“Σιγά σιγά ,μία συγγνώμη τη φορά”

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα από τη Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη Ιωαννίνων

Η «Βιβλιοθήκη Γνώσης και Συναισθημάτων» της Ζωσιμαίας Δημόσιας Κεντρικής Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ιωαννίνων σχεδίασε για τη σχολική χρονιά 2023 – 2024 το εκπαιδευτικό πρόγραμμα:

«Σιγά σιγά, μία συγγνώμη τη φορά»
(Νηπιαγωγείο & Δημοτικό)

20240305 204040

Την Παρασκευή  23/2/2024 οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου  παρακολούθησαν διαδικτυακά το πρόγραμμα της Ζωσιμαίας Δημόσιας Κεντρικής Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ιωαννίνων με τίτλο: “Σιγά-σιγά, μία συγγνώμη τη φορά”

Ένα περιστέρι νιώθει άσχημα γιατί φαίνεται ότι όλο και κάποιον ενοχλεί. Απολογείται συνεχώς και δεν μπορεί να σταματήσει να ζητά συγγνώμη!!

. Με αφορμή το βιβλίο των Wendy Meddour και Carmen Saldana, “ΠΟΣΑ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΑΚΟΜΗ, ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ;” τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συνειδητοποιήσουν τη δύναμη της φιλίας στη ζωή μας και ότι το πιο σημαντικό είναι να νιώθουμε αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, χωρίς την ανάγκη της απολογίας που μειώνει τη δύναμη του λόγου μας και των πραξεών μας.

Αφού γνωριστήκαμε με την υπεύθυνη του προγράμματος , μάθαμε λίγα πράγματα για τη Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη και μετά παρακολουθήσαμε την αφήγηση του παραμυθιού “Πόσα συγνώμη ακόμα περιστέρι;” από την κ. Σόνια. Στο τέλος παίξαμε εκπαιδευτικά διαδικτυακά παιχνίδια σχετικά με τη σωστή και λάθος συμπεριφορά, κάναμε ότι μας έδειχνε ο τροχός της τύχης, και παίξαμε παιχίδι μνήμης.

Ευχαριστούμε πάρα πολύ!

20240223 11432720240223 112813

 

 

Στοματική Υγεία και Διατροφή

Τη Δευτέρα  19  Φεβρουαρίου 2024 το Κέντρο Υγείας Αγρινίου και  η 1η, 2η &3η Τοπική Ομάδα Υγείας ΤΟΜΥ Αγρινίου πραγματοποίησαν δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών του 2ου Νηπιαγωγείου Νεάπολης στα πλαίσια των Δράσεων και Παρεμβάσεων Αγωγής Υγείας με θέμα « Στοματική υγεία και Διατροφή» .Οι επαγγελματίες  υγείας  κα. Σεραφή Βασιλική και κα. Παπαδημητρίου Καλλιρόη , υπεύθυνες του προγράμματος μέσα από διάφορες δραστηριότητες βοήθησαν τα παιδιά να μάθουν ποιες τροφές είναι ωφέλιμες για τα δόντια τους και ποιες τα βλάπτουν. Επίσης τους έδειξαν το σωστό τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών. Τέλος έμαθαν το τραγούδι για τα δόντια(Ο Ασπροδόντης) ,το οποίο τα παιδιά απέδωσαν χορευτικά με διάφορες κινήσεις.

Ευχαριστούμε πολύ για τη δράση!

P5030777

20240219 095829

 

20240219 100440 20240219 10082020240219 10120720240305 202105 1

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θέρμου

 

Την Παρασκευή   9 Φεβρουαρίου 2024 επισκεφθήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο Θέρμου σε συνεργασία με το 1ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης. Ξεναγηθήκαμε στο χώρο, παρατηρήσαμε τα ευρήματα από το Ιερό του Απόλλωνος Θερμίου. Εντυπωσιαστήκαμε από  τον πλούσιο αρχιτεκτονικό διάκοσμο των ναού του Απόλλωνος Θερμίου, το  πλήθος μικρών και μεγάλων αγγείων που χρησιμοποιούσαν οι κάτοικοι στην καθημερινή τους ζωή,  λίθινα εργαλεία και όπλα που μαρτυρούν την ενασχόληση των κατοίκων με αγροτοκτηνοτροφικές δραστηριότητες, το κυνήγι και τον πόλεμο . Είδαμε τριπτήρες, σφύρες, ακόνια, αξίνες και μικρά κοπτικά πυριτολιθικά εργαλεία, αλλά και όπλα.   Εργαλεία, αξίνες, πελέκεις, μαχαίρια, χάλκινα ειδώλια ίππων και την πήλινη καθιστή Σφίγγα. Επίσης είδαμε ειδώλια που απεικόνιζαν όρθιες ή καθήμενες γυναικείες μορφές, το άγαλμα της Αιτωλίας, χάλκινα αγγεία, πήλινα αγγεία με παραστάσεις ,χρυσά φύλλα κισσού , κοσμήματα, επιγραφές και νομίσματα .Τέλος μεταφερθήκαμε στα κλειστά γήπεδα όπου τα παιδιά ασχολήθηκαν με αθλητικές δραστηριότητες.

20240303 214619 120240303 214635 1 20240303 214645

XOΠΑ ΗΡΩΕΣ 112

Το σχολείο μας συμμετείχε στο πρόγραμμα “ΧΟΠΑ ήρωες 112”. Οι ΧΟΠΑ ήρωες είναι ένα βραβευμένο ,καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που σχεδιάστηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με  την υποστήριξη της πρωτοβουλίας Angels.

Το πρόγραμμα “ΧΟΠΑ Ήρωες 112”, στοχεύει στην εξοικείωση των παιδιών του νηπιαγωγείου, με τα τρία κυριότερα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και στην ενημέρωσή τους για τον Πανευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112, που θα πρέπει να καλέσουν σε αυτήν την περίπτωση.

Με αυτόν τον τρόπο μπορούν να σώσουν μια ζωή και να γίνουν κι αυτά σούπερ ήρωες.

Με τη βοήθεια του έντυπου υλικού ,των ηλεκτρονικών βιβλίων και των videos μάθαμε την αιτία και τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και τον αριθμό 112.Γνωρίσαμε τον παππού τον Πέτρο που η δύναμή του βρίσκεται στο πρόσωπό του και στις αστείες γκριμάτσες, τον παππού τον Χάρη με τα δυνατά του χέρια ,τη γιαγιά Όλγα με την καθαρή και μελωδική ομιλία και τον Αλέξη που η δύναμή του είναι η ταχύτητα με την οποία καλεί το ασθενοφόρο.

Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε το δικό μας ήρωα, κάναμε αστείες γκριμάτσες ,  σηκώσαμε βάρη και καλέσαμε το 112.

Φτιάξαμε την αφίσα μας και την ακροστιχίδα των ΧΟΠΑ. Φορέσαμε τις  μάσκες μας, γίναμε κι εμείς ΧΟΠΑ ήρωες, τραγουδήσαμε και χορέψαμε το τραγούδι τους. Μάθαμε να γράφουμε τον αριθμό 112 και τι πληροφορίες πρέπει να δώσουμε όταν τον καλέσουμε. Τέλος εκτυπώσαμε την κάρτα μέλους και μπήκαμε κι εμείς στην ομάδα των ΧΟΠΑ ηρώων.

Περάσαμε υπέροχα!!!!!!

20240124 124821P4160731 Αντιγραφή

 

P4270757

P4280759

 

 

 

P4280762

P4280763

P4280764

20240303 204753

Ανασύνθεση των  λέξεων ΧΟΠΑ  ,ΧΕΡΙ, ΟΜΙΛΙΑ, ΠΡΟΣΩΠΟ  ,ΑΜΕΣΩΣ.

20240131 102941  20240131 104432 20240131 103548 120240303 201934

20240229 143259 20240229 143355 20240229 143359

20240213 0948251709658684402

P4270756 220240305 202856 1

 

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων- “Το παπάκι πάει”

Στον 2ο Θεματικό κύκλο των Εργαστηρίων δεξιοτήτων: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη  ασχοληθήκαμε με την υποενότητα: Ανθρώπινα δικαιώματα και υλοποιήσαμε ένα εξαιρετικό πρόγραμμα πρόληψης και  ενημέρωσης σχετικά με τις εξαφανίσεις παιδιών από το Χαμόγελο του παιδιού με τίτλο  «Το παπάκι πάει…». 

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που έχει στόχο την ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των παιδιών σε περίπτωση που βρεθούν σε συνθήκες εξαφάνισης μη προσδιοριζόμενης αλλιώς, δηλαδή σε συνθήκες που χάνουν τον προσανατολισμό τους ή για κάποιον λόγο δεν βρίσκονται κοντά στο άτομο που νομίμως ασκεί την επιμέλεια τους. 

Η ανταπόκριση των παιδιών ήταν μεγάλη .Έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και ευαισθητοποίηση για το θέμα. 

Οι δεξιότητες που επιδιώξαμε να καλλιεργηθούν ήταν: από τις Δεξιότητες Μάθησης ,η δημιουργικότητα, η επικοινωνία, η κριτική σκέψη καθώς και η συνεργασία. Από τις Δεξιότητες Ζωής , η αυτομέριμνα, η ενσυναίσθηση, η ευαισθησία, η προσαρμοστικότητα και η υπευθυνότητα. Τέλος, όσον αφορά τις Δεξιότητες του Νου στοχεύσαμε στην καλλιέργεια δεξιοτήτων που έχουν σχέση με την επίλυση προβλημάτων  και τη μελέτη περιπτώσεων.

Μέσα από την αφήγηση ιστοριών, το κουκλοθέατρο, το θεατρικό παιχνίδι, τη συζήτηση, το τραγούδι ενισχύθηκε η ομαδοσυνεργατικότητα, η δημιουργικότητα και η φαντασία τους. Έμαθαν πώς να αντιδράσουν αποτελεσματικά σε περίπτωση που «χάσουν το χέρι της μαμάς» στο δρόμο, σε κάποιο πολυκατάστημα ,στην παραλία .

Κατασκευή κούκλας βοηθού και κουκλοθέατρο

20240126 110013        20240126 111041        20240126 111048

Ομαδική εργασία με ποίημα από τα παιδιά.

 

1707156618336

 

 

O Πέτρος και ο λύκος

Την Πέμπτη   18 Ιανουαρίου  2024 παρακολουθήσαμε διαδικτυακά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης “Ο Πέτρος και ο Λύκος του Σεργκέι Προκόφιεφ”. ,το δημοφιλέστερο ίσως μουσικό παραμύθι στην ιστορία της κλασσικής μουσικής εργογραφίας. . Το μουσικό παραμύθι ‘Ο Πέτρος και ο Λύκος’ γράφτηκε από τον σπουδαίο Ρώσο συνθέτη Σεργκέι Προκόφιεφ με σκοπό να διδάξει τα παιδιά σχετικά με το χαρακτήρα και τη χρήση των οργάνων της συμφωνικής ορχήστρας και να τα εξοικειώσει με αυτά αντιστοιχώντας κάθε χαρακτήρα του παραμυθιού με κάποιο συγκεκριμένο μουσικό όργανο. Καθώς οι χαρακτήρες του παραμυθιού αλληλεπιδρούν, συνδυάζονται αντίστοιχα και τα όργανα της ορχήστρας μέσα από την αριστοτεχνική γραφή του Προκόφιεβ.

Η Κ.Ο.Θ. παρουσίασε την σπουδαία αυτή μουσική ιστορία μαζί με πρωτότυπη εικονογράφηση σε συνεργασία με τo “The Comic- con”.

Λίγα λόγια για το μουσικό παραμύθι

Στην ιστορία του παραμυθιού, ο Πέτρος ζει στο σπίτι του παππού του στο δάσος και ως γενναίος νέος δεν φοβάται καθόλου τους κακούς λύκους. Αγνοώντας τις προειδοποιήσεις του παππού του τα βάζει με το λύκο, τον οποίο αιχμαλωτίζει με τη βοήθεια ενός πουλιού. Η γάτα (κλαρινέτο), η πάπια (όμποε), το πουλί (φλάουτο), ο παππούς (φαγκότο), οι κυνηγοί (πνευστά-κρουστά), ο λύκος (κόρνα) και ο Πέτρος (έγχορδα) πρωταγωνιστούν σε αυτή την πολυαγαπημένη ιστορία και διδάσκουν ευχάριστα, μαζί με τα ηχοχρώματα των αντίστοιχων οργάνων.

Ήταν μια υπέροχη εμπειρία.

IMG 20240118 112917 300x225 1

Κοπή βασιλόπιτας

Τη Δευτέρα  15 Ιανουαρίου 2024, αφού προηγήθηκε η αφήγηση της  ιστορίας της βασιλόπιτας

στα παιδιά, κόψαμε τη βασιλόπιτα στο νηπιαγωγείο μας.

Η βασιλόπιτα ήταν μια ευγενική προσφορά γονέα μαθητή .

Την  ευχαριστούμε για την ευγενική της χειρονομία. Ο τυχερός που κέρδισε το φλουρί  πήρε δώρο ένα βιβλίο.

Ευχηθήκαμε η νέα χρονιά να φέρει σε όλους υγεία ,αγάπη ,ευτυχία ,χαρά και πολλά χαμόγελα.

20240115 121322 1                         20240115 121659

Επίσκεψη αφηγήτριας λαϊκών παραμυθιών

Με αφορμή τη γιορτή των Χριστουγέννων προσκαλέσαμε στο νηπιαγωγείο μας την αφηγήτρια Κα Μαρία Μαχαίρα και τον Κο Αντώνη Καρασταμάτη. Απολαύσαμε όμορφα χριστουγεννιάτικα παραμύθια με τη συνοδεία μουσικής και ακούσαμε τα κάλαντα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

P2240686

P2240689

P2240690

P2240693

 

Το Αστέρι της Ευχής!

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και τη φετινή χρονιά το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στην εκπαιδευτική δράση ¨Κάνε μια ευχή ¨, αγοράζοντας αστεράκια ώστε  να πραγματοποιηθούν όσες περισσότερες ευχές μπορούν. Τα  αστεράκια έφθασαν στο νηπιαγωγείο μας  και μοιράστηκαν στα παιδιά.

20231214 124916

Πιστοποιητικό υιοθεσίας_9010544_2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΝΕΑΠΟΛΗΣ

 

Χριστουγεννιάτικο δέντρο

“Όπου δεν υπάρχει ελπίδα ,υπάρχουν

Χριστούγεννα .Και όπου δεν υπάρχουν

Χριστούγεννα , δεν υπάρχει ελπίδα.”

CraigLounsbrough

 

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και μέσα σ’ αυτή τη γιορτινή ατμόσφαιρα έφτασε η στιγμή οι μικροί μας μαθητές να στολίσουν το χριστουγεννιάτικο δέντρο του σχολείου μας που περίμεναν με τόση χαρά και ανυπομονησία.

Με τη συνοδεία χριστουγεννιάτικης μουσικής το κάθε παιδί διάλεγε το αγαπημένο του στολίδι και το τοποθετούσε σε όποια θέση πάνω στο δέντρο ήθελε βάζοντας έτσι τη δική του πινελιά .

Τέλος χαρούμενα και περήφανα με το αποτέλεσμα φωτογραφήθηκαν γύρω απ’ αυτό.

P225070820231211 144558 1