Θεματικός άξονας:“Ενδιαφέρομαι και ενεργώ” Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη-Ανθρώπινα Δικαιώματα
Υποθεματική ενότητα: “Αλληλοσεβασμός-Διαφορετικότητα”
Τίτλος: “Νηπίων Παιδεία-Τα πρώτα βήματα στη Δημοκρατία”
Διάρκεια: Δεκέμβριος 2021-Ιανουάριος 2022
Βασικοί στόχοι του εργαστηρίου είναι η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της ενσυναίσθησης, της δημιουργικότητας, της ευαισθησίας, της επίλυσης συγκρούσεων, του αλληλοσεβασμού και του σεβασμού στη διαφορετικότητα, η αντιμετώπιση διακρίσεων, η δημοκρατική παιδεία.
1ο εργαστήριο: Η εισαγωγή στο εργαστήριο έγινε με μουσικοκινητικά παιχνίδια συνεργασίας μεταξύ των μελών της ομάδας και δημιουργικής συνύπαρξης.
Τραγούδι: “Εγώ είμαι εγώ”
Διαβάσαμε το βιβλίο της Φ. Νικολούδη “Το χαρούμενο λιβάδι”, συζητήσαμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές των λουλουδιών και των δικών μας, εστιάσαμε στα κοινά χαρακτηριστικά και τις ανάγκες των ανθρώπων, την γνωριμία,κατανόηση και αποδοχή του “άλλου”.
Ζωγραφίσαμε ατομικά τα λουλούδια -φίλους μας και ομαδικά το “Χαρούμενο λιβάδι της φιλίας”
Στο 2ο εργαστήριο αξιοποιήσαμε μία ιστορία όπου μία ομάδα παιδιών κοροϊδεύει ένα παιδί επειδή έχει πολύ μεγάλη μύτη . Το παιδί που το κοροϊδεύουν, ζήτησε τη βοήθεια των παιδιών της τάξης για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα. Τα παιδιά μέσα από τις προτάσεις τους και την αλληλεπίδραση, έκριναν τη συμπεριφορά και πρότειναν λύσεις (καλλιέργεια της ενσυναίσθησης – κατανόηση και αποδοχή της διαφορετικότητας)
Στο 3ο εργαστήριο, διαβάσαμε το βιβλίο “Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια”, του Τζέφρυ ντε Πενάρ, χωρίς να αποκαλύψουμε το τέλος.Τα παιδιά κλήθηκαν να σκεφτούν , “μαντέψουν ” το τέλος της ιστορίας και να προτείνουν λύσεις στο θέμα που αντιμετώπιζε η αγελαδίτσα. Ύστερα ζωγράφισαν ατομικά το δικό τους τέλος της ιστορίας, και στη συνέχεια, αποκαλύφθηκε και το τέλος που επέλεξε ο συγγραφέας.Οι έννοιες που επεξεργαστήκαμε : ο αποκλεισμός, οι διακρίσεις, η αποδοχή, η απόρριψη.