ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ

Ευχαριστούμε θερμά την κα. Σοφία, μαμά της Κατερίνας, για την υπέροχη σκηνή που μας χάρισε για τη “γωνιά του κουκλόσπιτου”. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και η σκηνούλα τους έδωσε καινούριες ιδέες και εμπλούτισε το παιχνίδι τους. Συμφωνήσαμε ότι θα τη μοιραζόμαστε όλα τα παιδιά του νηπιαγωγείου: ένα μήνα το 1ο τμήμα και 1 μήνα το 2ο τμήμα.

ΔΩΡΕΑ ΣΚΗΝΗ

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

Ο Οκτώβριος ήταν αφιερωμένος στα  ζώα, τα χρώματα, την  κωδικοποίηση-το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2023, στις αξίες της φιλίας , της συνεργασίας και της ειρήνης, στην ελληνική σημαία, τον Άγιο Δημήτριο και την επέτειο του ΟΧΙ.

Του ονόματός μου το αρχικό ανθρωπάκι το κάνω στο λεπτό!!!

Ναι, το αρχικό γράμμα του ονόματος των παιδιών αποτελεί αστείρευτη πηγή έμπνευσης……

του ονοματοσ μου το αρχικο ανθρωπακι κανω στο λεπτο

Σχηματίζω το αρχικό γράμμα του ονόματός μου με ράβδους γυμναστικής

ΑΡΧΙΚΟ Α ΜΕ ΡΑΒΔΟΥΣ ΑΡΧΙΚΟ Ε ΜΕ ΡΑΒΔΟΥΣ ΑΡΧΙΚΟ Ι ΜΕ ΡΑΒΔΟΥΣ ΑΡΧΙΚΟ Κ ΜΕ ΡΑΒΔΟΥΣ ΑΡΧΙΚΟ Μ ΜΕ ΡΑΒΔΟΥΣ

4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων αποτέλεσε την αφορμή για να μιλήσουν τα παιδιά για τα κατοικίδιά τους. Παίξαμε ψυχοκινητικά παιχνίδια με θέμα τα ζώα, διαβάσαμε το βιβλίο ΞΟΥΤ  και συζητήσαμε για τις ανάγκες των ζώων και τη συμπεριφορά των ανθρώπων απέναντί τους.  Τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι τα ζώα χρειάζονται αγάπη, τροφή, νερό, σπίτι,φάρμακα και εμβόλια.

ΕΘΕΛΟΝΤΡΙΕΣ ΤΟΥ ΦΙΛΟΖΩΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ “ΑΡΙΕΛ” ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

Με μεγάλη χαρά οι εθελόντριες του φιλοζωικού σωματείου “ΑΡΙΕΛ” ανταποκρίθηκαν στην  πρόσκλήσή μας και  με παιχνίδια και συζήτηση εξήγησαν στα παιδιά τη σωστή και ασφαλή συμπεριφορά προς τα αδέσποτα και την συμπεριφορά που οφείλουν να έχουν προς τα κατοικίδιά τους.Τέλος, χάρισαν σε όλα τα παιδιά το ημερολόγιο του Σωματείου.

ΑΡΙΕΛ 1 ΑΡΙΕΛ 2

ΑΡΙΕΛ 3 ΑΡΙΕΛ 4

ΑΡΙΕΛ 6 ΑΡΙΕΛ 5

ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΖΩΟ ΕΙΝΑΙ

ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΖΩΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΖΩΟ ΕΙΝΑΙ 2

ΣΩΣΤΗ ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΑ ΖΩΑ

Παρατήρηση εικόνων, συζήτηση και ταξινόμηση ανάλογα με τη σωστή ή λάθος συμπεριφορά προς τα ζώα.

ΣΨΣΤΗ ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΩΣΤΗ ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 2 ΣΩΣΤΗ ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 10 ΣΩΣΤΗ ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9 ΣΩΣΤΗ ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 6ΣΩΣΤΗ ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 4

ΣΩΣΤΗ ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 7 ΣΩΣΤΗ ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8 ΣΩΣΤΗ ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 12 ΣΩΣΤΗ ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 13 ΣΩΣΤΗ ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 14

Ζωγραφίζω τον μύθο του Αισώπου “Ο λαγός και η χελώνα”

Ο ΛΑΓΟΣ ΚΑΙ Η ΧΕΛΩΝΑ

Κατασκευή αφίσας για την Παγκόσμια ημέρα των Ζώων

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΦΙΣΑΣ 1 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΦΙΣΑΣ 2 ΑΦΙΣΣΑ ΖΩΩΝ 6ΑΦΙΣΣΑ ΖΩΩΝ 1

ΑΦΙΣΣΑ ΖΩΩΝ 3 ΑΦΙΣΣΑ ΖΩΩΝ 2ΑΦΙΣΣΑ ΖΩΩΝ 5

ΑΦΙΣΑ 2Η ΑΦΙΣΑ 1Η

Παίζουμε bingo με τα ζώα του αγροκτήματος

ΜΠΙΝΓΚΟ 1 ΜΠΙΝΓΚΟ 2

Κατασκευή γάτας-για να θυμόμαστε τις ανάγκες και τα δικαιώματα των ζώων

ΚΑΤΑΣΕΚΥΗ ΓΑΤΑΣ 1 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΓΑΤΑΣ 2

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΓΑΤΑΣ 3 ΓΑΤΕΣ ΣΩΣΤΟ

ΓΑΤΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ 1

ΧΡΩΜΑΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Το αγαπημένο μου χρώμα είναι…. Με ψυχοκινητικά παιχνίδια τα παιδιά επιλέγουν το αγαπημένο τους χρώμα και τέλος δημιουργούν γράφημα με τις προτιμήσεις τους.

20231012 100108 20231012 10012220231012 100144 20231012 100243

20231012 100309 20231011 115455

20231011 115549 20231011 115735

20231011 115653 20231011 115818 20231011 115908 20231011 115944

ΓΡΑΦΗΜΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

Παίζω με τα χρώματα – χρωματικοί αυτοσχεδιασμοί με πινέλα και νερομπογιές

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΝ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΜΕ ΝΕΡΟΜΠΟΓΙΕΣ

Χρώματα και αξονική συμμετρία:

χρωματίζω το μισό ανθρωπάκι με τέμπερα, διπλώνω, τυπώνω και σχηματίζεται ολόκληρη η φιγούρα

ΤΟ ΑΛΛΟ ΜΙΣΟ 1 ΤΟ ΑΛΛΟ ΜΙΣΟ 2ΤΟ ΑΛΛΟ ΜΙΣΟ 3ΤΟ ΑΛΛΟ ΜΙΣΟ 4

ανθρωπακια αξονικη συμμετρια

ΕΛΜΕΡ

Το βιβλίο του Ντέιβιντ Μακ Κι “ΕΛΜΕΡ”  αποτέλεσε την αφορμή για να μιλήσουμε  και να παίξουμε με τα χρώματα, να γνωρίσουμε το σχήμα τετράγωνο, αλλά και να συζητήσουμε για τη διαφορετικότητα.

Τα τετράγωνα που χρωματίζω μεταμορφώνονται σε “Έλμερ”

ΧΡΩΜΑΤΙΖΩ ΤΕΤΡΑΓΩΝΑ 1  ΧΡΩΜΑΤΙΖΩ ΤΕΤΡΑΓΩΝΑ 2

ΕΛΜΕΡ 2 ΕΛΜΕΡ 1

Ψυχοκινητικά παιχνίδια με χρωματιστά τετράγωνα μαντίλια που μας έφερε ο Έλμερ

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΜΑΝΤΗΛΙΑ 2 ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΜΑΝΤΗΛΙΑ 3

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΜΑΝΤΙΛΙΑ 9 ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΜΑΝΤΙΛΙΑ 8

Παιχνίδι συνεργασίας σε ζευγάρια με τα ” χρωματιστά μαντίλια του Έλμερ”

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΝΤΙΛΙΑ 1 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΝΤΙΛΙΑ 2

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΝΤΙΛΙΑ 3  ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΝΤΙΛΙΑ 4

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΝΤΙΛΙΑ 5 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΝΤΙΛΙΑ 6

Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε

Το ομότιτλο βιβλίο (συλλογικό έργο) μας βοήθησε να συζητήσουμε για συναισθήματα και συμπεριφορές. Τα χέρια δεν χτυπάνε: μπορούν να κάνουν ένα σωρό όμορφα πράγματα.

Με τα χέρια  μπορούμε να: τα παιδιά αποτυπώνουν τις ιδέες τους με ζωγραφική

ΤΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ 2 ΤΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ 1

Ο ήλιος της φιλίας

Τα πολύχρωμα χέρια όλων των παιδιών της τάξης ενώνονται στον ήλιο της φιλίας

Ο ΗΛΙΟΣ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΩΔΙΚΑ 2023

unnamed

Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα με τις ακόλουθες δραστηριότητες.

 1.”Βρες το μπλε της σημαίας”

Εν όψει της 28ης Οκτωβρίου τα παιδιά δημιούργησαν ακολουθίες με το μπλε και το άσπρο με διάφορα υλικά.

20231017 090539 20231017 090429 20231017 092002 20231017 10182320231017 091728

Στη συνέχεια , έπαιξαν το παιχνίδι”Ψάχνω το μπλε της ελληνικής σημαίας”. Σε επιδαπέδιο πλέγμα ξεκινώντας από το κουτάκι με την ασπρόμαυρη σημαία το ένα παιδί γίνεται ρομπότ και οι υπόλοιποι το καθοδηγούν για να φτάσει στο τέρμα με την γαλανόλευκη σημαία. Αρχικά σε κάθε τους κίνηση τοποθετούν κάρτες με τα ίχνη τους και στη συνέχεια κάρτες με πράσινα βέλη. Στο τέλος έγινε κωδικοποίησηση της διαδρομής σε ατομικό φύλλο με το ίδιο πλέγμα.

20231018 105748 20231018 110329 20231018 110658 20231018 111213

Κάποια παιδιά , έσπασαν τον κωδικό σε ατομικό φύλλο εργασίας, βρίσκοντας τη λέξη ΣΗΜΑΙΑ. Στόχος της δραστηριότητας ήταν να έρθουν σε επαφή με βασικές έννοιες προγραμματισμού.

ΣΠΑΝΕ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΟ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΛΕΞΗ ΣΗΜΑΙΑ

2. PIXEL ART : ¨Σπάσε τον κώδικα και βρες το σχήμα”

Δραστηριότητα με αφορμή την 28η Οκτωβρίου.

Τα παιδιά γίνονται ζευγάρια με το παιχνίδι “βρες το άλλο μισό” (έχουν πάρει κάρτες που είναι γυρισμένες από την ανάποδη και η καθεμιά από αυτές απεικονίζει  από ένα μισό φρούτο ή λαχανικό).

Στη συνέχεια ενθαρρύνονται  να επικαλύψουν με χαρτάκια σε φύλλο εργασίας μόνο τα τετραγωνάκια που έχουν αριθμούς. Κάθε αριθμός αντιστοιχεί σε ένα χρώμα. Οι αριθμοί είναι δύο. Το 1 και το 2. Στο 1 αντιστοιχεί το άσπρο χρώμα και στο 2 το μπλε χρώμα. Εργάζονται σε ζευγάρια, σπάνε τον κώδικα, παίρνουν μπλε και άσπρα χαρτάκια, τα κολλάνε στους αντίστοιχους αριθμούς και ανακαλύπτουν ότι σχηματίζεται μία δίχρωμη καρδιά που έχει τα χρώματα της ελληνικής σημαίας.

ΚΑΡΔΙΑ 1 1 ΚΑΡΔΙΑ ΦΤΙΑΧΝΩ 1

ΚΑΡΔΙΑ ΦΤΙΑΧΝΩ 3 ΚΑΡΔΙΑ 3 1

ΚΑΡΔΙΑ 4 1

Γλωσσική αποκωδικοποίηση: σπάσε τον κώδικα και βρες τη λέξη.

Σε κάθε γράμμα της λέξης σημαία, αντιστοιχεί από ένα σύμβολο: στο Σ ένας κεραυνός, στο Μ ένα καμπύλο βέλος, στο Η ένα τρίγωνο, στο Α ένα αστέρι και στο Ι ένα πεντάγωνο.

Από κάτω βρίσκονται τα σύμβολα με κενά κουτάκια, στα οποία τα παιδιά καλούνται να γράψουν ή να κολλήσουν τα γράμματα που αντιστοιχούν. Ανακαλύπτουν ότι  η κρυμμένη λέξη είναι ΣΗΜΑΙΑ.

ΚΩΔΙΚΑΣ ΣΗΜΑΙΑ ΦΤΙΑΧΝΩ 1  ΚΩΔΙΚΑΣ ΣΗΜΑΙΑ 1

ΚΩΔΙΚΑΣ ΣΗΜΑΙΑ 2 ΣΗΜΑΙΑ ΚΩΔΙΚΑΣ 1

Η ελληνική σημαία

Σύνθεση της ελληνικής σημαίας

ΣΥΝΘΕΣΗ ΣΗΜΑΙΑΣ 1 ΣΥΝΘΕΣΗ ΣΗΜΑΙΣ 3

ΣΥΝΘΕΣΗ ΣΗΜΑΙΑΣ 220231023 101537

ΣΗΜΑΙΕΣ ΚΑΡΔΙΑ

28 Οκτωβρίου 1940   – ΟΧΙ

Παρατηρήσαμε αφίσες και φωτογραφίες της εποχής και συζητήσαμε για τα γεγονότα.

Διαβάσαμε το βιβλίο “Το έπος του ’40” του Φίλιππου Μανδηλαρά.

Ακούσαμε  σχετικά τραγούδια. Παίξαμε παιχνίδια, κάναμε κατασκευές, μάθαμε το τραγούδι “Γαλανόλευκη σημαία” και τον εθνικό μας ύμνο,  οργανώσαμε τη γιορτή μας για να τιμήσουμε τους ήρωες και τις ηρωίδες του 1940.

Γράφουμε το ΟΧΙ  με διάφορους τρόπους

ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΤΟ ΟΧΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ

Συνθέτουμε τη λέξη ΟΧΙ

ΣΥΝΘΕΣΗ ΟΧΙ 1 ΣΥΝΘΕΣΗ ΟΧΙ 5

ΣΥΝΘΕΣΗ ΟΧΙ 2 ΣΥΝΘΕΣΗ ΟΧΙ 6

Κατασκευή” ΟΧΙ”

 ΦΟΝΤΟ 3 ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΟΧΙ ΦΤΙΑΧΝΩ

“Γυναίκες ηπειρώτισσες” ομαδικό κολλάζ

ΗΠΕΙΡΩΤΙΣΣΕΣ 2 ΗΠΕΙΡΩΤΙΣΣΕΣ 3

ηπειρωτισσεσ 55

Γράφουμε τη λέξη ΟΧΙ σε καρδούλες και τις κολλάμε στο χάρτη της Ελλάδας

ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΟΥΛΕΣ ΤΗΝ ΛΕΞΗ ΟΧΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΛΛΑΜΕ ΣΤΟΝ ΧΑΡΤΗ ΧΑΡΤΗΣ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΡΔΟΥΛΕΣ

Το σκηνικό της γιορτής μας με τις κατασκευές των παιδιών

ΣΚΗΝΙΚΟ ΓΙΟΡΤΗΣ

26 Οκτωβρίου- Γιορτή του Αγίου Δημητρίου-πολιούχου της Θεσσαλονίκης

Παρατηρήσαμε σχετικές αγιογραφίες και μάθαμε για τη ζωή του Αγίου Δημητρίου.

ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ 1

ΕΙΡΗΝΗ

Η ειρήνη σε αντιδιαστολή με τον πόλεμο. Διαβάσαμε τα βιβλία ¨ΕΙΡΗΝΗ” -διασκευή της ειρήνης του Αριστοφάνη από τη Σοφία Ζαραμπούκα και “Το βιβλίο της ειρήνης” του Τοντ Παρ. Τραγουδήσαμε και χορέψαμε “Τα ραφτικά της γιαγιάς” και “Αν όλα τα παιδιά της γης”. Συζητήσαμε για τα δεινά του πολέμου και τα δώρα της ειρήνης και τα παιδιά αποτύπωσαν τις ιδέες και τις απόψεις τους με ζωγραφική. Στο σύνδεσμο που ακολουθεί θα διαβάσετε το ψηφιακό βιβλίο για την ΕΙΡΗΝΗ που φτιάξαμε με τις εργασίες των παιδιών.

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ -Συγγραφείς και εικονογράφοι τα παιδιά του νηπιαγωγείου

https://online.flippingbook.com/view/813866742/?_gl=1*12ka396*_gcl_au*MTkzNzM4MzY5LjE2OTg1MzY2NjA.

Φτιάχνω το σήμα της ειρήνης  και τραγουδώ το τραγούδι “Τα ραφτικά της γιαγιάς”

ΣΧΗΜΑΤΙΣΑΜΕ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΑΚΟΥΣΑΜΕ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΑ ΡΑΦΤΙΚΑ ΤΗΣ ΓΙΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΞΑΜΕ ΜΕ ΑΥΤΑ

Pixel art : ΕΙΡΗΝΗ

Ομαδική και ατομική δραστηριότητα: Κολλάμε κόκκινα τετράγωνα χαρτάκια μόνο στα τετράγωνα του πλέγματος που έχουν τον αριθμό 1, χρωματίζουμε μόνο τα τετραγωνάκαι με τον αριθμό 1.

ομαδικό ειρηνη2 PIXEL ART

Λαβύρινθος βοήθησε τον στρατιώτη να φτάσει στην ειρήνη.

Περπατώ στο λαβύρινθο και ύστερα σε ατομικό φύλλο εργασίας βρίσκω και γράφω τη διαδρομή για να οδηγήσω τον στρατιώτη στο σπίτι του και στην ειρήνη.

ΠΕΡΠΑΤΩ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟ 1 ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ 1

ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ 2

Ομαδική εργασία “Το όνειρο του παιδιού είναι η ειρήνη” -μικτή τεχνική

kolaz 11 1 kolaz 12

kolaz 3 kolaz 4

kolaz 5  kolaz 6

ΟΜΑΔΙΚΟ ΚΟΛΛΑΖ ΕΙΡΗΝΗ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.