Στην Παιδαγωγική Φρενέ οι δραστηριότητες που σχεδιάζονται έχουν κεντρικό άξονα τη συνεργασία και είναι βιωματικές.
Γίνεται προσπάθεια να διαμορφωθεί κουλτούρα συνεργασίας τόσο των εκπαιδευτικών και των μαθητών του σχολείου όσο και να αναπτυχθούν συνεργασίες με εκπαιδευτικούς και μαθητές γειτονικών σχολείων.
Ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο είναι η συνεργασία με τους γονείς και εμπλοκή τους σε δράσεις με στόχο τη συμμετοχή τους στη σχολική κοινότητα.
Τεχνικές Παιδαγωγικής Φρενέ
«Τι νέα;»
Πολύ ενδιαφέρον στο «Τι νέα;» είχαν οι προτάσεις των παιδιών για εξόδους στη γειτονιά και εκπαιδευτικές επισκέψεις στην Καλαμάτα.
Το ουσιαστικό ήταν ότι τα παιδιά μετέφεραν εμπειρίες από το πως πέρασαν το Σαββατοκύριακο με τους γονείς τους και τι τους άρεσε περισσότερο.
«Μικρά & Μεγάλα Βιβλία»
Εντάξαμε τα Μικρά και Μεγάλα Βιβλία στο πρόγραμμα που άλλοτε ήταν ατομικά κι άλλοτε συλλογικά.
Η πρώτη συγγραφική απόπειρα είχε θέμα την Πυρασφάλεια για παιδιά.
Τα παιδιά κάνανε μόνα τους ατομικά Μικρά Βιβλία, αυτοσχέδιες ιστορίες με την αναδυόμενη γραφή που αρμόζει στην ηλικίας τους και τα εικονογραφήσανε.
Δημιουργήσαμε το συλλογικό βιβλίο Ακορντεόν «Γκρεμίστε τα τείχη» με θέμα την αποδοχή της Διαφορετικότητας για συμμετοχή στο Μαθητικό Φεστιβάλ
Ο έντυπος λόγος ήταν κυρίαρχος όλη τη χρονιά. Τα παιδιά αισθάνθηκαν μεγάλη χαρά καθώς βλέπανε τα αφηγήματα τους και τις ζωγραφιές τους να μετασχηματίζονται σε βιβλία.
«Αλληλογραφία»
Αλληλογραφήσαμε με το 14ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας. Στο νηπιαγωγείο η σχολική αλληλογραφία λειτουργεί, δίνει νόημα στη μάθηση, κινητοποιεί και επιπλέον δημιουργεί την επιθυμία του παιδιού να είναι εκεί, στην τάξη, για να πει στα παιδιά με τα οποία αλληλογραφεί τα νέα της τάξης.
Με τις συναδέλφους από το 14ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας προτιμήσαμε την επικοινωνία μέσω ταχυδρομείου γιατί το άνοιγμα του φακέλου παραμένει μια εξαιρετική στιγμή: ανακαλύπτουμε αυτό που οι άλλοι μας έχουν γράψει, μας έχουν στείλει, είναι μια στιγμή χαράς.
Τα δώρα που λάβαμε από τους μαθητές του 14ου Νηπιαγωγείου Καλαμάτας (Ημερολόγιο-Ζωγραφιές)
Εικαστική δημιουργία παρουσιάζοντας τους εαυτούς μας στο συνεργαζόμενο σχολείο
Στέλνουμε τις καρδιές μας για να δημιουργήσουν το δέντρο της Αγάπης προσθέτοντας και τις δικές τους
Διαδικτυακή σύνδεση – Γνωριμία μαθητών
Ανταλλάξαμε mini book
Λάβαμε ευχετήριες πασχαλινές κάρτες
και στείλαμε τη δική μας
Είχαμε τη χαρά στο τέλος της χρονιάς να τους φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας και να υλοποιήσουμε από κοινού εκπαιδευτικές δράσεις.
Αρχικά προετοιμάσαμε ένα δωράκι για να τους καλωσορίσουμε στο σχολείο μας
το δώρο που δεχτήκαμε από τους μαθητές του συνεργαζόμενου σχολείου (140 Νηπιαγωγείο Καλαμάτας)
Πάζλ
τους ξεναγήσαμε στο σχολείο μας
παίξαμε παιχνίδι γνωριμίας
κάναμε πικ νικ στην αυλή του σχολείου και πάραμε ΜΑΖΙ πρωινό
παίξαμε μουσικοκινητικό παιχνίδι συνδυάζοντας χορό με ζωγραφική
ανταλλάξαμε τα δώρα μας
«Το πνεύμα της έρευνας και ο πειραματικός ψηλαφισμός»
Ενθαρρύναμε τόσο τη συλλογική έρευνα, με τη σύσταση ομάδων όσο και την προσωπική: όταν έμπαινε μια ερώτηση, αναζητούσαμε απάντηση όχι μόνο στα βιβλία, αλλά και σε οπτικοακουστικά αρχεία, καθώς και σε φυσικά πρόσωπα.
Όταν κάτι δεν γνωρίζαμε (και ο εκπαιδευτικός δεν πρέπει να φοβάται να το ομολογήσει ανοιχτά πως δε γνωρίζει τα πάντα) μπαίναμε στη διαδικασία πώς και που αναζητείται η γνώση καθώς και τα βήματα τα οποία πρέπει να ακολουθηθούν.
Πειράματα
Τα λουλούδια αλλάζουν απόχρωση λόγω του χρωματιστού νερού
«Δραστηριότητες stem και ρομποτικής»
Εντάξαμε στο πρόγραμμα και δραστηριότητες stem και ρομποτικής. Τα παιδιά έδειξαν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.
«Εκπαιδευτική επίσκεψη»
Επισκεφτήκαμε μουσεία, και υπαίθριους χώρους που κοσμούνται με έργα τέχνης!
Μουσείο Καρέλια
Πάρκο ΟΣΕ
Κτήμα Φοίφα
«Ελεύθερη έκφραση & τέχνη»
Τα παιδιά γνωρίσανε τέχνες και τεχνικές.
Ζωγράφισαν με ποικίλα υλικά, κάνανε χαρακτικά με τυπώματα και τρισδιάστατες κατασκευές με απλά υλικά.
«Η συνεργασία»
Επιλέγαμε δραστηριότητες που να ευνοούν τη συνεργασία μεταξύ των παιδιών και kαλλιεργήσαμε τηνομαδικότητα. Αναδεικνύαμε και επιβραβεύαμε τις συλλογικές δραστηριότητες.
Στους εκπαιδευτικούς σχεδιασμούς μας επιδιώκουμε να συμπεριλαμβάνουμε στόχους και δράσεις που προάγουν τη συνεργασία, τη συμμετοχή αλλά και την εκπαίδευση των γονέων των μαθητών για τη φιλοσοφία του σχολείου μας.
Οργανώθηκαν ανοιχτές δράσεις για τις οικογένειες (χριστουγεννιάτικο εικαστικό εργαστήρι, ζαχαροπλαστική)
Χριστουγεννιάτικό εικαστικό εργαστήρι
Ζαχαροπλαστική
Πραγματοποιήθηκαν δύο ομαδικές συζητήσεις – ομιλίες για τους γονείς.
Η πρώτη από το εξειδικευμένο προσωπικό του ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. Μεσσηνίας για την αξία της επικοινωνίας
η δεύτερη από Ειδική Παοδαγωγό/Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων του κέντρου “Εξέλιξη” για την πρώιμη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών
Δεχθήκαμε δωρεά παραμύθια και ψαλίδια ασφαλείας από το βιβλιοπωλείο της κας. Ηλιοπούλου κι ευχαριστούμε θερμά γι αυτό!
«Κοινωνικό μήνυμα»
“Η αγάπη ενώνει τη διαφορά, νικά όλα τα εμπόδια”
Φυλλάδια στην τοπική κοινωνία με θέμα την Αποδοχή της Διαφορετικότητας στο πλαίσιο συμμετοχής του Μαθητικού Φεστιβάλ
Συμμετείχαν στο Μαθητικό Φεστιβάλ “Μαζί”
Συμμετείχαν στις Προ-Φεστιβαλικές εκδηλώσεις στην πλατεία Μεσσήνης
Ζωγράφισαν το αχνάρι των παπουτσιών τους σε προκαθορισμένο πλαίσιο για να δείξουν οτι όλοι χωράμε
Πρόσφατα σχόλια