Εργαστήρια Δεξιοτήτων «Υπεύθυνα παιδιά, υπερασπιστές των ζώων»

Στο νηπιαγωγείο μας ολοκληρώσαμε με επιτυχία τα εργαστήρια δεξιοτήτων με τίτλο «Υπεύθυνα παιδιά, υπερασπιστές των ζώων», ένα πρόγραμμα που εντάσσεται στη θεματική «ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά». Το εργαστήριο αυτό στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με τα δικαιώματα των ζώων και τη σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώων. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και διερευνητική μάθηση, τα παιδιά κατανόησαν ότι ο σεβασμός προς τα ζώα είναι σημαντικός και ότι η στάση μας απέναντί τους ενισχύει το αίσθημα της ευθύνης και της υπευθυνότητας.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες, οργανωμένοι σε ομάδες, διαμόρφωσαν τους κανόνες συνεργασίας τους μέσα από θετική αλληλεπίδραση και ενεργητική συμμετοχή. Έτσι καλλιεργήσαμε δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας, κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας, αλλά και κοινωνικές δεξιότητες όπως η ενσυναίσθηση, η ευαισθησία και η υπευθυνότητα. Με ομαδικό πνεύμα και παιχνιδιάρικη διάθεση, καταλάβαμε πόσο στενή και αλληλένδετη είναι η σχέση μεταξύ ανθρώπου και ζώων. Παρατηρήσαμε και συζητήσαμε έργα τέχνης, αξιοποιώντας τη στοχαστική προσέγγιση για να αναπτύξουμε δημιουργική, κριτική και ολιστική σκέψη. Με αφορμή τον πίνακα του ζωγράφου Σαγκάλ «Εγώ και το χωριό», αναδείξαμε το μήνυμα της αλληλεξάρτησης και σεβασμού μεταξύ ανθρώπου και ζώων.1a

Επιπλέον, μέσα από εικόνες και βίντεο, ενημερωθήκαμε για τις συνθήκες διαβίωσης των ζώων σε φυσικό περιβάλλον αλλά και σε βιομηχανικές μονάδες παραγωγής, αναστοχαστήκαμε πάνω στην υπερεκμετάλλευση και αναπτύξαμε την ευθύνη μας απέναντί τους.2a 2ab

Γνωρίσαμε το κείμενο της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων και αποτυπώσαμε με ζωγραφιές τα δικαιώματα που θεωρούμε σημαντικά. 3a

Τέλος, δημιουργήσαμε μια αφίσα για να εκφράσουμε τη διαμαρτυρία μας ενάντια στην κακομεταχείριση των ζώων και να ευαισθητοποιήσουμε τους συμμαθητές μας. Παράλληλα, σκεφτήκαμε και προτείναμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προστατεύουμε και να υπερασπιζόμαστε τα ζώα στην καθημερινότητά μας. 4a 

Με αυτόν τον τρόπο, τα εργαστήρια δεξιοτήτων έγιναν μια μοναδική ευκαιρία να μάθουμε, να σκεφτούμε και να δράσουμε συλλογικά για τον σεβασμό και την προστασία των ζώων και του περιβάλλοντος.

Η Ανακύκλωση στο Νηπιαγωγείο μας

Τις τελευταίες μέρες στο νηπιαγωγείο μας μάθαμε πολλά για την ανακύκλωση! Συζητήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε το περιβάλλον και να πετάμε σωστά τα σκουπίδια στους μπλε κάδους. Μάθαμε να ξεχωρίζουμε τα υλικά – χαρτί, πλαστικό, γυαλί και μέταλλο – και φτιάξαμε όμορφες κατασκευές με ανακυκλώσιμα αντικείμενα.4a 4b 5a 6a 7a 7b 8a 9a 

Στο τέλος αυτής της ωραίας δράσης, σε συνεννόηση με τον Δήμο Καντάνου-Σελίνου καλέσαμε το φορτηγό ανακύκλωσης  του δήμου μας !Ήρθαν  με μεγάλη προθυμία, πάρκαραν το φορτηγό έξω από το Νηπιαγωγείο, μας εξήγησαν  και  μας  έδειξαν  πώς  αδειάζουν  τους  κάδους  και  πού πηγαίνουν όλα τα υλικά για να ξαναχρησιμοποιηθούν. Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Κουκουλά Αντώνη και τον κ. Ζουριδάκη Νεκτάριο!3a1a 2a

Ήταν μια υπέροχη εμπειρία και μάθαμε πόσο σημαντικό είναι να προστατεύουμε τη φύση κάθε μέρα!

Ένα Προαύλιο που Μιλά με τον Ήλιο, τον Άνεμο και τη Βροχή!

Στο Νηπιαγωγείο μας πιστεύουμε ότι η αυλή είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένας χώρος για παιχνίδι – είναι ένα ζωντανό εργαστήριο, όπου η μάθηση ξεκινά με την παρατήρηση και τη φαντασία των παιδιών. Με ενθουσιασμό σας παρουσιάζουμε τέσσερις ξεχωριστές παρεμβάσεις που μεταμόρφωσαν την αυλή μας σε ένα υπαίθριο φυσικό εργαστήριο!

Ηλιακό Ρολόι στο Προαύλιο μας – Ένα Μάθημα από τον Ήλιο!

Αφού παρατηρήσαμε μαζί τις σκιές στον προαύλιο χώρο, μιλήσαμε για τα παλιά ηλιακά ρολόγια και πώς οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν τον Ήλιο για να υπολογίζουν την ώρα. Έπειτα, με πολύ μεράκι και ομαδική συνεργασία, αρχίσαμε την κατασκευή της μακέτας του δικού μας ηλιακού ρολογιού.

Χρησιμοποιήσαμε απλά υλικά, όπως χαρτόνι, χρώματα, ξύλινο δείκτη  και φυσικά πολλή φαντασία! Τα παιδιά ζωγράφισαν, κόλλησαν τους αριθμούς του ρολογιού, μέτρησαν και έμαθαν για τις έννοιες της κατεύθυνσης, της σκιάς, αλλά και του χρόνου μέσα από βιωματική μάθηση.

Η μακέτα του ηλιακού ρολογιού θα τοποθετηθεί συμβολικά στον προαύλιο χώρο μας, υπενθυμίζοντας  στα παιδιά πως ο κόσμος γύρω μας είναι γεμάτος γνώση, αρκεί να τον παρατηρούμε προσεκτικά.1 3 2 3 Stigmiotypo othonhs 2025 05 28 222618

Ανεμοδείκτης – Η Κατεύθυνση του Ανέμου!

Δίπλα στο ηλιακό ρολόι, ένας ανεμοδείκτης στριφογυρίζει ανάλογα με την κατεύθυνση του ανέμου. Τα παιδιά έμαθαν για τα σημεία του ορίζοντα, χρησιμοποίησαν πυξίδα και ανέλαβαν να καταγράφουν καθημερινά πού φυσάει ο άνεμος. Η κατανόηση του καιρού γίνεται έτσι μια διασκεδαστική και βιωματική εμπειρία.3 3

Βροχόμετρο – Μετρούμε τη Βροχή!

Δεν ξεχνούμε φυσικά και το βροχόμετρο που από πέρυσι έχουμε στην αυλή μας! Ένα απλό αλλά πολύτιμο εργαλείο που δείχνει στα παιδιά πόσο νερό πέφτει κάθε φορά που βρέχει. Το έχουμε τοποθετήσει σε εμφανές σημείο στην αυλή, και μέσα στη σχολική χρονιά κρατήσαμε ημερολόγιο βροχής και χρησιμοποιήσαμε το νερό για να ποτίσουμε!4 2

Νέος Χλοοτάπητας – Μια Ανάσα Δροσιάς και Χαράς!

Και τέλος, η αυλή μας απέκτησε νέο, πράσινο χλοοτάπητα, προσφέροντας έναν ασφαλή, μαλακό και όμορφο χώρο για παιχνίδι, χαλάρωση και παρατήρηση της φύσης. Ο νέος μας τάπητας, τα έξοδα του οποίου καλύφθηκαν από τον δήμο Καντάνου – Σελίνου δεν είναι μόνο διακοσμητικός – είναι το «χαλί» πάνω στο οποίο ξεδιπλώνεται  η περιέργεια και η δημιουργικότητα των παιδιών μας!5 2

Με αυτές τις προσθήκες, η αυλή του Νηπιαγωγείου μας μετατρέπεται σε έναν χώρο βιωματικής μάθησης, εξερεύνησης, ανακάλυψης και χαράς. Τα παιδιά, μέσα από την πράξη και την εμπειρία, αναπτύσσουν δεξιότητες, ενισχύουν τη δημιουργικότητά τους και αποκτούν πολύτιμες γνώσεις για τη φύση και τον κόσμο.

Μια Πράσινη εβδομάδα Γεμάτη Ζωή, Φύση και Χαμόγελα!

Στα Οικολογικά και Αειφόρα 1ο & 2ο  Νηπιαγωγεία Παλαιοχώρας, η επαφή με τη φύση δεν είναι απλώς μάθημα – είναι βίωμα, χαρά και δημιουργία! Την περασμένη εβδομάδα, ζήσαμε μια ξεχωριστή ημέρα γεμάτη πράσινες δράσεις, συνεργασία και πολλή διασκέδαση!

 Φυτεύουμε, Μαθαίνουμε και Δημιουργούμε

Ξεκινήσαμε την εβδομάδα μας με φύτευση λαχανικών και φρούτων στο παρτέρι μας! Η κ. Κατερίνα Σαρικάκη, υπεύθυνη στα εκπαιδευτικά θέματα του Δήμου μας, πάντα θετική και πρόθυμη μας προμήθευσε με όλα τα φυτά που χρειαζόμασταν για να εμπλουτίσουμε το παρτέρι της σχολικής μας αυλής! Τα παιδιά, με την καθοδήγηση των νηπιαγωγών, φύτεψαν μαρούλια, πιπεριές και φραουλιές. Με τα χεράκια τους έσκαψαν, φρόντισαν, πότισαν και έβαλαν την αγάπη τους στο χώμα. Ήταν μια μοναδική εμπειρία που ενίσχυσε τη σχέση τους με τη γη και το περιβάλλον.

1 2 2 2 3 2 4 1 5 1

 Δενδροφύτευση με Πολύτιμους Συμμάχους

Στη συνέχεια, η αυλή μας απέκτησε ακόμη περισσότερη ζωή και χρώμα με τη δενδροφύτευση τριών υπέροχων δέντρων: μιας λεμονιάς, μιας πορτοκαλιάς και μιας βερικοκιάς! Η δράση αυτή έγινε χάρη στη πολύτιμη δωρεά της κ. Μαργαρίτας Μπράντι- Αλυγιζάκη που είχε διανύσει 98,7 χιλιόμετρα με το “Run for trees”  με μοναδικό σκοπό την δεντροφύτευση !!

Η πράξη αυτή δεν είναι μόνο μια γενναιόδωρη προσφορά προς το σχολείο, αλλά και μια επένδυση στο περιβάλλον, την παιδεία και το μέλλον των παιδιών μας!!

Τα νέα δέντρα θα προσφέρουν σκιά, ομορφιά και δροσιά στους χώρους μας και θα αποτελέσουν ζωντανά παραδείγματα της αξίας της περιβαλλοντικής συνείδησης.      Κ. Μαργαρίτα, ευχαριστούμε πολύ!!

 Επίσης ο κ. Δημήτρης Σαρτζετάκης, πατέρας μαθήτριας του σχολείου μας, με μεράκι και προθυμία βοήθησε και έσκαψε κατάλληλα τα σημεία για να φυτευτούν τα δέντρα μας! Ένα μεγάλο ευχαριστώ για τη βοήθειά του!6 7 8

 Πικ Νικ στην Αυλή!

Και επειδή κάθε προσπάθεια αξίζει και λίγη… απόλαυση, ολοκληρώσαμε την εβδομάδα μας με ένα διασκεδαστικό πικ νικ στην αυλή! Τα παιδιά έφαγαν το δεκατιανό τους στα ειδικά ξύλινα τραπεζάκια, χαρά, γέλια και παιχνίδια γέμισαν την αυλή, απολαμβάνοντας την όμορφη μέρα κάτω από τον ήλιο και δίπλα στα νέα μας φυτά και δέντρα!!9

Η εβδομάδα αυτή δεν ήταν μόνο μια περιβαλλοντική δράση – ήταν ένα μάθημα ζωής. Γιατί μέσα από τη φύση, τα παιδιά μαθαίνουν να σέβονται, να φροντίζουν και να αγαπούν τον κόσμο γύρω τους.

Μέσα από δράσεις σαν κι αυτή, κάνουμε πράξη τη βιωματική μάθηση και δίνουμε στα παιδιά εφόδια για έναν πιο πράσινο, υπεύθυνο και ελπιδοφόρο κόσμο.

Συνεχίζουμε με ενθουσιασμό, πράσινες ιδέες και πολλή όρεξη για νέες εμπειρίες!

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Ταξίδι στον Κόσμο της Μουσικής»

Στο νηπιαγωγείο μας, ξεκινήσαμε ένα μοναδικό ταξίδι με πυξίδα τον ήχο, τον ρυθμό και τη μελωδία!
Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού μας προγράμματος «Ταξίδι στον Κόσμο της Μουσικής», τα παιδιά γνώρισαν μουσικά όργανα από διάφορους πολιτισμούς και εποχές, ανακάλυψαν τη δύναμη της ανθρώπινης φωνής και βίωσαν τη μαγεία της μουσικής μέσα από κίνηση, παιχνίδι και ακρόαση.

Εμπνευσμένοι από το παραμύθι της Βασιλικής Νευροκοπλή «Ως την άκρη του νερού», οι μικροί μας ταξιδιώτες ακολούθησαν τον Αζαρία, τη Λινκ Λινκ, τον Τρελό Άνεμο και την Οάμρα, ανακαλύπτοντας ήχους από τα πέρατα του κόσμου:
🎵 κρουστά της Αφρικής,
🎵 πνευστά των Ινδιάνων,
🎵 έγχορδα της Ιαπωνίας,
🎵 πληκτροφόρα και πολλά ακόμα!

Κατασκευάσαμε αυτοσχέδια μουσικά όργανα, φτιάξαμε μουσικές ιστορίες, τραγουδήσαμε και ηχογραφήσαμε τα δικά μας τραγούδια. Κάθε ήχος, κάθε νότα, κάθε ρυθμός έγινε αφορμή για δημιουργία, επικοινωνία και χαρά.

Το αποτέλεσμα αυτής της μουσικής διαδρομής μπορείτε να το απολαύσετε μέσα από το ψηφιακό μας βιβλίο, πατώντας εδώ:

Γιατί, όπως λέει και το παραμύθι μας…
«Μεγάλωνε η μελωδία, μεγάλωνε και η σχεδία. Μεγάλωνε η σχεδία, μεγάλωναν και τα χρόνια. Αιώνες έγιναν…»

Μουσικοθεατρική παράσταση «Μια φορά κι ένα νερό»

Μια ξεχωριστή εμπειρία έζησαν τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας, παρακολουθώντας τη μουσικοθεατρική παράσταση «Μια φορά κι ένα νερό». Η παράσταση αυτή δεν ήταν απλώς ένα ακόμα θεατρικό έργο – ήταν ένα πολύχρωμο ταξίδι γεμάτο ρυθμό, εικόνες και… νερό!

Μέσα από έξυπνους διαλόγους, ζωντανή μουσική και πρωτότυπη σκηνική παρουσίαση, τα παιδιά γνώρισαν παροιμίες και λαϊκές φράσεις που σχετίζονται με το νερό. Έτσι οι μικροί μας μαθητές ήρθαν  σε επαφή με τη σοφία της παράδοσης, με τρόπο κατανοητό και ευχάριστο.

Το πιο σημαντικό όμως μήνυμα της παράστασης ήταν η αξία του νερού στη ζωή μας. Τα παιδιά κατάλαβαν πως το νερό δεν είναι κάτι δεδομένο – είναι πολύτιμο και απαραίτητο για όλους. Έμαθαν πως οφείλουμε να το προστατεύουμε και να μην το σπαταλάμε. Μέσα από διαδραστικές σκηνές, γέλια και τραγούδια, συνειδητοποίησαν πόσο σημαντικό είναι να υιοθετήσουμε οικολογική συνείδηση από μικρή ηλικία.

Η εμπειρία αυτή άφησε στα παιδιά όμορφες εντυπώσεις και πολύτιμα διδάγματα. Μετά την παράσταση μοιράστηκαν ενθουσιασμένα αυτά που είδαν και έμαθαν, ενώ αρκετά από αυτά πρότειναν ήδη ιδέες για το πώς μπορούμε όλοι να εξοικονομούμε νερό στην καθημερινότητά μας.

Ευχαριστούμε την θεατρική ομάδα Περαχώρα !
Καθώς κ τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την κάλυψη των εξόδων και το υπέροχο αυτό δώρο γνώσης και ψυχαγωγίας!

1 1 2 1 3 1

Επίσκεψη της Πυροσβεστικής

Μια ξεχωριστή και γεμάτη ενθουσιασμό μέρα είχαν την ευκαιρία να ζήσουν τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας με την επίσκεψη του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Καντάνου. Οι πυροσβέστες Πατσουράκης Eυτύχης και
Βαρδουλάκης Ευτύχης μάς τίμησαν με την παρουσία τους, φέρνοντας μαζί τους το πυροσβεστικό όχημα και φυσικά πολλά χαμόγελα!

Οι μικροί μας μαθητές άκουσαν με μεγάλο ενδιαφέρον για το σημαντικό έργο των πυροσβεστών, έμαθαν βασικούς κανόνες πρόληψης και προστασίας από τις φωτιές, ενώ συμμετείχαν ενεργά μέσα από ερωτήσεις και συζήτηση. Είχαν, μάλιστα, την ευκαιρία να δουν από κοντά τον εξοπλισμό των πυροσβεστών και να “μπουν” για λίγο στον ρόλο τους, δοκιμάζοντας το κράνος και κρατώντας τον πυροσβεστικό σωλήνα.

Η δράση αυτή δεν ήταν μόνο διασκεδαστική αλλά και εκπαιδευτική, καθώς ενίσχυσε την κατανόηση των παιδιών γύρω από την ασφάλεια και την αξία της προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο.

Ευχαριστούμε θερμά το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Καντάνου για την πολύτιμη προσφορά του και την ευαισθησία που έδειξε απέναντι στους μικρούς μας μαθητές. 1 2 3 4Stigmiotypo othonhs 2025 05 02 134439 5

Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα!!!

Αυτές τις μέρες, πριν το Πάσχα το νηπιαγωγείο μας γέμισε χρώματα, μυρωδιές και χαρούμενες φωνές! Τα παιδιά έφτιαξαν υπέροχες πασχαλινές κατασκευές με λαγουδάκια & αυγουλάκια καθώς και καλαθάκια & αβγοθήκες , χρησιμοποιώντας φαντασία και δημιουργικότητα. Παίξαμε πασχαλινά παιχνίδια στην τάξη και στην αυλή, κρύβοντας πασχαλινά αβγά, γελώντας και διασκεδάζοντας όλοι μαζί. Το αποκορύφωμα ήταν όταν φτιάξαμε πασχαλινά κουλουράκια! Ζυμώσαμε, πλάσαμε και ψήσαμε με αγάπη, γεμίζοντας το Νηπιαγωγείο με υπέροχες μυρωδιές. Περάσαμε όμορφες στιγμές και ανυπομονούμε να τις ξαναζήσουμε! Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα!!!61 14 1 2 1 3 1 51a 7

Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων

Στην Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 4 Απριλίου, η σημασία της φροντίδας και της προστασίας των ζώων είναι πιο έντονη από ποτέ. Στο Νηπιαγωγείο μας, με αφορμή αυτή την ιδιαίτερη μέρα, φιλοξενήσαμε την επίσκεψη της Καίτης και της Χρύσας μέλη της φιλοζωικής οργάνωσης, PAWS PALEOCHORA οι οποίες μας ενημέρωσαν για τα αδέσποτα ζώα και τη σημασία της υιοθεσίας τους.

Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε για την καλή μεταχείριση των ζώων, τη φροντίδα τους και τις ευθύνες που αναλαμβάνουμε όταν επιλέγουμε να υιοθετήσουμε ένα κατοικίδιο. Με παιδαγωγικό τρόπο, η φιλοζωική οργάνωση μας εξήγησε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα ζώα χωρίς σπίτι και γιατί είναι τόσο σημαντικό να τα αγαπάμε και να τα σεβόμαστε.

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τις δραστηριότητες και τις συζητήσεις, και πολλοί από αυτούς εξέφρασαν την επιθυμία να προσφέρουν βοήθεια στα ζώα της γειτονιάς τους, είτε με τη συλλογή τροφής, είτε με την ενημέρωση των μεγάλων για την ανάγκη υιοθεσίας και φροντίδας των αδέσποτων.

Η ημέρα αυτή ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία για να καλλιεργήσουμε την αγάπη για τα ζώα και να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και υπευθυνότητα.1 2 3 4

Εργαστήρια Δεξιοτήτων “Stem και η γη γυρίζει”

Στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου ήταν μέσα από πολλαπλές δραστηριότητες και με μεθόδους διευρευνητικής μάθησης τα νήπια να κάνουν ερωτήσεις και να αποκτήσουν γνώσεις για το ηλιακό σύστημα και την γη, να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους, να καλλιεργήσουν τη μαθηματική σκέψη μέσω δραστηριοτήτων STEAM και να επιλύσουν προβλήματα. Πιο συγκεκριμένα πραγματοποίησαν δραστηριότητες όπως αυτή της διερεύνησης ώστε να γίνει μια συζήτηση σχετική με τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις των νηπίων και ακολούθησαν επιμέρους δραστηριότητες που προσφέρουν νέα ερεθίσματα και γνώσεις για τη γη και το ηλιακό σύστημα. Διαδραστικά παιχνίδια, βίντεο από το διαδίκτυο, οπτικοακουστικό υλικό και παραμύθια χρησιμοποιήθηκαν για να ενισχύσουν το ενδιαφέρον των παιδιών για το θέμα και ομαδικές ή ατομικές κατασκευές δημιουργήθηκαν από τα νήπια για εμπέδωση και ελεύθερη έκφραση.Τέλος, χρησιμοποιήθηκε το ρομπότ-beebot για να ενισχύσει την υπολογιστική σκέψη των παιδιών. 20250204 130129 20250319 120701 20250319 120807 eikona Viber 2025 02 05 12 13 53 957eikona Viber 2025 04 01 23 32 47 975 eikona Viber 2025 02 18 20 30 58 000 eikona Viber 2025 02 18 20 30 58 058 eikona Viber 2025 04 01 17 46 51 064eikona Viber 2025 04 01 17 46 52 575eikona Viber 2025 04 01 17 46 46 857 eikona Viber 2025 04 01 17 46 47 542 eikona Viber 2025 04 01 23 32 42 937 eikona Viber 2025 04 01 23 32 43 161 eikona Viber 2025 04 01 23 32 48 102