Ταξίδι στη Φιλαναγνωσία και τη Δημιουργική Γραφή – Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων

Ιαν 20259

Το πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας στο σχολείο μας στοχεύει στην καλλιέργεια της αγάπης για τα βιβλία και τη βιβλιοθήκη, ενισχύοντας την αναγνωστική ικανότητα των παιδιών και ενθαρρύνοντας τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους. Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τη σχολική βιβλιοθήκη, να γνωρίσουν τα διάφορα είδη βιβλίων και να συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τη φιλαναγνωσία και τη δημιουργική γραφή.

Μέσα από την ανάγνωση παραμυθιών και ιστοριών, τα παιδιά αναπτύσσουν κριτική σκέψη και ενισχύουν την ικανότητά τους να εκφράζονται γραπτά και προφορικά. Η συνεργασία με τους γονείς και η εξοικείωση με τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καλαμάτας αποτελούν σημαντικά κομμάτια του προγράμματος, ενδυναμώνοντας την κοινότητα γύρω από τη φιλαναγνωσία και τη μάθηση.

Το πρόγραμμα ενσωματώνει δημιουργικές δραστηριότητες που ενθαρρύνουν τη συμμετοχή, τη φαντασία και τη συνεργασία, ενώ παράλληλα δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα να εξερευνήσουν νέους κόσμους μέσα από τα βιβλία.

Ειδικότερα:

1η Δραστηριότητα: Γνωριμία με τη Σχολική Βιβλιοθήκη

Στο πλαίσιο της γνωριμίας των παιδιών με τη σχολική βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου μας, πραγματοποιήθηκε η δραστηριότητα “Ταξίδι στον Κόσμο των Βιβλίων”. Τα παιδιά συμμετείχαν σε μια διαδραστική ξενάγηση στη βιβλιοθήκη, όπου ανακάλυψαν τη μαγεία των βιβλίων και τη λειτουργία του χώρου.

Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας, η βιβλιοθηκονόμος / εκπαιδευτικός παρουσίασε βιβλία από διαφορετικές κατηγορίες, όπως παραμύθια, ιστορίες για ζώα, επιστημονικές γνώσεις και φαντασία. Τα παιδιά παρατήρησαν τα βιβλία, έμαθαν να ξεχωρίζουν το εξώφυλλο, τη ράχη και τις σελίδες, και συζήτησαν για τη σημασία της φροντίδας τους.

Με διασκεδαστικό και διαδραστικό τρόπο, τα παιδιά εξοικειώθηκαν με τις βασικές κατηγορίες των βιβλίων της βιβλιοθήκης και ανακάλυψαν πώς να βρίσκουν αυτό που τους ενδιαφέρει. Στο τέλος της δραστηριότητας, κάθε παιδί επέλεξε ένα βιβλίο που του τράβηξε την προσοχή για να ξεκινήσει το δικό του “αναγνωστικό ταξίδι”.

471201081 28341189348813044 6925897501956976548 n

471945403 28341188952146417 4969717482354895216 n

IMG 9422

471426854 28341189235479722 2766954561918241001 n

2η Δραστηριότητα: Εικονογράφηση στον Υπολογιστή

Αφού διάβασαν ένα παραμύθι και συζήτησαν για τους χαρακτήρες και τα γεγονότα της ιστορίας, τα παιδιά ανέλαβαν να δημιουργήσουν τη δική τους ψηφιακή εικονογράφηση για το παραμύθι που διάβασαν.

Χρησιμοποιώντας προγράμματα ζωγραφικής στον υπολογιστή, τα παιδιά σχεδίασαν και χρωμάτισαν τις αγαπημένες τους σκηνές από την ιστορία, εκφράζοντας τη φαντασία τους μέσα από τον ψηφιακό κόσμο. Καθώς δούλευαν στον υπολογιστή, τα παιδιά εξοικειώθηκαν με τα βασικά εργαλεία ζωγραφικής, ενώ ενίσχυσαν τη δημιουργικότητά τους και την ικανότητά τους να συνδυάζουν εικόνα και κείμενο.

Η δραστηριότητα αυτή βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν τη σύνδεση μεταξύ κειμένου και εικόνας, ενώ ταυτόχρονα τους προσέφερε τη δυνατότητα να εκφράσουν τις δικές τους οπτικές και ερμηνείες για την ιστορία.

471165690 28341340072131305 7458233609897730250 n

IMG 9425

3η Δραστηριότητα: Δημιουργία κούκλας

Τα παιδιά δημιούργησαν τις δικές τους μοναδικές κούκλες χρησιμοποιώντας εφημερίδες και διακοσμητικά υλικά

473389837 28530430443222266 4320299395113642109 n

472667695 28530439159888061 2110508029223101420 n

472774534 28530439106554733 6911960068104624881 n

472847533 28530439499888027 2707780629184623296 n

473425103 28530430583222252 2289035383836677711 n

473537032 28530429296555714 669587191261155227 n

473638092 28530428559889121 1110508815589831949 n

4η Δραστηριότητα: Δημιουργική Γραφή (Ιστορίες, ποιήματα)

Αφού ολοκλήρωσαν την κατασκευή, έδωσαν όνομα, ηλικία και καταγωγή στην κούκλα τους, δίνοντάς της έναν ξεχωριστό χαρακτήρα.

Με βάση τα στοιχεία που έδωσαν, τα παιδιά επινόησαν μια  μικρή ιστορίεα για μερικές από τις κούκλες τους, περιγράφοντας τη ζωή, τις περιπέτειες και τα όνειρά τους.

1η Ιστορία από τα παιδιά: Το Ταξίδι

” Μία φορά κι έναν καιρό ήταν η Βασιλική, ο Γιάννης και η Τζένη που ζούσαν στην Ιταλία. Ο Γιάννης και η Βασιλική εργάζονταν ως δάσκαλοι σε Ιταλικό σχολείο.  Η Τζένη που ήταν φίλη τους είχε την ιδέα να ταξιδέψουν στην Ελλάδα για να επισκεφτούν μία φάρμα. Ήθελαν να δουν αγελάδες, πάπιες, κύκνους και αλεπούδες. Το ταξίδι τους όμως ήταν δύσκολο γιατί η Τζένη χτύπησε το χέρι της. Την πήγαν στο νοσοκομείο, έβγαλε ακτινογραφία και έβαλε γύψο. Όμως, όταν έφτασαν στη φάρμα ένιωσε καλύτερα και απόλαυσε τη βόλτα ανάμεσα στα ζώα”.

Δραματοποίηση

473472690 28530428269889150 7847634247697615723 n

473376757 28530430259888951 2974239819887804473 n

473533788 28530427406555903 1312490825753968265 n

473580118 28530427119889265 6033421680923787672 n

473569537 28530427053222605 2510662034645001134 n

Μέσα σε ένα κουτί κρύβονταν διάφορα αντικείμενα – μια κούκλα, ένα μπαλάκι, ένα τουβλάκι, ένα αυτοκίνητο και ένα βιβλίο.

Ένα-ένα, τα παιδιά έβγαζαν τα αντικείμενα από το κουτί με ενθουσιασμό και, στη συνέχεια, συνεργάστηκαν για να συνθέσουν μια μοναδική ιστορία, συνδέοντας τα αντικείμενα μεταξύ τους. Με φαντασία και αυθορμητισμό, έδωσαν ζωή στους ήρωες της ιστορίας, δημιουργώντας ένα διασκεδαστικό και πρωτότυπο αφήγημα.

2η Ιστορία από τα παιδιά: Το πάρτι

“Μία φορά κι έναν καιρό η Έλσα πήγε σ’ενα δάσος για να κάνει ένα πάρτι με τους φίλους της γιατί είχε γενέθλια. Στο πάρτι έπαιξαν με μπάλα,μπαλόνια και τουβλάκια. Ύστερα, πήγε στο σπίτι με το αυτοκίνητο του μπαμπά της κι όταν έφτασε εκεί έφαγε και ξάπλωσε. Για να κοιμηθεί ο μπαμπάς της διάβασε ένα παραμύθι. Ζήσαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα”. 

476298035 28800225829576058 4874737027617881883 n

477131488 28800226866242621 2941219506007619425 n

479239419 28800224222909552 3994411326653171178 n

3η ιστορία από τα παιδιά:

Αξιοποιώντας κάρτες δημιούργησαν την παρακάτω ιστορία: “Η Αποστολή”

“Ένας δεινόσαυρος φεύγει από τον τόπο του πετώντας γιατί έχει ως αποστολή να στείλει ένα γράμμα στον Αη Βασίλη μαζί με τα μαγικά δώρα. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του συναντά τον Πίκατσο, ο οποίος του βάζει εμπόδια και ο δεινόαυρος αναγκάζεται να επιστρέψει στο σπίτι του ταλαιπωρημένος και κουρασμένος. Αφού ξεκουράστηκε ξεκίνησε για το ταξίδι του παρέα με τον αετό όπου και κατάφερε να ξεπεράσει τα εμπόδια. Έτσι ολοκλήρωσε την αποστολή του. Στην επιστροφή του γνώρισε μία πεταλούδα με την οποία αποφάσισαν να ζήσουν μαζί. Έκαναν φίλους λουλούδια και ζώα του δάσους. Έζησαν όλοι μαζί χαρούμενοι και ευτυχισμένοι”. 

480292537 28873153615616612 2793469660989049131 n

479947286 28873152632283377 2084026680751453710 n

480238305 28873153385616635 1039458162128273092 n

480467392 28873154095616564 6818234516699509466 n

476382445 28873153722283268 3338531014654596895 n

Δημιουργία ψηφιακής ιστορίας στο StoryJumper


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Ποιήμα το όνομά τους με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης:

487840296 29353353604263275 6925581056901000163 n

488896206 29353353894263246 801987332781296565 n

486078085 29353351930930109 5397807663237621183 n

487675700 29353355850929717 6421421674198308158 n

487512639 29353352834263352 3957707084115761240 n

487391891 29353356207596348 7749904426373049896 n

488065166 29353352770930025 8840420849912715664 n

480968542 29353352514263384 1161554587241613395 n

486451132 29353352127596756 4100726038229331532 n

4η Δραστηριότητα: Δημιουργία mini book

Μετά τη δημιουργία, την αφήγηση και την δραματοποίηση της ιστορίας, κάθε παιδί την κατέγραψε σε ένα μικρό βιβλιαράκι (mini book)

475771786 28746533078278667 8721866725432226605 n

476837836 28746533041612004 9185417870032463309 n

476402662 28746531851612123 7075722637084601195 n

476352005 28746532821612026 3051641817541309948 n

476185474 28746533861611922 8715559094546662215 n

475508086 28746532478278727 5033262064019927531 n

475451754 28746532094945432 41911685926220227 n

5η Δραστηριότητα: Δημιουργία σελιδοδείκτη

476223937 28746531781612130 3512020443631681780 n

476333786 28746531488278826 4923905377753798364 n

476276143 28746534594945182 3021957586240841225 n

476242884 28746534104945231 6625365701840100564 n

476369214 28746532728278702 4794795947974154721 n

6η Δραστηριότηρα: Ψηφιακή ανάγνωση του βιβλίου “Γλαύκος και Ίρις” 

493061962 29789849810613650 4194013694087524080 n

493097222 29789849623947002 6464430988939612413 n

493731748 29789853813946583 411398547178281165 n

 

Μετά την ανάγνωση ζωγράφισαν ότι τους άρεσε από το παραμύθι κι ύστερα τοποθέτησαν το φύλο τους στο δέντρο των ιστοριών.

495367652 29789852373946727 8125202988068983144 n

495197205 29789852820613349 2377760421417338695 n

495002822 29789850350613596 7694458279755772828 n

494839235 29789851347280163 6516320318208465659 n

Έπειτα ταξίδεψαν στον Έβρο όπως και ο ήρωας του παραμυθιού.

494646985 29789852717280026 7558936838184677675 n

494734231 29789848810613750 8044166133528596161 n

7η Δραστηριότητα: Συνέντευξη στη Συγγραφέα του παραμυθιού “Γλαύκος και Ίρις”, Σοφία. Δ. Νινιού

Ερωτήσεις μαθητών και απαντήσεις της συγγραφέως

  • την ιστορία του παραμυθιού την γράψατε μόνη σας;

Εννοείς αν τη σκέφτηκα μόνη μου… Ναι! Είναι μια ιδέα που έρχεται καθώς σκέφτεσαι”

  • η ιστορία του παραμυθιού είναι δική σας; (αν βασίζεται σε αληθινά γεγονότα)

“Ναι! Ακριβώς έτσι. Είδα πράγματα που συνέβαιναν στ’ αλήθεια και τα έκανα παραμύθι. Όσα λέει μέσα είναι αληθινά. Υπάρχουν”

  • η εικονογράφηση έγινε από εσάς;

Όχι! Την εικονογράφηση την ανέλαβε εικονογράφος. Εγώ περιγράφω με λέξεις τις εικόνες”

  • σας αρέσουν τα πάρτι;

“Βέβαια! Πολύ! Και όχι μόνο τα πάρτυ γενεθλίων”

  • που ζείτε;

“Στην Αθήνα. Όμως έχω καταγωγή από τη Μεσσηνία κι έρχομαι συχνά”

  • θέλετε να γράψετε άλλα παραμύθια;

“Ναι! Γιατί μου αρέσουν πολύ!”

1000100949

IMG 0dce721b25f24806af79cb2dfd970a56 V

1000100951

1000100945

1000100944 1

1000100943

90

234

8906

8η Δραστηριότητα: Γνωριμία με τον Γουτεμβέργιο και την τυπογραφία

480372307 28873152305616743 1795097547860665738 n

480328827 28873154472283193 1583669655631164077 n

480223236 28873152488950058 8227976875292107905 n

476917303 28873153132283327 6196788156096662574 n

9η Δραστηριότητα: Εργαστήριο βιβλιοδεσίας – Συνεργασία με τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καλαμάτας

Τα παιδιά ταξίδεψαν στον κόσμο του βιβλίου και της βιβλιοδεσίας, ανακαλύπτοντας:
Πώς ξεκίνησαν τα πρώτα βιβλία;
Πώς εξελίχθηκε η τέχνη της βιβλιοδεσίας;
Πώς είναι σήμερα τα βιβλία;
Έπειτα όλα τα παιδιά συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν ένα μοναδικό, συλλογικό αλφαβητάρι, που έμεινε στο σχολείο ως πολύτιμο ενθύμιο αυτής της ξεχωριστής εμπειρίας.
🔹 Τα παιδιά τύπωσαν τα γράμματα σαν αληθινοί τυπογράφοι.
🔹 Στη συνέχεια, ζωγράφισαν και διακόσμησαν τις σελίδες τους.
🔹 Και στο τέλος, δέσαμε το αλφαβητάρι με έναν απρόβλεπτο τρόπο: η βιβλιοδεσία του το έκανε να ανοίγει και να κλείνει με έναν μαγικό, αναπάντεχο τρόπο!
484236363 29170558329209471 4503477179818207694 n
484839081 29170556395876331 5860538023737907974 n
480941994 29170560675875903 5761013434386086510 n
484377166 29170555842543053 5378468713606566800 n
484282143 29170554829209821 526216716010042955 n
484302252 29170555749209729 7302033971708882372 n
484923610 29170555122543125 6158317514307187689 n
484824980 29170557082542929 6069857137160759943 n
484317555 29170558139209490 9174412205248364935 n
485162618 672363835313840 4058163886280088075 n
484445562 672362908647266 5197759934429337398 n
485087138 672363068647250 5117714797303067241 n
484457159 672362981980592 1084469096592066127 n
484764719 672362745313949 2590344906499330211 n
484310198 672363321980558 2983800844553891000 n
484949559 672363655313858 8860523841651600751 n
484509085 672362845313939 8849537502386484251 n
484452526 672363601980530 8157966869389944371 n
484922528 672363748647182 4025753192867410761 n
484513892 672362978647259 2983377134830335629 n
484322478 672363825313841 2377031653315178694 n
484520892 672363391980551 4510134607172796771 n
484830343 29170558065876164 721741663372948973 n
484473537 672365921980298 3941133035385397615 n
Ήταν μία συνεργατική δράση με τους μαθητές του 1ου και 2ου τμήματος.

10η Δραστηριότητα: Ραδιοφωνικό Σποτ

Παιδί 1: Στα βιβλία ζουν δράκοι και νεράιδες

Παιδί 2: Και μυστικά νησιά με θησαυρούς!

Παιδί 3: Με τα βιβλία, η φαντασία μας πετάει!

Παιδί 4: Και μας χαρίζουν όμορφες στιγμές.

Αφηγητής: (Ζεστή, φιλική φωνή) Ας ανοίξουμε ένα βιβλίο και ας ταξιδέψουμε μαζί σε κόσμους μαγικούς!

11η Δραστηριότητα: 2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Στο πλαίσιο των εορτασμών για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, οι μικροί μας μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το υπέροχο βιβλίο της Αλεξάνδρας Μητσιάλη, “Με λένε Νιλουφέρ”. Η ιστορία της μικρής Νιλουφέρ, που μαθαίνει να αγαπά το μοναδικό της όνομα και να ανακαλύπτει την ομορφιά της διαφορετικότητας, ενέπνευσε τα παιδιά και έγινε αφορμή για δημιουργική ενασχόληση μέσα στην τάξη

486363685 29353356680929634 3798952985060692375 n

485374037 29353355384263097 8692484688945444320 n

487455141 29353357110929591 6998392074444397704 n

Οι μικροί μας μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν την εκπαιδευτική δράσης αλλά και α συναντήσουν από κοντά τη συγγραφέα στη μεγάλη γιορτή για το παιδικό βιβλίο, που πραγματοποιήθηκε στις 2 Απριλίου στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας, κατόπιν ανοιχτής πρόσκλησης της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Καλαμάτας προς τα σχολεία της περιοχής, στο πλαίσιο του αφιερώματος στη συγγραφέα.

12η Δραστηριότητα: Έκθεση Βιβλίου και Τέχνης

13η Δραστηριότητα: Συμμετοχή εκπαιδευτικού σε πρόγραμμα Erasmus+ “READ – Reading for Emotional and Academic Development”

Στο πλαίσιο των φιλαναγνωστικών δραστηριοτήτων, το σχολείο συμμετείχε στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ “READ”, με στόχο την ενίσχυση της αγάπης για το βιβλίο και την ανάπτυξη συναισθηματικών και γνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών. Οι δράσεις περιλάμβαναν αφήγηση, δημιουργική έκφραση και επαφή με καλές πρακτικές που προέκυψαν από τη σχετική επιμόρφωση.

490763884 29484285707836730 391780379765093003 n

490533305 29484756077789693 33071042803085062 n

489452989 29484289627836338 1985704554620464151 n

489928132 29484306657834635 6225426767024167966 n

489927231 29484289317836369 4338272962556127227 n

486961345 29484289157836385 1630091772616413496 n

490592664 29484288254503142 7727688275399300171 n

Αξιολόγηση προγράμματος από τους μαθητές

Κουτί Αναγνωστικής Εμπειρίας

Τα παιδιά ρίχνουν μέσα φατσούλες (χαρούμενη, ουδέτερη, λυπημένη) ανάλογα με το πώς ένιωσαν για το πρόγραμμα.

από κάτω από: Γενικά| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ταξίδι στη Φιλαναγνωσία και τη Δημιουργική Γραφή – Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Πρόσφατα σχόλια

    European SchoolRadio Logo

    Παιδικά παραμύθια online

    Παιδικά παραμύθια online

    Ένα Γράμμα μια Ιστορία

    Ένα Γράμμα μια Ιστορία

    Εκπαιδευτική Τηλεόραση, η Άλλη Τηλεόραση

    λήψης 1

    cyberkid-ασφάλεια στο διαδίκτυο

    cyberkid

    2ο Νηπιαγωγείο Μεσσήνης

    Το Νηπιαγωγείο μας είναι 4θέσιο με 4 Πρωινά Τμήματα με πρωινή ζώνη, 2 Τμήματα Ολοήμερου και 1 Τμήμα Διευρυμένου.

    Το κτίριό μας βρίσκεται στην οδό Ούλοφ Πάλμε.

    408099025 24651002544498428 2348023880376279185 n

    409488079 24651011397830876 2456180760008151993 n

    Οι Αίθουσες Διδασκαλίας

    408124849 24651008067831209 1733735598218804014 n

    408130750 24651006097831406 7594342107398280497 n

    408128153 24651006954497987 1160029557708341854 n

    408096820 24651005641164785 801150412934567227 n

    408142482 24651006547831361 928337128098167655 n

    411455618 24703133702618645 2284938879894808368 n

    411456206 24703134159285266 3588338461949014361 n

    411479751 24703135419285140 2987464252874526681 n

    411501607 24703132662618749 1501331251441773386 n

    411477050 24703132262618789 8196762228202704801 n

    459144870 26973980955533897 5814399400321103784 n

    458650656 26973974798867846 6602711440361998560 n

    Κοινόχρηστοι Χώροι

    409487186 24651010914497591 5767191015980297749 n 1

    408146174 24651007424497940 2845455764427205439 n

    409442188 24651012547830761 3767322386198440283 n

    408179264 24651009307831085 4916626597759925252 n

    459074461 26973978528867473 3167963347256754530 n

    459075592 26973979375534055 2541613262218599817 n

    Παιδικές Τουαλέτες

    408123478 24651005301164819 6499949856314550009 n

    Τουαλέτα ΑμεΑ

    408124558 24651004984498184 3947712298587563798 n

    Κουζίνα

    411495830 24703134999285182 8477296020076525461 n

    Γραφείο Διεύθυνσης

    459011921 26974006065531386 2236971943522243950 n

    Αίθουσα Βιβλιοθήκης

    459083462 26962357690029557 7412116487091877244 n

    459075446 26973978222200837 2514249341207386237 n

    459110268 26973980332200626 1589640704682491834 n

    459110459 26974006365531356 3742427039597050999 n

    Προαύλιος Χώρος

    408169627 24651003321165017 2154018158105410233 n

    408106619 24651002884498394 7303496135819329577 n

    409467866 24651013551163994 1021120233608294134 n

    408148992 24651003671164982 7828237999586089572 n

    Χάρτης και πλήρη στοιχεία του σχολείου



    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων