Μέσα στα πλαίσια του προγράμματος e twinning και με αφόρμηση τον μύθο του Εγκέλαδου για τον σεισμό, υλοποιήθηκαν δραστηριότητες σχετικά με τον σεισμό. Τα παιδιά δραματοποιήσανε τον μύθο, παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο, έμαθαν τι πρέπει να κάνουν για να προστατευθούν από τον σεισμό, πειραματίστηκαν, έγιναν επιστήμονες.

                                                                                 Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΕΓΚΕΛΑΔΟΥ
20231109 124155
20231109 124312
                                   ΠΕΙΡΑΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΕΙΣΜΟ

                                                                 ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΕΙΣΜΟ

20231120 101021 20231120 101037 20231120 103343 20231120 103721 20231120 103804

Το νηπιαγωγείο μας φέτος συμμετέχει σε πρόγραμμα e twinning ” Tales of natural disasters”.

Το πρόγραμμα αφορά την εκπαίδευση των παιδιών του Νηπιαγωγείου στην αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών, σεισμών, ηφαιστείων, πυρκαγιών και πλημμυρών. Συγκεκριμένα, στοχεύει στη γνωριμία τους μέσα από ουρές, πειράματα και ΤΠΕ, με στόχο να υιοθετήσει ένα νέο προφίλ ενεργού πολίτη που ξέρει πώς να αντιμετωπίζει τις φυσικές καταστροφές. Οι ουρές δεν είναι απλά παραμύθια αλλά έχουν έναν πυρήνα αληθινών γεγονότων, που είναι και η κύρια αιτία, γύρω από την οποία, με το πέρασμα του χρόνου, προστέθηκε ένα μυθικό κέλυφος, όπως συμβολισμοί, δεισιδαιμονίες, παρανοήσεις. Μύθοι για τους σεισμούς και τις ηφαιστειακές εκρήξεις δημιουργήθηκαν σχεδόν σε όλους τους πολιτισμούς αντανακλώντας τις αντιλήψεις των ανθρώπων για αυτά τα φυσικά φαινόμενα που ακόμη και σήμερα προκαλούν φόβο, δέος και ανασφάλεια. Μέσω του προγράμματος προωθούνται κυρίως δεξιότητες μάθησης (4Cs), ενώ παράλληλα ενεργοποιούνται δεξιότητες ζωής και νοητικές δεξιότητες. Το επίτευγμα πραγματοποιείται μέσα από μια σειρά πειραμάτων σε φυσικά φαινόμενα, σε συνδυασμό με τη χρήση και εκμετάλλευση ψηφιακών εργαλείων. Παράλληλα, μέσω του προγράμματος προωθείται ο 13ος (κλιματική δράση) από τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης. Οι φυσικές καταστροφές επηρεάζουν κάθε χώρα σε κάθε ήπειρο. Διαταράσσουν τις εθνικές οικονομίες και επηρεάζουν ζωές, ενώ έχουν σημαντικές επιπτώσεις στους ανθρώπους, τις κοινότητες και τις χώρες του σήμερα, αλλά ακόμη περισσότερο αύριο. Είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο που δεν γνωρίζει σύνορα. Η εκπαίδευση μπορεί και πρέπει να συμβάλει πολλά προς αυτή την κατεύθυνση.

Σε κάθε νηπιαγωγείο ανατέθηκε να κατασκευάσουν ένα γράμμα από τον τίτλο του προγράμματος. Εμείς κληρωθήκαμε να κατασκευάσουμε το γράμμα “Ν” και επιλέξαμε από πέτρες.

γραμμα ΝIMG 5099c760d59bfa463c4da3405e61f6cb V

νηπιαγωγειο

Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα -διαγωνισμό ” Ασφάλεια στο διαδίκτυο” σε συνεργασία με τα νηπιαγωγεία μετα οποία ήδη συνεργαζόμαστε σε ένα πρόγραμμα e twinning. Τα παιδιά γνώρισαν τις επικινδυνότητες του διαδικτύου αλλά και τη χρησιμότητα του. Κάθε σχολείο ανέλαβα να δημιουργήσει ένα βίντεο με τα διάφορα εξαρτήματα και εφαρμογές ενός υπολογιστή μέσω κλήρωσης. Στο δικό μας νηπιαγωγείο έτυχε να ζωντανέψουμε ένα usb.

Κάποιες από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν  τον μήνα Σεπτέμβριο στο νηπιαγωγείο μας ήταν οι εξής:  Τα παιδιά γνωρίστηκαν μεταξύ τους , συμφωνήσαμε όλοι μαζί τους κανόνες του σχολείου, τους έγραψαν και τους ζωγράφισαν, χρωμάτισαν το γράμμα Σ με τα δαχτυλάκια τους και τα χρώματα του φθινοπώρου, κατασκεύασαν ένα σταφύλι με φελλούς και το φύλλο με το αποτύπωμα του χεριού τους, χρωμάτισαν τα γράμματα του “Φθινοπώρου” με πινέλα, ζωγράφισαν, έκοψαν φύλλα και παίξαμε με αυτά μαθηματικά παιχνίδια.

σεπτεμβριος

ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ “Σ”

 

σταφυλι 1

ΣΤΑΦΥΛΙ

 

σταφυλι 3

φθινοπωρο 3

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

φθινοπωρο

φυλλο 1

ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ

φυλλο 6

φυλλο 7

φυλλο 8

κανόνες 1

ΚΑΝΟΝΕΣ

 

κανόνες 2

κανόνες

“Δουλεύοντας” στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Όλοι ίσοι και διαφορετικοί” είδαμε τα όργανα ένα- ένα (πνευστά, κρουστά, έγχορδα). Μιλήσαμε για το καθένα ξέχωρα, ακούσαμε τους ήχους τους. Πόσο διαφορετικοί!
Μετά τη σύνδεση που είχαμε με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης σε ένα έργο του Νικολάι Ριμσκι-Κορσακοφ «Σεχραζαντ» είδαμε τους μουσικούς να τα κρατούν. Μία, και μόνο μία, θέση για κάθε μουσικό και το όργανό του. Όλοι ίσοι! Κι όταν άρχισαν να παίζουν όλα τα όργανα μαζί, πόσο ευχάριστη η σύνθεση των ίσων και διαφορετικών! Τι υπέροχο αποτέλεσμα !
Μας έδωσε την ευκαιρία για συζήτηση και ευαισθητοποίηση σε θέματα που σχετίζονται με τη διαφορετικότητα και την ένταξη.1 2 2 2 3 2 4 2 5 1

Μέσα στα πλαίσια του προγράμματος erasmus “Outdoor learning” και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων στις 4 Οκτωβρίου επισκεφτήκαμε το κτηνιατρείο του Πουρλιωτη Κώστα, τον οποίο ευχαριστούμε για την ξενάγηση που έκανε στα παιδιά και για τις πολύτιμες συμβουλές αναφορικά με την προστασία των ζώων.8

 

1 2 3 4 5 6 7

Σας παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα  ολοκλήρωσης του έργου μας  με τίτλο  «ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΕΝΟΣ ΑΟΡΑΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ» που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με  8 Νηπιαγωγεία της χώρας μας  το σχολικό έτος  2021-2022, στην κοινότητα των σχολείων της Ευρώπης   eTwinning. Μέσα από τη συνεργατική δράση των σχολείων δημιουργήθηκαν πολλά κοινά διαδικτυακά υλικά όπως βίντεο, τραγούδι, κολάζ, αφίσα, βιβλίο.

ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΜΑΣ ΣΤΟ ΧΑΡΤΗ

https://www.zeemaps.com/map?group=4401001

 

ΒΙΝΤΕΟ – ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΜΑΘΑΙΝΩ ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΩ  ΤΟΥΣ ΑΟΡΑΤΟΥΣ ΚΟΣΜΟΥΣ /ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΛΩΤΟΥ https://www.youtube.com/watch?fbclid=IwAR37G2jzeYrfo_jG4p8SV3Szb4HhGlKMudPaO8SIC9oDU-rflYOKQIk0v28&v=nbGWJ8h_eLI&feature=youtu.be

 

ΚΟΛΑΖ : ΠΩΣ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΕΝΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ https://www.canva.com/design/DAFAsKXtcSY/71nod-fmQsA_gKszj9lK2A/watch?utm_content=DAFAsKXtcSY&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

ΑΦΙΣΑ –ΜΑΘΕ ΚΑΙ ΕΣΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΟΡΑΤΟ ΚΟΡΟΝΟΙΟ https://www.canva.com/design/DAFAx_SIJNk/zLJk_0I64KTdIvdUzcdWCg/view?utm_content=DAFAx_SIJNk&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

ΒΙΝΤΕΟ : Η NE-T ΣΤΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ https://www.youtube.com/watch?v=8Gmjk-aSO7U&fbclid=IwAR3jD0yqReJa073lH93f2msmQTIJDT9qPm0Jh6ZVJeVEmIrAjkvVhlMOXY0

Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΤΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΜΑΣ https://www.canva.com/design/DAFCAt4XkUM/KGdtvNdvW2ASOyFil1WsEQ/watch?utm_content=DAFCAt4XkUM&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΣΑΥΡΑΣ ΓΚΕΚΟ https://padlet.com/4nippol/4qr5prdqliursdcc?fbclid=IwAR3RvXM2pemiItcmP07

 

ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ https://www.storyjumper.com/book/read/136405452/———

 

Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε αυτή τη χρονιά σε ένα πρόγραμμα e twinning μαζί με τα εξής νηπιαγωγεία:

  1. Όμιλος Πειραματικού Νηπιαγωγείου Φλώρινας
  2. Νηπιαγωγείο Λευκώνα Σερρών
  3. Νηπιαγωγείο Αιγείρου Κομοτηνής
  4. 11ο Νηπιαγωγείο Ζωγράφου Αθήνας
  5. 13ο Νηπιαγωγείο Περιστερίου Αθήνας
  6. 4ο  Νηπιαγωγείο Πολίχνης  Θεσσαλονίκης  (ΤΜΗΜΑ 1)
  7. 14ο Νηπιαγωγείο Σερρών
  8. 4ο  Νηπιαγωγείο Πολίχνης  Θεσσαλονίκης  (ΤΜΗΜΑ 2)

Η επιστήμη και η τεχνολογία είναι πια σημαντικές και για την καθημερινότητα των παιδιών προσχολικής ηλικίας, ενώ η συζήτηση για τον ρόλο της τεχνολογίας στην εκπαίδευση των μικρών παιδιών εξελίσσεται με την πρόσθεση περιεχομένων αιχμής.
Tο έργο μας εστιάζει στην ανάπτυξη του νανογραμματισμού των μαθητών, δηλαδή στην ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων, οι οποίες θα τους κάνουν ικανούς να χειρίζονται θέματα της καθημερινής ζωής που βασίζονται στη Νανοτεχνολογία και φυσικά στα μυστικά του αόρατου κόσμο, του Νανόκοσμου. Τέτοια παραδείγματα καθημερινότητας αποτελούν η προστασία από τον νέο αόρατο και επικίνδυνο ίο, τον Κορονοϊό, η δημιουργία και η χρήση των εύχρηστων υπερυδρόφοβων ,αυτοκαθαριζόμενων ενδυμάτων που κάνουν ευχάριστο το παιχνίδι των παιδιών ακόμη και στις λάσπες, στο πολιτισμικό πλαίσιο η προστασία και ο τρόπος συντήρησης των πολιτιστικών μας μνημείων από τη φθορά.

Οι μαθητές μας μέσα από το πρόγραμμα γνώρισαν τον νανόκοσμο, τα εργαλεία παρατήρησης, το φαινόμενο του Λωτού, την προσκολλητική ιδιότητα της σαύρας, τον Κορονοϊό, τον τρόπο προστασίας των πολιτιστικών μνημείων. Έπαιξαν, ζωγράφισαν, εργάστηκαν ομαδικά, κατασκεύασαν, έγιναν “επιστήμονες”, συνεργάστηκαν με τους μαθητές των άλλων νηπιαγωγείων, συμμετείχαν σε διαδικτυακές συναντήσεις μαζί τους.

1 1

Αρχικά έγινε ανάγνωση του κλασικού παραμυθιού και στη συνέχεια ανάγνωση του παραμυθιού ” Η Χιονάτη στον Νανοκοσμο ” της Τζιώλης Μαρίας, μέσα από το οποίο οι μαθητές ακούν για τον νανόκοσμο, τα όργανα παρατήρησης και το φαινόμενο του Λωτού.

 

 

2

Ακολούθησε δραματοποίηση των 2 παραμυθιών

 

3

Ο κυνηγός με την Χιονάτη

 

4

Ο πρίγκιπας με την χιονάτη

 

5

η Χιονάτη και τα ζώα του δάσους

 

6

Η χιονάτη και η σαύρα

 

λωτου 2

Παρακολούθησαν ‘ενα βίντεο για το φύλλο του λωτού

 

λωτου αναπαρασταση 2

Ζωγράφισαν το φύλλο του Λωτού οπως φαίνεται από το ηλεκτρονικό μικροσκόπιο

οργανα τρεις κοσμοι

                                                                                                 Γνώρισαν τα όργανα παρατήρησης

 

φακός

Ο μεγεθυντικός φακός

 

.jpg

Το μικροσκόπιο

 

 

μικροσκόπιο τριχα.1jpg

Το ψηφιακό μικροσκόπιο

 

 

6mp4

Ακολούθησε ένα πείραμα για να κατανοήσουν τα νήπια το συγκεκριμένο φαινόμενο: Χρησιμοποιήσαμε 2 φύλλα από κανσον χαρτί οπου το ένα ήταν περασμένο με κηρομπογιά του ιδίου χρώματος.

 

 

Το ένα είπαμε ότι είναι το φύλλο του λωτού και το άλλο ένα κοινό φύλλο. Ρίξαμε σταγόνες νερού και στα δύο και παρατήρησαν ότι στο ένα η σταγόνα κατρακύλησε χωρίς να βρέξει το φύλλο.

 

 

9mp4

Το ίδιο κάναμε με σταγόνες του καφέ ρίχνοντας έπειτα νερό. Τα παιδιά είδαν ότι το φυλλο του λωτού με τις σταγόνες νερού καθαρίστηκε τελέιως από τον καφέ και δεν ήταν βρεγμένο.

 

 

νανοκοσμου 1

Δημιουργία Αφίσας

 

 

νανοκοσμου 7

Άλλοι ζωγράφισαν τον νάνο

 

 

νανοκοσμου 10

Άλλοι έβαψαν τους νανοπροεξοχούληδες

 

 

νανοκοσμου 12

Έβαψαν τις σταγόνες

 

 

νανοκοσμου 16

Και η αφίσα μας είναι έτοιμη

 

 

.jpg

Ωρα να συναντήσουμε τους φίλους μας   https://www.youtube.com/watch?v=msHORHP0co8

 

τριβιζα 1jpg

Μα ποιός είναι αυτός ο κορονοιός

ιος με κορωνα 2 1

 

 

κορονοιου 5jpg

ο κορονοιος

 

κορονοιου με πλαστελίνη και σπίρτα 4

Κατασκευή κορονοιού με πλαστελίνη

 

 

κορωνοιος 1

Κατασκευή κορονοιού με οικοδομικό υλικό

 

 

κορωνοιος με μαγνητες

Κατασκευή κορονοιού με μαγνήτες

 

 

με μικροσκοπιο 3

Είδαμε πως φαίνονται οι μάσκες με το ψηφιακό μικροσκόπιο

 

μασκες 1

Ζωγράφισαν πως φαίνονται οι μάσκες τριών ειδών

 

 

στο μουσειο

Επισκεφτήκαμε διαδικτυακά ένα μουσείο

 

στο μουσειο 1

Φεραμε 2 αγάλματα στο νηπιαγωγείο

 

αρρωστα αγαλματα

Ειδαμε ότι είναι άρρωστα

 

 

1

Πρέπει να το βοηθήσουμε να γίνει καλά

 

3 βηματα

 

 

 

 

σαυρα στο padlet

Συνεργατικό padlet όλων των νηπιαγωγείων   https://padlet.com/4nippol/4qr5prdqliursdcc?fbclid=IwAR3RvXM2pemiItcmP07

 

 

23

      Γνωρίσαμε την σαύρα Γκέκο

 

8

Πειραματιστήκαμε μέσα και έξω από την τάξη για να δούμε σε τι οφείλεται η προσκολλητική ιδιότητα της σαύρας

192176567 517520712622837 1177645725489033214 n 1

Έπαιξαν με τις εικόνες του ποδιού της σαύρας οπως φαίνεται μέσα από τα αντίστοιχα εργαλεία

 

44

Ζωγράφισαν τα νανο τριχίδια του ποδιού της σαύρας στα οποία οφείλεται η ικανότητά της

DSC01089

Έγιναν και πάλι επιστήμονες εξερευνώντας τον κόσμο μέσα από το ψηφιακό μικροσκόπιο