Η επαφή με το ύπαιθρο έχει θετικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη του ανθρώπου. Δεν είναι ασυνήθιστο να αισθάνεστε έμπνευση ενώ κάνετε μια βόλτα στο τοπικό σας πάρκο ή όταν πηγαίνετε στην εξοχή για να «ηρεμήσετε». Το Outdoor Education είναι μια καινοτόμος μέθοδος διδασκαλίας που ανταποκρίνεται σε αυτή την ανάγκη για χώρο . προσφέρει μακροχρόνια ποιοτική εκπαίδευση και καταπολεμά την συνεχώς εξελισσόμενη κλιματική κρίση.
Η νέα έκδοση του μαθήματος « Εξωτερική εκπαίδευση: ένας νέος τρόπος διδασκαλίας και μάθησης πραγματοποιήθηκε στη Μπολόνια από 26/06/2022 – 02/07/2022. Οι συμμετέχοντες προέρχονταν από όλη την Ευρώπη, με την Airita από το γυμνάσιο Priekule στη Λετονία, Laszlo από το Γυμνάσιο Ιησουιτών Fenyi Gyula στην Ουγγαρία, Κατερίνα από το 2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ στην Ελλάδα, Ilze από την Barboleta Ltd/ νηπιαγωγείο “Learn to Learn” στη Λετονία, Charlotte από Η.Π.Α, Jana από το Gymnázium Šrobárova στη Σλοβακία. Jakab από το Rákospalotai Meixner Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola στην Ουγγαρία. Η Silvia και η Hortensia από το HUERTAS DEL PALMAR SCHOOL στην Ισπανία και οι Athanasia, Maria, Kyriaki, Ioannis from Δημοτικό Σχολείο Πανόρμου in Greece. Οι συμμετέχοντες ξεκίνησαν την εβδομάδα με τον ορισμό της Υπαίθριας Εκπαίδευσης και την ανταλλαγή της προσωπικής τους εμπειρίας. Σε μια τόσο διαφορετική ομάδα συναντήσαμε διαφορετικές τεχνικές και πρακτικές, οι οποίες ήταν χρήσιμες όταν η ομάδα έπρεπε να βρει έναν καθολικό ορισμό της Υπαίθριας Εκπαίδευσης. Βοήθησε επίσης όταν συζητούσαμε τα οφέλη της μάθησης σε εξωτερικούς χώρους – τις γνωστικές, συμπεριφορικές και σωματικές πτυχές. Την Τρίτη επικεντρωθήκαμε στη μάθηση για την Υπαίθρια Εκπαίδευση στη φύση, με μια επίσκεψη σε ένα τοπικό πάρκο κοντά στη Μπολόνια. Όλα τα παιχνίδια και οι δραστηριότητες έδωσαν έμπνευση στην ομάδα με περισσότερους από έναν τρόπους – αυτός ήταν για να τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν την τελευταία πρόκληση αυτής της εβδομάδας.
Πριν ξεκινήσουν μια δική τους περιπέτεια, οι συμμετέχοντες ανακάλυψαν τις 10 αρχές του Kurt Hahn σε ένα εσωτερικό περιβάλλον παίζοντας ένα κυνήγι θησαυρού στον χώρο του μαθήματος. Τρέχοντας γύρω από το κτίριο θα μπορούσαν να αισθανθούν σαν μαθητές τους για μια φορά, συγκεντρώνοντας παράλληλα περισσότερες ενδείξεις για το θέμα. Μετά από μια σύντομη συζήτηση για τις αρχές, η ομάδα έφυγε για να εξερευνήσει τη Φλωρεντία. Κάτι άλλο που τονίσαμε ήταν το γεγονός ότι η Υπαίθρια Εκπαίδευση δεν χρειάζεται να γίνεται μόνο σε ανοιχτούς χώρους στη φύση. Ξεκινήσαμε τη μέρα μας με ένα κυνήγι θησαυρού στο κέντρο της Μπολόνια – τόσο για να δοκιμάσουμε τις γνώσεις των συμμετεχόντων για τη Μπολόνια όσο και για να τους δείξουμε πώς να εφαρμόζουν την υπαίθρια μάθηση σε ένα αστικό περιβάλλον. Μετά το πρωινό κυνήγι, η ομάδα έμαθε πώς να φτιάξει το δικό της.
Η τελευταία μέρα ήταν αφιερωμένη στον καταιγισμό ιδεών . Χρησιμοποιώντας τον κήπο του χώρου ως χάρτη, οι συμμετέχοντες έπρεπε να αξιολογήσουν τους κινδύνους, τις ευκαιρίες και να βρουν τις δραστηριότητες που θα μπορούσαν να κάνουν με τους μαθητές τους Μέχρι να τελειώσει η εβδομάδα, η ομάδα απέκτησε πολλές ιδέες για να εφαρμόσει στα μαθήματά της, ήταν ειδικοί στο θέμα της Μπολόνια και – χάρη στους Έλληνες συμμετέχοντες – έγιναν ερασιτέχνες χορευτές Σιρτάκι. Σας ευχαριστούμε για αυτήν την εβδομάδα και καλή τύχη στην εφαρμογή των υπαίθριων δραστηριοτήτων σας!
|