμματος και του ολοήμερου
νηπιαγωγείου, τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας ανά διδακτική ώρα καθώς και η έναρξη και λήξη του
διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ. Ανακοινώνονται
στους γονείς με την έναρξη του διδακτικού έτους με σχετικό έντυπο και αποστολή e-mail.
Η προσέλευση των μαθητών/τριών το πρωί γίνεται στο σχολείο από τις 8.15 π.μ. έως τις 8.30 π.μ.
Δύναται να λειτουργήσει πρόωρη υποδοχή από 7.45-8.00 μόνο αν υπάρχουν αιτήσεις γονέων για
τους μαθητές που επιλέγουν το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα . Ο ελάχιστος αριθμός για την
λειτουργία είναι 5 νήπια/προνήπια. Για το τρέχον σχολικό έτος δεν λειτουργεί πρόωρη υποδοχή
καθώς δεν υπήρξε ο απαιτούμενος αριθμός αιτήσεων.
Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την άφιξή τους, παραδίδουν τα παιδιά στη
Νηπιαγωγό στην είσοδο του Νηπιαγωγείου και δεν εισέρχονται στον εσωτερικό χώρο, προκειμένου
να περιοριστεί η διασπορά του κορονοϊού και να μη υπάρχει συνωστισμός.
Με σκοπό να εξασφαλίζεται η ασφάλεια των νηπίων- προνηπίων και να αποτρέπεται η αναίτια
είσοδος και έξοδος αυτών από τον προαύλιο χώρο του σχολείου, καθώς και η είσοδος ατόμων που
ουδεμία σχέση έχουν με τη λειτουργία του, οι θύρες εισόδου-εξόδου στον αύλειο χώρο του σχολείου
παραμένουν κλειστές κατά την διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Η είσοδος του νηπιαγωγείου κλειδώνεται στις 8:30 π.μ. και παραμένει κλειστή καθ’ όλη τη
διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, για να διαφυλάσσεται η ασφάλεια των μαθητών. Η είσοδος
ανοίγει μόνο κατά τις ώρες αποχώρησης των νηπίων δηλαδή στις 13:00 μ.μ., ώρα αποχώρησης του
πρωινού τμήματος και στις 16:00 μ.μ. , ώρα αποχώρησης του προαιρετικού ολοήμερου τμήματος.
Από τα παιδιά που φοιτούν στο νηπιαγωγείο μας 2 αποχωρούν στις 13.00 και τα υπόλοιπα που
φοιτούν στο ολοήμερο τμήμα αποχωρούν στις 16:00 .Σε εξαιρετικές περιπτώσεις οι γονείς
μπορούν να πάρουν τα παιδιά τους νωρίτερα, κατόπιν ενημέρωσης και υπογράφοντας υπεύθυνη
δήλωση. Σε αυτή την περίπτωση η αποχώρηση γίνεται στις 13.00.
ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ/ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ
Το Ωρολόγιο πρόγραμμα Νηπιαγωγείου και Ολοήμερου Νηπιαγωγείου καθορίζεται από την
κείμενη νομοθεσία ,συντάσσεται από το σύλλογο διδασκόντων και υπογράφεται από την
Προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων.
Σε περίπτωση αναστολής της διά ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων λόγω εκτάκτων
συνθηκών (πανδημία covid, ακραία καιρικά φαινόμενα) παρέχεται εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση
σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα που καθορίζεται από την κείμενη νομοθεσία.
Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων το οποίο ακολουθείται έχει καθοριστεί με όσα προβλέπει και
περιλαμβάνει το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) για το
νηπιαγωγείο, του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Από φέτος εισάγονται τα Εργαστήρια
Δεξιοτήτων τα οποία περιλαμβάνουν 4 θεματικούς κύκλους :Ζω καλύτερα – Ευ ζην , Ενδιαφέρομαι
και ενεργώ, Φροντίζω το περιβάλλον, Δημιουργώ και καινοτομώ. Επίσης γίνεται εισαγωγή της
Αγγλικής γλώσσας στα Νηπιαγωγεία με διδασκαλία 2 ωρών την εβδομάδα.
Σχολική και Κοινωνική ζωή
Φοίτηση
Η φοίτηση των μαθητών / μαθητριών στα νηπιαγωγεία είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από
τον/την εκπαιδευτικό της τάξης ο οποίος / η οποία καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και από την
Προϊσταμένη η οποία τις καταχωρίζει στο Πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘ. Η ελλιπής φοίτηση
και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο ,δυσχεραίνει τόσο το εκπαιδευτικό έργο ,όσο και την πρόοδο των
μαθητών / μαθητριών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη για τη φοίτηση των μαθητών ,
απέναντι στο σχολείο και την Πολιτεία , φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/ κηδεμόνες τους.
Σχολικοί χώροι
Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Μέσα από Προγράμματα και Δράσεις
καλλιεργούμε στα νήπια την υπευθυνότητα και το σεβασμό προς τον υλικό εξοπλισμό του
Νηπιαγωγείου, των περιουσιακών του στοιχείων και του φυσικού περιβάλλοντος. Όλοι μαζί
φροντίζουμε για την καλαισθησία και την καθαριότητα του χώρου. Εδώ μεγάλη είναι και η συμβολή
του προσωπικού καθαριότητας. Με βάση τις οδηγίες του ΕΟΔΥ , λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών
γίνεται σχολαστική απολύμανση των επιφανειών των χώρων υγιεινής και των υλικών απασχόλησης.
Διάλειμμα
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές / μαθήτριες βγαίνουν στο προαύλιο , όπως έχει
καθοριστεί από το Ωρολόγιο Πρόγραμμα. Φροντίζουμε η ώρα που προαυλίζονται τα νήπια να μη
συμπίπτει με την ώρα διαλείμματος του Δημοτικού Σχολείου.
Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές παραμένουν μέσα στην τάξη.
Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού και ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων όπου οι μαθητές και οι
μαθήτριες αλληλεπιδρούν , παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία
αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο.
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί ,
να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του
προαύλιου χώρου.
Συμπεριφορά -Δικαιώματα -Υποχρεώσεις
Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ
Φροντίζει για τη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων και των
μαθητών / μαθητριών και είναι υπεύθυνη , σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς , για την ομαλή
λειτουργία του σχολείου .
Ενημερώνει τους εκπαιδευτικούς για την εκπαιδευτική νομοθεσία.
Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων , την καλή τους χρήση
στη σχολική τάξη , τη λειτουργικότητα και την αντικατάσταση τους σε περίπτωση φθοράς.
Διαμορφώνει θετικό κλίμα ανάμεσα στα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Είναι υπεύθυνη για την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών.
Ταυτόχρονα η Προϊσταμένη εφόσον ασκεί και εκπαιδευτικό έργο ,οργανώνει την εκπαιδευτική
διαδικασία και με κατάλληλες μεθόδους , λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες των μαθητών , τους
εκπαιδεύει μέσα σε κλίμα συνεργασίας , ηρεμίας ,συλλογικότητας. Υιοθετεί κατάλληλες
παιδαγωγικές ενέργειες ,ώστε να αντιμετωπιστούν τυχόν προβλήματα. Προσπαθεί να δημιουργήσει
κλίμα συνεργασίας με τους γονείς ενημερώνοντας τους για την εξέλιξη και τη συμπεριφορά των
παιδιών τους.
ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Ακολουθώντας το αναλυτικό πρόγραμμα και τις εκπαιδευτικές τάσεις που επικρατούν , εφαρμόζουν
δραστηριότητες που εξασφαλίζουν την ενεργό συμμετοχή των νηπίων με σεβασμό στα
ενδιαφέροντα, τις κλίσεις τους και λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες που επηρεάζουν την επίδοσή
τους.
Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν το μάθημα τους , με εφαρμογή κατάλληλων μεθόδων
διδασκαλίας και τη χρήση εποπτικών μέσων.
Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα συνεργάζονται ,τόσο στον προγραμματισμό ,όσο και
στην εφαρμογή των διαθεματικών δραστηριοτήτων και συζητούν μεταξύ τους τα προβλήματα που
τυχόν αντιμετωπίζουν μέσα στην τάξη και επιλέγουν από κοινού τρόπους αποτελεσματικής
αντιμετώπισης τους.
Συμμετέχουν στον προγραμματισμό εκπαιδευτικού έργου , στις συνεδριάσεις του Συλλόγου
Διδασκόντων , στις παιδαγωγικές συναντήσεις και στα σεμινάρια επιμόρφωσης που
πραγματοποιούνται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Εκτονώνουν τις εντάσεις που παρουσιάζονται στην τάξη με παιδαγωγικό τρόπο.
Φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών επιτηρώντας τους κατά την είσοδο , τα διαλείμματα, την
παραμονή και την αποχώρηση τους από το σχολείο.
Επιμελούνται την καθαριότητα των σχολικών χώρων και ό,τι άλλο σχετίζεται με την υγιεινή και την ασφάλεια των μαθητών.
Ενδιαφέρονται για την προστασία του σχολικού χώρου και τη σχολική περιουσία , καθώς και την
ευκοσμία του σχολείου γενικά.
Σέβονται τα προσωπικά δεδομένα γονιών και μαθητών.
Συνεργάζονται με τους γονείς των μαθητών / μαθητριών , ενημερώνοντας τους για την πρόοδο ή και
τα τυχόν προβλήματα που εντοπίζουν σε σχέση με τα παιδιά τους και τους καθοδηγούν στην
εξεύρεση λύσεων.
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ/ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ
Μέσα από προγράμματα και δραστηριότητες :
Μαθαίνουν να σέβονται τους άλλους και το χώρο του σχολείου.
Εκπαιδεύονται να επιλύουν τις διαφορές τους με διάλογο και απευθυνόμενοι στον εκπαιδευτικό της
τάξης.
Συνδιαμορφώνουν κανόνες τους οποίους ακολουθούν.
Αποφεύγουν τη χρήση βίας οποιασδήποτε μορφής (σωματική, λεκτική , ψυχολογική).
Μαθαίνουν κανόνες υγιεινής και ασφάλειας.
ΓΟΝΕΙΣ- ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ
Φροντίζουν για την έγκυρη προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών και ενημερώνουν σε περίπτωση
απουσίας τους.
Διαβάζουν ανακοινώσεις έντυπες ή ηλεκτρονικές για να ενημερώνονται για τη λειτουργία του σχολείου.
Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα , αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που
αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους- θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ικανότητες, θέματα
οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης- τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση ,τη
συμπεριφορά , τη φοίτηση του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.
Συνεργάζονται στενά και με πνεύμα αρμονίας με το σχολείο για την επίλυση προβλημάτων που
προκύπτουν με τα παιδιά.
ΠΡΟΛΗΨΗ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Η ανάπτυξη θετικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/ και
αντιμετώπισης φαινομένων βίας , παρενόχλησης , εξαναγκασμού, και σχολικού εκφοβισμού.
Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της
διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς , η συνεργασία του σχολείου με την
οικογένεια κ.α.
Τη σχολική χρονιά 2021-2022 , η εκπαιδευτικός Νεοφωτίστου Γεωργία,ορίστηκε υπεύθυνη εντοπισμού
παρόμοιων φαινομένων, σύμφωνα με την Πράξη 8/22-09-2021 του συλλόγου διδασκόντων, με
αναπληρωματική την εκπαιδευτικό Τσεκούλη Πολύζω.
ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
Σχολικές δράσεις θεωρούνται όλες οι προγραμματισμένες και κατάλληλα σχεδιασμένες δράσεις του
σχολείου που συμπληρώνουν και εμπλουτίζουν τα προγράμματα σπουδών. Πραγματοποιούνται κατά τη
διάρκεια του διδακτικού ωραρίου, εντός ή και εκτός του σχολείου και σε συνεργασία με άλλα σχολεία και
άλλους φορείς όπως Μουσεία, Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, σχολικά δίκτυα, επιστημονικούς
και πολιτιστικούς φορείς και συλλόγους.
Αποσκοπούν στον εμπλουτισμό του περιεχομένου των προγραμμάτων σπουδών, στην ανάπτυξη των
ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών, στην αισθητική καλλιέργεια, στην έκφραση της
δημιουργικότητας , στη συνεργατικότητα , στην ανάπτυξη της αυτονομίας και της υπευθυνότητας και
στην ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον.
Οι σχολικές δράσεις συντελούν στην ανάπτυξη του δημοκρατικού ήθους, στο άνοιγμα του σχολείου
στην τοπική κοινότητα και επιτελούν αντισταθμιστικό ρόλο παρέχοντας τη δυνατότητα σε όλους
τους μαθητές να συμμετέχουν σε δραστηριότητες που διευρύνουν τους ορίζοντες τους.
Στις σχολικές δράσεις συμπεριλαμβάνονται:
1 Όσες δράσεις πραγματοποιούνται εκτός σχολείου και απαιτούν μετακίνηση των μαθητών από το
σχολείο με μεταφορικό μέσο.
Σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης τηρείται το ημερήσιο σχολικό ωράριο, ενώ θα υπάρχει έγκαιρη
ενημέρωση προς τους γονείς και γραπτή έγκρισή τους.
2 Όσες δράσεις πραγματοποιούνται εντός σχολείου.
3 Εκπαιδευτικές επισκέψεις ή έξοδοι των μαθητών σε κοντινή απόσταση από το σχολείο , περιορισμένης
χρονικής διάρκειας και όχι μεγαλύτερης των 2 διδακτικών ωρών. Και στην περίπτωση αυτή
ενημερώνονται έγκαιρα οι γονείς.
Οι σχολικές γιορτές εθνικές, θρησκευτικές, ή άλλου τύπου, καθώς και οι διδακτικές επισκέψεις
αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην πραγματοποίηση του σχολικού έργου, γι΄ αυτό οι
μαθητές δεν πρέπει να απουσιάζουν , αν δεν έχουν σοβαρό λόγο.
Ο εορτασμός της 17 Νοέμβρη γίνεται μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών.
Ο εορτασμός των Χριστουγέννων , των Εθνικών Επετείων της 28ης Οκτωβρίου και της 25ης Μαρτίου
καθώς και η γιορτή λήξης του σχολικού έτους γίνεται παρουσία κοινού, εφόσον το επιτρέπουν οι
συνθήκες. Για το σχολικό έτος 2021-2022 , λόγω της πανδημίας του covid 19, η πραγματοποίηση
εκδηλώσεων θα εξαρτηθεί από τις οδηγίες που θα δοθούν σχετικά, από τον ΕΟΔΥ.
Εκκλησιασμός των νηπίων μπορεί να γίνει μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων , εφόσον το
επιτρέπουν οι συνθήκες και εξασφαλίζονται οι προϋποθέσεις για την υγεία και την ασφαλή μετάβαση
τους στο Ναό.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΟΝΕΩΝ / ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ- ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου- οικογένειας
Η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς / κηδεμόνες και το Σύλλογο Γονέων και
Κηδεμόνων είναι πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου . Η
εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων – κηδεμόνων προς το
Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.
Οι γονείς -κηδεμόνες για οποιοδήποτε αίτημά τους απευθύνονται στον/στην εκπαιδευτικό της τάξης . Σε
περίπτωση που δεν υπάρχει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση , απευθύνονται στην Προϊσταμένη του
Νηπιαγωγείου.
Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και Γονέων / Κηδεμόνων
Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων / κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με
απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.
Στην αρχή του διδακτικού έτους λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη
λειτουργία του σχολείου. Το υλικό ενημέρωσης αποστέλλεται στα προσωπικά e-mail των γονέων
κηδεμόνων. Για όσους δεν υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής ενημέρωσης διανέμεται έντυπο υλικό.
Μία φορά το μήνα ορίζεται ημέρα και ώρα κατά την οποία μπορούν να προσέλθουν οι γονείς / κηδεμόνες
και να ενημερωθούν για την πρόοδο και την αγωγή των παιδιών τους.
Έκτακτες ενημερώσεις -συναντήσεις γίνονται κάθε φορά που κρίνει αναγκαίο ο εκπαιδευτικός της τάξης.
Μετά το τέλος κάθε τριμήνου πραγματοποιούνται ενημερώσεις προόδου- παιδαγωγικές συναντήσεις των
εκπαιδευτικών με τους γονείς κηδεμόνες των μαθητών / μαθητριών,
Η είσοδος των γονέων / κηδεμόνων επιτρέπεται μόνο κατά τις προκαθορισμένες μέρες και ώρες των
συναντήσεων.
Οι συναντήσεις πραγματοποιούνται πάντα εκτός διδακτικού ωραρίου και εντός εργασιακού
Οι γονείς – κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και να ενημερώνουν
άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή , ώστε το Νηπιαγωγείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους
και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή και
υπεύθυνων δηλώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων, δράσεων ,εκδηλώσεων.
Να αξιοποιούν κάθε πρόσφορο μέσο επικοινωνίας που παρέχεται από το Νηπιαγωγείο και να
ενημερώνονται για τα θέματα του Νηπιαγωγείου. Τέλος οι γονείς / κηδεμόνες σε έκτακτες περιπτώσεις θα
πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι.
Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Σχολικό Συμβούλιο
Το Νηπιαγωγείο έχει από κοινού με το Δημοτικό Σχολείο Γεωργιανής, Σύλλογο Γονέων και
Κηδεμόνων. .Ο Σύλλογος βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με την Προϊσταμένη και το Σύλλογο
Διδασκόντων και παρέχει βοήθεια σε οτιδήποτε ζητηθεί.
Το Σχολικό Συμβούλιο .απαρτίζεται από το Σύλλογο Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου , το Διοικητικό
Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και από τον εκπρόσωπο της τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Λειτουργεί συνεργατικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στην υγιεινή
στην ασφάλεια και την πρόληψη ατυχημάτων στο σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής.
Εμβολιασμός μαθητών
Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα
εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από
το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους
Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών
Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο
ανθρωπογενές περιβάλλον. Στο Νηπιαγωγείο υπάρχει επικαιροποιημένο σχέδιο για την αντιμετώπιση των
έκτακτων αναγκών, το οποίο εκπονείται σε συνεργασία με τον Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου
Γεωργιανής. Μέσα από προγράμματα και δραστηριότητες φροντίζουμε οι μαθητές/μαθήτριες να
ενημερωθούν για τους βασικούς κανόνες και τους τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των
φαινομένων αυτών.
Σε περίπτωση κρίσης οι μαθήτριες/μαθητές παραδίδονται μόνο στους γονείς/κηδεμόνες τους ή στα
πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για την παραλαβή τους , από τη σχολική
μονάδα.
Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας όπως Covid-19 ή ακραίων/επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί,
μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Προϊσταμένη, οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν
ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς πχ ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής
Προστασίας κλπ, για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχτηκε κατόπιν εισήγησης του Συλλόγου διδασκόντων
του Νηπιαγωγείου με την Πράξη Αρ.10/28-09-2021 και κοινοποιήθηκε με ηλεκτρονική
αλληλογραφία στον εκπρόσωπο του Δήμου και στο σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου.
Βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η
τήρησή του από τους μαθητές/τις μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με
αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και
εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο
οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.
Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά
περίπτωση από την Προϊσταμένη του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, καθώς
και από τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της
παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη
της σχολικής κοινότητας. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος και
αναπροσαρμόζεται όποτε κρίνεται απαραίτητο .