Σχολικό Έτος 2025-26

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2025-2026

1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΘΕΜΑ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΙΜΙΑ: ΖΩΟΦΙΛΙΑ-ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΖΩΩΝ

Τίτλος: Τα Ζώα μιλούν! Άκουσέ τα!

Στόχοι: Οι μαθητές να:

  • Αναγνωρίζουν την συναισθηματική σχέση ανθρώπων και ζώων
  • Να εντοπίζουν ανθρώπινες δραστηριότητες που θέτουν σε κίνδυνο την ύπαρξη κάποιων ζώων-περιπτώσεις κακοποίησης ζώων
  • Να ευαισθητοποιούνται γύρω από το θέμα της εγκατάλειψης ζώων
  • Να συμμετέχουν σε εθελοντικές δράσεις (Δράση Ενεργού Πολίτη)

Διάρκεια: 5 έως 7 εβδομάδες

 

2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ

ΘΕΜΑ: ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ: ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ, ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

Τίτλος: ΒΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΤΗ… ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ!

Στόχοι:

  • Προώθηση της συνεργασίας και της δημιουργικής συνύπαρξης-διαχείριση συγκρουσιακών καταστάσεων
  • Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και κατανόησης της διαφορετικότητας, αναγνώριση στερεοτύπων και προκαταλήψεων
  • Ανάπτυξη κριτικής σκέψης και διαμόρφωση ανθρωπιστικής συνείδησης
  • Έκφραση συναισθημάτων με κατανοητό τρόπο

Διάρκεια: 5 έως 7 εβδομάδες

 

3ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

ΘΕΜΑ: STEM- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ

Τίτλος: ΌΛΑ ΓΥΡΩ ΜΑΣ… ΧΟΡΕΥΟΥΝ!

Στόχοι: Οι μαθητές να:

  • Να μάθουν τους πλανήτες του Ηλιακού Συστήματος
  • Να εξοικειωθούν με την ρομποτική και τον προγραμματισμό
  • Να εξοικειωθούν με εκπαιδευτικά λογισμικά έκφρασης και ψηφιακά εργαλεία
  • Να ανακαλύψουν την αξία της ομαδικής εργασίας και της από κοινού ανακάλυψης

Διάρκεια: 5 έως 7 εβδομάδες

4ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΆΞΟΝΑΣ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ

ΘΕΜΑ: ΥΓΕΙΑ: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ

Τίτλος: ΚΟΚ… ΛΟΦΟΡΩ ΣΩΣΤΑ!

Στόχοι: Οι μαθητές να:

  • Να αποκτήσουν οδική συνείδηση και να αναγνωρίσουν την ύπαρξη, την τήρηση και την αναγκαιότητα των κανόνων κυκλοφορίας
  • Να καλλιεργήσουν το ένστικτο της αυτοπροστασίας και να ενισχύσουν το αίσθημα της προσωπικής ευθύνης για την διαφύλαξη της ζωής τους
  • Να επικοινωνούν και να συνεργάζονται με τα μέλη της ομάδας και να αναπτύξουν εναλλακτικές προοπτικές προσέγγισης και επίλυσης προβλημάτων
  • Να γίνουν φορείς θετικής επιρροής σε θέματα οδικής συμπεριφοράς