Ενεργοί Πολίτες!
Στο πλαίσιο της δράσης “Global Action Days” δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην ενδυνάμωση των μαθητών και μαθητριών του νηπιαγωγείου, ώστ
ε να γίνουν ενεργά μέλη της κοινότητάς τους. Μέσα από μια ολιστική παιδαγωγική προσέγγιση, με έμφαση στην παρατεταμένη και λεπτομερή παρατήρηση (slow looking) που στηρίζεται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Out of Eden Learn” (OOEL), μια πρωτοβουλία του Ερευνητικού Οργανισμού Project Zero του Πανεπιστημίου Harvard σε συνεργασία με το National Geographic και τον Paul Salopek, τα παιδιά αναγνώρισαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας. Προβληματίστηκαν πάνω σε αυτά, αναζήτησαν τις αιτίες που τα προκαλούν και τις λύσεις που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν κάνοντας διασύνδεση ζητημάτων σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο (making connections).
Τα παιδιά καλλιέργησαν στρατηγικές που υποστηρίζουν την τοποθέτηση προσωπικών εμπειριών και τοπικών ζητημάτων σε ευρύτερα γεωγραφικά και πολιτισμικά πλαίσια, καλλιεργώντας παγκόσμια συνείδηση, πολιτειότητα και οικουμενική οπτική.
Διερεύνησαν διάφορα περιβαλλοντικά προβλήματα, όπως η μόλυνση, η κλιματική αλλαγή και η σημασία της βιοποικιλότητας. Παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο, διάβασαν παιδικά βιβλία για το περιβάλλον και συμμετείχαν σε συζητήσεις στην τάξη.
Μέσα
από συζητήσεις και ομαδικές δραστηριότητες, τα παιδιά εντόπισαν τις αιτίες πίσω από τα περιβαλλοντικά προβλήματα. Συζήτησαν για τις ανθρώπινες δραστηριότητες που επηρεάζουν αρνητικά το περιβάλλον και για τις αντισταθμιστικές δράσεις που θα μπορούσαν να αναλάβουν.

Σε συνεργασία με τους/τις συμμαθητές/τριες τους, τα παιδιά σχεδίασαν και ανέπτυξαν προτάσεις για την επίλυση των περιβαλλοντικών προβλημάτων. Αυτές οι προτάσεις περιλάμβαναν απλές, πρακτικές δράσεις που θα μπορούσαν να εφαρμόσουν στην καθημερινότητά τους, όπως η ανακύκλωση, η επαναχρησιμοποίηση, η αλλαγή χρήσης, η συλλογή απορριμμάτων, η μείωση της κατανάλωσης, η φύτευση δέντρων κ.ά.
Οι μαθητές ανέπτυξαν την κριτική και δημιουργική τους σκέψη, καλλιέργησαν την κοινωνική τους συνείδηση και ανέπτυξαν αίσθημα ευθύνης απέναντι στον πλανήτη. Κατανόησαν τη σημασία της ατομικής και συλλογικής δράσης, αναπτύσσοντας μια βαθύτερη συναισθηματική σύνδεση μαζί του. Ως ενεργοί πολίτες, ένιωσαν ότι μέσα από τις προτάσεις τους συμβάλλουν θετικά στην προστασία του πλανήτη.
- Αρχική
- Το Νηπιαγωγείο μας υποστηρικτής της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου
- Η Παιδαγωγική του Φρενέ στην τάξη μας
- Global Action Days 2024, Let’s get ready!
- Outdoor Classroom Day
- Coding for Climate
- eTwinning Projects
- STEM Discovery Campaign
- EU Code Week
- Το atelier στην προσέγγιση Reggio Emilia
- 28η Οκτωβριου
- Artful STEM Tellers
- CodeWeek
- Creative STEAM Solvers
- e-twinning
- E-twinning Παρουσίαση έργου
- ESA
- Pop-art
- STE(A)M
- STEM Discovery Campaign
- Stem4equality
- ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
- ΑΠΟ ΤΗ ΜΟΥΤΖΟΥΡΑ ΣΤΗ….ΦΙΓΟΥΡΑ
- Ας συστηθούμε
- ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ-ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
- ΓΙΟΡΤΉ
- ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ
- ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
- ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
- ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
- ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2021-2022
- Επιστήμη
- ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
- ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ-ΠΙΚΑΣΟ
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ-ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ-ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ 2021-2022
- Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας
- Μηχανική
- ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΔΥΝΑΤΗ
- Παρουσιολογιο και Ημερολόγιο Τάξης
- ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ 2023
- Πειραματισμοί & Πειράματα
- Ποίηση
- ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
- ΠΟΥΑΝΤΙΓΙΣΜΟΣ-pop art
- Προγραμματισμός
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
- ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ ΣΠΙΤΑΚΙ ΜΟΥ
- Συμμετοχή σε διαγωνισμούς
- ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΙΚΥ
- ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ
- ΤΟ ΚΑΔΡΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
- ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
- ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΞΕΚΙΝΑ
- ΤΥΠΩΜΑΤΑ
- ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ
- ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ
- ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
- ΦΛΕΒΑΡΗΣ
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
- Χωρίς κατηγορία
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ








Πρόσφατα σχόλια