Επίσκεψη της ΔΕΔΙΣΑ στο νηπιαγωγείο μας: Μαθαίνουμε για την κομποστοποίηση!

Σήμερα είχαμε μια πολύ σημαντική και εκπαιδευτική επίσκεψη στο νηπιαγωγείο μας! Ο κ. Βαρδάκης Εμμανουήλ, Γεωπόνος MSc, Διευθυντής Εναλλακτικής Διαχείρισης και Υπεύθυνος Ενημέρωσης & Ευαισθητοποίησης Πολιτών της ΔΕΔΙΣΑ Χανίων, μας έφερε έναν κομποστοποιητή και έκανε στα παιδιά μια καταπληκτική παρουσίαση για την αξία της κομποστοποίησης και την προστασία του περιβάλλοντος. Μάθαμε τι υλικά μπορούμε να ρίχνουμε μέσα, πώς λειτουργεί ο κομποστοποιητής και πόσο σημαντικό είναι να μετατρέπουμε τα υπολείμματα τροφών σε πολύτιμο λίπασμα.

Τον ευχαριστούμε θερμά για τις χρήσιμες πληροφορίες που πρόσφερε στα παιδιά μας. Επιπλέον, ο κ. Βαρδάκης μας διέθεσε έντυπο ενημερωτικό υλικό και υφασμάτινες κασετίνες για τα παιδιά, εμπλουτίζοντας ακόμη περισσότερο τη μαθησιακή τους εμπειρία. Τον ευχαριστούμε επίσης για τη συνεργασία και την πολύτιμη συμβολή του στην περιβαλλοντική εκπαίδευση των μαθητών μας. Η επίσκεψη αυτή μάς ενθαρρύνει να φροντίζουμε όλοι μαζί το περιβάλλον και να υιοθετούμε καθημερινά πιο οικολογικές συνήθειες.

1ko 2ko 3ko

Ενδοσχολική Επιμόρφωση – Σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών από το «Χαμόγελο του παιδιού».

Στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών πραγματοποιήθηκε Σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών από το «Χαμόγελο του παιδιού» με τη συνεργασία όλων των νηπιαγωγείων του Δήμου Καντάνου–Σελίνου. Στο σεμινάριο κλήθηκαν και συμμετείχαν εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου, καθώς και οι γονείς των παιδιών των Νηπιαγωγείων. Υλοποιήθηκε την Παρασκευή 28/11 και το Σάββατο 29/11 και συμμετείχαν εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Καντάνου-Σελίνου καθώς και γονείς των Νηπιαγωγείων.

Ευχαριστούμε θερμά τους διασώστες κ. Αρετή Καραγιαννάκη, κ. Βικτώρια Σάλιαρη και κ. Χαράλαμπο Καλλιγιαννάκη για την πολύτιμη εκπαίδευση που παρείχαν, καθώς και τον αντιδήμαρχο κ. Στυλιανό  Καλογρίδη για τη φιλοξενία που προσέφερε στην ομάδα των διασωστών. Ευχαριστούμε επίσης όλους όσοι συμμετείχαν και συνέβαλαν στην επιτυχία της δράσης.

Σε μια εποχή, όπου η συνεργασία αποτελεί τον θεμέλιο λίθο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η ενεργή παρουσία των δυσπρόσιτων νηπιαγωγείων αναδεικνύει τη σημασία των απομακρυσμένων περιοχών. Τα νηπιαγωγεία του Δήμου Καντάνου-Σελίνου δίνουν ενεργά το παρόν και αποδεικνύουν ότι, όταν ενώνονται οι δυνάμεις, μπορούν να υλοποιούνται δράσεις με ουσιαστικό αντίκτυπο για όλη τη σχολική κοινότητα.

Η κοινή αυτή προσπάθεια θέτει τη βάση για τη συνέχιση της συνεργασίας και για νέες πρωτοβουλίες στο μέλλον.

1ο και 2ο Νηπιαγωγεία Παλαιόχωρας

Νηπιαγωγείο Κουντούρας

Νηπιαγωγείο Καντάνου

Νηπιαγωγείο Ροδοβανίου

1 2 3 4

Δράση Ενεργού Πολίτη- Εργαστήρια Δεξιοτήτων: «Νηπίων Παιδεία: Το πρώτο βήμα στη δημοκρατία»

Το πρόγραμμα «Νηπίων Παιδεία», ως δράση Ενεργού Πολίτη στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», υλοποιήθηκε με έμφαση στη συμπερίληψη, τον αλληλοσεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Στόχο είχε, τα παιδιά να αναπτύξουν κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες απαραίτητες για τη δημοκρατική συνύπαρξη, μέσα από βιωματικές δράσεις που ενίσχυσαν τη συνεργασία, την ενσυναίσθηση και τη δημοκρατική συμμετοχή. Το πρόγραμμα ευθυγραμμίστηκε με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, και ιδιαίτερα με τον SDG 4 – Ποιοτική Εκπαίδευση και τον SDG 5 – Ισότητα των Φύλων.

Τα παιδιά συμμετείχαν σε ποικίλες βιωματικές δραστηριότητες που ενίσχυσαν τη συνεργασία, την ενσυναίσθηση και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Γνώρισαν καλύτερα το ένα το άλλο μέσα από παιχνίδια ενεργοποίησης, αναγνώρισαν συναισθήματα και ανάγκες με τη βοήθεια της κούκλας «Δώρα», ενώ μέσα από παραμύθια και παιχνίδια ρόλων εμβάθυναν στη σημασία της διαφορετικότητας και της επίλυσης προβλημάτων. Με την «Αλυσίδα της Αγάπης» καλλιέργησαν δεσμούς και κατανόηση, ενώ δραστηριότητες όπως «Η πίτα της φιλίας» τα βοήθησαν να αναγνωρίζουν αποκλεισμούς και να αναπτύσσουν αλληλεγγύη. Εξερεύνησαν την προσωπική και κοινωνική τους ταυτότητα μέσα από εικαστικές δημιουργίες και με αφορμή τον «Έλμερ, τον παρδαλό ελέφαντα» οργάνωσαν έκθεση των έργων τους στο σχολείο. Παρακάτω μπορείτε να δείτε φωτογραφίες από τις δράσεις των παιδιών.

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα – Code Week 2025!

Με χαρά και ενθουσιασμό το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε και φέτος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα – EU Code Week, διοργανώνοντας 10 δημιουργικές δράσεις σε συνεργασία με σχολεία από την Ελλάδα και το εξωτερικό!
Στόχος μας ήταν τα παιδιά να γνωρίσουν βασικές έννοιες της κωδικοποίησης και της υπολογιστικής σκέψης μέσα από το παιχνίδι, τη συνεργασία, την κίνηση και τη φαντασία!

 1. Κωδικο-Αποστολή: Ανακαλύπτοντας το αρχικό του ονόματός μας!

Μέσα από το διαδραστικό περιβάλλον του Φωτόδεντρου (Σύνθετος προγραμματισμός ρομπότ), τα παιδιά προγραμμάτισαν τον «μαθητή» ώστε να φτάσει στο αρχικό γράμμα του ονόματός τους!
Μέσα από τη δραστηριότητα εξασκήθηκαν στον προσανατολισμό, τη λογική σκέψη και τη χαρά της ανακάλυψης!

1 1

2. Four-Step Code Experience

Μέσα από τη φυσική κίνηση τα παιδιά εξερεύνησαν τη «γλώσσα» του σώματος και τη σύνδεσή της με την κωδικοποίηση.
Ακολούθησαν βήμα-βήμα τη διαδικασία: Exploration – Improvement – Mastery, αναπτύσσοντας δεξιότητες συνεργασίας, αυτοπεποίθησης και συντονισμού!

2 1

3. Color Monster Mix Up

Το Τερατάκι των Συναισθημάτων είχε… μπερδευτεί! Τα παιδιά προγραμμάτισαν το Bee-Bot να ταξιδεύει πάνω στα χρώματα του ταμπλό, αναγνωρίζοντας και συζητώντας κάθε συναίσθημα και βοήθησαν το τερατάκι να βρει την Αγάπη!

3a

4. Small Codes… Big Ideas!!!

Μέσα από το παιχνίδι «Γράφουμε το όνομά μας με κώδικα», τα παιδιά χρησιμοποίησαν σύμβολα και χρώματα για να «προγραμματίσουν» τα γράμματά τους!
Ανακάλυψαν πως η κωδικοποίηση μπορεί να είναι διασκεδαστική, δημιουργική και γεμάτη φαντασία.

4a

5. Χρώματα, Σχήματα και Αριθμοί

Τα παιδιά ακολούθησαν μοτίβα χρωμάτων για να δημιουργήσουν την ουρά μιας γάτας!
Μέσα από τη δραστηριότητα εξασκήθηκαν στη λογική ακολουθία και τη συστηματική σκέψη.

5a

6. Elmer Step by Step

Με αφορμή τον πολύχρωμο Elmer το Ελεφαντάκι, τα παιδιά ακολούθησαν «αλγοριθμικές οδηγίες» για να τον ζωγραφίσουν βήμα-βήμα!
Μέσα από την τέχνη γνώρισαν την έννοια της σειράς εντολών, του debugging και της συνεργασίας, συνδυάζοντας δημιουργικότητα και λογική!

6 1

7. Coding Bears

Σε ένα τετραγωνισμένο πλαίσιο, τα παιδιά προγραμμάτισαν το Bee-Bot αρκουδάκι να φτάσει με ασφάλεια στη φωλιά του!
Έπρεπε να σκεφτούν, να σχεδιάσουν και να συνεργαστούν για να βρουν την καλύτερη διαδρομή!

7 1 1

8. Ένα φρούτο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα!

Με φρούτα και ρομποτάκια Bee-Bot, τα παιδιά δημιούργησαν «αλγοριθμικά μονοπάτια» για να φτάσουν στο σωστό φρούτο, απαντώντας πρώτα σε γρίφους και αινίγματα.

8 1

9. Ζωγραφίζω όπως ο Μοντριάν – Draw Just Like Mondriaan

Γνωρίσαμε τον καλλιτέχνη Πιτ Μοντριάν και τη γεωμετρική του τέχνη.
Τα παιδιά δημιούργησαν το περιστέρι – σύμβολο ειρήνης, χρησιμοποιώντας αριθμητικό κώδικα – κάθε αριθμός αντιστοιχούσε σε ένα χρώμα.
Έτσι συνδύασαν τέχνη και προγραμματισμό, δημιουργώντας μοναδικά έργα!

9

10. Protecting the Planet

Στην τελευταία μας δράση, τα παιδιά ανακάλυψαν πώς οι εντολές μπορούν να δώσουν «ζωή» σε μια ζωγραφιά.
Μέσα από απλές οδηγίες και σχέδια, έμαθαν ότι με τη σωστή ακολουθία βημάτων μπορούμε να προστατέψουμε και να φροντίσουμε τον πλανήτη μας!

10 1

Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας – Δράση «Ημέρα Ανοιχτής Αγκαλιάς»

1

Την Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2025, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στη δράση «Ημέρα Ανοιχτής Αγκαλιάς», που συνδιοργανώθηκε από το Κέντρο Ψυχικής Υγείας Ενηλίκων με Ιατροπαιδαγωγικές Υπηρεσίες Χανίων, την Κινητή Μονάδα Ψυχικής Υγείας Ενηλίκων, Παιδιών και Εφήβων, τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων και τον Δήμο Καντάνου – Σελίνου.

Στο χώρο του νηπιαγωγείου πραγματοποιήσαμε το βιωματικό εργαστήριο «Το Δέντρο των Συναισθημάτων».
Μέσα από παιχνίδι, συζήτηση και εικαστικές δραστηριότητες, τα παιδιά αναγνώρισαν, ονόμασαν και εξέφρασαν τα συναισθήματά τους. Δημιουργήσαμε όλοι μαζί το «δέντρο» μας, γεμάτο σκέψεις, συναισθήματα και φαντασία. Η δράση πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία της Διεπιστημονικής Ομάδας του Κέντρου Ψυχικής Υγείας και της Κινητής Μονάδας (Λογοθεραπεύτρια, Εργοθεραπεύτρια, Επισκέπτρια Υγείας, Νοσηλεύτρια και Δασκάλα Ειδικής Αγωγής), των εκπαιδευτικών του 1ου και 2ου Νηπιαγωγείου Παλαιόχωρας και της Συμβούλου Εκπαίδευσης Π.Ε.60 της 1ης ενότητας, κας Αυγουστάκη Κατερίνας.

2

3

4

566a7

Ευχαριστούμε θερμά όλους όσοι συνέβαλαν στην οργάνωση και υλοποίηση αυτής της όμορφης εμπειρίας, καθώς και τα παιδιά μας που με ενθουσιασμό και φαντασία γέμισαν το σχολείο με θετική ενέργεια και αγκαλιές!

12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025, γιορτάσαμε στο νηπιαγωγείο μας την 12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού!
Με χαρά και ενθουσιασμό τα παιδιά συμμετείχαν σε παιχνίδια και ασκήσεις γυμναστικής μέσα στην τάξη, καλλιεργώντας το ομαδικό πνεύμα, τη συνεργασία και την αγάπη για την άσκηση.

1

Στην συνέχεια, η ενιαία αίθουσα μετατράπηκε σε έναν χώρο άθλησης, γεμάτο κίνηση, χαμόγελα και παιδικές φωνές. Ιδιαίτερα θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την κα Μάγδα Κατσιγαράκη, η οποία αποδέχτηκε την πρόσκλησή μας και ήρθε κοντά μας για να καθοδηγήσει τις δραστηριότητες. Με το κέφι και την εμπειρία της κατάφερε να ενθουσιάσει τα παιδιά και να τους χαρίσει μια ξεχωριστή εμπειρία άθλησης.

2

3

4

Στο τέλος, κάθε παιδί έλαβε μετάλλιο συμμετοχής, σύμβολο προσπάθειας και χαράς, για να θυμάται αυτή τη ξεχωριστή ημέρα.

5

Η άθληση είναι γιορτή, και όταν γίνεται με χαμόγελο, γίνεται ακόμα πιο ξεχωριστή!

ΑΓΙΑΣΜΟΣ Σχολικού Έτους 2025-2026

ChatGPT Image 8 Sep 2025 12 51 01 m.m 768x512 1

Αγαπητοί γονείς,

Με χαρά σας ενημερώνουμε ότι ο αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 11:00 π.μ. στον χώρο του νηπιαγωγείου μας.

Σας περιμένουμε όλους, γονείς και παιδιά, για να ξεκινήσουμε μαζί μια όμορφη, δημιουργική και γεμάτη χαμόγελα σχολική χρονιά!

Με χαρά υποδεχόμαστε και φέτος τους μικρούς μας μαθητές στο Νηπιαγωγείο, γνωρίζοντας πως η προσαρμογή τους είναι ένα σημαντικό βήμα στη ζωή τους. Τα παιδιά μπορεί να νιώσουν άγχος, αγωνία ή ντροπή, όμως με χρόνο, χώρο και στήριξη θα καταφέρουν να ενταχθούν ομαλά στη σχολική κοινότητα.

Οι βασικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν σχετίζονται με τον αποχωρισμό από τους γονείς, την ένταξη σε ομάδα, τη διαχείριση ορίων και την ανάπτυξη αυτονομίας.

Για να τα βοηθήσετε:

  • Μιλήστε τους με ειλικρίνεια για το τι θα συμβεί και καθησυχάστε τα ότι θα επιστρέψετε να τα πάρετε.

  • Μην αποθαρρύνεστε από τις πρώτες αντιδράσεις και συνεργαστείτε με τις νηπιαγωγούς.

  • Απαντήστε στις ερωτήσεις τους με απλότητα και ρεαλισμό.

Αποφύγετε να τα πιέζετε να μιλήσουν, να χρησιμοποιείτε το Νηπιαγωγείο ως απειλή ή να τους δίνετε λανθασμένες προσδοκίες.

Τέλος, θα πρέπει αγαπητοί μας γονείς, να υπερβείτε την ανάγκη σας, να αποκτήσουν τα παιδιά σας μόνο γνώσεις (γραφή, ανάγνωση, μαθηματικά, αγγλικά…) με δεδομένο ότι τις συγκεκριμένες αυτές δεξιότητες, θα τις διδάσκονται σε όλη τη σχολική τους πορεία. 

       Οι νέες δεξιότητες, οι οποίες πλέον μπήκαν στην καθημερινότητα του σύγχρονου Νηπιαγωγείου, καλλιεργούν αξίες, υγιείς συμπεριφορές και σωστές πρακτικές όπως: ενσυναίσθηση, κοινωνικοποίηση, αλληλεγγύη, οικολογική συνείδηση, καλλιέργεια του υπεύθυνου μελλοντικού πολίτη, αυτονομία, ατομική ευθύνη, δημιουργικότητα, χτίσιμο ψυχικής ανθεκτικότητας.

      Δείξτε εμπιστοσύνη λοιπόν, στον εκπαιδευτικό χαρακτήρα του σύγχρονου Νηπιαγωγείου, ως προθάλαμο για την εκμάθηση εκείνων των δεξιοτήτων που θα γίνουν χρήσιμα εργαλεία για τη διαχείριση της σύγχρονης ζωής στην οποία θα ζήσουν τα παιδιά μας.

Χρήσιμες πληροφορίες 
για τη λειτουργία του Νηπιαγωγείου:



Λήψη αρχείου

Καλή Αρχή και Καλή Σχολική Χρονιά!

Γιορτή Λήξης – Θεατρικό «Καθαρή Παραλία»

Η φετινή σχολική χρονιά έκλεισε με τον πιο όμορφο τρόπο, μια ξεχωριστή γιορτή με θέμα «Καθαρή Παραλία», που μας γέμισε χρώματα, τραγούδια και σημαντικά μηνύματα για το περιβάλλον και την αγάπη προς τη φύση.

Τα παιδιά μας, με τον ενθουσιασμό και τη φαντασία τους, μας ταξίδεψαν σε έναν κόσμο όπου οι παραλίες είναι καθαρές, γεμάτες παιχνίδι και όχι σκουπίδια! Μέσα από το θεατρικό μας, μας θύμισαν πόσα μπορούμε να πετύχουμε όταν αγαπάμε τη Γη μας και συνεργαζόμαστε.

1 1 2 1 3 1 4 1  Θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων για τη διαρκή υποστήριξη και κυρίως για τα υπέροχα δωράκια που προσέφερε στα παιδιά στο τέλος της γιορτής! Τα προσωπάκια τους έλαμψαν από χαρά, και ήταν ένα γλυκό κλείσιμο μιας πολύτιμης χρονιάς.6 1

Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους όσους συνεργαστήκαμε φέτος για την όμορφη κοινή μας πορεία. Μαζί, δημιουργήσαμε ένα ασφαλές, δημιουργικό και γεμάτο αγάπη περιβάλλον για τα παιδιά μας.

Τώρα, ήρθε η ώρα να αποχαιρετιστούμε… όχι με λύπη, αλλά με χαμόγελο και πολλές αναμνήσεις στις αποσκευές μας!

Καλό καλοκαίρι σε όλους!
Ας γεμίσουμε τις παραλίες με γέλια, αλλά όχι με σκουπίδια!
Ραντεβού τον Σεπτέμβρη, γεμάτοι ενέργεια…έτοιμοι για νέες ανακαλύψεις και περιπέτειες!

Παγκόσμια Ημέρα Προστασίας Περιβάλλοντος

Στο πλαίσιο των δράσεων μας για το περιβάλλον και την ευαισθητοποίηση των μικρών μαθητών, το τελευταίο χρονικό διάστημα αφιερώσαμε χρόνο και ενέργεια στην εκπαίδευση των παιδιών σχετικά με την προστασία του πλανήτη μας. Θέλαμε να τους δείξουμε πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουν το περιβάλλον τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες από μικρή ηλικία.

Ξεκινήσαμε με εποπτικό υλικό και παραμύθια που μιλούσαν για τη φύση, τα ζώα και την ανάγκη να την προστατεύουμε. Μέσα από συζητήσεις και παιχνίδια επικεντρωθήκαμε στην προστασία των θαλασσών, των ακτών και στη διατήρηση των φυσικών πόρων. Παράλληλα, δημιουργήσαμε όμορφες κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά και μάθαμε τραγούδια για το περιβάλλον. 01 02 03 04

Ο πιο ενεργός και βιωματικός μας τρόπος εκπαίδευσης ήταν η επίσκεψη στην παραλία, όπου μαζί με τα παιδιά μαζέψαμε σκουπίδια και φροντίσαμε να καθαρίσουμε τον χώρο. Η εμπειρία αυτή τους έδωσε την ευκαιρία να δουν από κοντά πόσο σημαντικό είναι να διατηρούμε τις ακτές καθαρές.1 2 3 4 4a 1 Επιπλέον, μας μίλησε το Λιμενικό Σώμα, για το ρόλο του στη φύλαξη των ακτών και την προστασία των θαλασσών μας και μας θύμισε τρόπους για να συμβάλλουμε και εμείς. Ευχαριστούμε θερμά την κα Ελευθερία Ταμπακάκη, τον κ. Ανδρέα Γαλανάκη και τον κ. Ελισσαίο Κουκουλανάκη από το Λιμενικό Σώμα για την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική ενημέρωση που προσέφεραν στα παιδιά μας. 5 6 7 7a Είμαστε περήφανοι που τα παιδιά μας συμμετείχαν ενεργά σε αυτήν τη δράση, μαθαίνοντας ότι όλοι μπορούμε να συμβάλλουμε στην προστασία του περιβάλλοντος μας, ξεκινώντας από τις μικρές καθημερινές μας πράξεις. Συνεχίζουμε να ευαισθητοποιούμε και να εμπλουτίζουμε τις γνώσεις τους, ώστε να μεγαλώσουν με σεβασμό και αγάπη για τη φύση. 8

Εργαστήρια Δεξιοτήτων «Υπεύθυνα παιδιά, υπερασπιστές των ζώων»

Στο νηπιαγωγείο μας ολοκληρώσαμε με επιτυχία τα εργαστήρια δεξιοτήτων με τίτλο «Υπεύθυνα παιδιά, υπερασπιστές των ζώων», ένα πρόγραμμα που εντάσσεται στη θεματική «ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά». Το εργαστήριο αυτό στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με τα δικαιώματα των ζώων και τη σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώων. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και διερευνητική μάθηση, τα παιδιά κατανόησαν ότι ο σεβασμός προς τα ζώα είναι σημαντικός και ότι η στάση μας απέναντί τους ενισχύει το αίσθημα της ευθύνης και της υπευθυνότητας.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες, οργανωμένοι σε ομάδες, διαμόρφωσαν τους κανόνες συνεργασίας τους μέσα από θετική αλληλεπίδραση και ενεργητική συμμετοχή. Έτσι καλλιεργήσαμε δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας, κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας, αλλά και κοινωνικές δεξιότητες όπως η ενσυναίσθηση, η ευαισθησία και η υπευθυνότητα. Με ομαδικό πνεύμα και παιχνιδιάρικη διάθεση, καταλάβαμε πόσο στενή και αλληλένδετη είναι η σχέση μεταξύ ανθρώπου και ζώων. Παρατηρήσαμε και συζητήσαμε έργα τέχνης, αξιοποιώντας τη στοχαστική προσέγγιση για να αναπτύξουμε δημιουργική, κριτική και ολιστική σκέψη. Με αφορμή τον πίνακα του ζωγράφου Σαγκάλ «Εγώ και το χωριό», αναδείξαμε το μήνυμα της αλληλεξάρτησης και σεβασμού μεταξύ ανθρώπου και ζώων.1a

Επιπλέον, μέσα από εικόνες και βίντεο, ενημερωθήκαμε για τις συνθήκες διαβίωσης των ζώων σε φυσικό περιβάλλον αλλά και σε βιομηχανικές μονάδες παραγωγής, αναστοχαστήκαμε πάνω στην υπερεκμετάλλευση και αναπτύξαμε την ευθύνη μας απέναντί τους.2a 2ab

Γνωρίσαμε το κείμενο της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων και αποτυπώσαμε με ζωγραφιές τα δικαιώματα που θεωρούμε σημαντικά. 3a

Τέλος, δημιουργήσαμε μια αφίσα για να εκφράσουμε τη διαμαρτυρία μας ενάντια στην κακομεταχείριση των ζώων και να ευαισθητοποιήσουμε τους συμμαθητές μας. Παράλληλα, σκεφτήκαμε και προτείναμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προστατεύουμε και να υπερασπιζόμαστε τα ζώα στην καθημερινότητά μας. 4a 

Με αυτόν τον τρόπο, τα εργαστήρια δεξιοτήτων έγιναν μια μοναδική ευκαιρία να μάθουμε, να σκεφτούμε και να δράσουμε συλλογικά για τον σεβασμό και την προστασία των ζώων και του περιβάλλοντος.