Coding my Water Poem_Coding4climate 2025
Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Coding for Climate, οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν σε δραστηριότητα κωδικοποίησης χωρίς τη χρήση ψηφιακών μέσων (unplugged coding), η οποία σχεδιάστηκε με στόχο την ενίσχυση της υπολογιστικής σκέψης και την ευαισθητοποίηση σε ζητήματα περιβαλλοντικής αειφορίας. Η δραστηριότητα εντάσσεται στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη (ΕΒΑ), εστιάζοντας στον Στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης 6 (SDG 6) – Καθαρό Νερό και Αποχέτευση, προάγοντας την κατανόηση της αξίας του νερού ως φυσικού πόρου και ανθρώπινου δικαιώματος.
Αφετηρία της δραστηριότητας αποτέλεσε το ποίημα «WATER/ΝΕΡΟ», το οποίο δημιουργήθηκε συλλογικά από τα ίδια τα παιδιά, αξιοποιώντας τεχνικές δημιουργικής γραφής. Οι μαθητές/τριες εργάστηκαν σε ομάδες και τοποθέτησαν στίχους του ποιήματος πάνω σε ένα πλέγμα, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο διαφορετικές «ποιητικές διαδρομές». Κάθε ομάδα κλήθηκε να προγραμματίσει τη διαδρομή μιας σταγόνας πάνω στο πλέγμα, χρησιμοποιώντας σύμβολα εντολών (π.χ. μπροστά, δεξιά, κ.α), ώστε να περάσει από επιλεγμένους στίχους και να ανασυνθέσει κάθε φορά ένα νέο ποίημα. Το ποίημα λειτούργησε ως πολυτροπικό εκπαιδευτικό εργαλείο, ενισχύοντας ταυτόχρονα τις γλωσσικές δεξιότητες, τη δημιουργική έκφραση, και την ανάπτυξη αλγοριθμικής σκέψης μέσω της χρήσης απλών εντολών κωδικοποίησης, ενισχύοντας έτσι τη διασύνδεση της γλώσσας με τις αρχές της υπολογιστικής σκέψης.
Η συγκεκριμένη προσέγγιση ενισχύει την διεπιστημονικότητα, συνδέοντας τη γλωσσική έκφραση με την περιβαλλοντική αγωγή και την τεχνολογική παιδεία, σε ένα μαθησιακό περιβάλλον που προάγει τη συστημική σκέψη, την ενσυναίσθηση και τη συμμετοχική δράση. Μέσα από την εστίαση στον SDG 6, οι μαθητές/τριες ανέπτυξαν συνείδηση σχετικά με τη σημασία της καθαρής πρόσβασης στο νερό και τους κινδύνους που σχετίζονται με την έλλειψή του, συνδέοντας την προσωπική τους έκφραση με παγκόσμιες προκλήσεις.
Το έργο υλοποιήθηκε από το 2ο Νηπιαγωγείο Λυκόβρυσης, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού eTwinning προγράμματος «Artful Minds, Creative Spirits».
- Αρχική
- Το Νηπιαγωγείο μας υποστηρικτής της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου
- Η Παιδαγωγική του Φρενέ στην τάξη μας
- Global Action Days 2024, Let’s get ready!
- Outdoor Classroom Day
- Coding for Climate
- eTwinning Projects
- STEM Discovery Campaign
- EU Code Week
- Το atelier στην προσέγγιση Reggio Emilia
- 28η Οκτωβριου
- Artful STEM Tellers
- CodeWeek
- Creative STEAM Solvers
- e-twinning
- E-twinning Παρουσίαση έργου
- ESA
- Pop-art
- STE(A)M
- STEM Discovery Campaign
- Stem4equality
- ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
- ΑΠΟ ΤΗ ΜΟΥΤΖΟΥΡΑ ΣΤΗ….ΦΙΓΟΥΡΑ
- Ας συστηθούμε
- ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ-ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
- ΓΙΟΡΤΉ
- ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ
- ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
- ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
- ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
- ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2021-2022
- Επιστήμη
- ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
- ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ-ΠΙΚΑΣΟ
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ-ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ-ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ 2021-2022
- Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας
- Μηχανική
- ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΔΥΝΑΤΗ
- Παρουσιολογιο και Ημερολόγιο Τάξης
- ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ 2023
- Πειραματισμοί & Πειράματα
- Ποίηση
- ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
- ΠΟΥΑΝΤΙΓΙΣΜΟΣ-pop art
- Προγραμματισμός
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
- ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ ΣΠΙΤΑΚΙ ΜΟΥ
- Συμμετοχή σε διαγωνισμούς
- ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΙΚΥ
- ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ
- ΤΟ ΚΑΔΡΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
- ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
- ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΞΕΚΙΝΑ
- ΤΥΠΩΜΑΤΑ
- ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ
- ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ
- ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
- ΦΛΕΒΑΡΗΣ
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
- Χωρίς κατηγορία
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ







Πρόσφατα σχόλια