Έχουν καταχωρηθεί διάφορα παραμύθια, που οι μικροί μας μαθητές μπορούν να διαβάσουν και κάποια να ακούσουν, με τη βοήθεια των γονιών τους! Επιλέγουν ένα κάθε φορά και στη συνέχεια ζωγραφίζουν ότι τους άρεσε περισσότερο από το παραμύθι.
ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ON LINE
1. Ο ΡΑΦΤΑΚΟΣ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ του Αντώνη Παπαθεοδούλου
3. Η ΜΑΓΙΣΣΑ ΧΡΩΜΑΤΟΥΣΑ της Ελένης Μπετεινάκη
4. Ο ΛΥΠΟΠΟΤΑΜΟΣ της Λίνας Μουσιώνη
5. Ο ΤΡΑΚΑΤΡΟΥΚΑΣ Ο ΚΑΛΙΚΑΝΤΖΑΡΟΣ
7. Η ΧΕΛΩΝΑ ΚΑΙ Ο ΛΑΓΟΣ ΑΛΛΙΩΣ
10. Η ΕΧΘΡΟΠΙΤΑ
11. Η ΚΑΤΣΙΚΟΥΛΑ ΤΗΣ ΒΕΑΤΡΙΚΗΣ
12. ΤΟ ΚΟΥΡΕΛΟΠΑΛΤΟ
15. ΑΟΡΑΤΟ ΧΩΡΙΟ
18. Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΜΟΥ
19. ΠΩΛΗΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ
21. ΠΙΤΣΙΜΠΟΥΙΝΟΙ
22. ΟΔΟΣ ΝΟΣΤΙΜΙΑΣ
23. ΛΥΜΕΝΑ ΚΟΡΔΟΝΙΑ
25. ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΕΡΑΤΕΞ
27. ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΠΙΘΑΡΙ
28. Ο ΣΟΦΟΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ
29. ΤΟ ΧΡΥΣΟ ΠΑΠΑΚΙ
31. Η ΤΕΛΕΙΑ
34. ΤΟ ΓΚΡΟΥΦΑΛΟ
35. ΠΟΛΛΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ON LINE (Επιλέγεις ένα κάθε φορά που θέλεις να διαβάσεις)
36. ΜΙΑ ΜΑΣΚΑ ΜΑΓΙΚΗ
37. Η ΚΥΡΙΑ ΘΕΡΑΠΕΙΑ
39.ΑΝ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ
41.ΤΑ 2 ΦΑΣΟΛΙΑ
44. Η ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΜΑΓΙΣΣΑΣ ΣΟΥΜΟΥΤΟΥ( Ψάχνεις και βρίσκεις ένα παραμύθι να ακούσεις, από τα 23, που υπάρχουν μέσα στην βιβλιοθήκη της μάγισσας Σουμουτου)
45. Ο ΜΙΚΡΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ( Πατώντας σε αυτό το σύνδεσμο, θα επιλέξεις την ηλικία σου και στη συνέχεια, όποιο βιβλίο σου αρέσει να διαβάσεις από αυτά που εμφανίζονται)
46. ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΠΟΤΕ ΛΑΘΗ
47. ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΑΓΑΠΑΕΙ ΚΥΡΙΕ ΘΕΜΗ
48. Η ΜΙΚΡΗ ΜΗΧΑΝΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΣΕ
49. ΤΟ ΚΟΥΡΕΙΟ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ ΜΠΟΜΠ
52. Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΑ ΠΟΝΤΙΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΥΡΙ
56. ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕΙ
58. ΤΟ ΖΥΜΑΡΑΚΙ ΚΑΙ ΤΑ ΟΜΟΡΦΑ ΖΥΜΑΡΙΚΑ
60. Η ΓΑΤΑ ΚΟΥΜΠΑΡΑ
61. Η ΜΑΙΡΗ ΠΙΝΕΖΑ
62. Ο ΚΟΥΚΟΥΣΚΑ
63. Η ΧΡΥΣΟΥΛΑ
64. Ο ΠΑΤΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΖΩΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ
65. 12 ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΑΥΓΑ ΚΑΙ Η ΜΑΓΙΣΣΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΡΑ
66. ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ON LINE
67. ΤΟ ΤΖΙΤΖΙΚΙ ΚΑΙ ΤΟ ΜΥΡΜΗΓΚΙ
70. ΟΥΠΙ ΤΟ ΚΟΥΝΟΥΠΙ
72. ΜΗΝΑΣ Ο ΚΗΦΗΝΑΣ
73. Η ΚΑΜΠΙΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ
74. ΕΝΑ ΑΝΘΟΠΩΛΕΙΟ ΡΟΖ ΛΟΥΛΟΥΔΙΩΝ
76. ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΑΙΝΤΑ
77. ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΠΟΥ ΒΑΣΙΛΕΥΕ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΩΝ ΛΟΥΛΟΥΔΙΩΝ
80. ΤΟ ΣΑΛΙΓΚΑΡΙ ΚΑΙ Η ΚΕΡΑΣΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ
Οι ιστορίες και τα παραμύθια κατέχουν σημαντική θέση στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το παραμύθι αποτελεί από μόνο του ένα πολύ καλό και αποτελεσματικό διδακτικό μέσο, καθώς η αφήγηση ή η ανάγνωση ενός παραμυθιού αποτελεί μία διδακτική μέθοδο. Γι’ αυτό πολλές φορές οι εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν ή αφηγούνται ένα παραμύθι με απώτερο σκοπό την εξαγωγή διαφόρων συμπερασμάτων στο πλαίσιο της διδασκαλίας και της μάθησης. Ένα παραμύθι μπορεί να αξιοποιηθεί μέσα στην τάξη με πολλούς και διάφορους τρόπους. Μια από τις δυνατότητες που παρέχει στον/στην εκπαιδευτικό είναι να χρησιμοποιηθεί με διαθεματικό τρόπο. Αυτό σημαίνει ότι ένα παραμύθι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αποκτήσουν οι μαθητές γνώσεις σε όλο το φάσμα των γνωστικών αντικειμένων (όπως για πχ. γλώσσα, μαθηματικά, κ.α.).
Όσον αφορά την ΓΛΩΣΣΑ:
Βελτιώνεται η προφορική επικοινωνία, καθώς ο μαθητής καλείται να:
- ακούσει,
- αφηγηθεί,
- περιγράψει,
- συζητήσει,
- κάνει ερωτήσεις,
- πάρει συνέντευξη,
- δημιουργήσει ιστορίες.
Καλλιεργείται η ανάγνωση, καθώς ο μαθητής καλείται να:
- εκφραστεί λεκτικά,
- εμπλουτίσει το λεξιλόγιο του.
Γίνεται εξάσκηση στη γραφή, καθώς ο μαθητής καλείται να:
- περιγράψει,
- χαρακτηρίσει,
- δημιουργήσει λέξεις,
- παράγει ιστορίες.
Αναφορικά με τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ο μαθητής μπορεί να δημιουργήσει:
- πίνακες καταγραφής στοιχείων,
- αντιστοιχίσεις,
- παιχνίδια με αριθμούς,
- προβλήματα.
Επιπρόσθετα σε σχέση με την ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ο μαθητής μπορεί να:
- ζωγραφίσει,
- κάνει κατασκευές,
- παίξει θεατρικά παιχνίδια,
- δραματοποιήσει,
- παίξει παντομίμα,
- φτιάξει θεατρική παράσταση,
- τραγουδήσει.
Αναφορικά με τη ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ο μαθητής έρχεται σε επαφή με την προφορική, λαϊκή παράδοση και κοινωνικές καταστάσεις, γνωρίζει άλλες χώρες και διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας, μαθαίνει για το φυσικό περιβάλλον.
Σχετικά με τις ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ο μαθητής μπορεί να:
- συλλέξει και καταγράψει πληροφορίες
- επεξεργαστεί κείμενο
- ζωγραφίσει
Τέλος, σε σχέση με τη ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ μπορεί να εξασκηθεί σε μουσικο-κινητικά παιχνίδια.
ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
- ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
- «Σήμερα το πρωί ξύπνησα από μια ασυνήθιστη φασαρία….»
- « Άν ήμουν η ωραία κοιμωμένη, ο κύριος διευθυντής….»
- « Πες μου για…»
- Σε Α4 που διπλώνει: Ποιος ήταν; Πότε ήταν; Πού βρισκόταν; Τι έκανε; Τι είπε; Τι είπε ο κόσμος; Τι έγινε μετά;
- Τρία αντικείμενα ή τυχαίες λέξεις , μια ιστορία
- «Ευτυχώς πρόλαβα το φίλο μου αλλά δυστυχώς…..»
- Ιστορίες που ξεκινούν από μια κίνηση ενός προσώπου στο χώρο
- Κατευθυνόμενη ιστορία με ερωτήσεις-απαντήσεις
2. ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
- Αναποδογυρίζουμε παραμύθια π.χ η κακιά Κοκκινοσκουφίτσα και ο καλός λύκος Παραμυθοσαλάτα: Εμπλοκή διαφόρων ηρώων παραμυθιών σε μια ιστορία
- Ολοκληρώνοντας ένα παραμύθι
- Αλλάζοντας το τέλος του παραμυθιού
- Συνεχίζοντας ένα παραμύθι
- Ένας ήρωας παραμυθιού στη σύγχρονη εποχή
3. ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΜΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
- Βρίσκουμε κοινά στοιχεία: Εισαγωγή, Κατακλείδα, Πρωταγωνιστής (καλός), Ανταγωνιστής (κακός), Μαγικό Αντικείμενο, Υπερφυσικά στοιχεία
- Παραλλαγές
- Ελληνικά και ξένα
- Λαϊκά και σύγχρονα
- ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΜΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
- Εικονογράφηση εξώφυλλου
- Ζωγραφίζω ήρωες ή σκηνές
- Φτιάχνω παζλ
- Ντύνω τους ήρωες
- ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΟΥΜΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
- ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Καλή σας διασκέδαση!
Πρόσφατα σχόλια