ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ
Ευχαριστούμε θερμά την κα. Σοφία, μαμά της Κατερίνας, για την υπέροχη σκηνή που μας χάρισε για τη “γωνιά του κουκλόσπιτου”. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και η σκηνούλα τους έδωσε καινούριες ιδέες και εμπλούτισε το παιχνίδι τους. Συμφωνήσαμε ότι θα τη μοιραζόμαστε όλα τα παιδιά του νηπιαγωγείου: ένα μήνα το 1ο τμήμα και 1 μήνα το 2ο τμήμα.
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
Ο Οκτώβριος ήταν αφιερωμένος στα ζώα, τα χρώματα, την κωδικοποίηση-το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2023, στις αξίες της φιλίας , της συνεργασίας και της ειρήνης, στην ελληνική σημαία, τον Άγιο Δημήτριο και την επέτειο του ΟΧΙ.
Του ονόματός μου το αρχικό ανθρωπάκι το κάνω στο λεπτό!!!
Ναι, το αρχικό γράμμα του ονόματος των παιδιών αποτελεί αστείρευτη πηγή έμπνευσης……
Σχηματίζω το αρχικό γράμμα του ονόματός μου με ράβδους γυμναστικής
4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ
Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων αποτέλεσε την αφορμή για να μιλήσουν τα παιδιά για τα κατοικίδιά τους. Παίξαμε ψυχοκινητικά παιχνίδια με θέμα τα ζώα, διαβάσαμε το βιβλίο ΞΟΥΤ και συζητήσαμε για τις ανάγκες των ζώων και τη συμπεριφορά των ανθρώπων απέναντί τους. Τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι τα ζώα χρειάζονται αγάπη, τροφή, νερό, σπίτι,φάρμακα και εμβόλια.
ΕΘΕΛΟΝΤΡΙΕΣ ΤΟΥ ΦΙΛΟΖΩΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ “ΑΡΙΕΛ” ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ
Με μεγάλη χαρά οι εθελόντριες του φιλοζωικού σωματείου “ΑΡΙΕΛ” ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλήσή μας και με παιχνίδια και συζήτηση εξήγησαν στα παιδιά τη σωστή και ασφαλή συμπεριφορά προς τα αδέσποτα και την συμπεριφορά που οφείλουν να έχουν προς τα κατοικίδιά τους.Τέλος, χάρισαν σε όλα τα παιδιά το ημερολόγιο του Σωματείου.
ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΖΩΟ ΕΙΝΑΙ
ΣΩΣΤΗ ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΑ ΖΩΑ
Παρατήρηση εικόνων, συζήτηση και ταξινόμηση ανάλογα με τη σωστή ή λάθος συμπεριφορά προς τα ζώα.
Ζωγραφίζω τον μύθο του Αισώπου “Ο λαγός και η χελώνα”
Κατασκευή αφίσας για την Παγκόσμια ημέρα των Ζώων
Παίζουμε bingo με τα ζώα του αγροκτήματος
Κατασκευή γάτας-για να θυμόμαστε τις ανάγκες και τα δικαιώματα των ζώων
ΧΡΩΜΑΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Το αγαπημένο μου χρώμα είναι…. Με ψυχοκινητικά παιχνίδια τα παιδιά επιλέγουν το αγαπημένο τους χρώμα και τέλος δημιουργούν γράφημα με τις προτιμήσεις τους.
Παίζω με τα χρώματα – χρωματικοί αυτοσχεδιασμοί με πινέλα και νερομπογιές
Χρώματα και αξονική συμμετρία:
χρωματίζω το μισό ανθρωπάκι με τέμπερα, διπλώνω, τυπώνω και σχηματίζεται ολόκληρη η φιγούρα
ΕΛΜΕΡ
Το βιβλίο του Ντέιβιντ Μακ Κι “ΕΛΜΕΡ” αποτέλεσε την αφορμή για να μιλήσουμε και να παίξουμε με τα χρώματα, να γνωρίσουμε το σχήμα τετράγωνο, αλλά και να συζητήσουμε για τη διαφορετικότητα.
Τα τετράγωνα που χρωματίζω μεταμορφώνονται σε “Έλμερ”
Ψυχοκινητικά παιχνίδια με χρωματιστά τετράγωνα μαντίλια που μας έφερε ο Έλμερ
Παιχνίδι συνεργασίας σε ζευγάρια με τα ” χρωματιστά μαντίλια του Έλμερ”
Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε
Το ομότιτλο βιβλίο (συλλογικό έργο) μας βοήθησε να συζητήσουμε για συναισθήματα και συμπεριφορές. Τα χέρια δεν χτυπάνε: μπορούν να κάνουν ένα σωρό όμορφα πράγματα.
Με τα χέρια μπορούμε να: τα παιδιά αποτυπώνουν τις ιδέες τους με ζωγραφική
Ο ήλιος της φιλίας
Τα πολύχρωμα χέρια όλων των παιδιών της τάξης ενώνονται στον ήλιο της φιλίας
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΩΔΙΚΑ 2023
Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα με τις ακόλουθες δραστηριότητες.
1.”Βρες το μπλε της σημαίας”
Εν όψει της 28ης Οκτωβρίου τα παιδιά δημιούργησαν ακολουθίες με το μπλε και το άσπρο με διάφορα υλικά.
Στη συνέχεια , έπαιξαν το παιχνίδι”Ψάχνω το μπλε της ελληνικής σημαίας”. Σε επιδαπέδιο πλέγμα ξεκινώντας από το κουτάκι με την ασπρόμαυρη σημαία το ένα παιδί γίνεται ρομπότ και οι υπόλοιποι το καθοδηγούν για να φτάσει στο τέρμα με την γαλανόλευκη σημαία. Αρχικά σε κάθε τους κίνηση τοποθετούν κάρτες με τα ίχνη τους και στη συνέχεια κάρτες με πράσινα βέλη. Στο τέλος έγινε κωδικοποίησηση της διαδρομής σε ατομικό φύλλο με το ίδιο πλέγμα.
Κάποια παιδιά , έσπασαν τον κωδικό σε ατομικό φύλλο εργασίας, βρίσκοντας τη λέξη ΣΗΜΑΙΑ. Στόχος της δραστηριότητας ήταν να έρθουν σε επαφή με βασικές έννοιες προγραμματισμού.
2. PIXEL ART : ¨Σπάσε τον κώδικα και βρες το σχήμα”
Δραστηριότητα με αφορμή την 28η Οκτωβρίου.
Τα παιδιά γίνονται ζευγάρια με το παιχνίδι “βρες το άλλο μισό” (έχουν πάρει κάρτες που είναι γυρισμένες από την ανάποδη και η καθεμιά από αυτές απεικονίζει από ένα μισό φρούτο ή λαχανικό).
Στη συνέχεια ενθαρρύνονται να επικαλύψουν με χαρτάκια σε φύλλο εργασίας μόνο τα τετραγωνάκια που έχουν αριθμούς. Κάθε αριθμός αντιστοιχεί σε ένα χρώμα. Οι αριθμοί είναι δύο. Το 1 και το 2. Στο 1 αντιστοιχεί το άσπρο χρώμα και στο 2 το μπλε χρώμα. Εργάζονται σε ζευγάρια, σπάνε τον κώδικα, παίρνουν μπλε και άσπρα χαρτάκια, τα κολλάνε στους αντίστοιχους αριθμούς και ανακαλύπτουν ότι σχηματίζεται μία δίχρωμη καρδιά που έχει τα χρώματα της ελληνικής σημαίας.
Γλωσσική αποκωδικοποίηση: σπάσε τον κώδικα και βρες τη λέξη.
Σε κάθε γράμμα της λέξης σημαία, αντιστοιχεί από ένα σύμβολο: στο Σ ένας κεραυνός, στο Μ ένα καμπύλο βέλος, στο Η ένα τρίγωνο, στο Α ένα αστέρι και στο Ι ένα πεντάγωνο.
Από κάτω βρίσκονται τα σύμβολα με κενά κουτάκια, στα οποία τα παιδιά καλούνται να γράψουν ή να κολλήσουν τα γράμματα που αντιστοιχούν. Ανακαλύπτουν ότι η κρυμμένη λέξη είναι ΣΗΜΑΙΑ.
Η ελληνική σημαία
Σύνθεση της ελληνικής σημαίας
28 Οκτωβρίου 1940 – ΟΧΙ
Παρατηρήσαμε αφίσες και φωτογραφίες της εποχής και συζητήσαμε για τα γεγονότα.
Διαβάσαμε το βιβλίο “Το έπος του ’40” του Φίλιππου Μανδηλαρά.
Ακούσαμε σχετικά τραγούδια. Παίξαμε παιχνίδια, κάναμε κατασκευές, μάθαμε το τραγούδι “Γαλανόλευκη σημαία” και τον εθνικό μας ύμνο, οργανώσαμε τη γιορτή μας για να τιμήσουμε τους ήρωες και τις ηρωίδες του 1940.
Γράφουμε το ΟΧΙ με διάφορους τρόπους
Συνθέτουμε τη λέξη ΟΧΙ
Κατασκευή” ΟΧΙ”
“Γυναίκες ηπειρώτισσες” ομαδικό κολλάζ
Γράφουμε τη λέξη ΟΧΙ σε καρδούλες και τις κολλάμε στο χάρτη της Ελλάδας
Το σκηνικό της γιορτής μας με τις κατασκευές των παιδιών
26 Οκτωβρίου- Γιορτή του Αγίου Δημητρίου-πολιούχου της Θεσσαλονίκης
Παρατηρήσαμε σχετικές αγιογραφίες και μάθαμε για τη ζωή του Αγίου Δημητρίου.
ΕΙΡΗΝΗ
Η ειρήνη σε αντιδιαστολή με τον πόλεμο. Διαβάσαμε τα βιβλία ¨ΕΙΡΗΝΗ” -διασκευή της ειρήνης του Αριστοφάνη από τη Σοφία Ζαραμπούκα και “Το βιβλίο της ειρήνης” του Τοντ Παρ. Τραγουδήσαμε και χορέψαμε “Τα ραφτικά της γιαγιάς” και “Αν όλα τα παιδιά της γης”. Συζητήσαμε για τα δεινά του πολέμου και τα δώρα της ειρήνης και τα παιδιά αποτύπωσαν τις ιδέες και τις απόψεις τους με ζωγραφική. Στο σύνδεσμο που ακολουθεί θα διαβάσετε το ψηφιακό βιβλίο για την ΕΙΡΗΝΗ που φτιάξαμε με τις εργασίες των παιδιών.
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ -Συγγραφείς και εικονογράφοι τα παιδιά του νηπιαγωγείου
https://online.flippingbook.com/view/813866742/?_gl=1*12ka396*_gcl_au*MTkzNzM4MzY5LjE2OTg1MzY2NjA.
Φτιάχνω το σήμα της ειρήνης και τραγουδώ το τραγούδι “Τα ραφτικά της γιαγιάς”
Pixel art : ΕΙΡΗΝΗ
Ομαδική και ατομική δραστηριότητα: Κολλάμε κόκκινα τετράγωνα χαρτάκια μόνο στα τετράγωνα του πλέγματος που έχουν τον αριθμό 1, χρωματίζουμε μόνο τα τετραγωνάκαι με τον αριθμό 1.
Λαβύρινθος βοήθησε τον στρατιώτη να φτάσει στην ειρήνη.
Περπατώ στο λαβύρινθο και ύστερα σε ατομικό φύλλο εργασίας βρίσκω και γράφω τη διαδρομή για να οδηγήσω τον στρατιώτη στο σπίτι του και στην ειρήνη.
Ομαδική εργασία “Το όνειρο του παιδιού είναι η ειρήνη” -μικτή τεχνική