10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 ΕΚΤΟΞΕΥΣΗ!!! ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΞΕΚΙΝΑ!!!

Με αφορμή την παρακολούθηση μιας ταινίας για το ηλιακό μας σύστημα γνωρίζουμε τους πλανήτες. Μιλαμε για τη γη και τις ηπείρους μελετώντας την υδρόγειο σφαίρα.

Δραματοποιούμε την περιστροφή της γης γύρω από τον ήλιο και της σελήνης γύρω από τη γη.thumbnail 16

Φτιάχνουμε τα δικά μας διαστημόπλοια, που φεύγουν από τη γη.

thumbnail 13

Χορεύουμε ακόυγοντας το τραγούδι ” Οι Πλανήτες”.https://www.youtube.com/watch?v=SLNCt2PFBsk

Με τη διαδικασία της εκτόξευσης, μαθαίνουμε να μετράμε μέχρι το 10.

thumbnail 14

Στολίζουμε τους πυραύλους μας με τη φωνούλα ”Π”.

thumbnail 10

Ζωγραφίζουμε τα δικά μας τηλεσκόπια.

thumbnail 9

Συνεργαζόμαστε και φτιάχνουμε όλοι μαζί το ηλιακό σύστημα.

thumbnail 12  thumbnail 11

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ_Φιλία, Σεβασμός, Συνεργασία

ΦΙΛΙΑ ,ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ΣΕΒΑΣΜΟΣ

Ο σεβασμός, η αποδοχή, αλλά και η συνεργασία και η αλληλεγγύη είναι βασικές αξίες που μικροί και μεγάλοι στο σχολείο μας επιζητούμε να καλλιεργηθούν!Για το σκοπό αυτό, αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε το εργαστήριο δεξιοτήτων για την φετινή μας σχολική χρονιά, με τίτλο: “ΦΙΛΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕΒΑΣΜΟΣ”.

Στις πρώτες μας δραστηριότητες προσπαθήσαμε να καταλάβουμε “ποιοι και ποιες είμαστε;“, “πόσο μοιάζουμε;“, “πόσο διαφορετικοί είμαστε;

Στην αρχή ζεσταθήκαμε λίγο με μουσική, ρυθμό και χορό!

IMG a3b63fced53a13033d135eb188fee89d V

Αποφασίσαμε να συνεργαστούμε για να βοηθήσουμε το μπαλόνι να ταξιδέψει!

IMG ae84f5ac03b1b7dadec4fdf4ce3ebf5a V

Χωριστήκαμε και σε ζευγάρια και παίξαμε με χρωματιστές κορδέλες .Κατόπιν με τις ίδιες κορδέλες σχηματίσαμε την αλυσίδα της φιλίας.

IMG f32cfc3f27991ff28f43f8632fb607a9 V

Δημιουργήσαμε το Δέντρο της Φιλίας και τη γιρλάντα της φιλίας: Το κάθε παιδί γράφει το όνομά του και διακοσμεί ένα μακρόστενο χαρτονάκι, τα χαρτονάκια γίνονται κρίκοι, πλέκονται μεταξύ τους και σχηματίζουν την γιρλάντας της φιλίας, στην τάξη μας.

IMG 20250115 130105IMG 20250207 190634

Ζωγραφίσαμε σε ζευγάρια!

Και φυσικά μετά παίξαμε με τις λέξεις “ΦΙΛΙΑ”, ‘’ΣΕΒΑΣΜΟΣ’’, ‘’ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ’’.

IMG 20250205 120345

Ακούσαμε τα τραγούδια Λάχανα Και Χάχανα – Οι Δύο Φίλοι, Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου – Η Φιλία και Παντελής Θαλασσινός &Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου – Ν’ Αγαπάς

Παρακολουθήσαμε την βιωματική θεατρική παράσταση από το Εγώ στο Εμείς και κατανοήσαμε τη σημασία της συνεργασίας ,της αλληλεγγύης, της αγάπης και της μοναξιάς.

IMG e27b7eaea9e818b1164d6d5fc1cc7e89 V    IMG 570b19969dc5b343b963b4e8c0f44457 V

Τέλος συνεργαστήκαμε από κοινού και δημιουργήσαμε όλοι μαζί την ομαδική εργασία στα πλαίσια της Τέχνης στο Νηπιαγωγείο την «Έναστρη νύχτα του Βίνσεντ» Βαν Γκογκ.

 

trashed 1741182021 IMG bc20c915f9690a127d49d2e871067d99 V1

Eνδιαφέρομαι κι ενεργώ. Κοινωνική συναίσθηση κι ευθύνη. Φιλία κι αλληλοσεβασμός.

Μ’ αφορμή την ανάγνωση του βιβλίου  ”Φιλία”, συζητήσαμε για τη σπουδαιότητα της και τη σημαντική θέση, που κατέχει στη ζωή μας η φιλία.

anna filia

Μέσα από χειμωνιάτικες δραστηριότητες αναδείξαμε τη βοήθεια, που μπορούμε να προσφέρουμε στους φίλους μας και βοηθήσαμε στο ντύσιμο τους με χειμωνιάτικα αξεσουάρ.

7

Συνεργαστήκαμε και ζωγραφίσαμε ζευγαράκια γάντια με τον/την καλύτερη μας φίλη.

 

15

Μάθαμε το τραγούδι ”Αν όλα τα παιδιά της γης” και συζητήσαμε για την ειρήνη στον κόσμο ξεκινώντας από τη φιλία των παιδιών. Κάναμε ομαδική εργασία για τη φιλία και τον αλληλοσεβασμό.

4     612

 

Ολοκληρώσαμε το θέμα μας, βλέποντας τη διαδραστική παράσταση ”Από το Εγώ στο Εμέις” που προάγει την καλλιέργεια της συνεργασίας, τη φιλίας και του σεβασμού.

9

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ · ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ · ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: 1. ΥΓΕΙΑ: ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Υγεία και Διατροφή. 

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Υγιεινής Διατροφής στις 16 Οκτωβρίου

Συζητήσαμε με τους μαθητές/τριες

Τα παιδιά ανέφεραν ποια είναι τα αγαπημένα τους φαγητά και πόσο συχνά τα καταναλώνουν.Τα ζωγράφισαν.

Συζητήσαμε για τις αγαπημένες τροφές που μας παχαίνουν καιτι πρέπει να αποφεύγουμε.

Πίνακες ζωγραφικής με φρούτα. Αργότερα τα παιδιά παρακινήθηκαν να περιγράψουν τα υλικά και τα μέσα που χρησιμοποιούνται στη ζωγραφική ( πινέλα, καβαλέτο, μαρκαδόροι, κ.λπ.)

litras IMG 20241016 125628

Νικηφόρος Λύτρας – Ρόδια

curtain jug and fruit 1894 1 e1586356820716

Curtain jug and fruits Cezanne

Συζητήσαμε για τη διατροφική αξία των φρούτων και τα παιδιά ανέφεραν το αγαπημένο τους φρούτο.

“Ένα μήλο την ημέρα, το γιατρό τον κάνει πέρα!” Συζητήσαμε στην ολομέλεια της τάξης με τους μαθητές/τριες τη διατροφική αξία των φρούτων και αναλύσαμε τη σημασία της παροιμίας.Παράλληλα συζητήσαμε ποια δέντρα παράγουν φρούτα και παίξαμε με τις λέξεις.

Μήλο -Μηλιά, Αχλάδι – Αχλαδιά, Ρόδι – Ροδιά, Κυδώνι – Κυδωνιά κ.ο.κ.

IMG 20240930 120623IMG 20240930 120628

IMG 20240930 120634

Φτιάξαμε καρτέλες με φρούτα, λαχανικά , όσπρια κ. λ. π. και φέραμε και αληθινά μέσα στην τάξη. Συζητήσαμε τη διατροφική αξία τους, τα ταξινομήσαμε σε ομάδες, αφήσαμε τα παιδιά να τα μυρίσουν, να τα πιάσουν και να τα ζωγραφίσουν.

IMG 20241016 125607 IMG 20241016 125613

Παίξαμε Παιχνίδι παντομίμας.  Ένα παιδί παριστάνει ότι τρώει κάτι και οι άλλοι πρέπει να μαντέψουν αν είναι όσπρια, κρέας, σούπα, λαχανικά , φρούτο κ. λ. π

Ακούσαμε το Τραγούδι Υγιεινής Διατροφής από την Παιδική  Χορωδία του Σπύρου Λάμπρου.

Παίξαμε με τις Σύνθετες Λέξεις και Τροφές.

Σπανάκι και Ρύζι , Κρέας και Σούπα, Ρύζι και Γάλα, Μήλο και Πίτα …

 Παίξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι με στόχο να κατανοήσουμε τη διατροφική αξία των τροφών

 IMG 20241016 125623

Δημιουργήσαμε την αλφαβήτα των τροφών

IMG 20241104 100014 1

Μάθαμε για τη διατροφική αξία της ελιάς και του ελαιόλαδου.

IMG 20241121 123904 IMG 20241121 123913

image 4image 5

Τέλος διαβάσαμε το παραμύθι. 

ΜΠΛΙΑΧ! ΠΑΛΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ; Ματουίζιε, Σιλβί Ντε, από τις εκδόσεις Κέδρος.

NTE MATOUIZIE MPLIAX PALI LAXANA 1402488311.jpg.thumb 600x814 4815f6ba89fb6f39b1530a814c426f5d

 

Η κατασκευή του Διατροφούλη από τα παιδιά έφερε μεγάλη χαρά στην ομάδα η οποία αποφάσισε να τρώει υγιεινά!image 3

 

Υγιεινή Διατροφή

thumbnail 4

 

Διαβάσαμε τοβιβλίο

thumbnail 5 1

Συζητήσαμε για τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές.

thumbnail

Παρατηρήσαμε την διατροφική πυραμίδα, μιλησαμε για τις κατηγορίες τροφών και τις βιταμίνες τους.Παίξαμε κουκλοθέατρο με τις κούκλες-βιταμίνες, που είχαμε ήδη κατασκευάσει.

thumbnail 2

thumbnail 6

Ξεχωρίσαμε τα φρούτα από τα λαχανικά.

thumbnail 3 1

Στο πλάισιο του προγράμματος μας, μιλήσαμε για τη διατροφική αξία της ελιάς και τις ιδιότητες του ελαιόλαδου.

Παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα ”Η Σοφία της Ελιάς”. Στη διάρκεια του προγράμματος, έγινε η δραματοποίηση του μύθου ”Η Αθηνά και ο Ποδειδώνας”. Στη συνέχεια δοκίμασαν τα προϊόντα της ελιάς. Στο τέλος, έπλασαν τα δικά τους ελιόψωμα.

thumbnail 8

thumbnail 7

 

 

 

 

 

ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Μ’ αφορμή την ανάγνωση του παραμυθιού ” Η Παλαίτα των Συναισθημάτων”, γνωρίσαμε τα συναισθήματα και τα ζωγραφίσαμε.11

 

Ήρθαμε σε επαφή με τον ζωγράφο Ζουάν Μιρό, γνωρίσαμε το έργο του “Το χαμόγελο των φλεγόμενων φτερών” και προσπαθήσαμε να γίνουμε κι εμείς ζωγράφοι.

5

Παίξαμε με το ζάρι των συναισθημάτων.

3

Δημιουργήσαμε το δέντρο των συναισθημάτων μας.

2

1

Καθημερινά εκφράζουμε το συναίσθημά μας, βάζοντας το μανταλάκι με το όνομά μας στην αντίστοιχη φατσούλα.Με αυτόν τον τρόπο αντιλαμβανόμαστε πως νιώθουμε, εξασκούμε την λεπτή μας κινητικότητα και μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε το όνομά μας.

4

6

Καλοκαίρι, δραστηριότητες Νηπιαγωγείου

Διάφορες δραστηριότητες και κατασκευές σχετικές με το Καλοκαίρι!

5  ΙΟΥΝΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Ιουνίου. Από το 1972  αποτελεί το κύριο όχημα του ΟΗΕ για την ενημέρωση του παγκόσμιου κοινού για τα περιβαλλοντικά προβλήματα.

2024 06 17

Η “Αγαπούλα του καλοκαιριού” είναι η αληθινή ιστορία μιας χελωνίτσας, που κάνει την εμφάνισή της σε μια παιδική κατασκήνωση στο καταπράσινο δάσος της πιο μαγευτικής πλαγιάς του Υμηττού. Η καθημερινή παρουσία της χελώνας μαγεύει τα παιδιά και συμπληρώνει τη χαρούμενη συντροφιά τους. Το καλοκαίρι φεύγει, τα παιδιά επιστρέφουν στο σχολείο. Ξαφνικά μία φοβερή είδηση τα αναστατώνει: το αγαπημένο τους δάσος έπιασε φωτιά! Πιστεύουν πως η Αγαπούλα τους χάθηκε κι αυτή μέσα στις φλόγες. Όμως, όταν έρχεται η ώρα της αναδάσωσης, τους περιμένει μια μεγάλη έκπληξη…
Εκτός από το παραμύθι, το βιβλίο περιλαμβάνει πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό για τη χελώνα, την αξία του δάσους, τις πυρκαγιές που αφανίζουν τη φύση και την αναδάσωση.
Περιλαμβάνει επίσης σειρά εικονογραφημένων δραστηριοτήτων για τα παιδιά, καθώς και ένα διασκεδαστικό επιτραπέζιο παιχνίδι

IMG 20240605 122240

Συζητήσαμε με τα παιδιά τι είναι το περιβάλλον, από ποια χρώματα αποτελείται η Γη μας (π.χ. μπλε του νερού),γιατί πρέπει να προσέχουμε τη Γη μας και τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προστατεύσουμε τη φύση. Να μη καίμε τα δάση, να μη σκοτώνουμε τα ζώα, κάνουμε αναδάσωση, ανακύκλωση και πολλές άλλες ήταν οι ιδέες των παιδιών.


Καλοκαιρινές κατασκευές

IMG 20240611 075601

IMG 20240611 075632 IMG 20240611 075616

IMG 20240611 075626         IMG 20240611 075653

IMG 20240611 133941

IMG 20240611 075803     IMG 20240611 075759 IMG 20240611 075750IMG 20240611 133958

 

 Τέλος  ‘Το υποβρύχιο της τάξης μας” ! 

IMG 20240611 075731

   Καλό Καλοκαίρι!